Jump to content

SUBARU FORESTER III GENERACJA KOSZTY UTRZYMANIA


Mitek
 Share

Recommended Posts

Witam! Jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy temat. Chciałbym zapytać jak w temacie, o koszty utrzymania forestera 3 generacji. Ponieważ jestem na kupnie tego samochodu i chcę wiedzieć mniej więcej z czym mam się liczyć. 

Mógłby ktoś się wypowiedzieć jakie koszta po kupnie samochodu idą na start, a z czym, lub jakim grubszym wydatkiem mam się liczyć później. 

Autko ma mi służyć na dojazd do pracy i wypady w góry. 

Interesuje mnie silnik  benzynowy z LPG 2.0 150 KM. 

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :)

 

Edited by Mitek
Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od tego, co kupisz. Może być tak, że kupisz auto w dobrym stanie, zrobisz "pakiety startowy" i później tylko eksploatacja.

Może być jak u mnie - w ciągu trzech lat włożyłem lekką ręką drugie tyle za ile kupiłem samochód. Część to eksploatacja, sporo rzeczy, to syfy po poprzedniku.

Weź pod uwagę droższą regulację zaworów.

Link to comment
Share on other sites

Niczym nie różni się w eksploatacji od innych marek,jest to prosty nie wysilony silnik, ja swój zagazowałem w znanej firmie w W-wie 1,5 roku temu i jestem bardzo zadowolony, aż żałuję ,że przez tyle lat jeżdziłem na PB. Spokojnie kupować tylko trzeba przyznać ,że jest ich mało w sprzedaży a salon Polska to prawie wcale.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak kolega Misza napisał, kluczowe jest kupno egzemplarza zadbanego, od kogoś kto nim jeździł dłuższy czas i regularnie serwisował oraz nie maltretował. Bo jak sie kupi byle jaki to własnie można drugie tyle wyłożyć po zakupie. 
Istotne jest też że do 2011 są silniki EJ  a od 2012 FB - na łańcuchu. Oba są bardzo dobre i trwałe, osiągi pewnie takie same z grubsza no ale FB jako, że nowocześniejszy to miej pali i nie trzeba wymieniać rozrządu. 

Edited by beren
Link to comment
Share on other sites

Nie miałem do czynienia z silnikami FB, jednak w nowoczesnych silnikach znaleźć trwały rozrząd na łańcuchu trudno...(mówimy o np 15 latach  400k)

w OHV rozrządów raczej się nie wymieniało. 

20 godzin temu, beren napisał:

Tak jak kolega Misza napisał, kluczowe jest kupno egzemplarza zadbanego, od kogoś kto nim jeździł dłuższy czas i regularnie serwisował oraz nie maltretował. Bo jak sie kupi byle jaki to własnie można drugie tyle wyłożyć po zakupie. 
Istotne jest też że do 2011 są silniki EJ  a od 2012 FB - na łańcuchu. Oba są bardzo dobre i trwałe, osiągi pewnie takie same z grubsza no ale FB jako, że nowocześniejszy to miej pali i nie trzeba wymieniać rozrządu. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Drogie są wymiany: amortyzatory tył, rozrząd pasek lub łańcuch, to rzeczy, które ja wziąłem za pewniaki do wymiany przy kupnie tego modelu. Kupiłem wydaje mi się model bardzo zadbany a słychać stuki w zawieszeniu, wydech spawany -rdza, i inne drobiazgi. Takie wydatki jak oleje silnik, skrzynia, most, klocki i tarcze, świece i pozostałe płyny to niby eksploatacyjne rzeczy ale kwota uzbiera się pokaźna. Tak myślę, że ja dołożę około 10 000 pln po zakupie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...