Skocz do zawartości

Pomocy!! Umarł silnik 2.5, Impreza MY '08 wersja US.


michal 75

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Stała się rzecz straszna. Umarł silnik. Proszę pomóżcie.

Poszukuję pilnie silnika najlepiej bez osprzętu, do Imprezy MY 2008 wersja US. Silnik 2.5 bez turbiny.

Ewentualnie doradźcie proszę co w zamian by pasowało.

 

Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Derek napisał(a):

to jest silnik serii fb -  produkowane są od 2012 albo 13 roku. Nie podejdzie p&p do imprezy z 2008 roku bo tam siedział zapewne silnik serii EJ. Ogólnie zupełnie inna konstrukcja. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, michal 75 napisał(a):

Dzięki za info, polecasz kogoś na Śląsku kto robi remont?

 

Zgodnie z zasadami Forum wolno polecać tylko ASO.

 

Co do szukania silnika, to EJ253 nie rozwiązuje calego problemu. W roczniku 2008 możesz już mieć system zmiennego unosu cośtam-cośtam znany jako AVLS. Nie każde EJ253 ma AVLS. Silnik bez AVLS raczej nie będzie pasował P&P zamiast takiego z AVLS.

 

Co do remontu, my remontowaliśmy naszego Forestera z EJ253 z AVLS ze względu na UPG i konsumpcję oleju na poziomie 1l/1000km. Pomimo remontu auto nadal w warunkach autostradowych potrafi wciągnąć pół litra oleju na 1000km. Mieliśmy też oferowany fabrycznie nowy shortblock (cały dół silnika) za ~8000zł. Z perspektywy czasu to mogło być lepsze rozwiązanie.

 

Przy okazji remontu polecam zamontować uszczelki pod głowicami na takie z wersji turbodoładowanej - można dobrać, pasują kanałami i wszystkim idealnie, a są MLS (wielowarstwowe stalowe). Rozwiązuje to "na amen" problem padania UPG w tych silnikach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BelegUS napisał(a):

 

Co do szukania silnika, to EJ253 nie rozwiązuje calego problemu. W roczniku 2008 możesz już mieć system zmiennego unosu cośtam-cośtam znany jako AVLS

Slusznie, - AVLS jest od 2006 roku w EJ253.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, michal 75 napisał(a):

Stuka, puka, rzęzi. Na pewno poszły panewki. Do remontu. Szkoda gadać.


Zdejmij paski alternatora i wspomagania będziesz slyszal silnik bez osprzętu .czasami co innego stuka. 
Zobacz czy nie tańszy był nowy shortblock - do sti kiedyś kosztował 12k i wystarczyło założyć głowice . ciekawe ile teraz kosztuje robocizna , przy czym nowka to nowka  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem ej253 u rozpędowscy na allegro lub www.

Koszt bez zmiennych faz to ok 4k, z fazami więcej, 5-6k. U mnie było pomieszanie z blokiem z dwulitrówki, ale jakbym miał kupować drugi taki sam, to zdecydowanie szedłbym w remont obecnego.

 

Wiesz co masz, a potem zdarzy się upg, a rozrząd i tak by trzeba wymienić, więc szkoda dwa razy robic :D sprzęgło może przy okazji, i/lub poduszki silnika i skrzyni :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ze zmiennym wzniosem zaworów poznasz po elektrozaworach z niebieską wtyczką.

Za taki silnik z montażem to ok 12k. zł bez pewności stanu - rozważyłbym rozbiórkę starego do oceny czy nie udałoby się ratować. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, michal 75 napisał(a):

Dzięki wielkie. Właśnie się dowiedziałem, że przy zmiennych fazach obudowa rozrządu byłaby aluminiowa bo jakiś łańcuch jest. U mnie obudowa jest plastikowa, więc bez faz jak się wydaje. 

 

Brzmi jak bzdura, u nas przy AVLS obudowa plastikowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Gustaf napisał(a):

Oczywiście, że obudowa plastikowa , FB jest aluminiowa bo jest łańcuch rozrządu.

Silnik z 1 wałkiem rozrządu. Turbo z 2 wałkami ma AVLS na oba wałki . 

 

pomyliłeś zmienną fazę ze zmiennym wzniosem

 

SOHC mają tylko AVLS i to nie wszystkie
DOHC nie ma ogóle AVLS, tylko koła zmienny faz rozrządu. Słabsze wersje na wałkach ssących, a STI ma na ssących i wydechowych. (wyjątek 3.0H6, on ma AVLS)

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na 99% pewny ze powinieneś szukać EJ253 z plastikową obudową i AVLS taki jak mam ja w MY 06 US Spec.

W imprezie występował właśnie od 2006 roku.


Z resztą, podnieś maskę i sam zobacz, masz plastikową obudowę rozrządu. Rozrząd napędzany paskiem, a nie łańcuchem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...