siekla Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 to zatem i ja zapytam. Planuje zwiekszyc moc w swoim forysiu- - mam oryginalny blok silnika EJ 205NWZKA -i tutaj nasuwa mi sie pytanie czy? - zakuc ten blok poprzez wymiane tlokow, korbowodow, panewek, modyfikacje pompy oleju itp itd - znalezc blok EJ 207 i tez go zakuc - kupic blok od sti 2.5 litra kompletny na przyklad i uszczelki pod glowice 1.4 mm zeby zachowac moje glowice od 2.0 przy tej pojemnosci Od razu powiem ze nie chce kupowac imprezy- bo niby taniej itp, wole zrobic cos niepozronego ale mocnego w budzie forysia. Moze ktos ma doswiadczenie juz i sie przekonal ktore rozwiazanie najlepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 to zatem i ja zapytam. Planuje zwiekszyc moc w swoim forysiu- - mam oryginalny blok silnika EJ 205NWZKA -i tutaj nasuwa mi sie pytanie czy? - zakuc ten blok poprzez wymiane tlokow, korbowodow, panewek, modyfikacje pompy oleju itp itd - znalezc blok EJ 207 i tez go zakuc - kupic blok od sti 2.5 litra kompletny na przyklad i uszczelki pod glowice 1.4 mm zeby zachowac moje glowice od 2.0 przy tej pojemnosci Od razu powiem ze nie chce kupowac imprezy- bo niby taniej itp, wole zrobic cos niepozronego ale mocnego w budzie forysia. Moze ktos ma doswiadczenie juz i sie przekonal ktore rozwiazanie najlepsze. Opcja 1 lub 3. Jak dobrze zakujesz 2.0 to będzie bardziej wytrzymały niż EJ207 i będzie kosztowało ciebie podobną cenę. A najlepsze wyjście jest kpić blok z 2.5l sti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Ale po zakupie tez cos w nim zrobic, czy juz fabrycznie 2.5 STi jest wzmocniony no i moze wiesz jak to sie ma do obslugi przez moj komputer obecny- oczywiscie po takich wymianach planuje mapteka- ale spotkalem sie z roznymi opiniami- ze bedzie dzialac i ze nie bedzie dzialac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Twoje glowice ogranicza moc do bezpiecznego poziomu dla 2.5T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Ale po zakupie tez cos w nim zrobic, czy juz fabrycznie 2.5 STi jest wzmocniony no i moze wiesz jak to sie ma do obslugi przez moj komputer obecny- oczywiscie po takich wymianach planuje mapteka- ale spotkalem sie z roznymi opiniami- ze bedzie dzialac i ze nie bedzie dzialac. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu dam Ci znać, jak wygląda swap na 2.5 STI w Imprezie GT99 na seryjnym komputerze po nie-ASO'u. Podobno niedawno stroili WRX'a po swapie short block'a 2.0 > 2.5 i po 4 dniach ogarneli temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 co do wzmacniania bloku - gdzies cos slyszalem, ze sa takie substancje, ktore sie wlewa w otwory w bloku i uzyskuje sie pseudo zamkniety blok - cus ktos slyszal o takim cudzie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 co do wzmacniania bloku - gdzies cos slyszalem, ze sa takie substancje, ktore sie wlewa w otwory w bloku i uzyskuje sie pseudo zamkniety blok - cus ktos slyszal o takim cudzie :?: no mam nadzieje ze to nie plastelina .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 co do wzmacniania bloku - gdzies cos slyszalem, ze sa takie substancje, ktore sie wlewa w otwory w bloku i uzyskuje sie pseudo zamkniety blok - cus ktos slyszal o takim cudzie :?: no mam nadzieje ze to nie plastelina .... nie to raczej modelina jakas taka substancja, ktora twardnieje pod wplywem ciepla silnika i robi sie cholernie wytrzymala pogadam z osoba, ktora mi o tym mowila i dam znac w razie czego co to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 To się nazywa betonowanie bloku i to jest coś na kształt betonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 To się nazywa betonowanie bloku i to jest coś na kształt betonu Kuba "z czym to sie je" jezeli moglbys rozwinac - bo ta substancja w przeciwnosci do betonu jest troche elastuczniejsza i nie kruszy sie od wibracji itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Ale po zakupie tez cos w nim zrobic, czy juz fabrycznie 2.5 STi jest wzmocniony no i moze wiesz jak to sie ma do obslugi przez moj komputer obecny- oczywiscie po takich wymianach planuje mapteka- ale spotkalem sie z roznymi opiniami- ze bedzie dzialac i ze nie bedzie dzialac. Chłopaki z Australii, którzy są jednymi z lepszych speców od Imprez twierdzą, że w przeciwieństwie do poprzednich STI 2.0 obecne 2.5 nie mają seryjnie kutych tłoków. Szczegóły na www.mrtrally.com.au w zakładce o power kitach do Imprezy STI MY06. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Ale po zakupie tez cos w nim zrobic, czy juz fabrycznie 2.5 STi jest wzmocniony no i moze wiesz jak to sie ma do obslugi przez moj komputer obecny- oczywiscie po takich wymianach planuje mapteka- ale spotkalem sie z roznymi opiniami- ze bedzie dzialac i ze nie bedzie dzialac. Chłopaki z Australii, którzy są jednymi z lepszych speców od Imprez twierdzą, że w przeciwieństwie do poprzednich STI 2.0 obecne 2.5 nie mają seryjnie kutych tłoków. Szczegóły na www.mrtrally.com.au w zakładce o power kitach do Imprezy STI MY06. STI 2.0 tez nie mialo chyba kutych tylko chemoutwardzane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 One chyba zawsze były high pressure die cast Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 One chyba zawsze były high pressure die cast ja znam tylko DIE HARD oswiec mnie bo nie chce mi sie w slowniku szukac a jakos nie zrozumialem dzisiaj generalnie nie duzo rozumiem mimo prawie litra Tigera juz wypitego :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Die casting jest procesem odlewania pod wysokim ciśnieniem. Ta metoda odlewania charakteryzuje się wysokim ciśnieniem ok. 1000bar, jak również wyskoką prędkością wlewania płynnego materiału do formy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 mati, tu jest chyba nawet bardziej hajendowo bo są tłoki die cast i high pressure die cast. Więc zakładam ze to do STI są pod większym niż zwykle ciśnieniem odlewane. Takie tłoki są tylko torchę słąbsze niż kute, ale mają inne zalety które zdecydowanie dają im przewagę jako tłoków OEM. W szczególności umożliwiają ciaśniejsze pasowania niż w nawet najlepszych tłokach kutych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Dobrze że takie mam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 mati, wiesz tłok musi pasować do zastosowania :-) Znam takie auto co jeździ na kutych i też są odpowiednie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 mati, wiesz tłok musi pasować do zastosowania Wiem, i wydaje mi się że do mojego zastosowania seryjny EJ207 i jego "die cast" tłoki jest w sam raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 czyli podsumowujac- seryjne chemoutwardzane tloki z sti w sam raz sie nadadza do mocy powiedzmy ok.350 koni i nie ma sensu isc w wieksze koszty z kutymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 czyli podsumowujac- seryjne chemoutwardzane tloki z sti w sam raz sie nadadza do mocy powiedzmy ok.350 koni i nie ma sensu isc w wieksze koszty z kutymi. jak chcesz sie scigac z maptekowym foropotforem to kuj, jezeli nie to STI Ci wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 czyli podsumowujac- seryjne chemoutwardzane tloki z sti w sam raz sie nadadza do mocy powiedzmy ok.350 koni i nie ma sensu isc w wieksze koszty z kutymi. IMHO tak. Ja mam EJ207 z orginalnymi tłokami, i dmucham 1,3 - 1,4 bara na VF23, jak na razie wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 no wlansie sie zastanwialem tak nad tym EJ 207 jak u Ciebie, ale doradzaja mi kupic shortblocka z sti 2.5 litra, no i do tego chce vf34 dolozyc- oczywiscie takze kilka innych zmian, wieksze chlodniece, intercoolere, zawiache, przeniesienie napedu itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 2.5 litra też jest dobrym rozwiązaniem, a z VF34 bardzo dobrze współpracuje. Taie właśnie setup jest w W4 TURBO. Ale przy swapie na 2.5 konieczne jest polepszenie chłodzenia, jeśli masz zamiar upalać to włączając w to montaż chłodnicy oleju. 2.5 litra bardziej się grzeją niż 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 2.5 litra też jest dobrym rozwiązaniem, a z VF34 bardzo dobrze współpracuje. Taie właśnie setup jest w W4 TURBO. Ale przy swapie na 2.5 konieczne jest polepszenie chłodzenia, jeśli masz zamiar upalać to włączając w to montaż chłodnicy oleju. 2.5 litra bardziej się grzeją niż 2.0. no wlasnie takze o tym slyszalem i zastanawiam sie co zatem bedzie lepsze, ale jak to mawiaja sa 2 szkoly..... Rozumiem ze tak samo jak u Ciebie nie zalecane jest montowanie stozka czy tym podobnych [moderator czuwa], bo siadzie przeplywomierz, czy masz moze na to jeszcze patent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi