Markowy Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Dupsko siedzi dość mocno, jak na razie dokonałem taniego i szybkiego tuningu za pomocą gum w sprężyny. LPG robi swoje. Od kilku dni przeglądam oferty sprężyn i amorków, ponoć pasują od Outbacka, same sprężyny występują w kilku wersjach które różnią się od siebie wagą od 1,75kg do 2,5 kg oraz grubością. Zdecydowałem się na https://allegro.pl/oferta/kayaba-kyb-sprezyna-tyl-subaru-outback-be-bh-8411871364. Moje amory są w dobrym stanie, 80% zdolności. Niestety tuleje gumowe są dość marne, szukałem samych tulei ale nie znalazłem. Proszę o podpowiedzi co z czego można zamontować aby tył poszedł do góry, nie interesują mnie podkładki pod mocowanie amora. Pozdrawiam Marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Masz SLS w tym aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markowy Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Mam zwykle amory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Symp Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Ile masz cm od posadzki do najwyższego punktu błotnika/nadkola? Ostatnio zmieniałem amory z tyłu ze sprężynami i wszystkim innym. Później pójdę to zmierzę u siebie ile na kyb sprężynach, tylko dedykowanych do Legacy, a nie outback ma prześwitu. Pamiętam mierzyłem prześwit i po zmianie sprężyn już pewnie 20 letnich nic się nie podniósł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Mierz od ośi koła do nadkola. OD gleby jest oszukane o ciśnienie w oponie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Symp Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 (edytowane) W sumie racja, jak i rozmiar opon też będzie miał wpływ. Od środka koła z prawej 34,5cm, a z lewej 34cm. A jak do podłoża to trzeba dodać prawie 30cm. Tyle jest po ok 3 miesiącach użytkowania. Edytowane 15 Kwietnia 2020 przez Adam Symp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Pisałeś o tulejach. Moze warto wziąć pod uwagę poliuretany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 W dniu 14.04.2020 o 19:30, Markowy napisał: Mam zwykle amory Nie wiedziałem, że mogą być zwykłe. Jeśli tak, to może trzeba wymienić tylko sprężyny na twardsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markowy Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 13 godzin temu, lojszczyk napisał: Nie wiedziałem, że mogą być zwykłe. Jeśli tak, to może trzeba wymienić tylko sprężyny na twardsze? Taki jesr plan, te co podałem w linku są najwyższe parametrami. Obawiam się, że każda z gum zawieszenia opadła o parę cm i nie trzymają dobrze. Nib nic nie urwane ale są zmęczone życiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 5 godzin temu, Markowy napisał: Taki jesr plan, te co podałem w linku są najwyższe parametrami. Obawiam się, że każda z gum zawieszenia opadła o parę cm i nie trzymają dobrze. Nib nic nie urwane ale są zmęczone życiem. No nie wiem czy dobry. Zawsze wymieniałem na samopoziomujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markowy Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Podaj jakiś lik do samopoziomujących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markowy Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Dzień dobry, wymiana sprężyn dokonana. Tył podniósł się około 4 cm, jednak było to nadal niżej niż przód, dodałem gumy między zwoje sprężyn i jest gitara. Przy okazji wyszło na jaw ,że panowie na stacji diagnostycznej niepoprawnie badają amory, testy pokazały 80% sprawności amorów a są to dwa trupy. Jakie amory polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Ja zawsze wymieniałem na KYB. Są jakoś w cenie 199 zeta tylne do Legacy III Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 W dniu 6.05.2020 o 11:45, Markowy napisał: Dzień dobry, wymiana sprężyn dokonana. Tył podniósł się około 4 cm, jednak było to nadal niżej niż przód, dodałem gumy między zwoje sprężyn i jest gitara. Przy okazji wyszło na jaw ,że panowie na stacji diagnostycznej niepoprawnie badają amory, testy pokazały 80% sprawności amorów a są to dwa trupy. Jakie amory polecacie? Na stacji mierzą siłę amortyzacji a na to składa się wszystko. Od sprężyn przez amory po tuleje. W audi 80 na wylanych przednich amorach miałem 75% skuteczności. Na nowych 82% Załóż KYB robią amory na 1 montaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 13 godzin temu, niebieskiultras napisał: Na stacji mierzą siłę amortyzacji a na to składa się wszystko. Od sprężyn przez amory po tuleje. W ogóle większość pomiarów SKP robionych na shocktesterach to pic na wodę. Z jakiegoś powodu diagnosta nie może odmówić dopuszczenia pojazdu do ruchu na podstawie tego parametru, nawet jeśli pokaże poniżej 50%. Gdyby takie badanie miało być miarodajne aparatura pomiarowa musiałaby być kalibrowana pod konkretny model samochodu, znać jego dokładną wagę (ze zmiennymi jak ilość paliwa, obecność kierowcy, dodatkowe obciążenia jak zbiornik LPG), typ i rozmiar ogumienia, rozkład mas i przede wszystkim zastosowane rozwiązania techniczne - bo inaczej zachowują się amory gazowe, inaczej olejowe, inna jest charakterystyka pracy zawieszenia z resorami piórowymi, a inna przy sprężynach śrubowych. A zawiasy typu gwint, hydro, pneumat czy najnowsze magneto-elektryczne wynalazki to już jest technologia rakietowa dla przeciętnej SKP. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markowy Opublikowano 12 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2020 Rozglądam się po alle i jest wiele modeli w różnych cenach. Czy można zastosować amory od outbacka? Nigdzie w danych nie znalazłem długości amorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 W dniu 12.05.2020 o 21:11, Markowy napisał: Rozglądam się po alle i jest wiele modeli w różnych cenach. Czy można zastosować amory od outbacka? Nigdzie w danych nie znalazłem długości amorów Zawieszenie od OBK2 możesz zastosować, ale auto pójdzie w górę. Przy takim combo należy pamiętać, że geometria zawieszenia będzie "nie fabryczna". Jeśli wstawisz kompletne zawieszenie z OBK to ustawiasz geometrię dla OBK i cześć. Ale problem może się zrodzić przy robieniu właśnie miksów amor OBK + sprężyna "zwykłe" Legacy. Jeśli idzie o markę amortyzatorów to Kayaba (KYB). AMEN. Chyba nikt nie ośmieli się publicznie polecić czegoś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 (edytowane) 2 minuty temu, DETT napisał: Zawieszenie od OBK2 możesz zastosować, ale auto pójdzie w górę. Przy takim combo należy pamiętać, że geometria zawieszenia będzie "nie fabryczna". Jeśli wstawisz kompletne zawieszenie z OBK to ustawiasz geometrię dla OBK i cześć. Ale problem może się zrodzić przy robieniu właśnie miksów amor OBK + sprężyna "zwykłe" Legacy. Jeśli idzie o markę amortyzatorów to Kayaba (KYB). AMEN. Chyba nikt nie ośmieli się publicznie polecić czegoś innego. Bilstein z twinturbo A tak to KYB wiodą prym bo robia na 1 montaż do wielu aut. Do Subaru Zreszta chyba fez bo coa mi sie zdaje ze w jakimś mialem właśnie napis KYB i numer części oem Edytowane 16 Maja 2020 przez niebieskiultras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 (edytowane) 4 minuty temu, niebieskiultras napisał: Bilstein z twinturbo No tak, pominąłem godnego gracza. Ale uznajmy to za opcję tuningową, nieco ponad OEM. Edytowane 16 Maja 2020 przez DETT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markowy Opublikowano 17 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2020 Biorę KYB, ceny wahają się od 150 do 300 zł za sztukę, są to różne modele czy tylko różna cena? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markowy Opublikowano 18 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 Zna ktoś wymiary amorów do legac i OBK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 19 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 Wpisaj w google kayaba catlogue, znajdź swoje auto i dostaniesz numery katalogowe amortyzatorów, dalej to już sobie znajdziesz w najkorzystniejszej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się