Mitek Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 (edited) Witam! Jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy temat. Chciałbym zapytać jak w temacie, o koszty utrzymania forestera 3 generacji. Ponieważ jestem na kupnie tego samochodu i chcę wiedzieć mniej więcej z czym mam się liczyć. Mógłby ktoś się wypowiedzieć jakie koszta po kupnie samochodu idą na start, a z czym, lub jakim grubszym wydatkiem mam się liczyć później. Autko ma mi służyć na dojazd do pracy i wypady w góry. Interesuje mnie silnik benzynowy z LPG 2.0 150 KM. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź Edited August 29, 2020 by Mitek Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Misza. Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 Wszystko zależy od tego, co kupisz. Może być tak, że kupisz auto w dobrym stanie, zrobisz "pakiety startowy" i później tylko eksploatacja. Może być jak u mnie - w ciągu trzech lat włożyłem lekką ręką drugie tyle za ile kupiłem samochód. Część to eksploatacja, sporo rzeczy, to syfy po poprzedniku. Weź pod uwagę droższą regulację zaworów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaceknie Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 Niczym nie różni się w eksploatacji od innych marek,jest to prosty nie wysilony silnik, ja swój zagazowałem w znanej firmie w W-wie 1,5 roku temu i jestem bardzo zadowolony, aż żałuję ,że przez tyle lat jeżdziłem na PB. Spokojnie kupować tylko trzeba przyznać ,że jest ich mało w sprzedaży a salon Polska to prawie wcale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beren Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 (edited) Tak jak kolega Misza napisał, kluczowe jest kupno egzemplarza zadbanego, od kogoś kto nim jeździł dłuższy czas i regularnie serwisował oraz nie maltretował. Bo jak sie kupi byle jaki to własnie można drugie tyle wyłożyć po zakupie. Istotne jest też że do 2011 są silniki EJ a od 2012 FB - na łańcuchu. Oba są bardzo dobre i trwałe, osiągi pewnie takie same z grubsza no ale FB jako, że nowocześniejszy to miej pali i nie trzeba wymieniać rozrządu. Edited August 29, 2020 by beren Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 Nie miałem do czynienia z silnikami FB, jednak w nowoczesnych silnikach znaleźć trwały rozrząd na łańcuchu trudno...(mówimy o np 15 latach 400k) w OHV rozrządów raczej się nie wymieniało. 20 godzin temu, beren napisał: Tak jak kolega Misza napisał, kluczowe jest kupno egzemplarza zadbanego, od kogoś kto nim jeździł dłuższy czas i regularnie serwisował oraz nie maltretował. Bo jak sie kupi byle jaki to własnie można drugie tyle wyłożyć po zakupie. Istotne jest też że do 2011 są silniki EJ a od 2012 FB - na łańcuchu. Oba są bardzo dobre i trwałe, osiągi pewnie takie same z grubsza no ale FB jako, że nowocześniejszy to miej pali i nie trzeba wymieniać rozrządu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajarski Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 Kup ej253, kontroluj olej i bd pan zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrk2607 Posted September 28, 2020 Share Posted September 28, 2020 Drogie są wymiany: amortyzatory tył, rozrząd pasek lub łańcuch, to rzeczy, które ja wziąłem za pewniaki do wymiany przy kupnie tego modelu. Kupiłem wydaje mi się model bardzo zadbany a słychać stuki w zawieszeniu, wydech spawany -rdza, i inne drobiazgi. Takie wydatki jak oleje silnik, skrzynia, most, klocki i tarcze, świece i pozostałe płyny to niby eksploatacyjne rzeczy ale kwota uzbiera się pokaźna. Tak myślę, że ja dołożę około 10 000 pln po zakupie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now