antoni49 Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Mam subaru imprezę z silnikiem 1.5 105KM 77 KW DOHC wtrysk MPI czy regulacja jest na śrubowa na płytki czy szklanki .Z góry dziękuję za opinie Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Szklanki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Ojej po co powstało coś takiego jak 1.5 DOHC ? ;-) 2.0 wolnossące DOHC to rozumiem, ale 1.5? To komplikuje tylko sytuację. Jakie masz tam spalanie, bo może to jest atut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fphwaldi Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 (edited) W moim starym 1,5 spalanie 12,5 litra ale kręcę do 7 tys, nowa impreza 2013 silnik 2,0 tylko 8,5 litra. U góry napisane kręcę do 7tys owszem 6 litrów/100 km też spali ale przy prędkości stałej 70 km/h ale tak się nie da jeździć na autostradzie i żadna frajda z jazdy. Edited January 5, 2020 by fphwaldi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 13 minut temu, fphwaldi napisał: W moim starym 1,5 spalanie 12,5 litra ale kręcę do 7 tys, nowa impreza 2013 silnik 2,0 tylko 8,5 litra. Czyli spalanie gorsze niż w moim 1.6 SOHC a tam też obroty czasami wpadają. Ostatnio bawiłem się w eco driving, to wyszło gorzej niż jak normalnie jeździłem. Albo dziura w baku, albo coś jest nie tak :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
janu23 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 Jakieś bajki, moje 1.5 pali 10 l lpg/100 km w zasadzie jakbym nie jezdzil Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 Każdemu pali tyle ile "wleje". Dużo zależy od wielkości miasta, tras którymi się ktos porusza, godzin w których jeździ. Ja wracając 4 km o 14:00 w tygodniu, czasem jadę 10 minut a czasem nawet 25. Wszystko zależy od tego. I Forek pali mi od 10-16 litrów LPG w mieście. A swoją drogą Impreza z 1.5 jest atrakcyjna cenowo. Dlatego ludzie co chwila o nią pytają. Kolega mieszkał kiedyś na "wiosce" miał golfa 3 GTI i zdziwiony był jak taki samochód może palić w mieście 12-15 litrów PB. Bo jemu nie wciągnal więcej jak 10. Do momentu jak wybrał się w okresie przed świątecznym na zakupy do "miasta". Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoni49 Posted January 1, 2020 Author Share Posted January 1, 2020 Mój też w jeżdzie mieszanej spala 10,2 ale na trasie przy szybkości 120-135km około 7,5 do 8l LPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoni49 Posted January 1, 2020 Author Share Posted January 1, 2020 pytałem ostatnio będąc w serwisie subaru w B-stoku o sposobie regulacji zaworów to odpowiedzieli że śrubowy w silniku EL 154 mechanicy stwierdzili że jest okej i przyjechać po przejechaniu 40tys.km o ile nie będzie jakichś niepokojących objawów typu nierówna praca i.t.p.samochód byl sprowadzony z Włoch z ksążko serwisowo tym samochodem jezdził syn właściciela dla którego odkupił go ze swej firmy ,w niecałe trzy lata przejechał około 135tys km a ojciec do marca 2019 65tys km podwoziw zabezpieczyłem ale było w idealnym stanie jak stwierdził który wykonał konserwację jedynie na prawym przednim błotniku na styku ze zderzakiem pojawiła sie rdza ,kielichy o których piszą internauci żeby zwracać uwagę sa koej Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted January 1, 2020 Share Posted January 1, 2020 3 godziny temu, antoni49 napisał: pytałem ostatnio będąc w serwisie subaru w B-stoku o sposobie regulacji zaworów to odpowiedzieli że śrubowy w silniku EL 154 Ciekawa teoria, jakkolwiek ją rozumieć W sumie odkręca się śruby żeby mieć dostęp do szklanek, więc raczej kompetentnie odpowiedzieli Link to comment Share on other sites More sharing options...
fphwaldi Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 Jeśli wykonałeś już regulację zaworów to napisz czy musiałeś opuścić silnik ze względu na brak dostępu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoni49 Posted January 10, 2020 Author Share Posted January 10, 2020 W dniu 5.01.2020 o 11:46, fphwaldi napisał: Jeśli wykonałeś już regulację zaworów to napisz czy musiałeś opuścić silnik ze względu na brak dostępu ? byłem w serwisie i mam się zgłosić po przejechaniu 40tys.km na kolejny przegląd stwierdzili że niema potrzeby regulacji ,czy zachodzi potrzeba wyjmowania silnika ,o ile jest śrubowy to nie ,więcej informacji nie udzielili Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 Godzinę temu, antoni49 napisał: byłem w serwisie i mam się zgłosić po przejechaniu 40tys.km na kolejny przegląd stwierdzili że niema potrzeby regulacji ,czy zachodzi potrzeba wyjmowania silnika ,o ile jest śrubowy to nie ,więcej informacji nie udzielili Czyli Ci nie sprawdził luzów, skoro nie udzielił odpowiedzi czy trzeba silnik wyjmować. Ciekawe po czym facet stwierdził że luzy są ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janu23 Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 Ja sie nie znam ale moje grube łapy bez problemu mieszcza sie zeby sprawdzic luzy zaworowe (były ok) wiec do ewentualnej wymiany szklanki tez silnika nie trzeba opuszczać itd Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoni49 Posted May 24, 2020 Author Share Posted May 24, 2020 mam problem z ustaleniem sposobu regulacji zaworów w tym typie silnika , w serwisie nie udzielili mnie tej informacji lecz zapraszali na przyjazd do nich to oni wyregulują i po problemie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 24, 2020 Share Posted May 24, 2020 (edited) A nie pomyliła Ci się moc silnika? Poza tym jeśli nie zmieniłeś samochodu to już o to pytałeś. Po co zakładasz kolejny temat? Jeśli to faktycznie 1.5 to wg tego niżej masz szklanki: http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g12/type_3/engine/valve_mechanism/illustration_1/ Edited May 24, 2020 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoni49 Posted September 15, 2021 Author Share Posted September 15, 2021 W dniu 5.01.2020 o 11:46, fphwaldi napisał: Jeśli wykonałeś już regulację zaworów to napisz czy musiałeś opuścić silnik ze względu na brak dostępu ? wykonałem regulacja poprzez szklanki ,do sprawdzenia luzów nie zachodzi potrzeba wyciągania silnika ,natomiast do regulacji tak. Przy okazji wymieniłem sprzęgło oraz uszczelniacze zaworów 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now