Skocz do zawartości

lekkie drgania kierownicy (forester 2003 XT. 2.0 125KM - automat)


Artur Proksa

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! jak szaleć to szaleć. Jeszcze jeden wątek chciałem wrzucić. Chodzi mi mianowicie o lekkie drgania wyczuwalne na kierownicy przy prędkości ok 100-120 km/h. Dla pełnego obrazu. Po zakupie auta (było na zimówkach) kupiłem opony letnie. Podczas wymiany okazało się, że w felgach nie ma pierścieni centrujących. Zakupiłem takowe i uzupełniłem braki w felgach. Te drgania (mam wrażenie) raz występują a raz nie... No i mam wrażenie, że przy nieco mocniejszym przyspieszaniu też coś czuję... aha - skrzynia AT, silnik 2.0 SG 125KM... Ja lubię, jak wszystko dobrze działa w innym wypadku mam schizy... :) Będę wdzięczny za jakieś sugestie, czy własne doświadczenia.

Pozdrawiam!

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Artur Proksa napisał:

Ja lubię, jak wszystko dobrze działa w innym wypadku mam schizy... :) Będę wdzięczny za jakieś sugestie, czy własne doświadczenia.

Hej, i tu się doskonale rozumiemy, bo ja też mam schizy jak jest coś nie tak. Po pierwsze, poza wspomnianymi pierścieniami, sprawdziłbym stan samych felg. Być może wymagają delikatnego podprostowania. Po drugie, zdarzyło mi się już raz wymienić kompletne przednie zawieszenie, felgi, a problem leżał w nowych oponach marki Continental. Biły! Przy prędkości, o której piszesz, najczęśiej występują drgania z kół czyli jak wyżej. Poza tym sprawdź tuleje wahaczy. Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... opony mam... CONTINENTAL :) felgi były w sumie wyważane przy zmianie kół... ale może nie zaszkodzi jeszcze raz sprawdzić. W środę jadę wymienić gumy przy drążku stabilizatora. Poproszę, żeby sprawdzili koła. Dzięki za info :) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, raju napisał:

Poza tym sprawdź tuleje wahaczy

Dokladnie. Sam ostatnio wrocilem z trasy 3000 km po niemieckich autostradach (czyt. Kilkaset km po niemieckich plytach)

I przy takiej predkosci jak opisujesz, zwlaszcza na dlugich lukach po betonowych plytach wystepuje drzenie / bicie wyczuwalne na kierownicy.

Wiem, ze to sa przednie tuleje, przednich wahaczy, bo tuz przed wyjazdem wyczaili mi to chlopaki na warsztacie gdy auto bylo na podnosniku (tydzien wczesniej bylem na przegladzie w skp i diagnosta przyczepil sie do ledowych postojowek, ale gigantycznych luzow na tulejach nie zauwazyl, choc wspominalem, ze cos mi stuka w przednim zawiasie i zeby solidnie mi go wyszarpal)

Oczywiscie jak masz jajowate kola to bedzie bilo, wiec zacznij od wulkanizacji, a pozniej zawias.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...