Skocz do zawartości

Subarynka nielota. Tani wolnossak? Wolne żarty XD


Kiwi 4ester

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie czy mają fabryczne węże w maszynie serwisowej , czy nie zmieniali na dłuższe. Po zmianie węży trzeba dokonać modyfikacji w maszynie by uwzględniała prawidłową ilość czynnika znajdującą się w przewodach bo może przekłamywać o około 25 g i powiedzmy kolejne 20g różnicy pomiędzy napełnieniem dwa lata wstecz da już różnice 45 g co może oznaczać ubytek słyszalny na zaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była majówka to było grillowanie :)

Siatka już się trochę odbarwiła to ją poprawiłem :D

IMG_20240509_201746.thumb.jpg.bfde9549aa20f264f8ea29a031f10808.jpg

 

IMG_20240509_201758.thumb.jpg.5bef52a137c77ca2ca4b18fae53c6622.jpg

 

Była to też dobra okazja, żeby odświeżyć znaczek :)

IMG_20240510_075224.thumb.jpg.c1e5ef8b5d9d8bc251b6841751c69ad2.jpg

 

I suma summarum wyszło bardzo przyzwoicie :dance:

IMG_20240511_075807.thumb.jpg.68e9ada287f9e829efa4b38cce62f899.jpg

 

IMG_20240511_075836.thumb.jpg.9309ba6726fdd4bc653b1754ed155395.jpg

 

IMG_20240511_075857.thumb.jpg.84847d27f5f947e8f198deab3d1a3da7.jpg

 

Do tego też wpadł znaczek na kierownicę :)

IMG_20240510_072126.thumb.jpg.9f4e26dc94848d3f863d4ff6437dfc28.jpg

 

Z ciekawości mogę powiedzieć, że po niecałym miesiącu farba zaczęła ponownie schodzić z siatki, tak więc "task failed successfully" :biglol:

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Henryk82 napisał(a):

Pytanie czy mają fabryczne węże w maszynie serwisowej , czy nie zmieniali na dłuższe. Po zmianie węży trzeba dokonać modyfikacji w maszynie by uwzględniała prawidłową ilość czynnika znajdującą się w przewodach bo może przekłamywać o około 25 g i powiedzmy kolejne 20g różnicy pomiędzy napełnieniem dwa lata wstecz da już różnice 45 g co może oznaczać ubytek słyszalny na zaworze.

Z chłopem rozmawiałem to mówił, że mają uwzględnione różnice w długości przewodów ztcp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wnętrza to w końcu wziąłem się za montaż kieszonki od strony kierowcy. Z rok temu jak próbowałem zamontować to nie przyjrzałem się temu dokładniej, a okazuje się, że różnica jest dość "subtelna" w porównaniu z oryginalnym panelem.

IMG_20240516_105612.thumb.jpg.68177cd6f54ff51ee739d4b3b8222684.jpg

 

Przez to, że panel z siatką odstaje bardziej, to zaczyna się robić banan jak na poniższym zdjęciu.

IMG_20240516_104811.thumb.jpg.6aa9a67c58f952d291b22694ff42671a.jpg

 

Co zrobić, żeby dobrze spasowało? W moim przypadku wyciąłem naddatek materiału, po czym lutownicą i z użyciem odciętego kawałka plastiku oraz kilku metalowych drucików dopasowałem panel tak, że już jest dobrze :)

IMG_20240516_191339.thumb.jpg.66b4891874c24e3ab26548dd5dde0e7d.jpg

 

IMG_20240516_191343.thumb.jpg.b12fc90c8b501358d1e76adf469f11a8.jpg

 

IMG_20240516_191354.thumb.jpg.bef488de38416bf2bd6e05c7b47c0f39.jpg

 

Te spawy może pięknie nie wyglądają, ale po zamontowaniu drugiego panelu pod kierownicą to tego nie widać :D

Ogólnie wyszło dobrze i mam teraz kieszonkę po stronie kierowcy :dance:

IMG_20240516_210050.thumb.jpg.c581b968949da1781dd030e395c27ae8.jpg

 

16463014a5b8fe5comment_FVzSmkRjcwPO.jpg

 

Nie Wiem Choc Sie Domyslam GIF

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodzimy do grubszych tematów.

Jakiś czas temu mechanik zwrócił mi uwagę, że trzeba pomyśleć o wymianie przewodów paliwowych, bo te które są to za moment mogą pęknąć. Niekontrolowany wyciek paliwa z okolicy zbiornika brzmi wystarczająco przekonująco, że warto pomyśleć o OEMie. Mechanik mnie nie pocieszył, że z tym tematem robi się coraz trudniej (dostępność), ale na szczęście i to całkiem szybko udało mu się zdobyć nowe centralne przewody paliwowe :yahoo:

IMG_20240719_084050.thumb.jpg.4f36d501899f297ed1ab3b6e53be6a0d.jpg

 

IMG_20240719_084054.thumb.jpg.e0f7d3af63f57d6cee2b633b64fa1c54.jpg

 

Do tego doszło jeszcze kilka innych paliwówek m.in. pod kolektorem dolotowym, bo ostatniej zimy przy większych mrozach zauważyłem przesączanie spod cybantu. Tutaj też już zagrożenie zażegnane :dance:

A teraz jeszcze dla ciekawości jak wyglądał stary przewód.

 

 

Poza tym zostały również wymienione sztywne przewody hamulcowe w miejscach, gdzie tego wymagało na stalowe. Nie wnikam, czy miedziane czy stalowe lepsze, ale patrząc na ten paliwowy to mogę się domyślać jak wyglądały te hamulcowe, które trzeba było wymienić.

- przewód hamulcowy stalowy WP ST 4,75 10

- końcówka przewodu hamulcowego WP 5-100-105

 

Poniżej rzeczy, które kupiłem lub dorzuciłem dla mechanika na wymianę do auta :)

- 2x guma stabilizatora przedniego 20414SA000 wraz z odświeżonymi uchwytami

IMG_20240705_090641.thumb.jpg.da519eea743f653333b916bd8d070434.jpg

 

- 2x poduszka tylnego amortyzatora KYB SM5422

- 2x poduszka przedniego amortyzatora KYB SM5361

IMG_20240705_090614.thumb.jpg.23ec7bcda624b848912bb9eb0615fc12.jpg

 

- krzyżak lewarka 35047AC030

- klin krzyżaka lewarka 633046020

- sprężyna lewarka 33022GA081

IMG_20240709_075632.thumb.jpg.91f96281d8aa5c4a5aa56a81ed4d3462.jpg

 

- osłona termokurczliwa przewodów hamulcowych

- poliuretany do lewarka skrzyni biegów od majfrendów (te niestety nie podeszły, a miały pasować ^_^).

 

To tak po krótce.

Gumy od stabilizatora to mi chłop na SKP zwrócił uwagę, że luz się zrobił i warto wymienić. Koszt nieduży, a różnicę robi.

W trakcie montażu poduszek dowiedziałem się, że jeden amortyzator z tyłu wylał. Nooo... wylał to wylał. Trzeba nowe? To trzeba nowe i wleciały dwa amortyzatory z tyłu wraz z zestawami montażowymi, osłonami oraz dwie nowe sprężyny (te wzmocnione :)).

- tylne amortyzatory prawy KYB 334344 i lewy KYB 334345

- zestaw montażowy amortyzatora KYB 910046

- 2x sprężyna amortyzatora tył KYB RC6431

IMG_20240726_091426.thumb.jpg.e7905c8c68a88984171b598668dcd453.jpg

 

IMG_20240726_091513.thumb.jpg.64f7a6235e99a324267dd406ff98b8bc.jpg

 

IMG_20240726_091522.thumb.jpg.cf61471ac818105d08af6952f0e54bcb.jpg

 

Te sprzed wymiany... No widać, że już dobrze to nie wyglądało choć w sumie jako tako działało :upside-down-face_1f643-small:

IMG_20240725_182004.thumb.jpg.cf1b93c9f40b1dfd1507bb57032b4857.jpg

 

IMG_20240725_182012.thumb.jpg.e3b01ca5ddfcea6a0e6952143b55ff0d.jpg

 

IMG_20240725_182018.thumb.jpg.f7c17a677d7ec05e7e25fc3ee8844987.jpg

 

To co zaliczam in plus to fakt, że przed wymianą tył był niżej od przodu o 1 cm, a teraz jest 1cm wyżej od przodu (jak dobrze pamiętam z tego co mierzyłem:D).

 

Co do krzyżaka lewarka to tak było

 

Teraz jest tak.

 

 

No dobra. Teraz jak tak patrzę i porównuję to nie wygląda, żeby coś było zmienione :biglol:, ale stary krzyżak miał już zdecydowany luz.

IMG_20240725_182226.thumb.jpg.f3c3b5817ccb5fae4a4f1ec47e93d488.jpg

 

Wydaje mi się, że gdyby te poliuretany pasowały to byłoby lepiej, ale to mi się tylko wydaje :biglol:

Do tego wszystkiego jeszcze został wymieniony olej w skrzyni i dyfrze, a z rzeczy, które już sam ogarnąłem to wymieniłem filtry oleju, powietrza, kabinowy i olej w silniku :)

Kolejne "subarowe nic" dorzucone do Subarynki :biglol:

Stan licznika na chwilę obecną to okolice 383tys. kilometrów więc... Jedziemy dalej :superhero:

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz czas na rzeczy przyjemne:D

Przed wyjazdem na Chorwację (a było to końcem kwietnia) dostałem wiadomość na messengera z Subaru Polska z propozycją, czy napisałbym artykuł do magazynu "Plejady"? 

:o:o:o:o:o

Po przetrawieniu pozytywnego szoku odpisałem, że bardzo chętnie napiszę, ale po powrocie z Pagu i będę miał świeży pomysł. Dzięki temu Subarynka trafiła na papier :yahoo::yahoo::yahoo:

IMG_20240808_105135_edit_2244091947993496.thumb.jpg.210f00b72307be3474374179b52e3df8.jpg

 

IMG_20240808_105148_edit_2244100770690370.thumb.jpg.fc4ef04093362f51eed60c74dbe7a75d.jpg

 

IMG_20240808_105155_edit_2244112811512764.thumb.jpg.e8365f093bbacefa3b173f55316168ed.jpg

 

IMG_20240808_105201_edit_2244120427791408.thumb.jpg.911c7f5c34f45caa2f437a665869f2d2.jpg

 

W tym miejscu chcę bardzo podziękować SIP za zauważenie mojej twórczości i danie mi szansy na stworzenie czegoś nowego :hi:

Z tej okazji popełniłem filmik, do którego oglądnięcia zapraszam wszystkich :D

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 7
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Z chłopem rozmawiałem to mówił, że mają uwzględnione różnice w długości przewodów ztcp.

A czy cały czas u tego samego diagnozujesz klimatyzację i napełniasz czynnikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu MACS podają że dla Forsterów z 2003-2005 całkowita ilość czynnika to 1,32 lbs co po przeliczeniu daje 600 gram

 gdzie na Twoich notatkach jest 550 gram i prawdopodobnie ta ilość była już na granicy szumienia zaworu.

Zaraz wrzucę zdjęcie z katalogu 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszło kilka Subarowych znaczków :) trzeba było trochę przearanżować układ, żeby wszystko się zmieściło oraz jakoś wyglądało, ale najpierw, jak ułatwić sobie życie ze ściąganiem starej taśmy bez uszkadzania lakieru :D

 

Dodam, że po ściągnięciu tego i przemyciu szmatką z wodą to w ogóle nie ma śladu, no chyba, że naklejka przez wiele wiele lat była w jednym miejscu, ale to zdecydowanie będzie widać tylko na ciemniejszych lakierach. Same znaczki wcześniej odciąłem - uwaga - nitką dentystyczną :D

Można też użyć opalarki to też troszkę ułatwi operację.

Dałem nową taśmę na stare znaczki i tak to wyszło. 

IMG_20240809_063301.thumb.jpg.e2588ae5c0d1b474b3d3731ccf33cd94.jpg

 

IMG_20240809_063308.thumb.jpg.38e801ba5688447d2101f8f11feeb1b1.jpg

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 9.08.2024 o 06:48, Kiwi 4ester napisał(a):

 

IMG_20240809_063308.thumb.jpg.38e801ba5688447d2101f8f11feeb1b1.jpg

Kivi, wszystko jasne oprócz środkowego rzędu. Domyślam się ,że :

znaki od lewej :

1. Jedziesz z rodziną na pewniaka w trudny teren

2. jednak biegniesz na piechotę - patrz  p. 3

3. Po łopatę.

4. po powrocie naprawy (UPG i inne)........

:)

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio coś niecodziennego stało się w trakcie jazdy (akurat po autostradzie). Nagle ni z gruchy ni z pietruchy check engine zamrygał 3 razy, po czym dalej nic się nie działo i check nie świecił. Później znalazłem informację, że wiąże się to z wypadaniem zapłonu. 

Wieczorem sprawdziłem pryskając wodą po przewodach i faktycznie przewody "świeciły"...

... ale pomogła wymiana przewodu do 3 cylindra, a przynajmniej tak myślałem, bo chyba dalej jest coś nie tak. Gdy jadę trochę szybciej i odpuszczam całkiem gaz to czuję, jakby samochód delikatnie bujało przód tył. Mam w planie zamówić OEM przewody zapłonowe. Ciekawe czy wtedy zrobi to różnicę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może K1 W14STR. Nie wiem ile moze być maksymalnie ale kto wie ten wie ;) a z drugiej strony to takiego tysiąca lepiej wydać na coś bardziej przydatnego. Przecież już masz zielone tablice 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...