Skocz do zawartości

Regulacja luzów zaworowych w SH 2.0 150 KM EJ20FL


arecki74s

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ duzymi krokami zmierzam w kierunku sprawdzenia/regulacji zaworów w FORKU SH proszę o kilka informacji z manuala serwisowego którego nie posiadam.

Auto od nowości z LPG Teleflex. W moich rękach od 25 tys km. Z tego co wiem mam wzmacniane gniazda zaworowe ale tez objawy które chyba wskazują na zawory. Minaowicie na PB pracuje równo albo tylko tak mi się wydaje. Na LPG na biegu jałowym pływa, przy dojeżdzaniu do skrzyzowania po wcisnięciu jeszcze bardziej,  czasami zgaśnie. Żadnych problemów z rozruchem. Na PB korekty w normie, na LPG 20 w plusie. Zaciskając wężyki gazowe ustaliłem, że problem występuje na 3 cylindrze i nie są to wtryskiwacze. Po zamontowaniu dwóch innych sprawdzonych objaw ten sam -kuleje. W momencie pracy na lpg ciśnienie w kolektorze ssącym ze stabilnych 310mB na PB wzrasta do 360mB na LPG. Układ LPG szczelny -wszystko sprawdzone. Wtryski osłuchane w czasie pracy stetoskopem. Nawet testowo zmiejszyłem przerwę na swiecach do ok 0,95 i nic ( świece lekko wilgotne). W czasie nierównej pracy na lpg słyszę stuki w wydech a sonda S1B1 spada i utrzymuje się na 0. Po przełaczeniu na PB wartości wzrastają. Pomysły wyczerpały się wiec czas na zawory-chyba?

Proszę o info dotyczące luzów bo sprawdzę sam. Do regulacji juz jak trzeba będzie poszukam speca.

Gdzieś czytałem, że dla wolnossaka 2.0 wydech -0,25 ssacy -0,2 ale pewności nie mam. Jakim momentem dokręcać dekle i czy uda mi się bez wymiany uszczelek przy pomiarze? Czy duzo wyleje się oleju przy odkręcaniu dekli?

Przy okazji jeżeli jest ktoś doswiadczony w okolicy lubuskiego proszę o info na priv.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie powinno ci się wylać nic. Tyle co zostanie na ściankach dekli. Skoro na LPG Ci dolewa to raczej instalacja do regulacji. Kulawa praca powinna się uspokoić. Uszczelki masz stare, więc zamówienie nowych to konieczność. Roczne musiałem wymienić bo ciekły, co prawda w innym silniku ale jednak. Nie ukrywam że nie były to OEM. Na silikonie nie ma co dziadować. Zacznij od regulacji LPG. Później pomiar luzów i nowe uszczelki dekli. Niestety taki koszt;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jeszcze napisał wątek w odpowiednim dziale, to więcej dostaniesz odpowiedzi. :P

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był problem z luzami zaworowymi to problem byłby na obu paliwach. Jeśli jest tylko na LPG to na pewno nie luzy.
Skoro instalacja wiekowa i wtryski rzekomo sprawne to stawiałbym na zajechany reduktor.

Warto też w tych silnikach cyklicznie co ~50k km zdjąć i wymyć od  spodu elektryczną przepustnicę. Wielokrotnie to brudy na niej powodują problemy z utrzymywaniem wolnych obrotów i gaśnięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, arecki74s napisał:

proszę o kilka informacji z manuala serwisowego którego nie posiadam.

Z którego roku ten forek? Serwisówki (do wersji US) znajdziesz tutaj:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/.

20 godzin temu, arecki74s napisał:

Układ LPG szczelny -wszystko sprawdzone.

A dolot (cały) szczelny? I jak sprawdzałeś bo nie jest to takie łatwe.

Przy lewym powietrzu w dolocie żadna regulacja LPG nie pomoże.

Najpierw musi prawidłowo pracować na PB żeby był sens podchodzić do regulacji LPG.

Dobry mechanik (tylko gdzie takiego znaleźć?) powinien zdiagnozować szczelność lub nieszczelność dolotu po korektach.

 

Pozdrawiam,

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dolot (cały) szczelny? I jak sprawdzałeś bo nie jest to takie łatwe.
Przy lewym powietrzu w dolocie żadna regulacja LPG nie pomoże.
Najpierw musi prawidłowo pracować na PB żeby był sens podchodzić do regulacji LPG.
Dobry mechanik (tylko gdzie takiego znaleźć?) powinien zdiagnozować szczelność lub nieszczelność dolotu po korektach.
 
Pozdrawiam,
  
Skoro na PB korekty są w normie a na LPG dolewa to dolot nie ma tu nic do tego. Jest szczelny. Regulacja instalacji, do gazownika najpierw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wsparcie. Dopiero mogę zasiąść przed ekranem . I tak - jak wspomniałem regulacja tego ustrojstwa AG SGI Teleflex jest niemożliwa. Posiadam interfejs i oprogramowanie. Mozliwe opcje to regulacja cisnienia reduktora, podglad czasu wtrysków LPG/PB, ciśnienia w kolektorze ssącym i cisnienia za reduktorem. Reduktor jest ok otwierałem, czyściłem mebrany całe (skręcony, szczelny). Tłoczki obu elektrozaworów wyczyszczone, cewki sprawne. Wtryski szczelne utzymują 0,8Bar.

Wtryski membranowe kwadratowe. Przy okazji opanowałem ich regenerację czyszczenie, ustawienie, wymianę uszczelnień. Jeżeli ktoś ma wtryski SGI 2 CLAS mogę pomóc. Jedyna metoda wyłaczania cylindrów na LPG to zaciskanie szczypcami wężyków. Po zacisnięciu na trzecim cylindrze praktycznie bez róznicy kuleje, przy zaciskaniu pozostałych niemal gasnie. Na tym cylindrze testowałem trzy wtryskiwacze (uzywane/sprawdzone) efekt identyczny. Może coś nabroiłem zmieniając przerwę na irydach NGK do 0,95 ale na benzynie pracuje równo. Dlaczego na LPG nastepuje wzrost cisnienia w kolektorze ssącym? W sekundzie w której przełączam z powrotem na benzynę automatycznie obroty przestają falować. Korekty rozjeżdzają sie tylko na LPG. Faktycznie jakby tylko na LPG łapał lewe powietrze. Test pianki na gnieżdzie wtryskiwacza tego nie potwierdza. Dlaczego w trakcie nierównej pracy pojawiają sie stuki w wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czeka Cie wymiana przodu instalacji LPG, coś co powieneś zrobić zaraz na początku po zakupie. Przerwy na świecach irydowych się nie rusza. Mierząc szczelinę je uszkadzasz.

A pewnie pojawiają się "stuki" Bo których cylinder nie ma zapłonu, albo jest zalewany, i dopala Ci się w wydechu mieszanka.

Ciśnienie w kolektorze może wzrastać bo coś może być już nie tak z reduktorem. Odpalasz rano bez problemów? Czy kręcisz dłużej? Ðłużej mam na myśli z 5-10 sekund. 

Skoro nic nie możesz zrobić więcej z instalacją a jedynie podnieść ciśnienie to zrób to. Tak aby się korekty wyrównały.

Zamieniales wtryski LPG między sobą? Bo piszesz że podmieniałeś z innymi na tym 3 cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, arecki74s napisał:

Dlaczego na LPG nastepuje wzrost cisnienia w kolektorze ssącym?

Wypada Ci zapłon, więc sterownik uchyla bardziej przepustnicę, żeby utrzymać jałowe obroty. To też tłumaczy korekty na LPG. Jeżeli paliwo dostaje, to zapłon do sprawdzenia, mieszanina gazu z powietrzem ma większy opór elektryczny od mieszaniny benzyny z powietrzem, więc na noPb jeszcze iskra przeskoczy a na LPG już nie. Wymień świece (nawet najtańsze niklowe) w celu diagnostyki. Zamień cewki miejscami, może jest przebity izolator i iskra ląduje na obudowie...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że zapłon do sprawdzenia w sensie cewek i swiec? Bo chyba innych opcji sprawdzania nie ma? Cewki podmieniałem na nowe  po dwie parami najpierw lewa potem prawa strona (zamienniki). Pracował bez zmian.

Zapłon może wypada ale błedów w kompie brak. W tryskiwacze gazowe zaminiałem nie tylko miejsacmi. Mam kilka zapasowych, Dzisiaj jeżdziłem tylko na benzynie. Prcuje równo jak na stole, więć chyba świec szczelinomierzem nie uszkodziłem. Na zimnym silniku odpalam bez problemu, ciepłym również. Nie muszę dłuzej kręcić. Reduktor na kompie trzyma stabilnie 1350 mBar. brak zapachu gazu na zewnątrz, brak leaków a obroty falują. Może problem w tym, że pomiar cisnienia na PB odbywa się w kolektorze a na lpg w bloku pomiarowym przez wężyki ( raczej szczelne). To jakaś magia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2021 o 21:56, arecki74s napisał:

Po zacisnięciu na trzecim cylindrze praktycznie bez róznicy kuleje, przy zaciskaniu pozostałych niemal gasnie. Na tym cylindrze testowałem trzy wtryskiwacze (uzywane/sprawdzone) efekt identyczny.

Sprawdź ciągłość instalacji między wtryskiwaczem a sterownikiem gazu.

14 godzin temu, arecki74s napisał:

Może problem w tym, że pomiar cisnienia na PB odbywa się w kolektorze a na lpg w bloku pomiarowym przez wężyki ( raczej szczelne). To jakaś magia. 

Kuleje Ci jeden cylinder, więc:

23 godziny temu, st981777 napisał:

sterownik uchyla bardziej przepustnicę, żeby utrzymać jałowe obroty

To powoduje zmianę ciśnienia w kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej metodą osłuchową ustaliłem, że cewka wtryskiwacza cyklicznie stuka zatem teoretycznie dawka powinna trafiać na tłok. Poza tym na włączonym zapłonie na wytyczce wtryskiwacza jest 12 V. 

Silnik ma przejechane około 50 t.km po remoncie w Subaru DE. Była robiona głowica, rozrząd itp. Więc biorąc pod uwagę wzmacniane gniazda i brak objawów na benzynie to chyba zaworki nie ale kto wie.

Moze wielokrotne wyciągania wtryskiwacza z gumowej rurki zasilającej przy tej samej opasce zaciskowej powoduje jego rozszczelnienie którego nie zauważam. Róznica między pracą na PB I LPG na cylindrze jest nie subtelna a diametralna.

Więc coś ewidentnie zakłóca pracę i być może wymusza korektę na przepustnicy, no chyba że wtryskiwacz mimo sygnału nie otwiera się ( ale kazdy z trzech sprawdzanych?)

I jescze jedno moze ważne w chwili wcisnięcia przycisku z powrotem na PB w tej samej sekundzie już obroty są wyrównane i słyszę jakby miarodajną róną pracę dodatkowego elementu którego nie słychać na lpg. Chyba, że to wtryski benzynowe tak ładnie mruczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...