Mateusz Wiktor Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Niedługo muszę wymienić olej w swoim legacy 4 2.0 165km. Będzie to pierwsza moja wymiana w tym samochodzie. Dostęp do kanału mam. Ale mam kilka dla niektórych banalnych a jednak ważnych pytań. 1. Jaka podkłada pod korek spustowy oleju? Miedziana? Jakie wymiary? 2. Ile oleju do silnika ej20f 2.0 165km wlać by był odpowiedni poziom (tak mniej więcej) 3. Jaka płukankę polecacie? 4. Obecnie mam zalany 5w50 mobil. Zostać przy tym oleju czy jednak zmienić na inny? (Silnik pobiera olej w okolicach 200-300ml/1000km) 5. Coś przy okazji jeszcze warto zrobić? Filtr kabinowy i powietrza już czekają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Kup oryginalny filtr oleju, niewielka różnica w cenie, a w budowie spora (możesz sobie na Youtubie pooglądać filmiki, w których te różnice są pokazane). Zaraz może ktoś napisze, że wierzę w bajki, ale ja wychodzę z założenia, że oryginalne części są konstruowane pod konkretną markę samochodu i wszystko jest ze sobą kompatybilne. Zamienniki niekoniecznie. Jak różnica w cenie to kilka, kilkanaście złotych, to warto brać oryginał. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
H0RN1 Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Mogę zostać teraz pojechany, ale mam złe doświadczenia z Mobilem, moi znajomi także. Najlepiej chyba Castrol albo Motul, ale też ile ludzi tyle opinii. Płukanka lubi często pozbywając się nagaru powiększyć pobór oleju, więc też potrafi zepsuć humor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Ja tez z mobilem przykre doswiadczenia juz leprza woda po parowkach. Ja leje valvoline 5w50Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Wiktor Posted April 28, 2021 Author Share Posted April 28, 2021 26 minut temu, H0RN1 napisał: Motul Dużo osób narzeka na motula. Podobno jakość okropnie spadła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panbenonium Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 O kolejny temat legenda sie szykuje. Słowo klucz "podobno". Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Jest wątek olejowy. Po co męczyć kolejny? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 2 godziny temu, H0RN1 napisał: Mogę zostać teraz pojechany, ale mam złe doświadczenia z Mobilem, moi znajomi także. Najlepiej chyba Castrol albo Motul, ale też ile ludzi tyle opinii. Płukanka lubi często pozbywając się nagaru powiększyć pobór oleju, więc też potrafi zepsuć humor Nie wiem czy z tym nagarem to nie jest trochę mit... Raz to co i gdzie miałby ten nagar uszczelniać, pierścienie? dwa to jak dla mnie to nie może być tak że szczelność/kompresja w silniku ma bazować na ilości nagromadzonego nagaru a nie na stanie silnika bo to nie tędy droga. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 @TinuvielJeśli np. od 200 tys. km silnik był zaniedbywany, olej i filtr wymieniany nieregularnie, to może i po płukance się coś narobi, ale to by musiał się jakiś specjalista wypowiedzieć:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 @TinuvielJeśli np. od 200 tys. km silnik był zaniedbywany, olej i filtr wymieniany nieregularnie, to może i po płukance się coś narobi, ale to by musiał się jakiś specjalista wypowiedziećByły przypadki dokumentowane na polskimi YT. Że wymiana oleju zabiła silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts