Jump to content

Buduję kolektor Turbo


Maciej Pawlaczyk
 Share

Recommended Posts

Witam

Buduje sobie kolektor wydechowy po godzinach :)

 

postępy z prac na fotkach poniżej

sugestie mile widziane bo to mój pierwszy :)

przeznaczenie to gc8 2.5Ldoł + głowice v5 i td06 20G

 

generalnie kolektor gotowy do przymiarki i budowy UP'a

potem spawanie

 

jeżeli ktoś mi podpowie czy 50mm średnicy wewnętrznej na up będzie ok  będę zobowiązany

buduje z czarnej rury bo jak poleci w złom to nie będę płakał ...  a co się nauczę to moje....

 

pozdro!

2.jpg

3n.jpg

4.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Edited by Maciej Pawlaczyk
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

piszesz z doświadczenia czy urban legend?

 

dopuszczam taką ewentualność ale jeżeli kolektor średnice kształt itd będzie robił robotę to zrobię jeszcze raz z 304 albo lepiej

i płaczu nie będzie ...

4 m rury i butle gazu jakoś przełknę jak w złom poleci

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W hameryce w tv i wolnossakach ;) ogólnie w silniku przeciwsobnym jak subaru kolektory i uppipe lubią wypalić się bądź pekac na sprawach zwłaszcza jeśli dojdzie launch Control czy jeszcze lepiej als. Piszę z doświadczenia. Materiał na najlepszy do tego celu nie wygląda. Ogólnie ładnie, precyzyjnie pomierzone i dociete. Napracujesz się ale sens (może być) znikomy. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Poprzedni post był dość na wyrost z tym ze większość już jest.... Okazało sie że kolektor opiera sie o filtr .... Bez kanału/ podnośnika zajeło mi ok tygodnia doprowadzenie tego do końca.

Ale ostatecznie od 2 dni na aucie.

Efekt .... Osiągi jeszcze nie badane... 

Dzwiek ... Bardziej honda....

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

ktoś to liczy ?

jedynie myślałem o liczeniu średnicy rur...

po czym zrobiłem średnicę jak wyloty z głowic i wejście do turbo

długości rur ... są dosyć mocno narzucone miejscem...

może następny jeżeli jest warto...

 

obecnie mam gdzieś przedmuch na uszczelce albo gdzieś nie pospawałem :)... ciężko zlokalizować 

i tak muszę go zdjąć pomalować i ubrać wiec przy okazji zbadam czy gdzieś nie puścił

 

 

btw tak to wygladalo przed ostatnimi spawami i zapakowaniem na auto

 

1n.jpg

n2.jpg

Edited by Maciej Pawlaczyk
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ktoś to liczy ?
jedynie myślałem o liczeniu średnicy rur...
po czym zrobiłem średnicę jak wyloty z głowic i wejście do turbo
długości rur ... są dosyć mocno narzucone miejscem...
może następny jeżeli jest warto...
 
obecnie mam gdzieś przedmuch na uszczelce albo gdzieś nie pospawałem ... ciężko zlokalizować 
i tak muszę go zdjąć pomalować i ubrać wiec przy okazji zbadam czy gdzieś nie puścił
 
 
btw tak to wygladalo przed ostatnimi spawami i zapakowaniem na auto
 
1n.thumb.jpg.00ceb0d1a3151462c275b8d79da190b7.jpg
n2.thumb.jpg.2f2d90b2d3aa2891cdfdb24f87d59b02.jpg
Polecam wodę z mydłem/płynem do naczyń i spryskać na zimno kolektor. Potem odpalić i obserwować gdzie bąble lecą.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
5 godzin temu, Tokio34 napisał:

Gdzie dorwałeś flansze? czy może sam robiłeś ?

Wejdź na stronę grabCAD masz zaprojektowane flansze, wystarczy ściągnąć i wrzucić na CNC. Są też policzone ze dwa kolektory 4-2-1 i 4-1 ale tylko do wersji 2,5 N/A.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Rysowalem sam na podstawie tych z grab cad i uszczelek

Rury 42/38 i na up toczyłem rure grubościenna tak ze wyszła w srodku 50

 

Jak to chodzi: ciszej, jak honda,  nie stroiłem i cyferek nie podam ale jestem optymistycznie nastawiony

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...