Skocz do zawartości

Elektrownia na masce a policja


panekrzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Przyszła zima i wrócił pomysł uzbrojenia samochodu w rajdową elektrownię montowaną na masce.
Uprzedzam: wiem, że był tu taki temat, ale dawno i mało konkretny. Próbowałem uzyskać pomoc na grupie na FB, ale nie udało mi się dostać konkretnej odpowiedzi.
I tu pytanie do Was- szukając informacji na ten temat trafiłem na to, że będą problemy z policją, bo „wystaje poza obrys samochodu” (cokolwiek to znaczy, skoro wszystko co się do niego przyczepi np. belki dachowe wystaje…) oraz druga kwestia, czyli ilość świateł drogowych (mogą być 4, wiec 2 światła na elektrowni musiałyby mieć zaślepkę, ale to mniejszy problem)
Czy ktoś z Was orientuje się jak wyglada legalność i ewentualna kontrola i przepisy w tym temacie?
Z góry dzięki za pomoc
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, panekrzysiek napisał:
Cześć. Przyszła zima i wrócił pomysł uzbrojenia samochodu w rajdową elektrownię montowaną na masce.
Uprzedzam: wiem, że był tu taki temat, ale dawno i mało konkretny. Próbowałem uzyskać pomoc na grupie na FB, ale nie udało mi się dostać konkretnej odpowiedzi.
I tu pytanie do Was- szukając informacji na ten temat trafiłem na to, że będą problemy z policją, bo „wystaje poza obrys samochodu” (cokolwiek to znaczy, skoro wszystko co się do niego przyczepi np. belki dachowe wystaje…) oraz druga kwestia, czyli ilość świateł drogowych (mogą być 4, wiec 2 światła na elektrowni musiałyby mieć zaślepkę, ale to mniejszy problem)
Czy ktoś z Was orientuje się jak wyglada legalność i ewentualna kontrola i przepisy w tym temacie?
Z góry dzięki za pomoc
 

Znam temat, bo sam mam elektrownie w Lanosie, kupiłem kiedyś okazyjnie elektrownię LED z firmy Lazer. Nowa niestety kosmiczna kasa ok 4k za 2 szt. Ale jak zamontujesz na zderzaku zgodnie z przepisami, odległości, wysokości, jest wszystko ok. Ale od razu piszę dla potomnych, elektrownia daję radę ..... tylko dosłownie mały opad śniegu, delikatna mgła, mżawka, którego nie widzisz na zwykłych światłach , jest mega problemem. Zwyczajnie trzeba je wyłaczyć bo masz biała ścianę przed soba . ! 

https://terenowiec.pl/pl/2118-lazer-triple-r-750-elite-3-black.html

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrownie takie klasycznie, rally,
images?q=tbn:ANd9GcSBpKmRWCzc5avQ5hzyVOK
raczej odpadają. Może w Imprezie o wyglądzie jaktako rajdowym (chlapacze, Braidy szutrowe) to gliniarz sie nie czepi ,ale generalnie to jak ubranie oczojebn*go swetra z napisem ATTACK HERE.

Prędzej tak jak Carfit wkleił, oswietlenie led teraz daje mnóstwo światła przy małych rozmiarach. Predzej takie dwa halogeny gdzieś upchać w grillu.. o albo LightBar


a3efe796-347e-4fa4-9831-6992d582aef9._CR

Edytowane przez Matiz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, carfit napisał:

tylko dosłownie mały opad śniegu, delikatna mgła, mżawka, którego nie widzisz na zwykłych światłach , jest mega problemem. Zwyczajnie trzeba je wyłaczyć bo masz biała ścianę przed soba . !

Jak przy długich we mgle, tylko efekt pewnie wielokrotnie spotęgowany

 

33 minuty temu, Matiz napisał:

elektrownie takie klasycznie, rally, raczej odpadają. Może w Imprezie o wyglądzie jaktako rajdowym (chlapacze, Braidy szutrowe) to gliniarz sie nie czepi ,ale generalnie to jak ubranie oczojebn*go swetra z napisem ATTACK HERE.

A kojarzysz jakiś przepis, który mógłby pod to podejść? Oprócz tych typowo oświetleniowych? To, że będzie zwracać uwagę to na pewno :D 

 

35 minut temu, Matiz napisał:

Prędzej tak jak Carfit wkleił, oswietlenie led teraz daje mnóstwo światła przy małych rozmiarach. Predzej takie dwa halogeny gdzieś upchać w grillu.. o albo LightBar

O dwóch halogenach już kiedyś myślałem, ale zrezygnowałem. Ledbar za grilem też jest czymś o tym myślałem, ale ma jedną poważną wadę- nie wygląda jak wielka, rajdowa skorupa na masce! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, panekrzysiek napisał:

pomysł uzbrojenia samochodu w rajdową elektrownię

Mam na Wranglerze, fakt auto o innych właściwościach jednak w kwestiach o które pytasz mogę się wypowiedzieć. 

Po pierwsze dodatkowe oświetlenie mega daje radę - mam led bar na masce i przy słupkach A ledowe szperacze. Nie za miliony, choć led bar markowy. Można dużo wiecej i może kiedyś się skuszę, kolega ma dwa dalekosiężne od ARB i robią robotę na max. 

3 godziny temu, panekrzysiek napisał:

że będą problemy z policją,

Miałem ze dwa razy kontrolę. Jeden raz z powodu sprawdzenia zasadności użycia małych tablic rejestracyjnych (uznano za słuszne), kolejny raz kontrola trzeźwości.

W obu przypadkach auto skrupulatnie obejrzane przez funkcjonariuszy i poza kciukami w górę, zachwytami nad autem i pytaniami o możliwości w terenie, żadnych problemów.

Poza tym ten markowy led bar ma taką nakładkę nieorzeroczystą i nałożenie jej sprawia że oświetlenie przestaje być użyteczne - to na wypadek gdyby ktoś chciał dmuchać na zimne.

Tak więc jeśli chcesz dodatkowe światła to polecam. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle jesteśmy w EU, wiec przepisy drogowe powinny być takie same. Popatrz sobie na stronki Subaru w Finlandii, Szwecji i Norwegii. Z racji klimatu maja tam dedykowane zestawy takich świateł, które musza spełniać przepisy. Widziałem kilka takich Subaru na żywo ale w 90% z panelem LED. Dobrze to wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, FilipBB napisał:

Ciągle jesteśmy w EU, wiec przepisy drogowe powinny być takie same. Popatrz sobie na stronki Subaru w Finlandii, Szwecji i Norwegii. Z racji klimatu maja tam dedykowane zestawy takich świateł, które musza spełniać przepisy. Widziałem kilka takich Subaru na żywo ale w 90% z panelem LED. Dobrze to wyglądało.

Oooo, dobry pomysł, na to nie wpadłem, dzięki :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak oni to robią ale umieszczają 3 światła z przodu, chyba odłączając prawdziwe długie. Nie wiem czy tam też nie było ograniczonej prędkości maksymalnej, ze względu na zaburzony dolot powietrza do silnika:

HELLA3003PKT.JPG

 

BUVLY20EMKIT.JPG

 

Najnowszy Outback:

BUVLY20EMKIT.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, FilipBB napisał:

ze względu na zaburzony dolot powietrza do silnika

Tego właśnie unikam i jako mechanik nie polecam. 

Zasłanianie dolotu powietrza wszelkiej maści szpejem ma negatywy wpływ na parametry silnika. 

U siebie unikam zasłaniania chłodnicy czy to bullbarem, czy to wyciągarką, numerem rejestracyjnym, światłami itd. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, panekrzysiek napisał:

 

 

A kojarzysz jakiś przepis, który mógłby pod to podejść?

Dokładnie paragrafu nie, nawet nie wiem czy istnieje, ale upierdliwiec zawsze coś znajdzie.
Generalnie to chodzi o ochrone pieszych.
Pieszy musi sie prześlizgnąć po masce w razie zderzenia, bo to pozwala wytracić impet uderzenia. Wszelkie przedmioty które to utrudniają są na celowniku.
Zwróć uwage że nikt już nie stosuje starożytnych zapinek na maske z kółeczkiem i bolcem. Wystają i mogą poszarpać skóre pieszemu (tak jak to było jego najwieksze zmartwienie w trakcie kolizji)
Słyszalem historie ,że ludzie na poczekaniu przypierdzielali kawałek dętki żeby okrywały te zapinki.
Teraz już wszyscy mają aerocatch.

Kolejne- jak element jest wykonany z laminatu, to w razie kolizji pęka na ostre kawałki i wbija sie w skóre pieszego (!). Znajomi mieli problemy z maskami z laminatu jak trafiali na gwardziste na przeglądzie. Gliniarz który coś gdzieś czytał też moze sie przywalić. Widziałem kiedyś jakiegoś śpika który zatrzymał Challegera 2013 i wielce mu sprawdzali lampy.

Jak chcą to zawsze coś znajdą. Dlatego lepiej zapobiegac niż sie konfrontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Matiz napisał:

Pieszy musi sie prześlizgnąć po masce w razie zderzenia, bo to pozwala wytracić impet uderzenia. Wszelkie przedmioty które to utrudniają są na celowniku.
Zwróć uwage że nikt już nie stosuje starożytnych zapinek na maske z kółeczkiem i bolcem. Wystają i mogą poszarpać skóre pieszemu (tak jak to było jego najwieksze zmartwienie w trakcie kolizji)

Jest to argument, ale niezbyt do mnie trafia, bo praktycznie o wszystkim możnaby tak powiedzieć

 

47 minut temu, Matiz napisał:

Kolejne- jak element jest wykonany z laminatu, to w razie kolizji pęka na ostre kawałki i wbija sie w skóre pieszego (!). Znajomi mieli problemy z maskami z laminatu jak trafiali na gwardziste na przeglądzie. 

Ale to już trafia. Celować w karbon to trochę nie ten budżet...
Czyli paragrafu nie podałeś, ale argument jak najbardziej. Czyli zostają mi fajnie zamontowane halogeny, albo schowany ledbar :( 

Dzięki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, FilipBB napisał:

Ciągle jesteśmy w EU, wiec przepisy drogowe powinny być takie same. Popatrz sobie na stronki Subaru w Finlandii, Szwecji i Norwegii. Z racji klimatu maja tam dedykowane zestawy takich świateł, które musza spełniać przepisy. Widziałem kilka takich Subaru na żywo ale w 90% z panelem LED. Dobrze to wyglądało.

nie patrz na kraje skandynawskie, tam nie ma limitu pkt świetlnych. z trzema lampami u nas też może być problem, u nich ma być tylko symetrycznie, u nas dodatkowo parzyście. między lampami prawymi a lewymi też musi być przerwa, coś koło długości rejestracji, o ile dobrze pamiętam. do tego wystające lampy z maski mogą przysporzyć problemów jak kangury w terenówce (te ostatnie muszą mieć atest, a to już ciężki temat), wiesz ochrona pieszych w razie wypadku. w razie wypadku można narobić sobie też problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, panekrzysiek napisał:

ale niezbyt do mnie trafia, bo praktycznie o wszystkim możnaby tak powiedzieć


czyli nie słyszałeś o gliniarzach którzy sie przypier**lają do wlotu subarowego na masce mimo, ze jest seryjny i homologowany?
Albo Hondziarski mod z podnoszeniem klapy silnika na zawiasach?
Zobacz- to nie są rzeczy widczne z kilometra ,a jednak sie znalazł upierdliwiec ktory sie tego czepił. Przy elektrowni ryzyko wzrasta- wraz z wielkoscią.
To jest ta ich "władza". Gdy przepis jest luźno napisany i zostawia pole dla decyzji dla policjanta.

było to pisane już milion razy w takich tematach i niestety trzeba to napisać ponownie:
"zalezy na kogo trafisz".
Widze że i tak załozysz tą elektrownie mimo naszego gadania :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Matiz napisał:

Pieszy musi sie prześlizgnąć po masce w razie zderzenia, bo to pozwala wytracić impet uderzenia. Wszelkie przedmioty które to utrudniają są na celowniku.

 

Dlatego rozwiązanie z krótkimi ale mocnymi listwami LED wkomponowanymi w zderzaku to najlepsze rozwiązanie. 

 

Przyjęcie pieszego na coś takiego nie może się dobrze skończyć. 

 

 

 

_MG_0082.JPG

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Matiz napisał:

Widze że i tak załozysz tą elektrownie mimo naszego gadania :mrgreen:

No właśnie z bólem serca muszę zrezygnować i zamontować halogeny w taki sposób, żeby żaden niebieski ludzik się nie przyczepił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, fulcrum napisał:

Kup sobie te LEDy markowe. Chińczyki tak sieją, że możesz zapomnieć o radiu, a trwałość mają liczoną w tygodniach  

Ceny dobrych ledów są raczej wysokie więc pewnie skończy się na halogenach typu Wesem czy Hella :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, panekrzysiek napisał:

No właśnie z bólem serca muszę zrezygnować i zamontować halogeny w taki sposób, żeby żaden niebieski ludzik się nie przyczepił

A czego oczekujesz od Forum. 

Tu do wszystkiego Cię zniechcą, wystraszą. Napisałem Ci że się nikt nie czepił, to mało bo mogli się przyczepić. 

No tak, najbezpieczniej pozbyć się auta. Auto którego nie ma pieszemu nie zagraża, chyba? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mechanik napisał:

A czego oczekujesz od Forum. 

Tu do wszystkiego Cię zniechcą, wystraszą. Napisałem Ci że się nikt nie czepił, to mało bo mogli się przyczepić. 

No tak, najbezpieczniej pozbyć się auta. Auto którego nie ma pieszemu nie zagraża, chyba? 

A pokaż jak masz to u siebie zamontowane z ciekawości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, panekrzysiek napisał:

A pokaż jak masz to u siebie zamontowane z ciekawości 

Na podszybiu led bar, po bokach przy słupkach A ledowe szperacze. 

Na przedzie nie chciałem zasłaniać wlotu powietrza. Poza tym ja mam terenówkę, a w terenie wszystko do poziomu maski jest uwalone błotem albo pod wodą. Dlatego ważne jest mieć coś co świeci wyżej. 

Właściwie to chcieliśmy ledbar nad przednią szybą jednak auto nie mieściłoby się w halach garażowych, a do galerii się jeździ jednak - lans jest ważny przecież :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mechanik napisał:

Na podszybiu led bar, po bokach przy słupkach A ledowe szperacze. 

Na przedzie nie chciałem zasłaniać wlotu powietrza. Poza tym ja mam terenówkę, a w terenie wszystko do poziomu maski jest uwalone błotem albo pod wodą. Dlatego ważne jest mieć coś co świeci wyżej. 

Właściwie to chcieliśmy ledbar nad przednią szybą jednak auto nie mieściłoby się w halach garażowych, a do galerii się jeździ jednak - lans jest ważny przecież :biglol:


 

Czyli generalnie coś tam dzwoni ale nie do końca w temacie :mrgreen:

 

Bym wiedział ze tak rozmawiamy to bym wrzucił zdjęcia lamp dachowych, bocznych i bardziej się rozwinął w sprawie tylnego roboczego  :mrgreen:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...