michal 75 Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 Cześć. Stała się rzecz straszna. Umarł silnik. Proszę pomóżcie. Poszukuję pilnie silnika najlepiej bez osprzętu, do Imprezy MY 2008 wersja US. Silnik 2.5 bez turbiny. Ewentualnie doradźcie proszę co w zamian by pasowało. Z góry wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Derek Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 Spróbuj może... https://allegro.pl/oferta/silnik-subaru-xv-crosstrek-2-5b-usa-fb25dxzhua-097-12153490079 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 27 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 Dzięki. Sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 58 minut temu, Derek napisał(a): https://allegro.pl/oferta/silnik-subaru-xv-crosstrek-2-5b-usa-fb25dxzhua-097-12153490079 to jest silnik serii fb - produkowane są od 2012 albo 13 roku. Nie podejdzie p&p do imprezy z 2008 roku bo tam siedział zapewne silnik serii EJ. Ogólnie zupełnie inna konstrukcja. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 27 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 Dzięki za info. Jaki silnik w zamian tego co mam można by zamontować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 A co sie stalo, moze nie warto uzywki brac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 27 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 Stuka, puka, rzęzi. Na pewno poszły panewki. Do remontu. Szkoda gadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 Musisz szukać silnika oznaczonego jako EJ253. Przykra sprawa, ale jeśli zamierzasz jeździć dalej tym autem, to może warto jednak zrobić remont ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 27 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 Dzięki za info, polecasz kogoś na Śląsku kto robi remont? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 1 godzinę temu, michal 75 napisał(a): Dzięki za info, polecasz kogoś na Śląsku kto robi remont? Zgodnie z zasadami Forum wolno polecać tylko ASO. Co do szukania silnika, to EJ253 nie rozwiązuje calego problemu. W roczniku 2008 możesz już mieć system zmiennego unosu cośtam-cośtam znany jako AVLS. Nie każde EJ253 ma AVLS. Silnik bez AVLS raczej nie będzie pasował P&P zamiast takiego z AVLS. Co do remontu, my remontowaliśmy naszego Forestera z EJ253 z AVLS ze względu na UPG i konsumpcję oleju na poziomie 1l/1000km. Pomimo remontu auto nadal w warunkach autostradowych potrafi wciągnąć pół litra oleju na 1000km. Mieliśmy też oferowany fabrycznie nowy shortblock (cały dół silnika) za ~8000zł. Z perspektywy czasu to mogło być lepsze rozwiązanie. Przy okazji remontu polecam zamontować uszczelki pod głowicami na takie z wersji turbodoładowanej - można dobrać, pasują kanałami i wszystkim idealnie, a są MLS (wielowarstwowe stalowe). Rozwiązuje to "na amen" problem padania UPG w tych silnikach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 Jak masz zamiar mieć spokojną głowę, to remontuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 3 godziny temu, BelegUS napisał(a): Co do szukania silnika, to EJ253 nie rozwiązuje calego problemu. W roczniku 2008 możesz już mieć system zmiennego unosu cośtam-cośtam znany jako AVLS Slusznie, - AVLS jest od 2006 roku w EJ253. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 5 godzin temu, michal 75 napisał(a): Stuka, puka, rzęzi. Na pewno poszły panewki. Do remontu. Szkoda gadać. Zdejmij paski alternatora i wspomagania będziesz slyszal silnik bez osprzętu .czasami co innego stuka. Zobacz czy nie tańszy był nowy shortblock - do sti kiedyś kosztował 12k i wystarczyło założyć głowice . ciekawe ile teraz kosztuje robocizna , przy czym nowka to nowka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 28 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Dzięki za pomoc. Używek brak. Zosyaje remont Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 28 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Chyba, że ktoś, gdzieś znajdzie mi silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conradek Opublikowano 28 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Ja kupowałem ej253 u rozpędowscy na allegro lub www. Koszt bez zmiennych faz to ok 4k, z fazami więcej, 5-6k. U mnie było pomieszanie z blokiem z dwulitrówki, ale jakbym miał kupować drugi taki sam, to zdecydowanie szedłbym w remont obecnego. Wiesz co masz, a potem zdarzy się upg, a rozrząd i tak by trzeba wymienić, więc szkoda dwa razy robic sprzęgło może przy okazji, i/lub poduszki silnika i skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 28 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Dzięki wielkie. Właśnie się dowiedziałem, że przy zmiennych fazach obudowa rozrządu byłaby aluminiowa bo jakiś łańcuch jest. U mnie obudowa jest plastikowa, więc bez faz jak się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 28 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Jeśli to prawda to mam ładny silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 28 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Silnik ze zmiennym wzniosem zaworów poznasz po elektrozaworach z niebieską wtyczką. Za taki silnik z montażem to ok 12k. zł bez pewności stanu - rozważyłbym rozbiórkę starego do oceny czy nie udałoby się ratować. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 28 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 3 godziny temu, michal 75 napisał(a): Dzięki wielkie. Właśnie się dowiedziałem, że przy zmiennych fazach obudowa rozrządu byłaby aluminiowa bo jakiś łańcuch jest. U mnie obudowa jest plastikowa, więc bez faz jak się wydaje. Brzmi jak bzdura, u nas przy AVLS obudowa plastikowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 28 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Oczywiście, że obudowa plastikowa , FB jest aluminiowa bo jest łańcuch rozrządu. Silnik z 1 wałkiem rozrządu. Turbo z 2 wałkami ma AVLS na oba wałki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 28 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 (edytowane) 7 minut temu, Gustaf napisał(a): Oczywiście, że obudowa plastikowa , FB jest aluminiowa bo jest łańcuch rozrządu. Silnik z 1 wałkiem rozrządu. Turbo z 2 wałkami ma AVLS na oba wałki . pomyliłeś zmienną fazę ze zmiennym wzniosem SOHC mają tylko AVLS i to nie wszystkie DOHC nie ma ogóle AVLS, tylko koła zmienny faz rozrządu. Słabsze wersje na wałkach ssących, a STI ma na ssących i wydechowych. (wyjątek 3.0H6, on ma AVLS) Edytowane 28 Listopada 2022 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 28 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Jeśli to prawda to mam ładny silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 28 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Powiedzcie proszę, od którego roku występuje ten silnik z AVLS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 29 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Jestem na 99% pewny ze powinieneś szukać EJ253 z plastikową obudową i AVLS taki jak mam ja w MY 06 US Spec. W imprezie występował właśnie od 2006 roku. Z resztą, podnieś maskę i sam zobacz, masz plastikową obudowę rozrządu. Rozrząd napędzany paskiem, a nie łańcuchem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się