Skocz do zawartości

225/45/17 vs GT


subarczak

Rekomendowane odpowiedzi

Zalozylem ATS DTM+Dunlopy Sp9000 225/45/17 do GT i mam maly problem- Obcierki.

Z przodu na hamowaniach slychac ze opona opiera sie i obciera (najprawdopodobnie o kielich McPersona(amortyzatora przy "nurkowaniu przodu")).Zawieszenie to Bilstein + Eibach (pewno troche niższe w stosunkiu do spreżynys serii )

 

Q1: Czy na seryjnej sprezynie (wysokości) nie bylo by tego problemu ?

 

Ewentualnie czy zawieszenie na "cienkiej sprężynie" zalatwiło by problem tych obcierek ? - Ten kielich mocującey sprężyne ma pokaźne rozmiary.

Przerabiał ktoś ?

Może ktoś ma takie zawiezenie w GT i chciałby sie umówić na przymiarkę takich kół , co by stwierdzić fakt - Czy taki setup załatwia sprawę ?

 

Tyl : wyraźnie obcierki na dobiciach ( o ranty błotników).

Q2: : Czy przerabiał ktoś przeróbkę tylnych błotników / nadkoli ?

Zależy mi na tym żeby utrzymać ten wymiar kół i nie przechodzić na 215.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre opony wychodza tylko w 225/45/17 - 070

Kupilem taki set (opona + kolo - transakcja wiazana) i probuje go zaadaptowac pod gt i stad moje pytania

to jakby się nie udało (co nie znaczy że nie życzę Ci sukcesu) i chciałbyś ten set oddać dalej to daj znać :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT, też mam takie wrażenie :roll: Moje 215 mnie wkurzają czasem, jeździłem innym GT na 205 i było znacznie lepiej. Tylko koledze nie chodzi raczej o eksploatację na codzień, tylko czysty performance :wink:

 

subarczak, wydaje mi się że możesz mieć problem - całkowicie obcierania raczej nie wyeliminujesz. A nie myślałeś nad RE050? Też świetne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu na hamowaniach slychac ze opona opiera sie i obciera (najprawdopodobnie o kielich McPersona(amortyzatora przy "nurkowaniu przodu"))

Jeżeli opona nie obciera o McPhersona od razu po założeniu to nie obciera też podczas jazdy.

Felga nie przesuwa sie wzdlędem kolumny McPhersona- chyba, że któryś z elementów miedzy nimi jest z plastliny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu na hamowaniach slychac ze opona opiera sie i obciera (najprawdopodobnie o kielich McPersona(amortyzatora przy "nurkowaniu przodu"))

Jeżeli opona nie obciera o McPhersona od razu po założeniu to nie obciera też podczas jazdy.

Felga nie przesuwa sie wzdlędem kolumny McPhersona- chyba, że któryś z elementów miedzy nimi jest z plastliny :wink:

 

Racja.

 

Zaraz po zalozeniu kola nie obciera.

 

Sugerowałem sie , ze o kielich amortyzatora jest ta obcierka (na dobiciach) , ale najprawdopodobnie opona obciera o nadkole.

 

Sugerowalem sie tym ze w spoczynku jest nieporownywalnie mniej miejsca do owego kielicha, niz do samego nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowalem sie tym ze w spoczynku jest nieporownywalnie mniej miejsca do owego kielicha, niz do samego nadkola.

 

no i by sie zgadzalo bo jak staniesz z boku i ktos przy tobie zahamuje dosc mocno to da sie zaobserwowac ze przez wszystkie gumowe polaczenia wahacza z nadwoziem ten piewrwszy sie znacznie cofa co moze byc przyczyna obcierek a dodatkowo wzmaga to fak ze 225/45/17 to kawal kola znacznie wiekszy niz standardowy odpowiednik.

Nie wiem jak osiagi GT na takim kole ale ja czulem roznice miedzy seria 205/50/16 a 215/45/17 niby troszke wieksze a pogorszenie osiagow wyczuwalne to jak dla mnie na 225 juz wogole przestaje jezdzic :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i by sie zgadzalo bo jak staniesz z boku i ktos przy tobie zahamuje dosc mocno to da sie zaobserwowac ze przez wszystkie gumowe polaczenia wahacza z nadwoziem ten piewrwszy sie znacznie cofa co moze byc przyczyna obcierek a dodatkowo wzmaga to fak ze 225/45/17 to kawal kola znacznie wiekszy niz standardowy odpowiednik.

Wszystkie gumy mam swieże i sztywne.Powerflexa.

Nie wiem jak osiagi GT na takim kole ale ja czulem roznice miedzy seria 205/50/16 a 215/45/17 niby troszke wieksze a pogorszenie osiagow wyczuwalne to jak dla mnie na 225 juz wogole przestaje jezdzic :roll:

 

No jaka moze być różnica w przyspieszeniu na prostej powiedzmy 200 m ?

0,5 metra ?

Jak nie potrzebuje samochodu do 400 m :-)

Z fizyki jestem kiepski , ale teoretycznie da sie to jakoś obliczyć ? Są jakieś wzory i mądre głowy ...

 

PS:ale coraz bardziej się przekonuje do przejscia na 215.

Wiec moze wkótce do sprzedania bedą BP S-03 i Sp9000 :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT, też mam takie wrażenie :roll: Moje 215 mnie wkurzają czasem, jeździłem innym GT na 205 i było znacznie lepiej. Tylko koledze nie chodzi raczej o eksploatację na codzień, tylko czysty performance :wink:

 

subarczak, wydaje mi się że możesz mieć problem - całkowicie obcierania raczej nie wyeliminujesz. A nie myślałeś nad RE050? Też świetne.

 

Rzeczywiście.Auto ma być do jazdy nie na co dzień.Ja już swoje km w Imprezie zrobiłem -~200k km i uważam że na co dzien to nie jest nawygodniejsze auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...