Skocz do zawartości

GD WRX Alternator wymiana - check :/


Phacochoerus

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, mz56 napisał:

Szanowni Państwo. Albo samochody nowe mają coś dziwacznego, albo starsze, ciągnięte z Wysp Brytyjskich, mają błędy w okablowaniu. Moje dwa, RC06 i STI08, obydwa z Polski, po odpaleniu, ładują do ok. 14 V. Nic nie jest włączone. Odpalony samochód, zapięty oscyloskop z pamięcią i ładowanie zależne od temperatury. Dodatkowo kleszcze do pomiaru prądu. Po starcie ok. 12,8 - 13,1 V. Powoli rośnie do 14 V. Jak jest zimno, do 14,2. Garaż. Jak gorąco, do 13,6 - 13,8 V. Czy można niedoładowywać akumulatora w imię ochrony środowiska ? Bzdura. Zasiarczenie skraca żywotność. Chyba, że ktoś ma to w poważaniu. Czym więcej sprzeda accu, tym lepiej dla jego willi z basenem.

Jutro jadę do zakładu gdzie przeprowadzili regenerację tego alternatora. Mają drugi na podmianę. Jeżeli to nie pomoże to zasugerowano mi uszkodzenie instalacji elektrycznej w samochodzie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Phacochoerus napisał:

Jutro jadę do zakładu gdzie przeprowadzili regenerację tego alternatora. Mają drugi na podmianę. Jeżeli to nie pomoże to zasugerowano mi uszkodzenie instalacji elektrycznej w samochodzie... 

Nareszcie... Alternator wymieniony i wszystko wróciło do normy. 

 

IMG_20201102_092551.jpg

IMG_20201102_092602.jpg

IMG_20201102_100421.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładuje bez włączania innych odbiorników prądu ? To znakomicie. Jak już kiedyś pisałem, napięcie/prąd wzbudzenia alternatora, ma być podawany bezpośrednio po stacyjce. Wszelkie tłumaczenia, że po włączeniu świateł... po włączeniu ogrzewania tylnej szyby... po włączeniu czegoś tam, można włożyć między bajki. Podejrzewam, że wszystkie samochody cierpiące na "ładowanie po włączeniu jakiegoś odbiornika" to źle zrobione przekładki z RHD.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2020 o 13:59, mz56 napisał:

respect,zakładam, że nie miałeś czasu. Jeżeli znajdziesz taki schemat, to pisz ! Wtedy dopiero uzasadnisz, a być może nie, 

Schematu raczej nie znajdę, a najlepszym uzasadnieniem jest to ,że w niektórych subaru napięcie ładowania wzrasta po włączeniu jakiegoś - choćby niedużego -obciążenia.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

respect, miałem nie odpisywać, ale... Wyciąganie wniosków na podstawie źle działającego układu nie zawsze prowadzi do sukcesu. Po pierwsze, każdy altek zaczyna ładować na progu obrotów jałowych. Nowszy szybciej, starszy (szczotki, komutator) później. Pomiary z włączaniem obciążeń zaczynają być miarodajne przy 1000 - 1200 rpm. Włączenie np. klimy, zwiększa prędkośc biegu jałowego i wiadomo, ładowanie natychmiast "wstaje". Jakakolwiek zmiana prędkości obrotowej biegu jałowego, np. z 720 na 750 rpm powoduje wzrost napięcia alternatora. Co do małych obciążeń, jeżeli tak jest, to należałoby porównywać napięcia na wyjściu alternatora, na akumulatorze, po stacyjce i na wejściu regulatora z dokładnością do setnych volta. Generalnie jestem wrogiem wyciągania wniosków bez dokumentacji (a o nią coraz ciężej, szczególnie w elektronice) na podstawie prób i błędów w niesprawnym układzie.

Pozdrawiam,

Michał.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam napisałeś "w niektórych subaru". Czy przypadkiem nie świadczy to, o skopanej instalacji/usterkach/błędach diagnostyki ? Tak jak pisałem wcześniej, w moich (STI i RC 06) ładowanie startuje od razu. Żadne przełączniki czy dodatkowe obciążenia nic nie zmieniają. Schemat w łapkę, pomiary i wszystko widać. Oczywiście włączenie klimy, powoduje wzrost napięcia na wyjściu alternatora. Ale także należy wziąć pod uwagę stan akumulatora, alternatora i jego wydajność prądową. Czym większa, tym większy wzrost napięcia na akumulatorze. Czym gorszy akumulator, tym skok napięcia większy. Dobry, silny akumulator nie pozwoli na gwałtowny wzrost napięcia na jego zaciskach. Ładowanie zależy głównie od prędkości obrotowej altka. Czym gorszy akumulator, tym wzrost napięcia będzie szybszy ! Tyle drobnych czynników definiuje Twoje stwierdzenie o "niektórych subaru". Uleczenie kilkunastu, "ewentualne", nie świadczy, że znalazłeś właściwą drogę. Przywróć im stan fabryczny. Nie garażowy.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wątek wnosi niewątpliwą wiedzę:  widać wyraźnie że zamiast 23700 AA420 można użyć AA540.

 

Wie ktoś dokładnie które modele OEM = Mitsubishi, dają ile Amper?

I czy są jakieś inne istotne różnice ?

 

Tu jest zestawienie wg numeru producenta czyli - Mitsubishi A2TG0391

https://www.autoczescionline24.pl/oenumber/a2tg0391.html

 

Jak widać odpowiedniki A2TG0391 są od 75 A do 90A.

 

Mocniejszy typ A3TG0491 czyli 23700-AA521 SUBARU ma 100 - 110 A

https://www.autoczescionline24.pl/spares-search.html?keyword=A3TG0491

https://www.autoczescionline24.pl/spares-search.html?keyword=23700-AA521+SUBARU

 

 

A np z tego wynikają numery zamienne:

https://allegro.pl/oferta/alternator-forester-legacy-impreza-9808941583

czyli standardowo mocniejszy 110A zastępuje słabsze.

 

Alternator FORESTER LEGACY IMPREZA-RNLA3TG0491

A002TB3091 MITSUBISHI

A002TB5391 MITSUBISHI

A002TB6991 MITSUBISHI

A002TG0391 MITSUBISHI

A2TB3091 MITSUBISHI

A2TB5391 MITSUBISHI

A2TB6991 MITSUBISHI

A2TG0391 MITSUBISHI

23700-AA380 SUBARU

23700-AA420 SUBARU

23700-AA450 SUBARU

23700-AA540 SUBARU

23700-AA541 SUBARU

0986045741 BOSCH

CA2083IR HOLGER CRISTIANSEN

Alternator FORESTER LEGACY IMPREZA
Alternator FORESTER LEGACY IMPREZA Typ samochodu Samochody osobowe
A

 

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...