Phacochoerus Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Taka sytuacja... Problemy z uruchomieniem, słaba bateria (akumulator już kilku letni) Sprawdzam prąd ładowania - 12,7V. (żadnych błędów) Cóż, demontaż alternatora - regeneracja. Przy okazji, wymiana baterii na nową. Montaż, uruchomienie i.... check. Sprawdzam ładowanie, 12,9V-13,2V Coś jednak jest nie tak. W wolnej chwili podjechałem do zakładu gdzie przeprowadzali regenerację alternatora, kasowanie błędu (nie pamiętam kodu, coś ze zwarciem do masy) Po rozpięciu jednego z obiegów na wtyczce, ładowanie książkowe ale wciąż świeci check. Wybaczcie mało techniczny opis. Ktoś może już przerabiał taką sytuację i może coś poradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ThatSubiBoy Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Mialem taka sytuacje ze wymienilem alternator na uzywke i byl czek i ladowanie slabsze. Jak nie pozniej okazalo jest kilka rodzaji alternatorow do newage dobralem inny alternator po tych samych numerach co stary i chemk zniknol. Tak tylko gdybam ze podczas regeneracji nie wiadomo jaki nowy srodek wlozyli do niego, moze nie spasowali go dokladnie po numerach bo na to mi wyglada... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 6 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Może być i tak. Gdzieś mi wcześniej przemknął post, ktoś pisał o podmianie pinów? Oczywiście, teraz go odszukać nie potrafię :/ Nic, będę kombinował dalej. Dzięki za odzew. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 (edytowane) W dniu 5.10.2020 o 21:37, Phacochoerus napisał: Sprawdzam prąd ładowania - 12,7V. (żadnych błędów) Cóż, demontaż alternatora - regeneracja. Przy okazji, wymiana baterii na nową. Montaż, uruchomienie i.... check. Sprawdzam ładowanie, 12,9V-13,2V Coś jednak jest nie tak. Najpierw napisz pod jakim obciążeniem sprawdzałeś ładowanie . Czy włączyłeś światła? ( te 12,7 V to napięcie ,nie prąd) Edytowane 7 Października 2020 przez respect 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 7 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 6 godzin temu, respect napisał: Najpierw napisz pod jakim obciążeniem sprawdzałeś ładowanie . Czy włączyłeś światła? ( te 12,7 V to napięcie ,nie prąd) Tak, pod pełnym obciążeniem. Włączyłem wszystko poza kierunkowskazami. Jutro jak się tylko wyrobię z czasem to postaram się nagrać film. Będzie to chyba najlepsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 (edytowane) To sprawdź jeszcze pod małym obciążeniem , np. światła. Przy wszystkich odbiornikach może napięcie siadać. Masz dane ile amperów może dać ten alternator? Edytowane 8 Października 2020 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 10 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 No i jest kod błędu. (Konnwei OBD) Ładowanie mierzone na alternatorze. Bez i z włączonymi światłami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 19 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2020 Hmmm.. I co nikt nie ma pomysłu co z tym fantem dalej robić? Jak to obejść? Żaróweczkę zdemontowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ThatSubiBoy Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 Oddaj na reklamacje zle dobrali Ci czesci od regeneraci alternatora. Musza dobrac czesci po numerach alternatora tak jak pisalem Ci wyzej jest kilka rodzajow alternatorow i nie kazdy bedzie pasowal mimo ze bedzie ladowal poprawnie bedzie wywolywal checka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 21 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 No tak też zrobię. Dopiero w sobotę powinienem mieć trochę wolnego czasu to do nich podjadę. Może to na miejscu ogarną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 To znaczy altek regenerowany, ten sam , co był? Miałeś wtyczkę na 3 piny i teraz masz jeden odpięty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 21 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 (edytowane) Godzinę temu, respect napisał: To znaczy altek regenerowany, ten sam , co był? Miałeś wtyczkę na 3 piny i teraz masz jeden odpięty? Tak, ten sam. Wtyczka była i jest 3pin. Żeby mieć normalny poziom ładowania (zdjęcia) musi mieć rozpięty jeden z obwodów. Edytowane 21 Października 2020 przez Phacochoerus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 A jeśli zepniesz wszystko jak było to ile wynosi napięcie przy włączonych światłach ? Też za mało?. Tego musisz być pewny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 Już kiedyś pisałem. Pin kontrolny ma być z pomocniczych diod. W warunkach zimowych, alternator ma dawać ok. 14,4 V do nawet 14,5 V. Jak jest gorąco, to nawet 13, 2 V do 13,6 V. Chodzi o wygotowywanie elektrolitu. Piny możesz nawet sprawdzić omomierzem. Ważne, abyś wiedział co w danym momencie mierzysz. Dostęp do diód jest w miarę łatwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 21 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 3 minuty temu, mz56 napisał: Już kiedyś pisałem. Pin kontrolny ma być z pomocniczych diod. W warunkach zimowych, alternator ma dawać ok. 14,4 V do nawet 14,5 V. Jak jest gorąco, to nawet 13, 2 V do 13,6 V. Chodzi o wygotowywanie elektrolitu. Piny możesz nawet sprawdzić omomierzem. Ważne, abyś wiedział co w danym momencie mierzysz. Dostęp do diód jest w miarę łatwy. Dzisiaj już się nie wyrobię, żeby to sprawdzić. Wybacz, czy mógłbyś mi to wytłumaczyć tak, z polskiego na nasze? Lub podesłać link do posta, przeczytam i być może coś z tego zrozumieć mi się uda. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 Będzie trudno. To mi wychodzi prosto ze łba. Prawdopodobnie, sądząc po modelu, masz jeszcze klasyczny alternator. Bez cyfrowych udziwnień. Duże diody powinny iść do akumulatora. Małe diody do kontrolki ładowania. Jeżeli masz coś nowszego, to się poddaję. Dokładnie obejrzyj kable i zobacz, czy nie ma pomyłki w wyprowadzeniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 17 godzin temu, Phacochoerus napisał: Dzisiaj już się nie wyrobię, żeby to sprawdzić. Wybacz, czy mógłbyś mi to wytłumaczyć tak, z polskiego na nasze? Lub podesłać link do posta, przeczytam i być może coś z tego zrozumieć mi się uda. Dzięki. Bo to było tak.... Numer "widoczny" to : 23700AA420 lub 8? A2TB539 lub 0? Kolory przewodów : L : czarno biały S : niebiesko czarny C : niebieski Przy rozpiętym "C" ładowanie wzorcowe ale generuje błąd. Jeżeli zamknę obwód, kasuję błąd, check się nie świeci, ładowanie jak na załączonych zdjęciach. Pomiar bezpośrednio na alternatorze. Bez i z obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 17 godzin temu, mz56 napisał: Będzie trudno. To mi wychodzi prosto ze łba. Prawdopodobnie, sądząc po modelu, masz jeszcze klasyczny alternator. Bez cyfrowych udziwnień. Duże diody powinny iść do akumulatora. Małe diody do kontrolki ładowania. Jeżeli masz coś nowszego, to się poddaję. Dokładnie obejrzyj kable i zobacz, czy nie ma pomyłki w wyprowadzeniach. Cóż, wiem że nic nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Możesz mieć jakąś przerwę w połączeniach. Ten 3 -pinowy altek ma połączenie zECU. Można przedzwonić to połączenie. 4 godziny temu, Phacochoerus napisał: Jeżeli zamknę obwód, kasuję błąd, check się nie świeci, ładowanie jak na załączonych zdjęciach. Pomiar bezpośrednio na alternatorze. Bez i z obciążeniem. Bo wygląda ,że układ nie reaguje na obciążenie. Jedż do dobrego elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 33 minuty temu, respect napisał: Możesz mieć jakąś przerwę w połączeniach. Ten 3 -pinowy altek ma połączenie zECU. Można przedzwonić to połączenie. Bo wygląda ,że układ nie reaguje na obciążenie. Jedż do dobrego elektryka. Dobrego elektryka... Muszę wywiad zrobić, co gdzie tu w okolicy. Albo podjechać gdzieś na jakąś konkretną diagnostykę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Chwila, jeżeli masz 13,2 lub 12,6, to wygląda na ładowanie pustego akumulatora. Jedź na wycieczkę typu 100 km, na obrotach rzędu 3000 i powiedz co się stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ThatSubiBoy Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 8 godzin temu, mz56 napisał: Chwila, jeżeli masz 13,2 lub 12,6, to wygląda na ładowanie pustego akumulatora. Jedź na wycieczkę typu 100 km, na obrotach rzędu 3000 i powiedz co się stało. Te alternatory laduja tylko pod obciazeniem na wolnych obrotach mial 12.6v a dopiero przy wlaczeniu calego sprzetu laduja 14.4 przynajmniej moje wszystkie tak dzialaly... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 3 godziny temu, ThatSubiBoy napisał: Te alternatory laduja tylko pod obciazeniem na wolnych obrotach mial 12.6v a dopiero przy wlaczeniu calego sprzetu laduja 14.4 przynajmniej moje wszystkie tak dzialaly... Ale kolega wyrażnie podaje na fotach, że z obciążeniem i bez jest koło 13V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phacochoerus Opublikowano 24 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 No i bądź tu madry. Już nawet nad kodem błędu się zastanawiałem. Bo być może, zbieżność wydarzeń? Ale co z ładowaniem? Ech, no i co? Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 1 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2020 Szanowni Państwo. Albo samochody nowe mają coś dziwacznego, albo starsze, ciągnięte z Wysp Brytyjskich, mają błędy w okablowaniu. Moje dwa, RC06 i STI08, obydwa z Polski, po odpaleniu, ładują do ok. 14 V. Nic nie jest włączone. Odpalony samochód, zapięty oscyloskop z pamięcią i ładowanie zależne od temperatury. Dodatkowo kleszcze do pomiaru prądu. Po starcie ok. 12,8 - 13,1 V. Powoli rośnie do 14 V. Jak jest zimno, do 14,2. Garaż. Jak gorąco, do 13,6 - 13,8 V. Czy można niedoładowywać akumulatora w imię ochrony środowiska ? Bzdura. Zasiarczenie skraca żywotność. Chyba, że ktoś ma to w poważaniu. Czym więcej sprzeda accu, tym lepiej dla jego willi z basenem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się