Henryk82 Opublikowano 8 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia Pytanie czy mają fabryczne węże w maszynie serwisowej , czy nie zmieniali na dłuższe. Po zmianie węży trzeba dokonać modyfikacji w maszynie by uwzględniała prawidłową ilość czynnika znajdującą się w przewodach bo może przekłamywać o około 25 g i powiedzmy kolejne 20g różnicy pomiędzy napełnieniem dwa lata wstecz da już różnice 45 g co może oznaczać ubytek słyszalny na zaworze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 8 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia (edytowane) Była majówka to było grillowanie Siatka już się trochę odbarwiła to ją poprawiłem Była to też dobra okazja, żeby odświeżyć znaczek I suma summarum wyszło bardzo przyzwoicie Do tego też wpadł znaczek na kierownicę Z ciekawości mogę powiedzieć, że po niecałym miesiącu farba zaczęła ponownie schodzić z siatki, tak więc "task failed successfully" Edytowane 8 Sierpnia przez Kiwi 4ester 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 8 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 1 minutę temu, Henryk82 napisał(a): Pytanie czy mają fabryczne węże w maszynie serwisowej , czy nie zmieniali na dłuższe. Po zmianie węży trzeba dokonać modyfikacji w maszynie by uwzględniała prawidłową ilość czynnika znajdującą się w przewodach bo może przekłamywać o około 25 g i powiedzmy kolejne 20g różnicy pomiędzy napełnieniem dwa lata wstecz da już różnice 45 g co może oznaczać ubytek słyszalny na zaworze. Z chłopem rozmawiałem to mówił, że mają uwzględnione różnice w długości przewodów ztcp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 8 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia (edytowane) Co do wnętrza to w końcu wziąłem się za montaż kieszonki od strony kierowcy. Z rok temu jak próbowałem zamontować to nie przyjrzałem się temu dokładniej, a okazuje się, że różnica jest dość "subtelna" w porównaniu z oryginalnym panelem. Przez to, że panel z siatką odstaje bardziej, to zaczyna się robić banan jak na poniższym zdjęciu. Co zrobić, żeby dobrze spasowało? W moim przypadku wyciąłem naddatek materiału, po czym lutownicą i z użyciem odciętego kawałka plastiku oraz kilku metalowych drucików dopasowałem panel tak, że już jest dobrze Te spawy może pięknie nie wyglądają, ale po zamontowaniu drugiego panelu pod kierownicą to tego nie widać Ogólnie wyszło dobrze i mam teraz kieszonkę po stronie kierowcy Edytowane 8 Sierpnia przez Kiwi 4ester 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 8 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia Przechodzimy do grubszych tematów. Jakiś czas temu mechanik zwrócił mi uwagę, że trzeba pomyśleć o wymianie przewodów paliwowych, bo te które są to za moment mogą pęknąć. Niekontrolowany wyciek paliwa z okolicy zbiornika brzmi wystarczająco przekonująco, że warto pomyśleć o OEMie. Mechanik mnie nie pocieszył, że z tym tematem robi się coraz trudniej (dostępność), ale na szczęście i to całkiem szybko udało mu się zdobyć nowe centralne przewody paliwowe Do tego doszło jeszcze kilka innych paliwówek m.in. pod kolektorem dolotowym, bo ostatniej zimy przy większych mrozach zauważyłem przesączanie spod cybantu. Tutaj też już zagrożenie zażegnane A teraz jeszcze dla ciekawości jak wyglądał stary przewód. IMG_20240725_182546.mp4 Poza tym zostały również wymienione sztywne przewody hamulcowe w miejscach, gdzie tego wymagało na stalowe. Nie wnikam, czy miedziane czy stalowe lepsze, ale patrząc na ten paliwowy to mogę się domyślać jak wyglądały te hamulcowe, które trzeba było wymienić. - przewód hamulcowy stalowy WP ST 4,75 10 - końcówka przewodu hamulcowego WP 5-100-105 Poniżej rzeczy, które kupiłem lub dorzuciłem dla mechanika na wymianę do auta - 2x guma stabilizatora przedniego 20414SA000 wraz z odświeżonymi uchwytami - 2x poduszka tylnego amortyzatora KYB SM5422 - 2x poduszka przedniego amortyzatora KYB SM5361 - krzyżak lewarka 35047AC030 - klin krzyżaka lewarka 633046020 - sprężyna lewarka 33022GA081 - osłona termokurczliwa przewodów hamulcowych - poliuretany do lewarka skrzyni biegów od majfrendów (te niestety nie podeszły, a miały pasować ). To tak po krótce. Gumy od stabilizatora to mi chłop na SKP zwrócił uwagę, że luz się zrobił i warto wymienić. Koszt nieduży, a różnicę robi. W trakcie montażu poduszek dowiedziałem się, że jeden amortyzator z tyłu wylał. Nooo... wylał to wylał. Trzeba nowe? To trzeba nowe i wleciały dwa amortyzatory z tyłu wraz z zestawami montażowymi, osłonami oraz dwie nowe sprężyny (te wzmocnione ). - tylne amortyzatory prawy KYB 334344 i lewy KYB 334345 - zestaw montażowy amortyzatora KYB 910046 - 2x sprężyna amortyzatora tył KYB RC6431 Te sprzed wymiany... No widać, że już dobrze to nie wyglądało choć w sumie jako tako działało To co zaliczam in plus to fakt, że przed wymianą tył był niżej od przodu o 1 cm, a teraz jest 1cm wyżej od przodu (jak dobrze pamiętam z tego co mierzyłem). Co do krzyżaka lewarka to tak było Untitled Project.mp4 Teraz jest tak. Untitled Project.mp4 No dobra. Teraz jak tak patrzę i porównuję to nie wygląda, żeby coś było zmienione , ale stary krzyżak miał już zdecydowany luz. Wydaje mi się, że gdyby te poliuretany pasowały to byłoby lepiej, ale to mi się tylko wydaje Do tego wszystkiego jeszcze został wymieniony olej w skrzyni i dyfrze, a z rzeczy, które już sam ogarnąłem to wymieniłem filtry oleju, powietrza, kabinowy i olej w silniku Kolejne "subarowe nic" dorzucone do Subarynki Stan licznika na chwilę obecną to okolice 383tys. kilometrów więc... Jedziemy dalej 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 8 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia (edytowane) Teraz czas na rzeczy przyjemne Przed wyjazdem na Chorwację (a było to końcem kwietnia) dostałem wiadomość na messengera z Subaru Polska z propozycją, czy napisałbym artykuł do magazynu "Plejady"? Po przetrawieniu pozytywnego szoku odpisałem, że bardzo chętnie napiszę, ale po powrocie z Pagu i będę miał świeży pomysł. Dzięki temu Subarynka trafiła na papier W tym miejscu chcę bardzo podziękować SIP za zauważenie mojej twórczości i danie mi szansy na stworzenie czegoś nowego Z tej okazji popełniłem filmik, do którego oglądnięcia zapraszam wszystkich Edytowane 8 Sierpnia przez Kiwi 4ester 7 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 8 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 1 godzinę temu, Kiwi 4ester napisał(a): Z chłopem rozmawiałem to mówił, że mają uwzględnione różnice w długości przewodów ztcp. A czy cały czas u tego samego diagnozujesz klimatyzację i napełniasz czynnikiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 8 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2 minuty temu, Henryk82 napisał(a): A czy cały czas u tego samego diagnozujesz klimatyzację i napełniasz czynnikiem ? Ostatnie dwie czy trzy wizyty - tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 8 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia W katalogu MACS podają że dla Forsterów z 2003-2005 całkowita ilość czynnika to 1,32 lbs co po przeliczeniu daje 600 gram gdzie na Twoich notatkach jest 550 gram i prawdopodobnie ta ilość była już na granicy szumienia zaworu. Zaraz wrzucę zdjęcie z katalogu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 8 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia (edytowane) Dodatkowo jeszcze diagnozowanie układu klimatyzacji opisane w tym cudownym katalogu Edytowane 8 Sierpnia przez Henryk82 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 9 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia Doszło kilka Subarowych znaczków trzeba było trochę przearanżować układ, żeby wszystko się zmieściło oraz jakoś wyglądało, ale najpierw, jak ułatwić sobie życie ze ściąganiem starej taśmy bez uszkadzania lakieru petal_20240809_064251.mp4 Dodam, że po ściągnięciu tego i przemyciu szmatką z wodą to w ogóle nie ma śladu, no chyba, że naklejka przez wiele wiele lat była w jednym miejscu, ale to zdecydowanie będzie widać tylko na ciemniejszych lakierach. Same znaczki wcześniej odciąłem - uwaga - nitką dentystyczną Można też użyć opalarki to też troszkę ułatwi operację. Dałem nową taśmę na stare znaczki i tak to wyszło. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 9 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) Edytowane 9 Sierpnia przez Kiwi 4ester Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia W dniu 9.08.2024 o 06:48, Kiwi 4ester napisał(a): Kivi, wszystko jasne oprócz środkowego rzędu. Domyślam się ,że : znaki od lewej : 1. Jedziesz z rodziną na pewniaka w trudny teren 2. jednak biegniesz na piechotę - patrz p. 3 3. Po łopatę. 4. po powrocie naprawy (UPG i inne)........ 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 31 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia Ostatnio coś niecodziennego stało się w trakcie jazdy (akurat po autostradzie). Nagle ni z gruchy ni z pietruchy check engine zamrygał 3 razy, po czym dalej nic się nie działo i check nie świecił. Później znalazłem informację, że wiąże się to z wypadaniem zapłonu. Wieczorem sprawdziłem pryskając wodą po przewodach i faktycznie przewody "świeciły"... VID_20240827_202912.mp4 ... ale pomogła wymiana przewodu do 3 cylindra, a przynajmniej tak myślałem, bo chyba dalej jest coś nie tak. Gdy jadę trochę szybciej i odpuszczam całkiem gaz to czuję, jakby samochód delikatnie bujało przód tył. Mam w planie zamówić OEM przewody zapłonowe. Ciekawe czy wtedy zrobi to różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 31 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia Tak poza tym kupiłem do auta gadżety Szkoda, że na co dzień nie można z takimi blachami jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 31 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia Można, tylko trzeba zapłacić tysiaka extra przy rejestracji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 31 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 1 godzinę temu, skwaro napisał(a): Można, tylko trzeba zapłacić tysiaka extra przy rejestracji Ale nie będzie zielona plus do tego byłoby K(numerek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 31 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia K1 KIWI A żeby była zielona to na elektryka trzeba przerobić 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 31 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia K4 ESTER Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 31 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 5 minut temu, sartek napisał(a): K4 ESTER O tym też myślałem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Niemy Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września W dniu 31.08.2024 o 09:00, Kiwi 4ester napisał(a): Ale nie będzie zielona plus do tego byłoby K(numerek). K1 W1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 2 Września Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 20 minut temu, Maciek Niemy napisał(a): K1 W1 Za krótkie. Minimum 3 znaki muszą być po tych dwóch pierwszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Niemy Opublikowano 3 Września Udostępnij Opublikowano 3 Września 19 godzin temu, Kiwi 4ester napisał(a): Za krótkie. Minimum 3 znaki muszą być po tych dwóch pierwszych. Spacje się nie liczą??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 3 Września Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 56 minut temu, Maciek Niemy napisał(a): Spacje się nie liczą??? Nope Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 3 Września Udostępnij Opublikowano 3 Września No to może K1 W14STR. Nie wiem ile moze być maksymalnie ale kto wie ten wie a z drugiej strony to takiego tysiąca lepiej wydać na coś bardziej przydatnego. Przecież już masz zielone tablice 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się