Skocz do zawartości

Regulacja sprzęgła


GrzesiekKrakow24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!!!

Ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć konkretnej odpowiedzi, dlatego chciałbym zapytać czy Forku Turbo S1999r. da się podnieść chwytanie pedału sprzęgła? 

Dwa miesiące temu kupiłem Forka i od razu stwierdziłem że chwyta mi za nisko (sprzęgło było wymieniane 1500 km temu - więc świerze), przez co przy szybszej zmianie biegów, albo nie mogę wbić biegu, albo strasznie nim szarpnie  

Jeśli jest taka możliwość to prosiłbym o w miarę dokładny opis regulacji... 

Z góry dziękuję!!!

Edytowane przez GrzesiekKrakow24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło jest "samoregulujące"

Ze swojej strony powiem Ci, że po wymianie sprzęgła kilka dni sie "układało" i teraz łapie mi elegancko w połowie zakresu.

Warto też wymienić płyn (DOT) w wysprzęgliku - większość o tym zapomina a u mnie był strasznie zjechany i śmierdzący - to tez powinno rzutować na ogólną prace sprzęgła.

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2020 o 17:15, GrzesiekKrakow24 napisał:

Witam Wszystkich!!!

Ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć konkretnej odpowiedzi, dlatego chciałbym zapytać czy Forku Turbo S1999r. da się podnieść chwytanie pedału sprzęgła? 

Dwa miesiące temu kupiłem Forka i od razu stwierdziłem że chwyta mi za nisko (sprzęgło było wymieniane 1500 km temu - więc świerze), przez co przy szybszej zmianie biegów, albo nie mogę wbić biegu, albo strasznie nim szarpnie  

Jeśli jest taka możliwość to prosiłbym o w miarę dokładny opis regulacji... 

Z góry dziękuję!!!

U kolegi w Forku tyle ,że n/a po wymianie sprzęgła u Carfita była podobna sytuacja . Sprzęgło od razu łapało i słabo wysprzęglało. Nie działo się to zaraz po wymianie ,tylko po jakimś czasie. Przy kolejnej wizycie mechanik pokręcił przy pedale wewnątrz auta i wszystko już było  git. Tak ,że regulacja wewnątrz jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie ewemarkmana na pierwszej ilustracji widać wyrażnie łącznik pomiędzy pedałem a pompką sprzęgłą i widać śrube a raczej nakrętke od regulacji i kontry jednocześnie.Przy dokręcaniu,kasowaniu nadmiernego luzu,należy pozostawić niewielki luz(ok 3mm) tak żeby ręcznie można go było wyczuć.Jeśli przegniesz z kasowaniem luzu to będziesz jeżdził na lekko wciśniętym sprzęgle a to wiadomo jak się skończy,pozdro.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...