Gość Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Witam, Czy ma ktoś problem ze stukami pochodzącymi z okolic zacisków w Foresterze XT? Stuki pojawiają się głównie po dłuższej jeździe i występują przy zjedzie na zjazd, na placach z kostki brukowej lub innej nawierzchni betonowej. Odnalazłem kilka podobnych wpisów na Forum.... Są już jakieś rozwiązania likwidujące "problem"? Dodam, że grubość okładzin klocka to połowa jej początkowej wartości. (nowy zestaw lezy jeszcze nie ruszony_kupiony przy szukaniu kosztów ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Poniżej znajdziesz link do odpowiedzi @DZIAŁ TECHNICZNYna temat stukających zacisków - w skrócie - musisz wymienić niezużyte hamulce na nowe hamulce i przez pewien czas będziesz miał spokój. W OBK są takie same hamulce przednie jak w XT. Emitowane dźwięki mieszczą się w standardzie fabrycznym i nie stanową zagrożenia bezpieczeństwa U mnie temat nie został rozwiązany - bo ASO stwierdziło, że NIC NIE STUKA. Więc zmieniłem - nie tylko hamulce. Jak sprzedawałem Outback miał około 90 000 km i tłukło w najlepsze. Od momentu ujawnienia przejeździłem z tą WADĄ mniej więcej 50 000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Mam podobnie Serwis twierdzi nawet, ze to nie zaciski tylko jakiś sworzeń czy coś takiego (nie sworzeń od wahacza) i że jak wymienią to za 500 km będzie to samo i na bezpieczeństwo nie wpływa mówił to właściciel serwisu od n-lat. to tak myślę, ze może wiedzieć co mówi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 12 minut temu, MKK napisał: i że jak wymienią to za 500 km będzie to samo i na bezpieczeństwo nie wpływa W ASO Ci tak powiedzieli, czy w jakimś nieautoryzowanym serwisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 aso Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 7 godzin temu, spawalniczy napisał: Poniżej znajdziesz link do odpowiedzi @DZIAŁ TECHNICZNYna temat stukających zacisków - w skrócie - musisz wymienić niezużyte hamulce na nowe hamulce i przez pewien czas będziesz miał spokój. W OBK są takie same hamulce przednie jak w XT. Emitowane dźwięki mieszczą się w standardzie fabrycznym i nie stanową zagrożenia bezpieczeństwa U mnie temat nie został rozwiązany - bo ASO stwierdziło, że NIC NIE STUKA. Więc zmieniłem - nie tylko hamulce. Jak sprzedawałem Outback miał około 90 000 km i tłukło w najlepsze. Od momentu ujawnienia przejeździłem z tą WADĄ mniej więcej 50 000 km. Niestety moim zdaniem głoszenie takich informacji przez DT nie jest.... delikatnie określając fachowe. Emitowane dźwięki mieszczą się w standardzie fabrycznym i nie stanową zagrożenia bezpieczeństwa U mnie serwis tez twierdzi, że nic nie słyszy. Ba, nawet wymienili gumy stabilizatora - niby to była przyczyna stukania. Najbardziej mnie dziwi a jednocześnie martwi fakt, że nie jestem odosobnionym przypadkiem stukania zacisków, klocków w Subaru, a ASO czy tez DT nie widzi "problemu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 19 godzin temu, MKK napisał: Serwis twierdzi nawet, ze to nie zaciski tylko jakiś sworzeń czy coś takiego (nie sworzeń od wahacza) i że jak wymienią to za 500 km będzie to samo i na bezpieczeństwo nie wpływa Skoro tak mówi właściciel ASO, to ja widzę dwa wyjścia: 1) Ma rację - w takim przypadku powinna być natychmiast ogłoszona akcja naprawcza z użyciem nowej poprawionej części. Bo interwał wymiany co 500 km, to chyba nawet w Ładzie nie jest normalny. 2) Jest to teoria na potrzeby spławienia klienta, któremu przeszkadzają stukające hamulce. 13 godzin temu, marol napisał: Najbardziej mnie dziwi a jednocześnie martwi fakt, że nie jestem odosobnionym przypadkiem stukania zacisków, klocków w Subaru, a ASO czy tez DT nie widzi "problemu" Po moich przejściach mam następujące przemyślenia. Wbrew pozorom problem jest znany i SIP problem dostrzega, tylko coś czuję, że nie ma w tej kwestii wsparcia ze strony producenta samochodu i ma niejako związane ręce. Po prostu Subaru zaprojektowało i wyprodukowało bubel. Taka jest konstrukcja i uroda tego konkretnego zacisku i wszelkie doraźne próby "naprawiania" przez SIP / ASO są z góry skazane na porażkę. Przecież w żadnym wcześniejszym modelu Subaru takie problemy nie występowały. Subaru (rozumiane jako producent) uważa temat za nieistotny i w związku z tym nie proponuje żadnego sposobu jego rozwiązania. Co w takiej sytuacji ma zrobić SIP? Wymieniać co kilkanaście tysięcy km niezużyte tarcze i klocki na nowe we wszystkich Outbackach i Foresterach XT? Raczej nierealne. Sytuacja patowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 (edytowane) Bracia i siostry! Oto prawda objawiona... W dniu 7.03.2019 o 09:24, spawalniczy napisał: Wbrew pozorom problem jest znany i SIP problem dostrzega, tylko coś czuję, że nie ma w tej kwestii wsparcia ze strony producenta samochodu Hamulce są w OBK tak skonstruowane, że po niewielkim zużyciu tarcz (rant) i klocków zaczynają pukać podczas kręcenia fajerą. SiP to doskonale wie. ASO Koper ma nawet jakiś patent podszlifowania klocków, co pomaga na 3 tygodnie. Jednak niestety FHI ma to w dupie. I choćby tu przyszło tysiąc atletów i napisało milion postów, to póki Dyrekcja nie ma zielonego światła z wysp - nic nie wskóracie. Tako rzecze Zaratustra. Edytowane 8 Marca 2019 przez bardzozlymisio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 13 godzin temu, bardzozlymisio napisał: Bracia i siostry! Oto prawda objawiona... Hamulce są w OBK tak skonstruowane, że po niewielkim zużyciu tarcz (rant) i klocków zaczynają pukać podczas kręcenia fajerą. SiP to doskonale wie. ASO Koper ma nawet jakiś patent podszlifowania klocków, co pomaga na 3 tygodnie. Potwierdzam, u mnie w XTku to pomaga na ciut dluzej jak 3 tygodnie, tak czy siak zastanawiam sie nad wymiana całego hebla z przodu na cos innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolodziej Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 przy zużytych klockach i tarczach miałem podobnie - wymieniłem te sworznie zacisków i pomogło ale faktycznie tylko na kilka tygodni. Potem rozebrałem to jeszcze raz i napakowałem smaru ile się dało i też była poprawa (na kilka tygodni). Dopiero wymiana klocków i tarcz na nowe załatwiła sprawę. Teraz po przejechaniu ok. 5.000 km nadal jest OK. Podobno można na obrabiarce "wystrugać" nowe sworznie o delikatnie większej średnicy - tak, żeby luz był prawie zerowy. Nie wiem - nie testowałem. Ale samo pukanie jest mocno wkurzające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 14 godzin temu, kolodziej napisał: przy zużytych klockach i tarczach miałem podobnie - wymieniłem te sworznie zacisków i pomogło ale faktycznie tylko na kilka tygodni. Potem rozebrałem to jeszcze raz i napakowałem smaru ile się dało i też była poprawa (na kilka tygodni). Dopiero wymiana klocków i tarcz na nowe załatwiła sprawę. Teraz po przejechaniu ok. 5.000 km nadal jest OK. Podobno można na obrabiarce "wystrugać" nowe sworznie o delikatnie większej średnicy - tak, żeby luz był prawie zerowy. Nie wiem - nie testowałem. Ale samo pukanie jest mocno wkurzające. Gdzies wyczytałem ze podobny problem był w sti w kraju za wielka woda. Teraz już wymienię tarcze i klocki a o tym sworzniu pomyśle żeby zrobić lekko powyżej standardowego wymiaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 W dniu 2019-03-09 o 11:36, marol napisał: Gdzies wyczytałem ze podobny problem był w sti w kraju za wielka woda. Teraz już wymienię tarcze i klocki a o tym sworzniu pomyśle żeby zrobić lekko powyżej standardowego wymiaru Klocki będę wymieniał może pod koniec roku. Tarcze zapewne w przyszłym roku. Ciekawym rozwiązaniem może być sworzeń o większej średnicy, ale to zajecie dla specjelisty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolodziej Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 2 godziny temu, MKK napisał: Ciekawym rozwiązaniem może być sworzeń o większej średnicy, ale to zajecie dla specjelisty niekoniecznie - wyjmujesz oby dwa sworznie, dajesz do firmy, która ma obrabiarki numeryczne i prosisz, żeby zrobili to samo, tylko minimalnie grubsze. Cały pic polega na tym żeby wiedzieć o ile może to być grubsze, żeby się zmieściło w jarzmo, ruszało bez problemu wzdłużnie ale nie miało luzów poprzecznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 21 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2023 Dzień dobry, zrobię mały wykop. Piszecie tu o stukach/trzaskach z przednich hamulców w ostatniej fazie hamowania, na skręconych kołach przy bardzo niskiej prędkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masteritos Opublikowano 22 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 Miałem teraz to samo po okresie zimy. Pomogło przeczyszczenie układu hamulcowego, jest cichutko ASO Subaru Mikołów ogarnęło sprawe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 22 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 14 godzin temu, sartek napisał(a): Dzień dobry, zrobię mały wykop. Piszecie tu o stukach/trzaskach z przednich hamulców w ostatniej fazie hamowania, na skręconych kołach przy bardzo niskiej prędkości? Dokładnie jak piszesz. O charakterystycznych upierdliwych stukach. Mają one jeszcze tę cudowną właściwość, że są słyszanych tylko przez równie upierdliwych jak same stuki właścicieli OBK i Forków XT. ASO tego nie słyszy. Natomiast @DZIAŁ TECHNICZNYnapisał, że może się tak zdarzyć, ale to normalne w niezużytym i sprawnym układzie hamulcowym. Jak Ci przeszkadza możesz wymienić na swój koszt tarcze i klocki. Jak się delikatnie zużyją, znowu zaczną stukać. Godzinę temu, Masteritos napisał(a): Miałem teraz to samo po okresie zimy. Pomogło przeczyszczenie układu hamulcowego, jest cichutko ASO Subaru Mikołów ogarnęło sprawe Przeczyszczenie pomaga, ale stukanie wraca jak bumerang. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 22 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 4 minuty temu, spawalniczy napisał(a): Jak Ci przeszkadza możesz wymienić na swój koszt tarcze i klocki Na razie samochód hamuje bez żadnych zastrzeżeń, odgłosy pojawiają się wyłącznie przy manewrach parkingowych, więc na razie nie zamierzam poruszać nieba i ziemi w tej sprawie. Przy okazji zmiany opon na letnie zlecę obadanie tematu i zobaczymy, co tam się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 22 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 1 minutę temu, sartek napisał(a): Na razie samochód hamuje bez żadnych zastrzeżeń, odgłosy pojawiają się wyłącznie przy manewrach parkingowych Problemów z hamowaniem nie ma, efekty są tylko akustyczne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Ha! Zrobiłem 1200 km w trasie i wszystkie stuki/trzaski całkowicie ustały. Cisza jak makiem zasiał. U Was też tak bywało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 Co to za sworznie zacisku? Mowicie o prowadnicach zacisku? Jeśli tak, to ja bym dla siebie sprawdził i kupił nowe nie OEM. Kosztują kilkanaście PLNow. A może by pomogło na dłużej. Może nieoem będzie lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się