Skocz do zawartości

Legacy III 2002 amory i sprężyny tył


Markowy

Rekomendowane odpowiedzi

Dupsko siedzi dość mocno, jak na razie dokonałem taniego i szybkiego tuningu za pomocą gum w sprężyny. LPG robi swoje. 

Od kilku dni przeglądam oferty sprężyn i amorków, ponoć pasują od Outbacka, same sprężyny występują w kilku wersjach które różnią się od siebie wagą od 1,75kg do 2,5 kg oraz grubością. Zdecydowałem się na https://allegro.pl/oferta/kayaba-kyb-sprezyna-tyl-subaru-outback-be-bh-8411871364.

Moje amory są w dobrym stanie, 80% zdolności. Niestety tuleje gumowe są dość marne, szukałem samych tulei ale nie znalazłem.

Proszę o podpowiedzi co z czego można zamontować aby tył poszedł do góry, nie interesują mnie podkładki pod mocowanie amora.

Pozdrawiam Marek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz cm od posadzki do najwyższego punktu błotnika/nadkola?

Ostatnio zmieniałem amory z tyłu ze sprężynami i wszystkim innym. 

Później pójdę to zmierzę u siebie ile na kyb sprężynach, tylko dedykowanych do Legacy, a nie outback ma prześwitu.

Pamiętam mierzyłem prześwit i po zmianie sprężyn już pewnie 20 letnich nic się nie podniósł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lojszczyk napisał:

 Nie wiedziałem, że mogą być zwykłe. Jeśli tak, to może trzeba wymienić tylko sprężyny na twardsze?

Taki jesr plan, te co podałem w linku są najwyższe parametrami. Obawiam się, że każda z gum zawieszenia opadła o parę cm i nie trzymają dobrze. Nib nic nie urwane ale są zmęczone życiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Markowy napisał:

Taki jesr plan, te co podałem w linku są najwyższe parametrami. Obawiam się, że każda z gum zawieszenia opadła o parę cm i nie trzymają dobrze. Nib nic nie urwane ale są zmęczone życiem. 

No nie wiem czy dobry. Zawsze wymieniałem na samopoziomujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry, wymiana sprężyn dokonana. Tył podniósł się około 4 cm, jednak było to nadal niżej niż przód, dodałem gumy między zwoje sprężyn i jest gitara. Przy okazji wyszło na jaw ,że panowie na stacji diagnostycznej niepoprawnie badają amory, testy pokazały 80% sprawności amorów a są to dwa trupy.

Jakie amory polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2020 o 11:45, Markowy napisał:

Dzień dobry, wymiana sprężyn dokonana. Tył podniósł się około 4 cm, jednak było to nadal niżej niż przód, dodałem gumy między zwoje sprężyn i jest gitara. Przy okazji wyszło na jaw ,że panowie na stacji diagnostycznej niepoprawnie badają amory, testy pokazały 80% sprawności amorów a są to dwa trupy.

Jakie amory polecacie?

Na stacji mierzą siłę amortyzacji a na to składa się wszystko. Od sprężyn przez amory po tuleje.

 

W audi 80 na wylanych przednich amorach miałem 75% skuteczności. Na nowych 82%

 

Załóż KYB robią amory na 1 montaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, niebieskiultras napisał:

Na stacji mierzą siłę amortyzacji a na to składa się wszystko. Od sprężyn przez amory po tuleje.

W ogóle większość pomiarów SKP robionych na shocktesterach to pic na wodę.

Z jakiegoś powodu diagnosta nie może odmówić dopuszczenia pojazdu do ruchu na podstawie tego parametru, nawet jeśli pokaże poniżej 50%. ;)

 

Gdyby takie badanie miało być miarodajne aparatura pomiarowa musiałaby być kalibrowana pod konkretny model samochodu, znać jego dokładną wagę (ze zmiennymi jak ilość paliwa, obecność kierowcy, dodatkowe obciążenia jak zbiornik LPG), typ i rozmiar ogumienia, rozkład mas i przede wszystkim zastosowane rozwiązania techniczne - bo inaczej zachowują się amory gazowe, inaczej olejowe, inna jest charakterystyka pracy zawieszenia z resorami piórowymi, a inna przy sprężynach śrubowych. A zawiasy typu gwint, hydro, pneumat czy najnowsze magneto-elektryczne wynalazki to już jest technologia rakietowa dla przeciętnej SKP. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2020 o 21:11, Markowy napisał:

Rozglądam się po alle i jest wiele modeli w różnych cenach. Czy można zastosować amory od outbacka? Nigdzie w danych nie znalazłem długości amorów

Zawieszenie od OBK2 możesz zastosować, ale auto pójdzie w górę. Przy takim combo należy pamiętać, że geometria zawieszenia będzie "nie fabryczna". Jeśli wstawisz kompletne zawieszenie z OBK to ustawiasz geometrię dla OBK i cześć. Ale problem może się zrodzić przy robieniu właśnie miksów amor OBK + sprężyna "zwykłe" Legacy.

Jeśli idzie o markę amortyzatorów to Kayaba (KYB). AMEN. Chyba nikt nie ośmieli się publicznie polecić czegoś innego. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, DETT napisał:

Zawieszenie od OBK2 możesz zastosować, ale auto pójdzie w górę. Przy takim combo należy pamiętać, że geometria zawieszenia będzie "nie fabryczna". Jeśli wstawisz kompletne zawieszenie z OBK to ustawiasz geometrię dla OBK i cześć. Ale problem może się zrodzić przy robieniu właśnie miksów amor OBK + sprężyna "zwykłe" Legacy.

Jeśli idzie o markę amortyzatorów to Kayaba (KYB). AMEN. Chyba nikt nie ośmieli się publicznie polecić czegoś innego. ;)

Bilstein z twinturbo :evil2:

 

A tak to KYB wiodą prym bo robia na 1 montaż do wielu aut. Do Subaru Zreszta chyba fez bo coa mi sie zdaje ze w jakimś mialem właśnie napis KYB i numer części oem

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...