damiano16 Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 Cześć. Kupiłem kilka dni temu impreza sti 1gen, pojedzilem trochę i stwierdziłem że nie brzmi to tak do końca jak subaru. Zawsze chciałem mieć subaru dla dźwięku, napedu 4x4 i wyglądu. Trochę się rozczarowałem nie słysząc bulgotu jak większość imprez turbo brzmi. Słyszałem że znacznie gorzej brzmi sti od gt. Czy to prawda? Oczekiwałem wolnej pracy silnika i takiego charakternego męskiego bulgotu a brzmi jakoś inaczej całkiem :/ wydech seria sti. Na wysokich go słychać dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 Po prostu możesz mieć kolektor równoodległościowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 Albo za cichy tłumik końcowy. Kluczem do wszystkiego jest kolektor i końcowy tłumik. Reszta wydechu też ale zmiana w/w elementów najbardziej wpływa na dźwięk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted August 17, 2020 Share Posted August 17, 2020 Po prostu możesz mieć kolektor równoodległościowy. I wtedy bulgotu będzie jeszcze mniej Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 17, 2020 Author Share Posted August 17, 2020 W turbo zawsze chyba jest nierównoodleglościowy jak się nie mylę A końcowy myślałem spróbować na próbę odkręcić i bez przejechać czy cos poprawi :b Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted August 17, 2020 Share Posted August 17, 2020 5 minut temu, damiano16 napisał: W turbo zawsze chyba jest nierównoodleglościowy jak się nie mylę Nie zawsze, Spec-C i pokrewne miały równoodległościowy, popatrz fotki u mnie w temacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 17, 2020 Author Share Posted August 17, 2020 Nie mogę tego znaleźć, jak możesz podeślij mi adres. A u mnie raczej na bank jest nierownoodleglosciowy bo turbo jest przy lewej głowicy a nie centralnie za silnikiem. A dźwięk bardziej przypomina starej audi v6 niż subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted August 17, 2020 Share Posted August 17, 2020 10 minut temu, damiano16 napisał: Nie mogę tego znaleźć, jak możesz podeślij mi adres. A u mnie raczej na bank jest nierownoodleglosciowy bo turbo jest przy lewej głowicy a nie centralnie za silnikiem. A dźwięk bardziej przypomina starej audi v6 niż subaru Linka masz u mnie w stopce, hasło do nielegala jest "TAK". Turbo w obu wersjach jest w tym samym miejscu, dopiero silniki z serii FA mają turbo z przodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaceq Posted August 24, 2020 Share Posted August 24, 2020 Pewnie masz wciąż kata i seryjny wydech końcowy. To normalne, że wtedy nie gada nawet jak GT które słyszałeś, bo wątpię żebyś gdzieśkolwiek slyszał GT z seryjną cichutką dwurureczką, której 99,9% sztuk już nie posiada i mają pomontowane aftermarkety Jakby co to mam bardzo fajny wydech 3" od turbo do końca, na trzech tłumikach na sell jakby co. Gada zacnie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 24, 2020 Author Share Posted August 24, 2020 Tak mam serie kompletna wydech. Po zmianie wydechu trzeba by stroic więc strojenie 3kola plus sterownik do tego plus wydech i wychodzi 5kola za bulgot i kilka koni więcej. Narazie nie wchodzę w strojenie jak auto seria. Chciałem tylko żeby trochę porozmawialo ze mną haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
mits Posted August 24, 2020 Share Posted August 24, 2020 a skąd info, że trzeba stroić po odetkaniu wydechu? 99% osób raczej tego nie robiło zmieniając tylko wydech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 24, 2020 Author Share Posted August 24, 2020 Zmiana kolektora wydechowego na inny albo wywalenie kata rozjedzie mape całkiem. Od tłumika środkowego do tyłu jeszcze można myślę zmienić ale nie od kata w stronę silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaceq Posted August 24, 2020 Share Posted August 24, 2020 Bez przesady Center i ostatni można wyrzucić. Od kata to możesz robić co chcesz i nic się nie rozjedzie. Nie chcąc robić mapy dobrze jest jedynie zostać przy średnicy max 2,5". Ja mam u siebie od 2014 roku też w JDM, DP na szerokim kołnierzu i przelot 2,5 bez remapu, ecu seryjne, ale założony mam zamiast fabrycznego solenoida electronic boost controller który pilnuje żeby mi nie przeładowywał no i nie mam żadnych problemów. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 25, 2020 Author Share Posted August 25, 2020 Ile mocy na tym ugrales? Jeśli zrobię od kata ale kata zostawiając do końca przelot 2.5cala jest szansa na więcej koni? Czy raczej głośniej tylko będzie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mits Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 bez DP to raczej ugrasz tylko głośniej DP (z katem czy bez) odetka zauważalnie. Wzrosty mocy... ciężko powiedzieć, w subru bardziej chodzi o jej krzywą. U mnie wypluło około 230+ hp na hamowni (IC newage, wkładka cosworth, fajkocewy, dp szeroki kołnierz, kat sportowy za dp, 2,5cala) czyli ok 10 hp przyrostu jeśli seria miała 218 ale słyszałem, ze zdrowa seria ma często więcej. Nigdy więcej nie hamowałem dziada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now