Jump to content

Spalanie stukowe w 2.0 XT MY2014


ipawelek
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Praktycznie od zakupu auta mam z nim problem objawiający się tym, że podczas spokojnej jazdy pomiędzy 2-3 tyś obrotów, silnik nagle słabnie, pojawiają się nierówna praca oraz stuki z okolicy silnika, jakby uderzanie małym młotkiem w kowadło. Trwa to kilka sekund zanim się zorientuję, że coś jest nie tak. Po odpuszczeniu gazu wszystko wraca do normy. Nie wyświetlają się żadne błędy.

Problem objawia się raz na kilka miesięcy, więc się specjalnie nim nie przejmowałem, ale ostatnio zauważyłem że się nasila (raz na 2 tygodnie). Rozmawiałem o tym w serwisie Subaru, ale nie mają punktu zaczepienia, nie da się tego wywołać, nie da się nagrać, bo trwa to chwilę (dotychczas zawsze odpuszczałem gaz, aby silnik zaczął pracować normalnie, i szkoda mi ciągnąć dłuższą chwilę te objawy, aby nie uszkodzić silnika).

Czy ktoś może spotkał się z podobnymi objawami? Co może być przyczyną?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
W dniu 19.12.2018 o 12:26, yossarian napisał:

Aktualizacja softu? Miałem przez chwilę podobne objawy w swoim MY 2013. Zniknęły po aktualizacji.


@yossarian, a gdzie robiłeś update? Zadowolony? Jaki koszt?

Edited by kYs
Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.06.2019 o 23:34, yossarian napisał:

ASO Max Usluga Olsztyn. Od czasu aktualizacji bez problemów

Dzięki za info.

Daj jeszcze proszę znać albo tu albo priv ile Cię kosztowała ta przyjemność.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, SCUBA napisał:

Forek SJ 2014 2.0 150 koni, przebieg 150 tyś km, czy to normalne, że zjada 1 litr oleju na 2500 km?

silnik fb20 - nie powinien tyle łykać. Wpisz w necie fb20 oil consumption - niestety  jest to podobno dość częsta przypadłość silników fb20 wyprodukowanych przed 2014 rokiem, później problem wyeliminowano. W USA był nawet pozew zbiorowy z tego powodu.  Silnik tez swój przebieg ma więc zapewne zmiana oleju na bardziej lepki ograniczyłaby konsumpcje - coś typu 5w40/5w50 . Valvoline ma serie max life dla starszych silników która ogranicza pobór oleju, mobil1 5w50 tez się dobrze w tej kwestii sprawdza-przynajmniej sprawdzał w Hondzie ;)

A jak to nie pomoże to albo remont albo swap na taki sam silnik z nowszego auta. Sprawdź jeszcze pod autem czy nie masz żadnych wycieków, czy się nie poci itp

Link to comment
Share on other sites

zalewam już 5-40, silnik jest suchutki , dzięki za info, silnik moc ma, ale głód na olej też, jakoś muszę z tym żyć ;), ta nowa motoryzacja to shit mój stary SG palił mniej oleju jak miał prawie 400 tyś

 

Edited by SCUBA
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...