Skocz do zawartości

Wymiana oleju.


Mateusz Wiktor

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo muszę wymienić olej w swoim legacy 4 2.0 165km. Będzie to pierwsza moja wymiana w tym samochodzie. Dostęp do kanału mam. Ale mam kilka dla niektórych banalnych a jednak ważnych pytań.

1. Jaka podkłada pod korek spustowy oleju? Miedziana? Jakie wymiary?

2. Ile oleju do silnika ej20f 2.0 165km wlać by był odpowiedni poziom (tak mniej więcej)

3. Jaka płukankę polecacie? 

4. Obecnie mam zalany 5w50 mobil. Zostać przy tym oleju czy jednak zmienić na inny? (Silnik pobiera olej w okolicach 200-300ml/1000km)

5. Coś przy okazji jeszcze warto zrobić? Filtr kabinowy i powietrza już czekają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup oryginalny filtr oleju, niewielka różnica w cenie, a w budowie spora (możesz sobie na Youtubie pooglądać filmiki, w których te różnice są pokazane). Zaraz może ktoś napisze, że wierzę w bajki, ale ja wychodzę z założenia, że oryginalne części są konstruowane pod konkretną markę samochodu i wszystko jest ze sobą kompatybilne. Zamienniki niekoniecznie. Jak różnica w cenie to kilka, kilkanaście złotych, to warto brać oryginał.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zostać teraz pojechany, ale mam złe doświadczenia z Mobilem, moi znajomi także. Najlepiej chyba Castrol albo Motul, ale też ile ludzi tyle opinii. Płukanka lubi często pozbywając się nagaru powiększyć pobór oleju, więc też potrafi zepsuć humor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, H0RN1 napisał:

Mogę zostać teraz pojechany, ale mam złe doświadczenia z Mobilem, moi znajomi także. Najlepiej chyba Castrol albo Motul, ale też ile ludzi tyle opinii. Płukanka lubi często pozbywając się nagaru powiększyć pobór oleju, więc też potrafi zepsuć humor

 

Nie wiem czy z tym nagarem to nie jest trochę mit... Raz to co i gdzie miałby ten nagar uszczelniać, pierścienie? dwa to jak dla mnie to nie może być tak że szczelność/kompresja w silniku ma bazować na ilości nagromadzonego nagaru a nie na stanie silnika bo to nie tędy droga. :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TinuvielJeśli np. od 200 tys. km silnik był zaniedbywany, olej i filtr wymieniany nieregularnie, to może i po płukance się coś narobi, ale to by musiał się jakiś specjalista wypowiedzieć:)
Były przypadki dokumentowane na polskimi YT. Że wymiana oleju zabiła silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Aga zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...