Skocz do zawartości

CZY MOZNA WZMOCNIC ORYGINALNY OTWARTY BLOK w GT?


Gracowy

Rekomendowane odpowiedzi

Tak są dwie szkoły, ja osobiście wole 2.0, ale nie da się ukryć że 2.5 ma wiekszy moment i pieknie "idzie" z dołu.

 

Co do stożka, to założyłem kiedyś u siebie K&N, ale po tygodniu padł przepływomierz. Teraz mam seryjną puszke i filtr papierowy + wywalony tłumik szmerów i poprowadzoną w jego miejscu rure aluminiową z za przedniego zderzaka do puszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pewnie jak to zwykle bywa w koncowej fazie, zadecyduje dostepnosc, szczescie i koszty... aby sie opowiedziec za jakas szkola, chociaz sam myslalem o 2.0,

 

ale moze jezeli to sie ma to tak mocno grzac niby, co wiele osob potwierdza to moze lepiej pozostac przy 2.0

 

 

ALEX :arrow: PW :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludki montujące suszarki do NA silniczków Hondy (innych pewnie też) robią wzmocnienia bloków śrubami. Nazywa się to "block posting"

 

http://www.muller.net/sonny/crx/engine/posted.html

http://www.homemadeturbo.com/forum/inde ... eadid=5705

 

Podobno zdaje egzamin. Koniec z przedmuchami spowodowanymi "przesunięciem się" płaszczyzny tulei cylindra. Można więcej nadmuchać.

A dmuchają ostro bo i 2 bary do takiej biednej hondki d16z5 (oczywiście z kutą resztą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crai1, po co Ci stożek?

Teoretycznie z rzeczy o ktorych sie nasluchalem i naczytalem wynikaloby ze wiecej powietrza silnik moze dostac, bo wieksza powierzchnia i bezposrednio skierowane i takie tam bla bla, ze silnik ladniej sapie, ale wiem tez ze pada przeplywomierz, bo powietrze nie jest takie czyste, i jeszcze ten olej, ze moze zasysac gorace powietrze z komory silnika mi mo wszsytko. Zapytalem z ciekawosci- bo turbinka w sumie chyba przez to oddycha miedzy innymi i tak mi sie wpadlo do glowy ze moze to by bylo pomocne, a z tego co sie czasem widzi niektorzy uzytkownicy posiadaja takie modyfikacje. Pytanie bylo teoretyczne z prosba o ocene :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crai1, o ile mi wiadomo to seryjny dolot SUbaru do około 400KM nie sprawia problemów. W starszych modelach tłumik szmerów ssania może stanowić restrykcje.

 

Stożek musi byc odpowiednio obudowany itp żeby był jaki pozytywny efekt, a i tak będzie dopiero jak będa dodatkowe modyfikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crai1, o ile mi wiadomo to seryjny dolot SUbaru do około 400KM nie sprawia problemów. W starszych modelach tłumik szmerów ssania może stanowić restrykcje.

 

Stożek musi byc odpowiednio obudowany itp żeby był jaki pozytywny efekt, a i tak będzie dopiero jak będa dodatkowe modyfikacje.

 

Czyli czasem jak to zrobil mati odbrze sie pozbyc tego tzw. silencera....

Dziex za wytlumaczniee co do stozka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym Forum albo ktoś coś robi z Imprezą, albo Foresterem, nikt nie bierze się za jakże ładne Legacy, nie antyki... :roll:

 

:wink:

 

Jeśli już padły tutaj kompletnie lamerskie pytania, na które zadający uzyskali odpowiedź to i ja spróbuję. O co chodzi z tymi zamkniętymi i otwartymi blokami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witek, poszukaj sobie fotek w googlu closed deck block i open deck block. Np. na stornie Roger Clarck Motorsport. Generalnei chodzi o to czy tuleja cylindra jets połączona z resztą bloku czy nie. Patrz na powietrzchnię bloku gdzie łączy się z głowicą to zobaczysz różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z analizy obrazkow i tekstow dotyczacych bloku silnikow wynika ze bloki zamkniete sa bardziej wytrzymale ale maja wieksze problemy z utrzymaniem temperatury nizszej- to wynika z ich konstrukcji- w otwartym bloku ciecz chlodzaca sobie krazy dookola prawie ze, w polotwartym juz ma nieco mneij miejsca, natomiast w zamknietym ma tylko kanaly- a przez to mniejsza zdolnosc chlodzenia.

Jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa to dokładnie tak jak napisałeś, w otwartym bloku jest "płaszcz" dookoła cylindra, w zamkniętym ciecz krąży kanałami. Ja natomiast jestem ciekaw czy ktoś ma w tej kwestii doświadczenia praktyczne - żywotność silnika itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa to dokładnie tak jak napisałeś, w otwartym bloku jest "płaszcz" dookoła cylindra, w zamkniętym ciecz krąży kanałami. Ja natomiast jestem ciekaw czy ktoś ma w tej kwestii doświadczenia praktyczne - żywotność silnika itd.

 

podobno blok z legacy 2.2T ktory byl zamkniety jest to najmocniejszy blok w Subaru i jest nie do zajechania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z analizy obrazkow i tekstow dotyczacych bloku silnikow wynika ze bloki zamkniete sa bardziej wytrzymale ale maja wieksze problemy z utrzymaniem temperatury nizszej- to wynika z ich konstrukcji- w otwartym bloku ciecz chlodzaca sobie krazy dookola prawie ze, w polotwartym juz ma nieco mneij miejsca, natomiast w zamknietym ma tylko kanaly- a przez to mniejsza zdolnosc chlodzenia.

Jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi

 

 

Jakoś nie zauważam coby trzymał mi jakąś wyższą temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa to dokładnie tak jak napisałeś, w otwartym bloku jest "płaszcz" dookoła cylindra, w zamkniętym ciecz krąży kanałami. Ja natomiast jestem ciekaw czy ktoś ma w tej kwestii doświadczenia praktyczne - żywotność silnika itd.

 

podobno blok z legacy 2.2T ktory byl zamkniety jest to najmocniejszy blok w Subaru i jest nie do zajechania

 

Nie podobno tylko tak jest :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...