TomCar Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Witam wszystkich. Jestem nowy na forum. Mam nielada problem ze swoim nowym subarakiem a mianowicie: Na biegu jałowym mam spadki obrotów do 400-500 obr. i w chwili gwałtownego naciśnięcia na gaz jest wyczuwalne szarpnięcie silnika oraz taki charakterystyczny gwizd słuchowo słyszalny w okolicach silniczka krokowego i przepustnicy. Wymieniłem filtr powietrza, świece (NGK) i przewody wys. nap. (NIPPARTS) i nic to nie dało. Wyczyściłem silnik krokowy który był bardzo zabrudzony i nic, mało tego po jego ponownym zamontowaniu i odpaleniu świeci mi się kontrolka Check engine (czy jak się to tam pisze). Czytałem na forum że jeszcze może to być wina przepływomierza, ale ja go u siebie nie mogę zlokalizować (w miejscu gdzie zazwyczaj jest przepł. jest założona taka elastyczna guma) Pozdrawiam i proszę o wasze opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Amoze jeszcze co to za samochód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomCar Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 No właśnie zapomniałem napisać co to za model - Jest to LEGACY 2.5 2001r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomCar Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 I jeszcze jedna informacja auto NIE jest wyposażone w instalację LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Brzmi jak nieszczelnośc w dolocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom669 Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 słyszałem, o sprytnym sposobie wykrywania lewego powietrza-popsikać nad włączonym silnikiem sprayem do czyszczenia kokpitu, jak jest nieszczelność, to zacznie tak przerywać, że może nawet zgasnąć..... czy ktoś zna tę metodę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 słyszałem, o sprytnym sposobie wykrywania lewego powietrza-popsikać nad włączonym silnikiem sprayem do czyszczenia kokpitu, jak jest nieszczelność, to zacznie tak przerywać, że może nawet zgasnąć.....czy ktoś zna tę metodę? Zmywacz do hamulcy jest lepszy -silnik zaczyna przyśpieszać jak się po psika po nieszczelności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Mam legacy 2.5 litra z 2000 roku. Silnik ma obroty jalowe ~500, kiedy wlancza sie wentylator skacza do okolo 800. Przy gwaltownym nacisnieciu na gaz na biegu jalowym jest lekkie szarpniecie karoseria - podejzewam u mnie zuzyte poduszki silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom669 Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Silnik ma obroty jalowe ~500 nie za mało :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 nie za mało :?: Za malo, powinno byc ok. 900-950 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Mam legacy 2.5 litra z 2000 roku. Silnik ma obroty jalowe ~500, kiedy wlancza sie wentylator skacza do okolo 800. Przy gwaltownym nacisnieciu na gaz na biegu jalowym jest lekkie szarpniecie karoseria - podejzewam u mnie zuzyte poduszki silnika. Tak jak koledzy pisali obroty biegu jałowego to ok850-900 obr/min. Tylko uwaga Subaru pierwszą kreskę na obrotomierzu ma przy 500 obr/min druga to już ok750 można się pomylić pierwsza wziąść za 250 obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Z tego co ja wiem to 650+-100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 650+-100 Przy takich obrotach samochod powinien zaczac przypominac wesole miasteczko. I jak ktos lubi jak sie wszystko trzesie, to ok... Stabilna praca jest okolo 900obrotow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Ja mam pomiędzy 800-850 bokser się nie trzęsie tylko zgrabnie, leciutko "chodzi na boki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Fakt, że wymieniłeś fitr powietrza, świece i przewody wysokiego napiecią nie oznacza, zaraz że nastapi poprawa Poprostu tą metodą wyeliminowałem kilka potencjalnych możliwości - przyczyn wystąpienia wspomnianego niedomagania :razz: Ja na twoim miejscu teraz sprawdziłbym szczelność układu dolotowego :wink: W tym celu ściągnij gumową rurę najbliżej filtra powietrza, a następnie odpal silnik po czym zatkaj ją całkowicie Jak silnik ci nie zgaśnie na wolnych obrotach (około 900+-50obr/min) to znaczy, że jest nieszczelneść :sad: Wówczas musisz przejrzeć układ, aż do samych głowic. W najgorszym przypadku to właśnie przy nich poleciała ci jedna bądź dwie uszczelki - tak czy inaczej, jak będziesz rozbierał dolot, to i tak musisz wymienić obie :razz: Gdyby okazało się, że ze szczelnością jest wszystko OK, to czas zresetować komputer (chyba, że znasz się na błędach - umiesz je odczytać i zinterpretować) ewentualnie wstawić inny - znaczy się od tego samego silnika tylko innego auta Powodzenia w dalszym diagnozowaniu życzę :cool: Pozdro!!! Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Simon1, mam 2.5 litra, gdzies czytalem ze obroty jalowe to 650+-100 (moze w instrukcji, moze gdzies w necie). 2.0 ma pewnie wyzsze jalowe. Przyjzalem sie obrotomierzowi w moim samochodzi. Faktycznie nie zaczyna sie od 0 ! Mam 650 obrotow na jalowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomCar Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Witam wszystkich ponownie. Co do mojego problemu a mianowicie tylko tego charakterystycznego gwizdu, po przeczytaniu tematu: " Pisk na niskich obrotach (koło zamachowe, pasek klinowy????) " którego autorem jest ML - stwierdziłem że jest to ten sam charakterystyczny "ćwierkot" opisywany również przez innych forumowiczów w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi