Skocz do zawartości

Zielony Forek '98


ewemarkam

Rekomendowane odpowiedzi

Nic się nie dzieje bo się nie psuje :)

 

Dziś wymiana oleju wraz z filtrami. Tym razem Motul 5w30, Elf jakoś mi nie siadł. Różnica jest taka że na Elfie alladyn mruga przy odpalaniu i gaśnie po zapaleniu. Motul natomiast gaśnie już przy odpalaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
6 minut temu, ewemarkam napisał:


Forester nie pozwala mi się nudzić :)

I to jest chyba kluczowa różnica między używanym, a nowym. Przy nowym tak rozgrzebywać co kolwiek to szkoda, a przy używanym to banan na japie, bo samemu można coś ogarnąć:D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Dobrze wygląda i spójnie z kanciastym wnętrzem SF  - flokowany?
Dzięki. Tak, flokowany.
Zastanawiam się jeszcze co zrobić z dolnym radiem. Chyba wywalę i wstawię półeczkę, albo puszczę przez nie dźwięk po prostu. W każdym razie chyba oddam jeszcze do flokowania ta ramkę na około nawiewów.
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku tego daszka zrobiłeś punkty montażowe dla radia? 
 

Siedzi na zatrzaskach, mocno stabilnie, nie wypadanie. Schowek jest normalnie przykręcony na dwóch śrubkach jeszcze, ale po ich odkręceniu aby to wyjąć to trzeba się i tak siłować. Są zatrzaski na zewnątrz na wysokości nawiewów.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mały update.

Jadąc na wakacje zaczał się przegrzewać, nie wchodzę w szczególy. Jakoś wróciliśmy z nad morza. Na miejscu diagnoza aby w 100% potwierdzić... UPG. Silnik już prawie mam, znajomy musi go wytargać z samochodu, uszczelniacze zamówiłem, dostanie nowy rozrząd jeszcze, no i olej świeży. 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robiłem UPG, na przełomie 2019/20. Ale myślę że winny był korek nie OEM. Przed wyjazdem sprawdzałem i chłodnica była pełna. Musiał źle usiąść na miejsce, dziwna podkładkę tam miał. OEM takiej nie ma. Przy którymś tankowaniu i postoju musiał zaciągnąć powietrze i tak parę razy. Za późno widocznie zauważyłem że wskazówka poszybowała do góry, korek był, lekkie zamieszanie na drodze i wystarczy. Mam nauczkę. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje błąd w montażu. W ssaku ten silnik może się gotować (zauważyłbyś zresztą wcześniej) i to UPG nadal nie pada tak szybko. Na pewno leci szybko jak głowice były krzywe i ktoś ich nie planował. A drobne nieszczelności to prawie każdy tutaj ma na korku tylko nawet o tym nie wie. W forku mam nieszczelność na tyle, że ubywa płynu i nadal nie da się go zapowietrzyć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje błąd w montażu. W ssaku ten silnik może się gotować (zauważyłbyś zresztą wcześniej) i to UPG nadal nie pada tak szybko. Na pewno leci szybko jak głowice były krzywe i ktoś ich nie planował. A drobne nieszczelności to prawie każdy tutaj ma na korku tylko nawet o tym nie wie. W forku mam nieszczelność na tyle, że ubywa płynu i nadal nie da się go zapowietrzyć. 
 
Blok był sprawdzony liniałem, głowice oddałem do regeneracji. Powierzchnia, prowadnice, gniazda, uszczelniacze, szczelność na gorąco, robione w renomowanym warsztacie. Jedynie może to że uszczelka była Victor-reinz. Bo za OEM jedna ASO zaśpiewało mi 350 PLN. Nie robiłem tego sam, tylko z doświadczonym mechanikiem. Ale może jakiś błąd ludzki.@Max 84 miał podobną sytuację. e6f0d55b1a798913e4cc07b394adc55f.jpg
Korek też podejrzewam, niżej zdjęcie. Po lewej zamiennik colorstat po prawej OEM. Zamiennik ma przesunięta uszczelkę i podkładkę pod sprężyna.




c311a818bdc42fa005248344c9d388bb.jpgb70bd1eba955ab8a68401431f8012a94.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już też wiem.
Cena mnie zabiła, nie powiem. 700 PLN za dwie uszczelki to lekka przesada. Może bym gdzieś znalazł taniej.

A jeszcze jedna sprawa, w forku od znajomego też teraz strzeliło UPG. Ma samochód 4-5 lat. Ten sam rocznik i silnik, tylko skrzynia reczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka OEM to koszt 175zł na subaraku. Ostatnio kupowałem.

W sumie to reinz nie jest zły, do turboBMW wkładają ciągiem i śmiga. Jednak subaru rządzi się swoimi prawami. 

 

Fakt faktem to NA AT a nie turbo :P znajomy kiedyś do dziadka 2.2 wsadził jakąś najtańszą Ajuse totalnie na pałę - zdjął głowice na aucie, założył jak były (bez planowania!) i założył na sztukę. Zrobiło bodajże 25kkm czy 30kkm (pierwotnie miało dojechać do domu czyli zrobić 400km :biglol:) zanim padło kolejne UPG. W tym czasie już dawno czekał złożony wyremontowany blok. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzucało, bo dolałem ponad 2 litry na miejscu jak dojechałem. Ale jak to zobaczysz w trasie i postojach które trwają tyle co tankowanie. Nie zaglądałem do zbiornika wyrównawczego. Nie czuć było płynu.
Rano przed wyjazdem przegoniłem go po ekspresie, z podpiętym interfejsem, chciałem jeszcze korty podglądnąć przed wyjazdem. Wróciłem, jak ostygł to wciągnął płyn ze zbiornika i w chłodnicy było pod korek płynu. Może jak zakręciłem korek źle usiadł.
Może jakbym dolał płynu gdy wskazówka poszła do góry to by się skończyło tylko na wymianie korka. I silnik by przeżył. Nie wiem. Zachowałem się nieodpowiedzialnie ale gdy poszybowała do góry wskazówka to ruszyłem i zaczęła spadać. Więc myślałem że jakoś to będzie. No i nie było, shame on me.
Teraz trzeba piec wymienić i znów cieszyć się sprawnym samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zamiennikiem uszczelek nie ma co demonizować, szczególnie w tak wyśrubowanej jednostce jak ssak 2.0 sohc ;) Tam idą jeszcze te grube "kompozytowe" wynalazki z grafitem? One nawet na lekko krzywym bloku/głowicy sporo pojeżdżą w niewysilonym silniku, co innego metalowe.

 

Przeważnie historie typu "nagrzewnica, chłodnica, korek, itp." kończą się finalnie "subaru wywaliło uszczelkę!" ale skutek rzadko jest bezpośrednią przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...