Skocz do zawartości

WRX STI po raz drugi


Tommi1

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, badyl napisał:

Ciekawe czy będą dymić jak moje mintexy na BP emoji16.png, @Oktan miał zgrać film , ale nie mogę się doczekać :/

No nie wiem... daleko mi jeszcze do Waszych możliwości i umiejętności u mnie szybciej wyczuwalne jest "śmierdzenie" sprzęgła niż dymienie z klocków :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, badyl napisał:

... swego czasu chciałem swoje brembo przemalować na taki kolor.

Szczerze to złotych bym nie malował są "unikatowe" ale czarne wyglądają dość "słabo". Tracą swoją unikatowość i staja sie kolejnym nudnym zaciskiem w całej gamie nudnych zacisków z innych marek...

Edytowane przez Tommi1
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ogólnie trochę sie podziało z autem, przeglad się odbył, nic nie puka nic nie stuka czyli chyba ktoś nie sprawdzał subaru ;).

Oprócz acid greenów, zalożone zostały dwa fanty co kiedyś przyfrunęły z juesej czyli podpora serva (dzięki @MDsuperstar, za podpowiedź i oszczędzenie czasu) oraz taki pipsztik co wprowadza lepszy przepływ płynu na 4 garze... Czy to coś daje? Oprócz pewnie lepszego samopoczucia właściciela niewiele ale skoro można w jakimś stopniu sprubować zabezpieczyc silnik to czemu nie zainstalować takiego rozwiązania. 

P.S. Niby hamerykańce na YT pokazuja że temperatura na zewnątrz głowicy spada o pare stopni po zainstalowaniu tego "urządzenia" ale życie pokaże co i jak...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie odnośnie czterotloka Brembo, czy ten zacisk to jest taki sam jak w EVO bodajże VIII-X? Wiem ze napewno jest montowany tez w Megane RS chyba 3 lub 2  generacji. Jak ktoś z was ma wiedzę gdzie jeszcze byly wykorzystywane i chciałby się to wiedzą podzielić to będę wdzięczny za wszelakie info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tommi1 napisał:

No właśnie nie będzie, a zawsze brak umiejętności w powożeniu kurde mogłem zrzucić na hamulce ;).

Brak umiejętności to domena większości, więc nie masz się czym stresować ;). Niewiele osób ogarnia te auta. Z tej ekipy to pewnie tylko @Oktan i @MaciekK, reszta to poziom amatorsko hobbistyczny wyznający zasadę „więcej sprzętu niż talentu” :biglol:

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Simon WRC napisał:

Z tej ekipy to pewnie tylko @Oktan i @MaciekK, reszta to poziom amatorsko hobbistyczny

Umieszczenie mnie obok Oktana jeżeli chodzi o umiejętności to duże nadużycie. On umie, mi się czasami udaje ;) 

 

3 godziny temu, Tommi1 napisał:

taki pipsztik co wprowadza lepszy przepływ płynu na 4 garze

W USA popularny patent. Badaj zobaczymy :) 

 

3 godziny temu, Tommi1 napisał:

pytanie odnośnie czterotloka Brembo, czy ten zacisk to jest taki sam jak w EVO bodajże VIII-X

VIII i IX zacisk wygląda bardzo podobnie, ale plug and play nie jest do SUbaru. X ma inny większy hebel. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MaciekK napisał:

VIII i IX zacisk wygląda bardzo podobnie, ale plug and play nie jest do SUbaru. X ma inny większy hebel. 

 

Te z EVO oprócz X to technicznie te same zaciski tylko z innym kształtem jarzma. Elementy montażowe klocka i same klocki pasują zamiennie. To samo jest z Nysą 350/370Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, MaciekK napisał:

Umieszczenie mnie obok Oktana jeżeli chodzi o umiejętności to duże nadużycie. On umie, mi się czasami udaje ;) 

Rzeczywiście Oktana ciężko podejść, bo to kosmita, ale nie ujmuj sobie. Robisz co rok bardzo duże postępy, pamiętam jak było jeszcze 3-4 lata temu, więc jak dalej tak pójdzie, to będzie sztos :thumbup:.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, skwaro napisał:

Te z EVO oprócz X to technicznie te same zaciski tylko z innym kształtem jarzma. Elementy montażowe klocka i same klocki pasują zamiennie. To samo jest z Nysą 350/370Z.

Moc bardziej mylnego w przypadku nissana, 350z ma zupełnie inny zacisk, klocek jest mniejszy, jedyne co łączy go ze złotym z STi to kolor. 

 

11 minut temu, Simon WRC napisał:

Rzeczywiście Oktana ciężko podejść, bo to kosmita

Aż tak to widać? :upside-down-face_1f643-small:

48 minut temu, MaciekK napisał:

Umieszczenie mnie obok Oktana jeżeli chodzi o umiejętności to duże nadużycie. On umie, mi się czasami udaje ;) 

 

Ja nic nie umiem, zamykam oczy i macham kuśtyrami :P

 

3 godziny temu, Tommi1 napisał:

taki pipsztik co wprowadza lepszy przepływ płynu na 4 garze.

 A cóż to za ustrojstwo?

Zaciekawiło mnie :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Oktan napisał:

Moc bardziej mylnego w przypadku nissana, 350z ma zupełnie inny zacisk, klocek jest mniejszy, jedyne co łączy go ze złotym z STi to kolor. 

 

Masz rację, pamięć już nie ta. Przednie są inne, zamawiałem kiedyś jakieś graty do tylnych i wg katalogu części pasowały też do Nysy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toć to zwykły nypel, trójnik i kawałek rurki gumowej. Zapewne chodzi o to , że zwiększają lub ułatwiają przepływ płynu przez głowice.
:)

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, badyl napisał:

Toć to zwykły nypel, trójnik i kawałek rurki gumowej. Zapewne chodzi o to , że zwiększają lub ułatwiają przepływ płynu przez głowice.
:)

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
 

oooooo tak, ale jednak to hamerykańce wymyśliły :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, badyl napisał:

Toć to zwykły nypel, trójnik i kawałek rurki gumowej. Zapewne chodzi o to , że zwiększają lub ułatwiają przepływ płynu przez głowice.
:)

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
 

 

16 minut temu, MaciekK napisał:

Można to zrobić samemu. Prosty patent. Może działa... Chyba, że jest jak w najkrótszym kawale świata: "Amerykańscy naukowcy odkryli." 

Proste najlepsze, a jednak Subaru na to nie wpadło...

Ta firma VEMS twierdzi że mierzyli temperatury na próbach na hamowni i średnica jest tak dobrana, że wyrównuje temperatury w kanałach 1 i 4 co do dwóch stopni. Jeśli to prawda to ekstra, a cały szkopuł we właściwej średnicy tej rurki.

 

Znalazłem w innym sklepie, ktoś chętny na zakup grupowy? shipping 50 usd :)

https://www.importimageracing.com/products/vems-ej-cooling-balance-kit-subaru-wrx-2002-2007-sti-2004-2007?variant=32184981061728

 

P.S. Sorry za offtop :mrgreen: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą średnicą rurki bym nie przesadzał. Ale patent faktycznie może poprawić stabilność temperaturową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Oktan napisał:

Z tą średnicą rurki bym nie przesadzał. Ale patent faktycznie może poprawić stabilność temperaturową.

Też bym się tutaj nie zachwycał tą dobraną średnicą. Ja bym po prostu kupił trójnik redukcyjny pod średnicę węza, który idzie do chłodnicy, to chyba jest 16mm (https://e-dimar.pl/trojniki/290-trojnik-rozdzielacz-t-16mm-12mm-16mm-aluminium.html), do tego kawałek przewodu gumowego za 5zł,  jakąś złączkę an8 i odpowiednią przejściówkę, spokojnie do układu chłodzenia bym wkładał złączkę z aliexpress, ale dla pewności może to być np. fragola. Dwie opaski zaciskowe i w 80zł z dostawami temat zamknięty :)

Edit:

tak to jest jak się czyta tylko 2 ostatnie posty, wszystko już zostało powiedziane. Ale chcieć za to 100$ to już przesada.

Dla kogoś kto by był chętny konkretna lista zakupów.

AN10->m20x1.5 (tak twierdzi chłop z filmiku)

https://pl.aliexpress.com/item/1220267027.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.43331558XkPlH7&algo_pvid=94842dc2-972f-40f4-9216-f36ae8811e31&algo_expid=94842dc2-972f-40f4-9216-f36ae8811e31-1&btsid=0ab6f82c15922611492084904e1a29&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

złączka push on an10 45

https://pl.aliexpress.com/item/33002171834.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.51b8773fxA3ycs&algo_pvid=2c740d65-7b72-4e1e-926c-776e0c8f0047&algo_expid=2c740d65-7b72-4e1e-926c-776e0c8f0047-4&btsid=0ab6f82c15922609561045659e1a29&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

https://allegro.pl/oferta/trojnik-uklad-wodny-chlodzenia-16mm-16-16-16-metal-9323504759

https://allegro.pl/oferta/parker-waz-przewod-ukladu-chlodzenia-wodny-16mm-9312953352

https://allegro.pl/oferta/torro-hop-12-22-opaska-zaciskowa-skrecana-cybant-9361866329 x4

Z przesyłkami 55zł. powinno wszystko pasować, ale oczywiście nie sprawdzone w rzeczywistości :P

 

 

 

Edytowane przez barbapapa11
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Oktan napisał:

Z tą średnicą rurki bym nie przesadzał. Ale patent faktycznie może poprawić stabilność temperaturową.

to jest "hłyt marketingogy" ale sie oobaczy ;)

 

36 minut temu, barbapapa11 napisał:

Też bym się tutaj nie zachwycał tą dobraną średnicą. Ja bym po prostu kupił trójnik redukcyjny pod średnicę węza, który idzie do chłodnicy, to chyba jest 16mm (https://e-dimar.pl/trojniki/290-trojnik-rozdzielacz-t-16mm-12mm-16mm-aluminium.html), do tego kawałek przewodu gumowego za 5zł,  jakąś złączkę an8 i odpowiednią przejściówkę, spokojnie do układu chłodzenia bym wkładał złączkę z aliexpress, ale dla pewności może to być np. fragola. Dwie opaski zaciskowe i w 80zł z dostawami temat zamknięty :)

Edit:

tak to jest jak się czyta tylko 2 ostatnie posty, wszystko już zostało powiedziane. Ale chcieć za to 100$ to już przesada.

No oki, mialem to w garażu parę miesięcy ale na to żeby mierzyć nie wpadłem :P

Trochę mnie irytują wypowiedzi że aliexpres etc. i można to mieć za xxx mniej... może i można ale skoro mogę mieć gotowca a nie skupować s*h*i*t od chinoli...to wybiorę gotowca. Wspieranie "myśli technicznej" jest ważniejsze dla mnie niż tańsze rozwiązania...

@barbapapa11, ale jak juz zrobisz to wszystko z ali, to pomierz długości, średnicę i wrzuć na "druciarnie" albo nawet do tego wątku. Będzie dla potomnych  

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, VEC napisał:

 

Proste najlepsze, a jednak Subaru na to nie wpadło...

 

P.S. Sorry za offtop :mrgreen: 

 

Subaru to po 15 latach od zmiany silnika nie wpadło na to że jak sie rozwierci 2.0 do 2,5 to też układ chłodzenia trzeba zmienić :P 

 

Żaden off, poprostu prawda i to w punkt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tommi1 napisał:

to jest "hłyt marketingogy" ale sie oobaczy ;)

 

No oki, mialem to w garażu parę miesięcy ale na to żeby mierzyć nie wpadłem :P

Trochę mnie irytują wypowiedzi że aliexpres etc. i można to mieć za xxx mniej... może i można ale skoro mogę mieć gotowca a nie skupować s*h*i*t od chinoli...to wybiorę gotowca. Wspieranie "myśli technicznej" jest ważniejsze dla mnie niż tańsze rozwiązania...

@barbapapa11, ale jak juz zrobisz to wszystko z ali, to pomierz długości, średnicę i wrzuć na "druciarnie" albo nawet do tego wątku. Będzie dla potomnych  

 

Ale możesz sobie spokojnie zakupić złączki Fragoli, Goodridge albo innego Earlsa, te które stosuje vems są w najlepszym przypadku podobnej jakości. Nawet przy zastosowaniu takich komponentów cały czas kosztuje to 200zł, wszystko jest na miejscu, a ze złożeniem tego poradzi sobie małpa. Jedyna różnica jest taka, żę nie zapłacisz 200zł za dokręcenie dwóch śrubek. A ten zestaw z filmiku to już jest szczyt, tam zrobienie tego to jest jakieś 30zł po cenach detalicznych, super, że sobie sami jakiś element dorobili, tylko nie wiem po co, skoro w handlu jest już dostępny gotowy. Ale oczywiście każdy może kupić to co chce, jeżeli uważasz, że ich R&D przy tym produkcie jest warte ściągania tego ze stanów to nic mi do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...