Dj Brabus Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 (edytowane) Po odbiorze auta po regeneracji przekładni wyświetliła mi się kontrolka ESP. Podjechałem do znajomego mechanika, podpiął komputer i wywaliło błąd czujnika kąta skrętu (nie powiem numeru, odczytywał elektronik). Błąd skasowany, niestety na następny dzień powrócił. Diagnoza - do wymiany. Jest mi ktoś w stanie powiedzieć, z jakimi kosztami muszę się liczyć? Jak nowy, to rozumiem że tylko ASO? Szlag mnie ogarnia, bo nie dość że regeneracja przekładni nie jest zrobiona IMHO dobrze, auto stało na warsztacie 3,5 tygodnia, odebrałem ubrudzone i śmierdzące papierosami, to jeszcze błąd, który na pewno ma coś wspólnego z wymianą przekładni... Edytowane 8 Września 2020 przez Dj Brabus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 17 minut temu, Dj Brabus napisał: Bo odbiorze auta po regeneracji przekładni wyświetliła mi się kontrolka ESP. Podjechałem do znajomego mechanika, podpiął komputer i wywaliło błąd czujnika kąta skrętu (nie powiem numeru, odczytywał elektronik). Błąd skasowany, niestety na następny dzień powrócił. Diagnoza - do wymiany. Jest mi ktoś w stanie powiedzieć, z jakimi kosztami muszę się liczyć? Jak nowy, to rozumiem że tylko ASO? Szlag mnie ogarnia, bo nie dość że regeneracja przekładni nie jest zrobiona IMHO dobrze, auto stało na warsztacie 3,5 tygodnia, odebrałem ubrudzone i śmierdzące papierosami, to jeszcze błąd, który na pewno ma coś wspólnego z wymianą przekładni... Nic nie musisz wymieniać, tylko trzeba wszystko dobrze poustawiać i zaadaptować, czujnik skrętu masz w kierownicy i kosztuje sporo kasy ok 2k jak pamietam. ale nie wymieniaj go !!! a jak Ci tego w nikt nie ogarnie to zapraszam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 17 minut temu, Dj Brabus napisał: Bo odbiorze auta po regeneracji przekładni wyświetliła mi się kontrolka ESP. Podjechałem do znajomego mechanika, podpiął komputer i wywaliło błąd czujnika kąta skrętu (nie powiem numeru, odczytywał elektronik). Błąd skasowany, niestety na następny dzień powrócił. Diagnoza - do wymiany. Jest mi ktoś w stanie powiedzieć, z jakimi kosztami muszę się liczyć? Jak nowy, to rozumiem że tylko ASO? Szlag mnie ogarnia, bo nie dość że regeneracja przekładni nie jest zrobiona IMHO dobrze, auto stało na warsztacie 3,5 tygodnia, odebrałem ubrudzone i śmierdzące papierosami, to jeszcze błąd, który na pewno ma coś wspólnego z wymianą przekładni... Prawdopodobnie przy zdejmowaniu kierownicy czujnik nie został zablokowany w odpowiedniej pozycji i po ponownym założeniu wykazuje błąd, ponieważ skręt koła kierownicy wychodzi poza jego zakres. Rozumiem, że mechanik nie poczuwa się do naprawienia problemu? Zdejmij kierownicę i we własnym zakresie pobaw się czujnikiem. Jak będziesz miał szczęście i w dobrą stronę przekręcisz czujnik, to naprawisz za pierwszym razem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 7 minut temu, WOJO napisał: Zdejmij kierownicę i we własnym zakresie pobaw się czujnikiem Absolutnie odradzam w bawienie się czujnikiem bo go może trwale uszkodzić ! Trzeba podejść do tego mechanicznie, mechanik pewnie nie zaznaczył sobie frezów na kolumnie krzyżaka i wałku przekładni i stąd błąd. Trzeba zdjąć krzyżak z przekładni , obrócić kierownicę na max i to samo przekładnię na max w tą samą stronę, a potem to skręćić, jest szansa że będzie ok, a jak nie tylko adaptacja poprzez SSMIV 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 8 minut temu, carfit napisał: Trzeba podejść do tego mechanicznie, mechanik pewnie nie zaznaczył sobie frezów na kolumnie krzyżaka i wałku przekładni i stąd błąd. Trzeba zdjąć krzyżak z przekładni , obrócić kierownicę na max i to samo przekładnię na max w tą samą stronę, a potem to skręćić, jest szansa że będzie ok, a jak nie tylko adaptacja poprzez SSMIV Z mechanikiem spierał się nie będę. Masz zdecydowanie większe doświadczenie w tego typu naprawach, jednak skoro cała kolumna jest skręcona i działa prawidłowo, a błąd wywala dopiero po jakimś czasie (prawdopodobnie maksymalne skręcenie kół w którąś stronę, poza zakres czujnika), to obserwując, zapamiętując stronę problematyczna i bawiąc się "małymi krokami" czujnikiem powinniśmy uzyskać podobny efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 (edytowane) wymieniałem u siebie kierownicę. pytanie do Guru czy nie da się tego sprawdzić kręcąc delikatnie czujnikiem? ja u siebie jak zdejmowałem kierownicę lepiłem to taśmą aby mi czujnik się nie obrócił względem przekładni. (mam nadzieję że nie mylę czujników) Edytowane 8 Września 2020 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 8 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 (edytowane) @WOJO maksymalny skręt w prawo, teraz już jestem pewny. @carfit będę się kontaktował jutro telefonicznie, bo nie chcę dawać tego do zrobienia byle komu. Edytowane 8 Września 2020 przez Dj Brabus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 Najprościej jednak będzie zdemontować sterownik ESP Powodzenia w naprawie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 4 minuty temu, WOJO napisał: Z mechanikiem spierał się nie będę. Masz zdecydowanie większe doświadczenie w tego typu naprawach, jednak skoro cała kolumna jest skręcona i działa prawidłowo, a błąd wywala dopiero po jakimś czasie (prawdopodobnie maksymalne skręcenie kół w którąś stronę, poza zakres czujnika), to obserwując, zapamiętując stronę problematyczna i bawiąc się "małymi krokami" czujnikiem powinniśmy uzyskać podobny efekt? Mechanikiem nigdy nie byłem ale coś tam wiem, bo mam super mechaników w firmie . Ale odpowiadając na pytanie to nie ma zupełnie sensu, bo i tak nie będzie idealnie mechaniczne, będziesz miał różnicę w promieniu skrętu, inaczej będzie w lewo i w prawo, przykładowo ( bo to różnica może być minimalna) jeśli obrót całkowity masz np. 2,8 obrotu , to w lewo będziesz miał 1,38 a w prawo 1,42 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 4 minuty temu, SubaruLPG napisał: Najprościej jednak będzie zdemontować sterownik ESP Powodzenia w naprawie:) najprościej to będzię kupić czarną taśmę izolacyjną i zakleić kontrolkę esp 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 8 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 31 minut temu, carfit napisał: najprościej to będzię kupić czarną taśmę izolacyjną i zakleić kontrolkę esp W punkt! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Peter_ Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 Miałem ten sam efekt jak zostawiłem auto w Kuro na (między innymi) pomalowanie kierownicy. Przy odbiorze samochodu kierownica została mi w rękach. Nie było już podwykonawcy który się tą robotą zajmował, więc na szybko gość z CompSportu coś próbował zaradzić - niestety nie bardzo ogarniał Subaru (wiadomo, specjalność grupa VW) w efekcie kierownica została zamontowana krzywo i po krótkim czasie zaświeciła się kontrolka ESP - oczywiście kasowanie nie pomagało. Skończyło się na wizycie w ASO - kierownica przestawiona na krzyżaku, naprawa tak jak piszę Carfit polegała na mechanicznym ustawieniu jest z powrotem w poprawnym położeniu. Chłopaki z Kuro zachowali się tak jak trzeba, oddali kasę za wizytę w ASO + dostałem voucher o wartości ~250 PLN - wina po stronie podwykonawcy który też podobno się kajał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 9 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2020 @_Peter_ to ja rachunek z Carfita (bo umówiliśmy się dzisiaj na wizytę) przedstawię pewnemu szanowanego serwisowi Subaru w Krakowie i zobaczymy, co powiedzą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 18 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2020 Miałem ten sam problem po regeneracji przekładni w Outbacku II 2000 r. Okazuje się, że pod naklejką na czujniku (taśmie) jest dziurka, w którą należy wetknąć wykałaczkę i z jej pomocą znaleźć "centrum" - kręcimy od skrajnego położenia, aż wykałaczka wejdzie głębiej. Tak ustawiony czujnik sklejamy tymczasowo taśmą izolacyjną by się nie przestawił. Wówczas na prostych kołach (od tej pozycji trzeba w ogóle zacząć, dopiero wtedy zdejmujemy kierownicę) składamy wszystko do kupy i pozostaje wykasować błąd na komputerze. U mnie wymagało to 15-20 minut jeżdżenia i prób wykasowania błędu, bo ten czujnik się podobno adaptuje i to się potwierdziło, bo dopiero po jakimś czasie udało się wykasować błąd. Następnie warto sprawdzić zbieżność. W każdym razie 2 lata temu się z tym uporałem i nigdy nie powróciło. Dodam, że w międzyczasie kupiłem 2 taśmy używane - sprawne i to niczego nie zmieniało (nowa około 2000 zł kosztowała). Dopiero sposób opisany wyżej rozwiązał problem. Jeśli u Ciebie przy skręcie maksymalnym wyświetla się błąd, to możliwe, że mechanicznie została taśma "naciągnięta" i coś nie styka przy naprężeniu...No ale skoro już byłeś u Carfita to na pewno już wszystko masz ogarnięte:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 18 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2020 hmmm... od której generacji i gdzie jest ten czujnik? : ] Pytam bo ostatnio sobie dość beztrosko dałem do obszycia kierownicę, pozaznaczałem jak wszystko było oryginalnie, taśmy/zwijki nie ruszałem ale po przeczytaniu tego tematu to trochę zwątpiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 18 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2020 Pod poduszką powietrzną na samym środku, nie sposób nie zauważyć. Wpisz sobie w wyszukiwarkę: czujnik kąta skrętu Outback II i zobaczysz jak to wygląda:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 18 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2020 Godzinę temu, Tinuviel napisał: hmmm... od której generacji i gdzie jest ten czujnik? : ] Pytam bo ostatnio sobie dość beztrosko dałem do obszycia kierownicę, pozaznaczałem jak wszystko było oryginalnie, taśmy/zwijki nie ruszałem ale po przeczytaniu tego tematu to trochę zwątpiłem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 18 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2020 no to nie kojarze o.O mozliwe ze w legacy IV przedlift nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 19 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2020 8 godzin temu, Tinuviel napisał: no to nie kojarze o.O mozliwe ze w legacy IV przedlift nie ma? Te rysunki dotyczą Twojej wersji pojazdu. W Legacy IV przedlift czujnik ten występuje w wersjach z VDC czyli H6 3.0L. Jeżeli nie zdejmowałeś zawijaka, identycznego w wersjach z VDC i bez, znajdującego się przed czujnikiem, to nie masz się czym martwić. Dla wersji bez VDC czyli H4 2.0L wygląda to tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 19 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2020 Właśnie, tak dawno to było, że zapomniałem, że czujnik to pod tą taśmą był. U mnie jeszcze była taka sytuacja, że zacząłem od wymiany taśmy i zdjęliśmy taśmę z czujnikiem i nie zaznaczyłem w jakiej pozycji to było złożone. Po wymianie taśmy komputer pokazywał zupełnie inne odchylenie na czujniku od pozycji "0", więc przy wymianie taśmy czujnik się widocznie przekręcił. Wtedy dokopałem się do tego jak go przy pomocy tej dziurki ustawić. Pamięć już nie ta:) W zasadzie mając komputer na miejscu można to zrobić metodą prób i błędów. Ja rozkręcałem to w jednym miejscu, a na podpięcie do komputera jechałem gdzie indziej, więc było to dosyć problematyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się