Jump to content

Woda w bagażniku :-/


Adrian Foto
 Share

Recommended Posts

Mam wodę w bagażniku, próbowałem to zdiagnozować ale niestety bezskutecznie. Zna ktoś jakiegoś majstra z Wrocławia, który podejmuje takie "ciężkie tematy"? Pamiętam, że kiedyś szukałem blacharza, to to jest taki sam temat jak znalezienie ogarniętego majstra na budowę. Może taniej byłoby klapę wymienić ?

 

Wydaje mi się, że najgorsze są śruby którymi przykręcony jest spojler. Gwinty już pogniły i puszczają. Trzeba by to było wszystko rozebrać, naprawić i złożyć ponownie.

IMG_20201219_153816215.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak jest w GC, ale w Imprezie GD mialem przypadek taki że lało się pod tylną lampą. Jest ona osadzona na takiej piankowej uszczelce która z czasem puściła. 

Jeśli cieknie pod spoilerem to trzeba go zdjąć, oczyścić wszystko i skręcić dając pod niego klej do szyb.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dr.elich napisał:

Nie wiem jak jest w GC, ale w Imprezie GD mialem przypadek taki że lało się pod tylną lampą. Jest ona osadzona na takiej piankowej uszczelce która z czasem puściła. 

Jeśli cieknie pod spoilerem to trzeba go zdjąć, oczyścić wszystko i skręcić dając pod niego klej do szyb.

W GC też może przez lampę ciec. U mnie uszczelki nie ma tylko zaciągnięte jest masą uszczelniającą.

Link to comment
Share on other sites

Do sprawdzenia: uszczelki lamp, uszczelka na rancie (to u mnie akurat powodowało wilgoć), śruby spojlera. Prosty test do własnej diagnozy: wsadź do bagażnika telefon z latarką i w trybie nagrywania wideo. Woda do wiadra i lejesz po całości (trzeba zamknąć bagażnik:)). Od razu będziesz wiedzieć skąd leci. 

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku woda lała się w miejscu gdzie przez klapę wchodzi kabel od stopu w spoilerze. 

I ja osobiście nie kleił bym spoilera klejem do szyb. Kiedyś będziesz przeklinał. Grunt to solidnie uszczelnić wokół śrub. 

 

Jeżeli chodzi o diagnozę to spokojnie ogarniesz to sam, a raczej z pomocą drugiej osoby. Osusz wnętrze bagażnika, odkręć kanapę (możesz też po prostu wejść do bagażnika, ale jest trochę mało swobody), wejdź do środka z porządną lampą, a druga osoba niech spokojnie leje po aucie wodą. Nie używał bym ciśnienia bo o dziwo dłużej uzyskuje się efekt. No i cierpliwość. Woda niekoniecznie pokaże się od razu. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

A czy jesteście w stanie polecić jakąś konkretną masę uszczelniającą do tego tematu? Żeby kiedyś można to było jeszcze zdjąć, i w miarę łatwo usunąć. No bo kleju montażowego to już się  nie usunie :-)

 

Tak na szybko to przychodzi mi do głowy silikon sanitarny, coś tam będzie trzymał, elastyczny i powinno być szczelnie. Może jest coś lepszego, do tego zastosowania?

 

Używacie jakichś gwintowników? Potrzebuje jakichś dobrych co nieprawiony sobie poradzi, najlepiej w zestawie ze śrubami. Podchodziłem do tematu ale słabo mi to gwintowanie wychodziło... A w spojlerze możliwe, że trzeba będzie coś gwintować, żeby to miało ręce i nogi.

Edited by Adrian Foto
Link to comment
Share on other sites

https://motostacja.pl/twebp.php?img=/photos/thumbs2/BOLL007002.jpg

 

Może tym? 

Mam u siebie rozklejone fabryczne lampy i sklejone na tą masę. Zaleta ponad klejem tego jest taka że da się to rozkleić bez uszkadzania czegokolwiek dookoła a kloszy jeszcze nie zgubiłem.

Kolejnym plusem jest to że nawet jak coś spartolimy to wystarczy zostawić i poczekać aż zastygnie i potem to ściągnąć. Jak zastygnie to ta masa nie zachowuje tak wrednie jak silikon przy ściąganiu z elementu.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Fabrycznie jest uszczelniacz butylowy i taki użyj.

Nie eksperymentuj tylko weź Sikalastomer 710 co jest bardzo zbliżone do rozwiazania fabrycznego.

To masa "żywa", nigdy nie zastyga.

Używana jest do uszczelniania kamperow, przyczep itp

 

 

 

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.12.2020 o 18:22, dirkdiggler napisał:

Fabrycznie jest uszczelniacz butylowy i taki użyj.

Nie eksperymentuj tylko weź Sikalastomer 710 co jest bardzo zbliżone do rozwiazania fabrycznego.

To masa "żywa", nigdy nie zastyga.

Używana jest do uszczelniania kamperow, przyczep itp

 

 

 

 

 

 

Dziękuje za informacje. Masa zamówiona. Zobaczymy jak mi to pójdzie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...