Skocz do zawartości

Drewniany potForek MY06


Sentomasu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam na imię Tomek. Od wczoraj jestem posiadaczem Forestera SG 2.0 (158 KM) z końcówki 2005 roku. Na słupku jest napisane, że jest to wersja XA. Od razu zapytam, czy w tej wersji nie powinny być elektrycznie składane i podgrzewane lusterka? Tak wyczytałem w książce z opisem wyposażenia.

 

Jak to po zakupie, szykuje się serwis wymiany olejów i filtrów. I kolejne pytanie polecacie coś konkretnego?

Zdjęcia wrzucę na dniach.

 

 

Wierzę, że będzie to udana przygoda z pierwszym Subaru :)

Edytowane przez Sentomasu
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Więc zacznij od tego.

później zerknij tutaj:

Masz FAQ oraz temat o olejach

https://forum.subaru.pl/forum/25-ogólne/

 

Temat o olejach może stary, ale każdy producent olejów ma swoją stronę z doborem oleju. Jeden jeździ na motulu, inny leje milersa, inny liqui moly. Grunt żeby specyfikacja oleju np silnikowego się zgadzała.

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały temat pewnie zaraz będzie przeniesiony, ale @Sentomasu seryjnie składane lusterka były prawdopodobnie dopiero od 2007 roku.

 

Czego dowodem jest ten temat:

 

i dane techniczne z 2007 roku:

https://www.subaru.pl/archiwum/oferta/pdf/07myforester.pdf

 

Niestety, archiwum z 2005 i 2006 roku nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

10 godzin temu, ewemarkam napisał:

 

Przepraszam, już się poprawiłem. Byłem w FAQ tylko wchodząc w pod klejone linki odsyła mnie do całkiem innych tematów, ewentualne niektórych tematów w ogóle nie wyświetla. Może to przypadłość korzystania z forum z pozycji telefonu, sprawdzę na laptopie wieczorkiem

 

 

 

10 godzin temu, Dj Brabus napisał:

 

 

 

Właśnie tym się zasugerowałem, dzięki za odpowiedź.

 

Edytowane przez Sentomasu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podczas przejażdżki, na spacer z moim przyjacielem postanowiłem cyknąć drewniakowi parę fotek dla Was default_smile.png

 

W przyszłym tygodniu, po zakupowy serwis.

Olej, filtry. I do wymiany plyn od wspomagania bo pompa wyje. Może pomoże, a jak nie to nie pomoże pompa do wymiany.

 

DSC_1394.thumb.JPG.0ef71e60d236d71d6aeb4f2bf11ff7e3.JPG

DSC_1395.thumb.JPG.b5989b7b9785a071ee5ea5ffe6610d52.JPG

DSC_1396.thumb.JPG.e935375b96f26f6605d0999d3a3833cb.JPG

 

 

 

 

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś oddałem Drewniaczka do mechanika na wymianę oleju, filtrów i płynu wspomagania. Płynu wspomagania - ze względu na to że pompa wyje. Chciałem sprawdzić czy to coś zmieni i tu się pojawia problem przed wymiana na wskaźniku zbiorniczka był poziom minimum a po wymianie jest grubo ponad Hot max jakieś 3-4 cm. Mechanik oddał mi resztki płynów i niby wlał 0,7l tyle co wchodzi do całego układu, dostał ode mnie wskazówkę na kartce ile płynu się mieści tak wyczytałem w manual i na forum. Auto do niego odstawiała dziewczyna. A skoro tyle powinno wejść to na zbiorniku nie powinien widnieć poziom najwyżej max? Chodzi mi po głowie, że płynu nie wymienił tylko dolał dużo i nic poza tym nic. Pompa dalej wyje. Za przyjemność tj. Olej+filtr, filtr kabinowy i powietrza plus teoretyczna wymianę płynu wspomagania skasował 150 zl. Co o tym mam myśleć?

 

Przy okazji wybiła okrągła cyferka :)

DSC_1447.JPG

DSC_1449.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny "Drewniak" :) Patrzyłeś, czy maglownica Ci się nie poci? Moja pompa też lubi pohałasować, od zakupu maglownica się poci (rok). Poprzedni właściciel nie robił, bo wyciek jest niewielki, tj. raz na dwa miesiące dolac doslownie odrobinę ATF i hula. Nie wiem też, czy to nie tak, że TTTM:biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny "Drewniak" Patrzyłeś, czy maglownica Ci się nie poci? Moja pompa też lubi pohałasować, od zakupu maglownica się poci (rok). Poprzedni właściciel nie robił, bo wyciek jest niewielki, tj. raz na dwa miesiące dolac doslownie odrobinę ATF i hula. Nie wiem też, czy to nie tak, że TTTM:biglol:
Na maglownice nie patrzyłem, pomogło odpowietrzanie układu i ściągnięcie nadmiaru płynu strzykawka. Okazuje się że mechanik wymieniał zasysajac plyn że zbiorniczka, ale nie pokrecil kierownica aby wycisnąć plyn do końca z przewodów, płyn nadal metny. Już wiem jak zrobić to samemu więc jeszcze raz podmienie plyn i powinno być dobrze. :)

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Powoli mija rok odkąd, mam to wspaniałe auto :) Ochłonąłem już pod wieloma względami.

Przyznam szczerzę, że pomimo kosztów jakie dotychczas wygenerowało - były to rzeczy które trzeba było zrobić. To zakochałem się w tej marce :)

 

W małym skrócie napisze co się wydarzyło w ciągu tego roku.

 

W kwietniu tego roku oddałem Drewniaczka do Pana Marka z Dzierżoniowa i pierwszy raz w życiu spotkałem się z tak miła i profesjonalną obsługa.

Został zrobiony przegląd pod względem kondycji auta i przy okazji te o to czynności:

-regulacja zaworow

-wymiana rozrządu z pompa wody

-wymiana uszczelniaczy

-wymienione kompletne sprzęgło

-wymiana cylinderka hamulcowego

DSC_1235.thumb.JPG.4913535a2f1625364a26ee11fc5680e5.JPG

Następnie w czerwcu już na miejscu:

-nowe klocki Brembo

-wymiana tłoczków i uszczelniaczy w zaciskach hamulcowych

 

W między Forkiem wybraliśmy się do Chorwacji i podróż przebiegała praktycznie pomyślnie, gdyby klimatyzacja nie klękła (auto pod górkę grzeje a z górki chłodzi) - najprawdopodobniej czujnik.

Póki co mamy zimę, więc chłodzenie niepotrzebne.

 

W lipcu:

Po powrocie wymieniłem oleje z filtrami plus filtry gazu.

 

W październiku Drewniaczek znów wybrał się na spa do Dzierżoniowa tym razem w grę weszło tylne zawieszenie:

- Piaskowanie z malowaniem bębnów

- Piaskowanie z malowaniem wahaczy tylnych

- Wymiana tulei w wahaczach

- Wymiana sworzni wahaczy przód

- Wymiana pasków klimatyzacji i alternatora

 

DSC_1227.thumb.JPG.eba0c58665cc99e92f3fac9406712706.JPGDSC_1226.thumb.JPG.0da688a360e3b5de145995921907bd85.JPG

W listopadzie miałem niemiłą sytuacje pękł i wahacz na mocowaniu łącznika stabilizatora przy czym ze względów bezpieczeństwa mieliśmy przejażdżkę żółtą taksówką. Dzień przed wizytą na wymianę oleju i filtrów.

- wymieniony olej na Valvoline 5W40

- filtry OEM

- wymieniony prawy wahacz przód

DSC_1233.thumb.JPG.aaf102ff89bb92803398c8835d805a5b.JPG

 

Jakieś zdjęcia powrzucam jak zdejmę z telefonu.

 

W tym czasie na kręciłem już 24 tyś.

Rzeczy które pozostały mi do zrobienia nie kończą się :D poznałem urok tego auta :) ale w najbliższym czasie będzie to:

- Blacharka (progi i błotniki)  -  szukam kogoś w okolicach [JAWOR-LEGNICA-JELENIA GÓRA]

DSC_1229.thumb.JPG.aa2877b324f1abcf7331cdae2e9c78f7.JPGDSC_1234.thumb.JPG.9fd14d6866063aa9899cf5f4521d9a18.JPGDSC_1230.thumb.JPG.713d90fce0869c4266f94d5290a98d3f.JPGDSC_0688.thumb.JPG.ad26e7c486fa840e01a6ca9c164c4852.JPG

- Układ kierowniczy (w dalszym ciągu wyje pompa wspomagania, a na pełnym skręcie ryczy)

- Pompa powietrza wtórnego (bywają dni, że świszczy zaraz po podpaleniu silnika)

- Czujnik klimatyzacji.

Gdy to doprowadzę do porządku, w planach jest lift lub a raczej na pewno wyrzucenie SLS'ów i wstawienie czegoś sztywniejszego.

 

DSC_1240.thumb.JPG.ed423104b5a158489dab2b58c0ace6bf.JPGDSC_1231.thumb.JPG.2f92ec643e2d06224979a5908ad48898.JPGDSC_0183.thumb.JPG.2f30e57a64902f63e787a9af6c733731.JPG

 

Edytowane przez Sentomasu
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam problem z pompą paliwa https://www.sprzedajemyczesci.pl/pl/tecdoc/osobowe,pompa-paliwa-i-dodatki,258 w moim samochodzie. Ignorowanie omunikatów związanych z brakiem paliwa to mój największy błąd, którego nigdy więcej już nie popełnię. Ten błąd kosztował mnie sporo, musiałem kupić nową pompę paliwa, gdyż poprzednia przez nieuwagę została niestety uszkodzona.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Sentomasu zmienił(a) tytuł na Drewniany potForek MY06

Z przykrością to piszę, poddaj się o płakać mi się chce. 

 

Koszty remontu są przewyższają moje oczekiwania i tak naprawdę byłby składak jakich mało. 

 

-Podłużnicą zgnita.

-Prog środkowy 

-Podłoga do połowy auta pod zbiornikiem rudo.

 Najlepsza opcja odciąć pół auta i wstawić nowe pól.

 

3 Tyg przed blacharka wymiana olejów hamulców z przodu(tarcze i klocki)

 

reszta rzeczy wcześniej opisana.

 

 

 

IMG_20210504_154357.jpg

IMG_20210504_154344.jpg

IMG_20210504_154202.jpg

IMG_20210429_114554.jpg

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2021 o 09:05, dominikd napisał:

wspolczuje takiego stanu :(
to salon PL czy import z jakiegos kraju ze taki "schrupany"?


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Przeze mnie kupiony w polszy, poprzedni właściciel importował z rajchu.

 

Z radością oznajmiam. potForkek poszedł w nowe ręce, które chcą mu dać drugie życie.

 

Ja osobiście temat uważam na tą chwilę za zamknięty.

Edytowane przez Sentomasu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...