Skocz do zawartości

Subarynka nielota. Tani wolnossak? Wolne Żarty XD


Kiwi 4ester

Rekomendowane odpowiedzi

Noooooo halooooo:D

4 miesiące nic się nie działo??? :blink:

Działo się działo, ale jakoś tak... Na raty? No jakoś tak wyszło :rolleyes:

Tak czy inaczej kilka rzeczy się nazbierało więc ten wpis jest tylko takim pobudzającym Waszą czujność, a poniżej przechodzimy do właściwych :D

 

A zaczynamy od... no właśnie, od czego?

Może od tego, że od czasu do czasu pada deszcz, bo pucuję auto :biglol:

IMG_20230813_000003.thumb.jpg.7a6058bd7999b0771ffcc2be9c3a4aa7.jpg

 

IMG_20230813_000018.thumb.jpg.0bd248ae96dfcd0da819acc463433fb9.jpg

 

IMG_20230813_000043.thumb.jpg.af1c265ea00e676c9e2e1aca626eafaf.jpg

 

IMG_20230813_000105.thumb.jpg.a79960d62901656600595975ca6b88d9.jpg

 

IMG_20230813_000120.thumb.jpg.ace65ddb2091e380085a777436e1f9b8.jpg

 

IMG_20230813_000138.thumb.jpg.2a6d769c92792dfc11c59a48b42a3269.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale do rzeczy.

Po mojej akcji z farbą zapychającą smoka, zrobieniu z miską porządek i wyczyszczeniu zauważyłem, że silnik zaczął pobierać ciut ciut coś oleju. Z ostatnich 10tys kilometrów wychodzi, że na każdy 1000 średnio potrzebuję dolać 240ml... Czyli do tragedii daleko, ale to sprowadziło mnie do myśli, czy by motorowni nie zapodać cerateca. Jeszcze nie miałem możliwości tego zrobić, ale skłaniam się ku temu, żeby mu sztukę zaaplikować. Zaszkodzić nie powinno, a może nawet pomoże :) Wtedy też mechanik zasugerował, że czas rozglądać się za przednimi wahaczami, bo czas obecnych dobiega końca. Popytałem, poszukałem i zanabyłem dwie takie sztuki na poliuretanach Powerflex PFF69-102 (tylne tuleje) oraz PFF69-201 (przednie tuleje) z Road Series :D

W sprawie co jeszcze można zmontować do Forestera SG (i nie tylko) odsyłam TUTAJ 

IMG_20230813_223205.thumb.jpg.f2b22cddbf1e895726f72d819279f7ee.jpg

 

Skoro to już załatwiłem to od razu zamówiłem komplet sworzni i tulei stożkowych :)

IMG_20230916_144259.thumb.jpg.8a1ca0c33c9eaf7dce930e29291b12bb.jpg

 

Nakrętki koronki postanowiłem zostawić ze starych wahaczy, które (jak za chwilę się okaże) nie przydały się :ph34r:

 

8b90yl.jpg.cf3e0487a077cdb1700ac20de3d05ede.jpg

 

Noo nieee, tak od razu się nie da:biglol: i miało być... Po mojemu :dance:

Po rozmontowaniu wahaczy na części pierwsze (przydałaby się prasa, albo jakieś większe, WIĘKSZE IMADŁO, bo musiałem majstrowi dać wycisnąć tuleje :facepalm:) oddałem części na piasek i szkiełko i wyszło pięknie :)

IMG_20231023_155117.thumb.jpg.9233fcde7ab23c09107be9050cad55ac.jpg

 

IMG_20231023_155127.thumb.jpg.052ba8dd831f4e5c43320c815061bb2e.jpg

 

IMG_20231023_155221.thumb.jpg.2243539229f26276b039283082f78f94.jpg

 

Stalowe elementy tradycyjnie poszły do ocynku razem z innymi, które przy okazji dorzuciłem :)

IMG_20231024_144227.thumb.jpg.c55df6c0a209045dd58940bc83542a3f.jpg

 

IMG_20231024_144243.thumb.jpg.0370c892b66f13a924e0a6bbe82d1860.jpg

 

IMG_20231024_144254.thumb.jpg.a3ad6921d931f64b26db3c333c49609c.jpg

 

I w taki sposób można by to już skręcać na aucie...

IMG_20231024_151948.thumb.jpg.ea513945cdeb33da9f13ea7f1c761e25.jpg

 

IMG_20231024_151955.thumb.jpg.331bc1202655f8b807da7dfb6a0f61cc.jpg

 

IMG_20231024_152003.thumb.jpg.4c9614a384f256d0f4eb52e118666f97.jpg

 

IMG_20231024_152010.thumb.jpg.39e128f8b05ee1920bf0b09e5508aa28.jpg

 

IMG_20231024_152018.thumb.jpg.68b0aef3d665a41312f189bbbb530aa8.jpg

 

...no, ale pasowało zarzucić jeszcze warstwę farby, żeby ciut dłużej jakoś to wyglądało :rolleyes:

IMG_20231031_195109.thumb.jpg.b20082bc7cfb44dd95e5ee44d995325e.jpg

 

IMG_20231031_195118.thumb.jpg.88a3f609f99f08b30048f56715dd7342.jpg

 

IMG_20231031_204730.thumb.jpg.68911fd72a777d2d400f134d91bb1b0f.jpg

 

Samo amelinium machnąłem bezbarwnym. Też to zawsze jakiś stopień zabezpieczenia.

IMG_20231105_201731.thumb.jpg.421e71d6c3adfea9b6f763d1354e5b1e.jpg

 

IMG_20231105_201738.thumb.jpg.7bcac5e5309a75e5f5455349348afcbd.jpg

 

W trakcie tego wszystkiego jakoś tak wyszło, że tylne mocowania wahaczy różnią się tak ciut ciut między foresterem, a imprezą.

IMG_20231111_202848kopia.thumb.jpg.04f809b8b153c6360f7076007ef9409c.jpg

 

IMG_20231111_202854.thumb.jpg.d3f6c5e5e043cc4e31cd583b9271610b.jpg

 

IMG_20231111_202918kopia.thumb.jpg.d152018ce0c56dbc43edab12d0ff18e9.jpg

 

I pytałem się mądrzejszych od siebie (pozdro @skwaro :hi:), które byłoby lepsze. Generalnie stanęło na tym, że lepiej będzie wsadzić te bardziej proste (tak zrozumiałem, więc nikogo nie winię:biglol: i chodzi o KWSZ). Więc trza było jeszcze raz dać na szkiełko i pomalować :facepalm:

 

Efekt finalny jest taki...

IMG_20231111_205428.thumb.jpg.6062bdf69828c62b10ef53f212136bab.jpg

 

IMG_20231111_211418.thumb.jpg.4a81ee9bcc4ca4e38ba8eb93e6507f87.jpg

 

IMG_20231111_211359.thumb.jpg.9f5addeea5188f506391d2128754e7c6.jpg

 

IMG_20231111_211446.thumb.jpg.e714ec83c3c0d8fc7c9ce8a3ea41b096.jpg

 

...że jak już mechanik dał mi stare wahacze do ręki, to tam były mocowania... TE CIUT PRZEKOSZONE :biglol:

A co z nakrętkami do sworzni. Okazało się, że w ferworze zadowolenia z samego siebie, jak to temat (nie)ogarniam, kupiłem te do wahacza od forestera zamiast od imprezy i gwint trochę był za krótki, żeby skręcić nakrętką koronką i zablokować. Stanęło na podkładce z nakrętką samohamującą i też ma być dobrze.

 

Ehhhh, brawo ja :facepalm:

618.gif.ed88ba05cb0afa5f5a5d89482ec32d72.gif

 

No, ale skoro działa to po co drążyć temat? :D

pobranyplik.jpg.8183db9bf2b11f5eb7ac3d941c3a6377.jpg

 

8b937p.jpg.b45680b64f935ab01e7ddb9ea46e02aa.jpg

 

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co następne?

Być może niektórzy z Was zauważyli jeden element ze zdjęcia, który ma swój ciąg dalszy :D

IMG_20231024_144243.thumb.jpg.2c4550aa7c64ce9c68183a6ebcfc8d46.jpg

 

Generalnie klameczka jest już cała zrobiona i gotowa do montażu :)

IMG_20231109_084716.thumb.jpg.1617cfa6845425a2b6cf03d5775ce791.jpg

 

IMG_20231109_084720.thumb.jpg.78a5fbb0b1463db3f554da07e88f9e1a.jpg

 

Sięgając do historii tej klamki to rozmontowałem ją w lutym '23, a będzie montowana teraz. Dobre tempo :biglol:

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejno.

Jakoś na początku września alternator wziął i umarł. Dałem na sprawdzenie i okazało się, że wypluwał z siebie raptem około 60A ze znamionowych 90A. Z racji, że regeneracja mnie już nie satysfakcjonowała to postanowiłem kupić zamiennik. Nabyłem WAI 11058N. Znamionowo ma również 90A więc to powinno być dobre. Gwarancja na rok. Mam nadzieję, że pojeździ dłużej niż wcześniej regenerowany, a jak skończy się gwarancja to tam gdzie trzeba to się zrobi zielono :D

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegu około 370tys Subarynka dostała nowy filtr gazu fazy lotnej i ciekłej. Przed następną wizytą pasuje mi wymienić świeczki, żeby namierzyć problem z kangurowaniem przy nagłym wciśnięciu gazu do dechy. Do tego dojdzie jeszcze aktualizacja softu w sterowniku oraz podbicie ciśnienia dotrysku. Może to pomoże:)

  • Trzymaj się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu jak byliśmy na wycieczce zaczął mnie dochodzić niepokojący dźwięk z prawego przedniego koła. Był to dźwięk dorzynanego klocka i tarczy :cry: poza tym dało się poznać po tym, jak bardzo prawa strona pyliła względem lewej jak również na dotyk felgi.

IMG_20231028_120841.thumb.jpg.905142fcaa550d16497b13a50d988f6d.jpg

 

Widać jak tarcza się przegrzała. Z racji, że termin serwisu był za jakiś czas, to trzeba było jakoś się kulać, a jak już przyszedł czas na serwis to efekt jazdy na zdjęciach poniżej:cry:

IMG_20240104_124110_925.thumb.jpg.7b68a03cd2f074b4f0fcffcbee41a4be.jpg

 

IMG_20240104_124117_463.thumb.jpg.dc17568a3bf7afb8b7730373ef533651.jpg

 

Okazało się, że zawiesił się zacisk i tak rżnęło klocki aż do samego spodu. Uwierzcie mi, to bolało tym bardziej, że ten komplet założony był raptem 2,5 roku temu, przejechał około 50tys. kilometrów, a z drugiej strony jeszcze trochę mięsa było.

IMG_20240104_124130_495.thumb.jpg.210efa48135e306923e8436c36d082d4.jpg

 

IMG_20240104_124136_073.thumb.jpg.a4cd5584c8bcec428d1b35ee0d5cdca3.jpg

 

Tak czy inaczej, przede mną stanął kolejny wydatek na hamulce, ale tu nie patrzę, bo to kwestia bezpieczeństwa i ma być na tip top :thumbup:

 

No to teraz lista od mechanika co zostało zrobione, a o czym trzeba pomyśleć na już i najbliższą przyszłość :rolleyes:

Co zostało zrobione:

- Wymieniony olej silnikowy - Valvoline Maxlife 10W40

- Wymieniony filtr oleju oraz powietrza

- Uszczelka korka spustowego oleju

- Z racji, że winą uszkodzenia klocków i tarczy był zacisk więc te zostały wymienione na inne zregenerowane

- Nowe tarcze BREMBO 294MM

- Nowe klocki hamulcowe Bosch

- Nowe (zamienniki) zaciski LAU 77.5082 i 77.5083

- Nowy płyn hamulcowy ATE DOT 4

- Do tego kilka nowych śrubek 

 

Że tak powiem... Kolejne Subarowe Nic :biglol:

Co natomiast pasuje zrobić na już to wymienić przewody sztywne paliwowe i hamulcowe. Trochę już się podoktoryzowałem i pewnie pójdę w miedź, no bo co mam zrobić, sprzedać wóz? :OO:

Do tego jeszcze zostało zrobić porządek z klimatyzacją, bo coś za bardzo czynnik ucieka i wymienić olej w skrzyni i dyfrze. Natomiast mogę również myśleć o gumach tylnego zawieszenia, bo już też pomału mają dość.

 

Tak więc działo się, dzieje i będzie się dziać :dance:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przed świętami pojechałem okleić przednie lampy folią PPF. Teraz żałuję, że nie zrobiłem tego od razu, jak miałem same klosze osobno, ale lepiej późno niż wcale i mają szansę wyglądać o pożyć dłużej niż bez folii :)

IMG_20231113_121508.thumb.jpg.6c437f3077be542457af54e3a708b089.jpg

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być lepiej? A no może :D 

Dałem Subarynkę do blacharza-lakiernika na zabezpieczenia, bo gdzieniegdzie już korozja wyłaziła. Przede wszystkim klapa bagażnika (od klamki), ale również ranty drzwi kierowcy (dość były poobijane) i pasażerów. Z drzwiami to bardziej zabieg zapobiegjący dalszemu postępowaniu korozji. Generalnie po tym zabiegu mam nadzieję mieć spokój w tych miejscach z korozją na co najmniej 10 lat :) zdjęcia będą po odbiorze Subarynki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że nie zrobiłem tego przed świętami i sylwestrem to teraz życzę Wam wszystkim drodzy Subarowicze przebycia wielu wielu bezawaryjnych kilometrów, a przede wszystkim zdrowia - żeby mieć siłę naprawiać swoje fury i szczęścia, żeby nie klękły w najmniej spodziewanym momencie, a nader wszystko frajdy z motoryzacyjnej pasji z jaką traktujecie swoje oczka w głowie. Najlepszego na cały nowy rok :drinks:

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, koziolek napisał(a):

Coraz ładniejszy forek i jakby nowszy:hi:

Zdjęcia z tego zamglonego pola PETARDA

Jakby nowszy? Szkoda, że tak o swoim peselu nie mogę powiedzieć :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Orear napisał(a):

Nie ciągnęło Ci auta w jedną stronę skoro zacisk trzymał? Moje Legacy samo trzymało łuk w lewo kiedy klocek ciągle tarł o tarczę. 

Fakt, źle napisałem. Przy hamowaniu ściągało w lewo czyli prawy zacisk zżerał za bardzo klocka. Jakoś tak to było:upside-down-face_1f643-small:ważne, że teraz jest cacy:thumbup:

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, VEC napisał(a):

wahacze masz piękne :)

prowadzi się coś lepiej? One dają też chyba większy negatyw, co? Byłeś na geometrii po?

Nie odczuwam żadnej różnicy przed/po.

8bbg32.jpg.899d63b7cdadc1601b5f1891fe21bae9.jpg

 

:biglol:

 

Na geometrii był mechanik i wszystko jest ładnie ustawione :thumbup: (z tego co mi wiadomo:upside-down-face_1f643-small:).

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, VEC napisał(a):

hehe :lol: ale masz wydruk żeby to porównać? Bo jakiś stary kwit ze stalowych wahaczy pewnie też masz?

Nie. Na stalowych wahaczach jeździłem od momentu kupienia tego auta, czyli od ciut ponad 7 lat nie interesowała mnie zbieżność :), a kwita z nowej zbieżności nie mam :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow, nieźle. Zbieżność co 2-3 lata warto sprawdzić, dziur na drogach cały czas jest sporo.

 

A ludziska robią ten myk głównie dla parametrów geometrii i prowadzenia właśnie. W każdym razie wyszło pięknie ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, VEC napisał(a):

wow, nieźle. Zbieżność co 2-3 lata warto sprawdzić, dziur na drogach cały czas jest sporo.

 

A ludziska robią ten myk głównie dla parametrów geometrii i prowadzenia właśnie. W każdym razie wyszło pięknie ;)

Co 10tys zmieniam tylko koła przód z tyłem i w żadnym momencie nie widziałem, żeby opony bardziej brało od zewnątrz lub wewnątrz. Skoro jest dobrze to po co ruszać? Kwestia sprawdzania - zgadzam się - ale to nie jest wóz pościgowy :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...