Gliwot Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Proste pytanie: czy ktoś jeździł na obu zestawach i jest w stanie powiedzieć czy jest istotna różnica w komforcie jazdy? Jest sens zmieniać na 50? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Będzie miękciejszy i gibki na zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gliwot Opublikowano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 na zakretach trzyma się i tak bardzo dobrze, pytanie czy rzeczywiscie bedzie istotna roznica w tłumieniu nierówności drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Będzie na + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 A i tak wszystko zależy od charakterystyki bocznej ścianki, sama różnica w mm niewiele ci zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) 10 godzin temu, Gliwot napisał: Proste pytanie: czy ktoś jeździł na obu zestawach i jest w stanie powiedzieć czy jest istotna różnica w komforcie jazdy? Jest sens zmieniać na 50? jak napisal palmall, bardzo duzo zalezy od samej marki opony i stanu zawieszenia. masz wogole oba profile na tabliczce do swojego auta? Edytowane 20 Marca 2019 przez M_isza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gliwot Opublikowano 20 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 a jakie opony będą w takim razie robiły powazną róznice między 45 a 50? nie do końca wiem co oznacza oba profile na tabliczce, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Ruman Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) 23 godziny temu, Gliwot napisał: Proste pytanie: czy ktoś jeździł na obu zestawach i jest w stanie powiedzieć czy jest istotna różnica w komforcie jazdy? Jest sens zmieniać na 50? Ja zmieniłem z 215/45/17 na 225/45/17. Troszkę bardziej komfortowo lecz bardziej odczuwalna stała się dynamika auta. Już inaczej staruje z miejsca, na 215/45/17 lepiej się odpychał. 225/45/17 to rozmiar bardziej popularny a zarazem tańszy. Zwróć uwagę że: 215/45/17 - to średnica koła = 625.3 225/45/17 = 634.3 - jeszcze git 215/50/17 = 646.8 - to już może wyglądać średnio. Idź w kierunku 225/45/17 lub zostań na oryginale. Edytowane 20 Marca 2019 przez Jan Ruman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Przy 215/50 licznik będzie kłamał za dużo. Dopuszczalne jest +/- 2% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gliwot Opublikowano 20 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 215/50 było mi polecone przez pana Zbyszka z Subcar więc grzecznie się słucham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Moze sie myle, ale o ile dobrze pamietam, to w swoim Legacy jezdzilem na 205/50/17, 215/45/17, 225/45/17. Najbardziej odpowiadaly mi te ostatnie - z tym ze u siebie mialem obnizone i utwardzone zawieszenie. Do zalet 225/45/17 zaliczam hamowanie, zachowanie w zakretach, oraz komfort jazdy po dziurach. Dodam ze mialem opony caloroczne Continental DWS. Oponami w rozmiarze 205/50/17 byly jakies tanie chinskie badziewia, ktore choc nowe nie mialy zadnych plusow - procz jednego - ze nie musialem gola felga jechac po asfalcie. Radze dac jak najlepsze opony - a jazda bedzie z bananem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gliwot Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 A jest róznica istotna w komforcie jazdy na nierównościach między 225 a 215/45? Ja mam 215/45 i nie wiem czy dopłacać i wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 4 godziny temu, Gliwot napisał: A jest róznica istotna w komforcie jazdy na nierównościach między 225 a 215/45? Ja mam 215/45 i nie wiem czy dopłacać i wymieniać. Dla mnie byla - mialem ten sam model opony w obydwoch rozmiarach, i 215 polegla na dziurze w drodze, zalozylem 225 i komfort byl wiekszy, ale najbardziej zauwazylem ze przy naglym hamowaniu samochod lepiej sie zachowywal. Jak wczesniej wspominalem moj samochod byl obnizony, mial twardsze sprezyny i grubsze staby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Witam Do swojego legasia diesla założyłem na lato najwyższe opony jakie się zmieściły - 215/55/17 i to są najbardziej komfortowe opony. Oczywiście jest odczuwalna różnica na zakrętach (na gorsze), ale na naszych "super drogach" już dwa razy prostowałem felgi. Komfort jazdy jest o niebo lepszy - moje "siedzenie"nie odczuwa każdej dziury w asfalcie . Przy okazji wskazania prędkościomierza były rzeczywiste (porównywałem na kliku GPS-ach). Do ostrej jazdy - na pewno niższe i szersze, ale do długich tras po Polsce (nie mamy za dużo autostrad) zdecydowanie przyjemniejsza jazda jest na wyższych oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 U siebie mam 215/50 i jest lux, na pewno lepiej niż na seryjnych 45, wg mnie to nie trafiony rozmiar do tak duzego samochodu. 45-tki wyglądają jak od seicento 5 godzin temu, Mirek 67 napisał: Do swojego legasia diesla założyłem na lato najwyższe opony jakie się zmieściły - 215/55/17 i to są najbardziej komfortowe opony. 215/55 mam u Żony, ale w Volvo, jest to już balon trochę Masz może foto jak 215/55 prezentuje się na Legacy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Już jest ciemno, więc zrobię jutro. Sorry że dopiero teraz wklejam te zdjęcia, ale nie miałem czasu. W kombi są typowe opony dla legasia - 215/45/17 a w czarnym sedanie - 215/55/17. Czarny stoi bez silnika dlatego ma przód wysoki, ale wydaje mi się że i tak lepiej wygląda. Co do komfortu jazdy - to wcześniej pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się