Jump to content

Wymiana oleju.


Mateusz Wiktor

Recommended Posts

Niedługo muszę wymienić olej w swoim legacy 4 2.0 165km. Będzie to pierwsza moja wymiana w tym samochodzie. Dostęp do kanału mam. Ale mam kilka dla niektórych banalnych a jednak ważnych pytań.

1. Jaka podkłada pod korek spustowy oleju? Miedziana? Jakie wymiary?

2. Ile oleju do silnika ej20f 2.0 165km wlać by był odpowiedni poziom (tak mniej więcej)

3. Jaka płukankę polecacie? 

4. Obecnie mam zalany 5w50 mobil. Zostać przy tym oleju czy jednak zmienić na inny? (Silnik pobiera olej w okolicach 200-300ml/1000km)

5. Coś przy okazji jeszcze warto zrobić? Filtr kabinowy i powietrza już czekają. 

Link to comment
Share on other sites

Kup oryginalny filtr oleju, niewielka różnica w cenie, a w budowie spora (możesz sobie na Youtubie pooglądać filmiki, w których te różnice są pokazane). Zaraz może ktoś napisze, że wierzę w bajki, ale ja wychodzę z założenia, że oryginalne części są konstruowane pod konkretną markę samochodu i wszystko jest ze sobą kompatybilne. Zamienniki niekoniecznie. Jak różnica w cenie to kilka, kilkanaście złotych, to warto brać oryginał.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mogę zostać teraz pojechany, ale mam złe doświadczenia z Mobilem, moi znajomi także. Najlepiej chyba Castrol albo Motul, ale też ile ludzi tyle opinii. Płukanka lubi często pozbywając się nagaru powiększyć pobór oleju, więc też potrafi zepsuć humor

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, H0RN1 napisał:

Mogę zostać teraz pojechany, ale mam złe doświadczenia z Mobilem, moi znajomi także. Najlepiej chyba Castrol albo Motul, ale też ile ludzi tyle opinii. Płukanka lubi często pozbywając się nagaru powiększyć pobór oleju, więc też potrafi zepsuć humor

 

Nie wiem czy z tym nagarem to nie jest trochę mit... Raz to co i gdzie miałby ten nagar uszczelniać, pierścienie? dwa to jak dla mnie to nie może być tak że szczelność/kompresja w silniku ma bazować na ilości nagromadzonego nagaru a nie na stanie silnika bo to nie tędy droga. :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@TinuvielJeśli np. od 200 tys. km silnik był zaniedbywany, olej i filtr wymieniany nieregularnie, to może i po płukance się coś narobi, ale to by musiał się jakiś specjalista wypowiedzieć:)
Były przypadki dokumentowane na polskimi YT. Że wymiana oleju zabiła silnik.
Link to comment
Share on other sites

  • Aga locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...