Jump to content

dot.regulacji zaworów w silniku 1.5 77KW 105KM


antoni49
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

W moim starym 1,5 spalanie 12,5 litra ale kręcę do 7 tys, nowa impreza 2013 silnik 2,0 tylko 8,5 litra.

U góry napisane kręcę do 7tys owszem 6 litrów/100 km też spali ale przy prędkości stałej 70 km/h ale tak się nie da jeździć na autostradzie i żadna frajda z jazdy.

Edited by fphwaldi
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, fphwaldi napisał:

W moim starym 1,5 spalanie 12,5 litra ale kręcę do 7 tys, nowa impreza 2013 silnik 2,0 tylko 8,5 litra.

Czyli spalanie gorsze niż w moim 1.6 SOHC a tam też obroty czasami wpadają. Ostatnio bawiłem się w eco driving, to wyszło gorzej niż jak normalnie jeździłem. Albo dziura w baku, albo coś jest nie tak :-)

Link to comment
Share on other sites

Każdemu pali tyle ile "wleje". Dużo zależy od wielkości miasta, tras którymi się ktos porusza, godzin w których jeździ. Ja wracając 4 km o 14:00 w tygodniu, czasem jadę 10 minut a czasem nawet 25. Wszystko zależy od tego. I Forek pali mi od 10-16 litrów LPG w mieście.

A swoją drogą Impreza z 1.5 jest atrakcyjna cenowo. Dlatego ludzie co chwila o nią pytają.

 

Kolega mieszkał kiedyś na "wiosce" miał golfa 3 GTI i zdziwiony był jak taki samochód może palić w mieście 12-15 litrów PB. Bo jemu nie wciągnal więcej jak 10. Do momentu jak wybrał się w okresie przed świątecznym na zakupy do "miasta".

 

Link to comment
Share on other sites

pytałem ostatnio będąc w serwisie subaru w B-stoku o sposobie regulacji zaworów to odpowiedzieli że śrubowy w silniku EL 154  mechanicy stwierdzili że jest okej i przyjechać po przejechaniu 40tys.km o ile nie będzie jakichś niepokojących objawów typu nierówna praca i.t.p.samochód byl sprowadzony z Włoch z ksążko serwisowo tym samochodem jezdził syn właściciela dla którego odkupił go ze swej firmy ,w niecałe trzy lata przejechał około 135tys km a ojciec do marca 2019 65tys km podwoziw zabezpieczyłem ale było w idealnym stanie jak stwierdził który wykonał konserwację jedynie na prawym przednim błotniku na styku ze zderzakiem pojawiła sie rdza ,kielichy o których piszą internauci żeby zwracać uwagę sa koej

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, antoni49 napisał:

pytałem ostatnio będąc w serwisie subaru w B-stoku o sposobie regulacji zaworów to odpowiedzieli że śrubowy w silniku EL 154

Ciekawa teoria, jakkolwiek ją rozumieć ;) W sumie odkręca się śruby żeby mieć dostęp do szklanek, więc raczej kompetentnie odpowiedzieli :D 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.01.2020 o 11:46, fphwaldi napisał:

Jeśli wykonałeś już regulację zaworów to napisz czy musiałeś opuścić silnik ze względu na brak dostępu ?

byłem w serwisie i mam się zgłosić po przejechaniu 40tys.km na kolejny przegląd stwierdzili że niema potrzeby regulacji ,czy zachodzi potrzeba wyjmowania silnika ,o ile jest śrubowy to nie ,więcej informacji nie udzielili 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, antoni49 napisał:

byłem w serwisie i mam się zgłosić po przejechaniu 40tys.km na kolejny przegląd stwierdzili że niema potrzeby regulacji ,czy zachodzi potrzeba wyjmowania silnika ,o ile jest śrubowy to nie ,więcej informacji nie udzielili 

 

Czyli Ci nie sprawdził luzów, skoro nie udzielił odpowiedzi czy trzeba silnik wyjmować. Ciekawe po czym facet stwierdził że luzy są ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

mam problem z ustaleniem sposobu regulacji zaworów w tym typie silnika , w serwisie nie udzielili mnie tej informacji lecz zapraszali na przyjazd do nich to oni wyregulują i po problemie 

 

Link to comment
Share on other sites

A nie pomyliła Ci się moc silnika?

Poza tym jeśli nie zmieniłeś samochodu to już o to pytałeś. Po co zakładasz kolejny temat?

Jeśli to faktycznie 1.5 to wg tego niżej masz szklanki:

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g12/type_3/engine/valve_mechanism/illustration_1/

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 5.01.2020 o 11:46, fphwaldi napisał:

Jeśli wykonałeś już regulację zaworów to napisz czy musiałeś opuścić silnik ze względu na brak dostępu ?

wykonałem regulacja  poprzez szklanki ,do sprawdzenia luzów nie zachodzi potrzeba  wyciągania silnika ,natomiast do regulacji  tak. Przy okazji wymieniłem sprzęgło oraz uszczelniacze zaworów 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...