Skocz do zawartości

OBK BT D4S – wątek eksploatacyjno-użytkowy


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, rafcio84 napisał(a):

Już są po tygodniu od zam prosto z USA pięknie wyglądają jak zamontuje pokaże efekt cena wysoka ale jakość the best.Oczywiscie do Subaru Outback.2751d34c6f00c1a47b261c42a0ccccbf.jpgb0ff3cc6dbe4e81a074bc51ee9ca2422.jpg

Wysłane z mojego Armor X5 przy użyciu Tapatalka
 

 

No i pięknie.

Wiertło 5mm jakby co. Piszę bo miałem na stanie 4 i 6mm a po piątkę musiałem zasuwać do mrówki:P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w temacie olejów które się przewinęły w tym wątku, dla ułatwienia skupię się na Eneos.

WIadomym jest że zalecany to 5W30 i serwisy Subaru mają chyba raczej Eneosa... ale mogę się mylić. Na fakturze wpisują albo Castrol 5W30 albo Eneos 5W30 i nic więcej.

Eneos Sustina 5W30 to nie to samo co Eneos X-prime 5W30

Sustina to API: SN ; ACEA: C3 bez klasy ILSAC

natomiast X-prime to API: SP/RC z klasą ILSAC 6A bez klasy ACEA czyli wg mnie nowocześniejszy 

Nasza książeczka "instrukcja obsługi" mówi o min APN SN+  ILSAC GF6 0W20 czyli nam bliżej a nawet idealnie do X-prime.

Patrząc na specyfikację Sustina i X-prime sporo się różnią...

Dodam że Sustina to wypisz wymaluj oplowski Dexos 2 a X-prime to Dexos 1 gen 2(3) (już łapie się pod Forda plus inne japońskie i koreańskie)

Wiadomo że nasze 2.5 to nie jest turbo ani rozrządu w oleju nie ma więc na każdym oleju pójdzie tym bardziej na krótkich interwałąch wymiany... ale...

 

Co dokładnie u Was serwis zalewa do silników ?

X-Prime 5W30.png

Sustina 5W30.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek - Dexos to normy GM.

Dexos 1 gen 2 i nowsze to przede wszystkim formulacje zabezpieczające przed występowaniem LSPI, czyli głównie do turbo (pewnie wielu z Was słyszało o problemach oplowskich 1.4 i 1.6 turbo).

Dexos 2 w teorii, od jakiegoś czasu, jest zalecany do oplowskich diesli. Ale to, że olej ma taką aprobatę to wcale nie znaczy, że nie może być stosowany w innych silnikach. Po prostu ma aprobatę i już :) Ważny jest jego skład, a ten zazwyczaj w większości jest tajemnicą producenta. Dużo dowiadujemy się z analiz zużytych olejów. Natomiast z pisaniem, że Sustina to praktycznie Oplowski Dexos 2 byłbym bardzo ostrożny ;)

Ciężko pisać, że olej jest nowocześniejszy. Raczej jego skład jest dostosowany do nowocześniejszych silników. Zdarza się, że kosztem niższego zużycia paliwa oraz emisji zapewnia słabszą ochronę, choć nie jest to jednoznaczne. Generalnie ten temat jest bardzo bardzo skomplikowany. Z punktu widzenia użytkownika bez sensu jest się nad tym rozwodzić.

W wolnossaku 2.5 (nawet z bezpośrednim wtryskiem) Sustina jest bardzo dobrym wyborem. To dobry olej. Nie martw się normą, która nie dotyczy Twojego samochodu.

Żeby pokazać Ci jak ogromny jest rozrzut napiszę Ci, że ja na identycznym oleju jeżdżę zarówno w STI jak i w FXT DIT. To jest Amsoil SS 0W40. Zupełnie inne silniki, a ten konkretny olej chroni oba znakomicie. I nawet nie ma aprobat, o których piszesz :) STI interwał co 5 kkm, FXT co 7,5 kkm.

 

Pamiętaj, że olej ma aprobatę ponieważ producent zlecił jego badanie i certyfikację. Są oleje, które takiej aprobaty nie mają, a mimo to mają parametry znacznie dane normy przekraczające. Kierowanie się tylko tym, co jest napisane na pudełku, często może zaprowadzić w ślepy zaułek. Dlatego proponuję Ci nie doktoryzować się z olejów, bo nie starczy Ci życia na kontynuowanie tego wątku :) Zalej to, co zaleca producent, bo to jest ważne dla bezproblemowego utrzymania gwarancji. Uwierz mi, że przy zmniejszonych o połowę interwałach w tym silniku nie będzie miało kompletnie żadnego znaczenia czy zalejesz Sustinę czy X-Prime. Najważniejsze jest aby olej zmieniać regularnie, w przypadku niemodyfikowanego silnika normą był zbliżony lub zgodny z zaleceniami producenta i dbać o to aby pochodził z pewnego źródła. I wtedy możesz o temacie zapomnieć :D 

 

P.S. Jeśli masz wątpliwości co leje Twoje ASO zawsze masz prawo przywieźć swój olej.

P.S 2 Chyba wyszedłem troszkę poza temat :D 

 

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikam nie pochwalam ani nie neguję Dexosa, znam, wiem stosowałem w oplu, 5 litrów kosztuje 140 zł. 

1. Bardziej zastanawia mnie że w instrukcji mamy ILSAC6, SN plus a Sustina  5W30 ma API: SN ; ACEA: C3 a dokładnie taki olej jest wlewany na przeglądach do naszych silników.

2. Czy wlanie oleju "firma XYZ"  5W30 ; ILSAC6; API:SP ;  też będzie OK ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd masz ten szerszy filtr?

 

 

Kronikarsko zaznaczę że jestem po kolejnej wymianie oleju. 

Od ostatniej wymiany minęlo 6tyg i równe 7,5tys km.

 

Stan licznika 67 500km

Olej Eneos X-Prime 0w20 tym razem.

 

Przy okazji wyszło że podkładki pod korek które kiedyś kupiłem nie pasują do fb25.

 

 

Czyli wyjaśniając podkładka jak na zdjęciu NIE JEST DO OBK21.

 

Jak ktoś ma na 100% potwierdzoną właściwą podkładkę do naszych silników poproszę o podzielenie się nr części.

 

20230623_111326.thumb.jpg.d5d5ba35ece25b0041c8ba16248bf64a.jpg

 

Będąc w skądinąnd fajnym Chochołowym Dworze w Jerzmanowicach jakaś kuna czy tam inny szczur próbował dobrać się do wygłuszenia maski. Uszkodzenia nie są duże, dało się to jakoś podkleić ale lampka ostrzegawcza się zapaliła w głowie co by było gdyby się poczęstowała wiązką lub jakimiś wężami i wyposażyłem się w Antykunę w postaci specyfiku wieszanego w komorze.

 

20230623_112003.thumb.jpg.4e87edc9831632e135035e6ebefd2bf3.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dirkdiggler napisał(a):

A skąd masz ten szerszy filtr?

 

 

hmmm, jakby to powiedzieć...

minęło 7,5 tys (37,5 tys) więc sam zmieniam olej a tu proszę, co widzę -  filterek wkręcony na przeglądzie przy 30 tys w SERWISIE SUBARU !

Zimny pot, olej już kapie do miski...kupiłem zły ale porównuję i jednak nie, wkręcili mi od BRZ do silników 2.0. Swoją drogą dziwne że to pasuje.

Następnym razem nie omieszkam zapytać i oczywiście po wyjeździe z serwisu Subaru z przeglądu sprawdzę stan oleju bo przelewają i prawidłowy nr filtra. Chyba nikomu nie można ufać.

Serwis zalewa taki olej:  ENEOS HYPER PREMIUM (Hyper X) 5W30 API SN, ACEA C3

A nowa oliwa zalana do silnika API i ILSAC zgodny z zaleceniami Subaru w naszej instrukcji i USA.

Motul1.png.bbbf187cd9680c149fdb20560067c70d.png

 

 

 

 

 

 

Motul2.png

Edytowane przez Borowik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Borowik napisał(a):

hmmm, jakby to powiedzieć...

minęło 7,5 tys (37,5 tys) więc sam zmieniam olej a tu proszę, co widzę -  filterek wkręcony na przeglądzie przy 30 tys w SERWISIE SUBARU !

Zimny pot, olej już kapie do miski...kupiłem zły ale porównuję i jednak nie, wkręcili mi od BRZ do silników 2.0. Swoją drogą dziwne że to pasuje.

Następnym razem nie omieszkam zapytać i oczywiście po wyjeździe z serwisu Subaru z przeglądu sprawdzę stan oleju bo przelewają i prawidłowy nr filtra. Chyba nikomu nie można ufać.

Serwis zalewa taki olej:  ENEOS HYPER PREMIUM (Hyper X) 5W30 API SN, ACEA C3

A nowa oliwa zalana do silnika API i ILSAC zgodny z zaleceniami Subaru w naszej instrukcji i USA.

Motul1.png.bbbf187cd9680c149fdb20560067c70d.png

 

 

 

 

 

 

Motul2.png

 

 

Bardzo ciekawe z tym filtrem. Po prostu super. Wyjdzie na to że aby serwisować auto zgodnie ze specyfikacją producenta i na oryginalnych właściwych częściach trzeba będzie przywozić własne części :facepalm:

 

Trochę coś tu nie teges.

 

Ze swojego podwórka powiem, że kilka wymian temu w ASO na oficjalnym przeglądzie mi zamontowano filtr zamiennik Mann. Nie zauważyłem na początku, ale od wtedy upewniam się co montują przed odbiorem auta.

 

SmartSelect_20230623_134237_Gallery.jpg

Edytowane przez dirkdiggler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Borowik napisał(a):

 

Odpowiednia podkładka, dokładnie ten numer: 803916010

image.jpeg

 

2 godziny temu, ivo napisał(a):

Podkładka, którą pokazałeś jest chyba do serii silników EJ.

W katalogu do swojego Outbacka Cross MY21 oraz sixstars wynika, że to powinna być część o numerze 803916010.

 

Dzięki Panowie

Zapomniałem, że jeszcze mam imprezę turbo i pomyliłem podkładki. :facepalm:

Dobrze, że filtrów nie pomyliłem. :biglol:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o ikonkę średniego zużycia ustawianą na wyśw centralnym. Czego zużycie ona liczy? Tak sobie obserwuję, podziwiam i nic mi pod nią nie podchodzi ani zużycie z tripA ani z tripB ??

Na pewno pokazuje za mało. 
 

Jakieś sugestie, przemyślenia?

IMG_2947.jpeg

IMG_2948.jpeg

IMG_2949.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Borowik napisał(a):

Mam pytanie o ikonkę średniego zużycia ustawianą na wyśw centralnym. Czego zużycie ona liczy? Tak sobie obserwuję, podziwiam i nic mi pod nią nie podchodzi ani zużycie z tripA ani z tripB ??

Na pewno pokazuje za mało. 
 

Jakieś sugestie, przemyślenia?IMG_2949.jpeg

Jeśli masz ustawione rozpoznawanie kierowcy to jest to zużycie danego kierowcy. Przynajmniej w US tak to działa. Jeśli system mojej facjaty nie rozpozna - zużycie nie jest pokazywane.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Borowik napisał(a):

Ok, faktycznie bywało że mnie nie rozpoznał i nie wyświetlał średniego, było puste pole. Generalnie gadżet do kosza.

Przy jednym kierowcy - kompletnie zbędna rzecz, ale przy wielu - zachęca do eko-rywalizacji ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Borowik napisał(a):

Ok, faktycznie bywało że mnie nie rozpoznał i nie wyświetlał średniego, było puste pole. Generalnie gadżet do kosza. Już zastąpiłem jakże przydatnym kompasem. 

Zdecydowanie bez sensu to wskazanie, podobnie jak temperatura cieczy chłodzącej "NORM" :facepalm:

Kompas mam w lusterku wstecznym, więc nie chcę powielać. Generalnie nie ma czego tam wstawić :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...