Skocz do zawartości

Impreza S203


_scooby_

Rekomendowane odpowiedzi


Chyba już mogę napisać oficjalnie, że od jakiegoś czasu jestem w posiadaniu ciekawego modelu Subaru Imprezy tj. wersji WRX STi S203. Wersja limitowana, produkowana tylko na rynek japoński. Numer seryjny tabliczki z pierwszej piętnastki z wyprodukowanych 555 szt. Jak udało mi się doczytać w necie jest to ostatnie nawiązanie do numeru 555 w historii marki odnoszące się do długoletniej współpracy ze swoim sponsorem w motorsporcie.  Moje auto jest jedną z 76 sztuk na świecie w najbardziej porządanym kolorze tego modelu czyli srebrny taki jak w katalogach modelu( były jeszcze białe, niebieskie i czerwone).  Auto 100% seria.  Importowałem go z Japonii i aby zostawić go w oryginale kosztowało mnie to wiele czasu, uruchomienia kontaktów i sporo kasy aby pozostał RHD. 
W porównaniu do mojego zakutego i podkręconego hawka STi auto jest lepsze w każdym aspekcie jeżeli chodzi o osiągi czy prowadzenie. Totalnie inna liga. Silnik EJ207, seryjnie auto wychodziło z mocą 324HP, 422Nm. Przyspieszenie w serii 0-100 ok. 4,4s. Może w dzisiejszych czasach nie robi to wrażenia ale takie osiągi prawie dwadzieścia lat temu w jakimś sedanie to było coś! 

Magiel lock to lock 2.2 w porównaniu do 2,6 jakie jest w STi to przepaść. Auto prowadzi się jak gokarta. Inne ECU, większe turbo twinscroll VF42 niż spec-c, tytanowy wydech, kute felgi 18” BBS ( waga ok. 7kg), carbonowe fotele Recaro robione specjalnie dla firmy STi + tapicerka z alcantary to tylko niektóre smaczki. Cieńsze szyby, dodatkowa chłodnica oleju, tylna wycieraczka, owiewki szyb, rozkładane cup holders z tylu, elektrycznie składane lusterka, przednia dokladka spojlera i cała nowa tylna lotka zaprojektowana przez STi z możliwością regulacji docisku to kolejne bajery. Sama lotka jest mega lekka i jest niesamowicie wyprofilowana.
Nie można też pominąć udziału ówczesnego mistrza świata Petera Solberga przy udziale tworzenia tego auta. Dzięki jego wskazówkom poprawiony został względem spec-c układ hamowania ( specjalnie projektowane do tego modelu przednie tarcze zwiększające przepływ powietrza) specjalnie stworzona pod to auto opona Pirelli P-zero Corsa z unikatowej mieszanki oraz całe nowe regulowane czterostopniowe zawieszenie czyni to auto moim zdaniem wyjątkowym. Cieszę się ile mogę z użytkowania auta ponieważ w nieodległej przyszłości planuję sprzedaż.

73A565C3-18FE-404F-B490-920699C10303.thumb.png.5c910a0532b1cb88cb9cf864ef122262.png

 

61F0AE81-7499-4C40-BABD-EE434A290741.jpeg

B6D8E736-226C-4A9D-B0C3-6C9CAEDA8BDC.jpeg

Edytowane przez _scooby_
  • Super! 29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz twinscrolla, to jest to :-) reakcja na gaz, wstawanie turbo to inna liga. Twin scroll w 2.0 powoduje, że moment jest nawet lepszy niż EJ25. Na seryjnej VF36 i pojedynczym AVCS miałem 1.55 bara przy 3200obr, co daje ok 490Nm przy 3300 obr... 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega fura, w moim prywatnym rankingu nowszych niż GC druga w kolejności, zaraz po Hawku RA-R :)

 

A turbinę to bym Ci chętnie ukradł i potestował w swoim silniku, zmiana na kulkę i z lepszą górą by zrobiła robotę :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, badyl napisał:

Piękny ....choć szkoda że nie niebieski emoji16.png

Może kiedyś ściągnę sobie coś podobnego :)

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
 


Niebieskiego już mam a jak chcesz ściągnąć to zaczynaj już szukać bo bardzo rzadko się pojawiają a ceny rosną drastycznie z miesiąca na miesiąc i osiągają zawrotne wartości. 

 

FC13F762-6E7C-4AB2-A7CE-A11D1C44C756.jpeg

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaciekK napisał:

Jako posiadacz twinscrolla, to jest to :-) reakcja na gaz, wstawanie turbo to inna liga. Twin scroll w 2.0 powoduje, że moment jest nawet lepszy niż EJ25. Na seryjnej VF36 i pojedynczym AVCS miałem 1.55 bara przy 3200obr, co daje ok 490Nm przy 3300 obr... 

Dół ma bez dwóch zdań lepszy od modzonego EJ257. Normalnie szlifierka bez bulgotu:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, skwaro napisał:

Mega fura, w moim prywatnym rankingu nowszych niż GC druga w kolejności, zaraz po Hawku RA-R :)

 

A turbinę to bym Ci chętnie ukradł i potestował w swoim silniku, zmiana na kulkę i z lepszą górą by zrobiła robotę :)

@skwaro Bierz ten wiatrak. Cena promocyjna :D

https://www.ebay.com/itm/303419473863

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, _scooby_ napisał:

@skwaro Bierz ten wiatrak. Cena promocyjna :D

https://www.ebay.com/itm/303419473863

 

Zbyt mały zysk w porównaniu z obecną VF49 żeby wydawać tyle kasy, już bym wolał dopłacić odrobinę do Full Race kita z turbiną EFR7670 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o cieńszych szybach. To legenda powtarzana od wielu lat w roznych materiałach.

 

W gc8 tę informację obaliliśmy bo niezależnie czy był to eu gtek, wolnossak, czy sti type R, RA szyby miały tą samą grubość. Sprawdzone organoleptycznie suwmiarką:)

 

Moglbyś pomierzyć szyby boczne suwmiarką i porownać z hawkiem dla potwierdzenia bądź zaprzeczenia tej informacji. Ciekawe.

 

 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

A nawet gdyby miał te cieńsze szyby w celu zmniejszenia masy, to wyrównali to dając mechanizm i wycieraczkę z tyłu :D 


@Pan Dziedzic Taki „problem” już rozwiązano dawno temu. Ale jak ktoś woli mieć wycieraczkę z tylu to ją sobie zostawia ;)

E002972E-0BA5-445F-876E-437704667ECA.jpeg

15C16CCD-C700-49E3-A54C-C975F714F94A.jpeg

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, _scooby_ napisał:

Ten zestaw kosztuje ok.40 EUR ale są na rynku o połowę tańsze.

To nie była osobista wycieczka, a raczej śmieszkowanie z cen tej firmy;) swoją drogą 80 PLN za kapselek i parę trytytek to też kosmos;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...