Jump to content

225/45/17 vs GT


subarczak
 Share

Recommended Posts

Zalozylem ATS DTM+Dunlopy Sp9000 225/45/17 do GT i mam maly problem- Obcierki.

Z przodu na hamowaniach slychac ze opona opiera sie i obciera (najprawdopodobnie o kielich McPersona(amortyzatora przy "nurkowaniu przodu")).Zawieszenie to Bilstein + Eibach (pewno troche niższe w stosunkiu do spreżynys serii )

 

Q1: Czy na seryjnej sprezynie (wysokości) nie bylo by tego problemu ?

 

Ewentualnie czy zawieszenie na "cienkiej sprężynie" zalatwiło by problem tych obcierek ? - Ten kielich mocującey sprężyne ma pokaźne rozmiary.

Przerabiał ktoś ?

Może ktoś ma takie zawiezenie w GT i chciałby sie umówić na przymiarkę takich kół , co by stwierdzić fakt - Czy taki setup załatwia sprawę ?

 

Tyl : wyraźnie obcierki na dobiciach ( o ranty błotników).

Q2: : Czy przerabiał ktoś przeróbkę tylnych błotników / nadkoli ?

Zależy mi na tym żeby utrzymać ten wymiar kół i nie przechodzić na 215.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie czy gra jest warta świeczki... Czemu tak bardzo zależy ci na 225? Już 215 potrafią być upierdliwe na koleinach.

 

Z tego co kojarzę, to w serii 225 też potrafią przytrzeć.

Link to comment
Share on other sites

To może lepiej kupić po prostu b.dobrą oponę w rozmiarze 215? Nie powinieneś narzekać wtedy.

Dobre opony wychodza tylko w 225/45/17 :wink: - 070 :!:

Kupilem taki set (opona + kolo - transakcja wiazana) i probuje go zaadaptowac pod gt i stad moje pytania

Link to comment
Share on other sites

Dobre opony wychodza tylko w 225/45/17 - 070

Kupilem taki set (opona + kolo - transakcja wiazana) i probuje go zaadaptowac pod gt i stad moje pytania

to jakby się nie udało (co nie znaczy że nie życzę Ci sukcesu) i chciałbyś ten set oddać dalej to daj znać :cool:

Link to comment
Share on other sites

Prawidłowy przy 17" dla GT to 215/40 17

 

Mnie sie wydaje ze na poskie drogi znacznie lepsze jest 205/45/17 - mniej plywa na koleinach

Link to comment
Share on other sites

turdziGT, też mam takie wrażenie :roll: Moje 215 mnie wkurzają czasem, jeździłem innym GT na 205 i było znacznie lepiej. Tylko koledze nie chodzi raczej o eksploatację na codzień, tylko czysty performance :wink:

 

subarczak, wydaje mi się że możesz mieć problem - całkowicie obcierania raczej nie wyeliminujesz. A nie myślałeś nad RE050? Też świetne.

Link to comment
Share on other sites

Jak szukasz pryczepności to większość powie tobie Toyo R888 225/45/16.....

 

Dobrze mówisz, jutro obieram komplet R888, tyle że 215/45 17 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Po co ci ten wymiar kół ?

Prawidłowy przy 17" dla GT to 215/40 17

 

To wiem ale Przyczepnosci szukam

Jak szukasz pryczepności to większość powie tobie Toyo R888 225/45/16.....

 

Mam zacisk Brembo Sti i to chyba nie wyda ...

Link to comment
Share on other sites

Jak szukasz pryczepności to większość powie tobie Toyo R888 225/45/16.....

 

Dobrze mówisz, jutro obieram komplet R888, tyle że 215/45 17 :wink:

Mati, płaciłeś za nie tyle co w katalogu, cy dostałeś jakąś zniżke??

Link to comment
Share on other sites

Z przodu na hamowaniach slychac ze opona opiera sie i obciera (najprawdopodobnie o kielich McPersona(amortyzatora przy "nurkowaniu przodu"))

Jeżeli opona nie obciera o McPhersona od razu po założeniu to nie obciera też podczas jazdy.

Felga nie przesuwa sie wzdlędem kolumny McPhersona- chyba, że któryś z elementów miedzy nimi jest z plastliny :wink:

Link to comment
Share on other sites

Z przodu na hamowaniach slychac ze opona opiera sie i obciera (najprawdopodobnie o kielich McPersona(amortyzatora przy "nurkowaniu przodu"))

Jeżeli opona nie obciera o McPhersona od razu po założeniu to nie obciera też podczas jazdy.

Felga nie przesuwa sie wzdlędem kolumny McPhersona- chyba, że któryś z elementów miedzy nimi jest z plastliny :wink:

 

Racja.

 

Zaraz po zalozeniu kola nie obciera.

 

Sugerowałem sie , ze o kielich amortyzatora jest ta obcierka (na dobiciach) , ale najprawdopodobnie opona obciera o nadkole.

 

Sugerowalem sie tym ze w spoczynku jest nieporownywalnie mniej miejsca do owego kielicha, niz do samego nadkola.

Link to comment
Share on other sites

Sugerowalem sie tym ze w spoczynku jest nieporownywalnie mniej miejsca do owego kielicha, niz do samego nadkola.

 

no i by sie zgadzalo bo jak staniesz z boku i ktos przy tobie zahamuje dosc mocno to da sie zaobserwowac ze przez wszystkie gumowe polaczenia wahacza z nadwoziem ten piewrwszy sie znacznie cofa co moze byc przyczyna obcierek a dodatkowo wzmaga to fak ze 225/45/17 to kawal kola znacznie wiekszy niz standardowy odpowiednik.

Nie wiem jak osiagi GT na takim kole ale ja czulem roznice miedzy seria 205/50/16 a 215/45/17 niby troszke wieksze a pogorszenie osiagow wyczuwalne to jak dla mnie na 225 juz wogole przestaje jezdzic :roll:

Link to comment
Share on other sites

Na oponie nie zostaja zadne slady obtarcia?

Bo u mnie akurat z tylu obciera w ostrych zakretach, co widac i slychac.

Mozesz delikatnie zmienic geometrie, jezeli to nadkola to powinno pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam u siebie ATS DTM 17" i tak jak Turdzi oponki 205/45/17 i nic mi nie obciera :mrgreen:

Nawet przy bardzo ostrej jeździe. A na koleinach podczas hamowania to i tak potrafi czasami nieźle sponiewierać.

Link to comment
Share on other sites

no i by sie zgadzalo bo jak staniesz z boku i ktos przy tobie zahamuje dosc mocno to da sie zaobserwowac ze przez wszystkie gumowe polaczenia wahacza z nadwoziem ten piewrwszy sie znacznie cofa co moze byc przyczyna obcierek a dodatkowo wzmaga to fak ze 225/45/17 to kawal kola znacznie wiekszy niz standardowy odpowiednik.

Wszystkie gumy mam swieże i sztywne.Powerflexa.

Nie wiem jak osiagi GT na takim kole ale ja czulem roznice miedzy seria 205/50/16 a 215/45/17 niby troszke wieksze a pogorszenie osiagow wyczuwalne to jak dla mnie na 225 juz wogole przestaje jezdzic :roll:

 

No jaka moze być różnica w przyspieszeniu na prostej powiedzmy 200 m ?

0,5 metra ?

Jak nie potrzebuje samochodu do 400 m :-)

Z fizyki jestem kiepski , ale teoretycznie da sie to jakoś obliczyć ? Są jakieś wzory i mądre głowy ...

 

PS:ale coraz bardziej się przekonuje do przejscia na 215.

Wiec moze wkótce do sprzedania bedą BP S-03 i Sp9000 :-(

Link to comment
Share on other sites

turdziGT, też mam takie wrażenie :roll: Moje 215 mnie wkurzają czasem, jeździłem innym GT na 205 i było znacznie lepiej. Tylko koledze nie chodzi raczej o eksploatację na codzień, tylko czysty performance :wink:

 

subarczak, wydaje mi się że możesz mieć problem - całkowicie obcierania raczej nie wyeliminujesz. A nie myślałeś nad RE050? Też świetne.

 

Rzeczywiście.Auto ma być do jazdy nie na co dzień.Ja już swoje km w Imprezie zrobiłem -~200k km i uważam że na co dzien to nie jest nawygodniejsze auto.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...