Jump to content

ipawelek

Nowy
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About ipawelek

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wodzisław Śląski
  • Auto
    Subaru Forester XT 14MY
    Subaru Levorg 15MY

Recent Profile Visitors

163 profile views
  1. Witam Praktycznie od zakupu auta mam z nim problem objawiający się tym, że podczas spokojnej jazdy pomiędzy 2-3 tyś obrotów, silnik nagle słabnie, pojawiają się nierówna praca oraz stuki z okolicy silnika, jakby uderzanie małym młotkiem w kowadło. Trwa to kilka sekund zanim się zorientuję, że coś jest nie tak. Po odpuszczeniu gazu wszystko wraca do normy. Nie wyświetlają się żadne błędy. Problem objawia się raz na kilka miesięcy, więc się specjalnie nim nie przejmowałem, ale ostatnio zauważyłem że się nasila (raz na 2 tygodnie). Rozmawiałem o tym w serwisie Subaru, ale nie mają punktu zaczepienia, nie da się tego wywołać, nie da się nagrać, bo trwa to chwilę (dotychczas zawsze odpuszczałem gaz, aby silnik zaczął pracować normalnie, i szkoda mi ciągnąć dłuższą chwilę te objawy, aby nie uszkodzić silnika). Czy ktoś może spotkał się z podobnymi objawami? Co może być przyczyną?
  2. Forester xt 2.0 2014r. Czy zauważyliście że na wstecznym ma dużo mniej mocy niż na jeździe do przodu? Ostatnio chciałem wjechać tyłem na chodnik, krawężnik o wysokości ok 12 cm, stałem pod krawężnikiem, gazuję, silnik wyje,ale auto stoi w miejscu. To samo zadanie jadąc do przodu nie sprawia żadnych trudności. To zasługa skrzyni cvt czy sprzęgła?
  3. Czy ktoś przerabiał temat wyłączenia funkcji bezkluczykowego otwierania drzwi w Levorgu? Czy to jest w ogóle możliwe?
  4. Z racji tego, że dopiero teraz trafiłem na ten wątek, trochę go odświeżę, opowiadając dlaczego zdecydowaliśmy się z żoną na zakup Levorga. Otóż zacznę od tego, że zdecydowaliśmy się na zmianę auta, głównie dlatego, że żona miała operację nadgarstka prawej ręki i duży problem sprawiała jej zmiana biegów. Ustaliliśmy, że musimy zmienić jej samochód. Nowy powinien mieć: skrzynię automatyczną (siła wyższa spowodowana operacją nadgarstka) najlepiej napęd na cztery koła przyzwoity silnik benzynowy (dizle do nas nie przemawiają) cena około 100 tyś. PLN (tu trochę przekroczyliśmy) przyzwoite wyposażenie ten "pazur" i "charakter" na który kobiety zwracają uwagę. No i zakładaliśmy, że samochód będzie nowy z salonu. Szukaliśmy chyba z pół roku. Byliśmy już blisko podjęcia decyzji o zakupie Hondy HR-V, ale nie było żadnego modelu z automatem, który można by przetestować. A kota w worku nie będę zamawiać. Poza tym oczekiwanie na automat wynosiło wtedy około pół roku. No i pewnego wieczoru, razem z żoną oglądaliśmy program "Automaniak w TVN Turbo, w którym był test Levorga, Skody Octavii i jeszcze jakiegoś auta. I wtedy zobaczyłem błysk w jej oczach. To była miłość od pierwszego "zobaczenia". O ile o poprzednim aucie , a była to Honda Accord r. 2010 mówiła, że ma piękny wygląd, fantastyczny dźwięk z fabrycznego zestawu HIFI, elektryczne siedzenia z pamięcią, no i tą "skóra", to teraz zachwyca: dynamicznym silnikiem, bardzo dobrym prowadzeniem, fajnym sportowym wyglądem na który często zwracają uwagę "panowie na parkingach", automatyczną skrzynią, i jeszcze parę ochów i achów by się znalazło. Przez jakiś czas marudziła jeszcze że nie ma takiego wyposażenia w elektrykę jak w Accordzie, ale już od kilku miesięcy o tym nie wspomina. Razem z żoną uważamy zakup Levorga za dobrze podjętą decyzję.
  5. Witam Żona jeździ Levorgiem i niestety w porównaniu z Hondą Accord, którą jeździła poprzednio, to jakość dźwięku który do mnie dochodzi kiepska, żeby nie powiedzieć fatalna.
  6. To Wy macie chyba naprawdę ciężkie nogi. Mój Nissan Titan 5.6l 305 KM palił przy normalnej jeździe 20 litrów. Teraz na zimowych FXT z 2014 roku pali mi 10,5 litra, a latem ok 9. Levorg mi (a raczej żonie) pali latem 8, a zimą jeszcze nie sprawdziłem. Na autostradzie po przejechaniu 200kilometrów przy 120km/h wyszło mi w Levorgu 7 l/100km. No ale jak na autostradzie Foresterem dobiłem do 180km/h i jechałem tak z 50 kilometrów to wyszło jakieś 16 litrów. No ale dotychczas się raz zdarzyło, że musiałem tak popier.....ć .
  7. Sorki. Wyszukiwarka forumowa podała mi tylko ten wątek, na którym nic o Pani Michalinie nie ma. Poza tym świeżak tu jestem .
  8. Dzisiaj znalazłem materiał o słynnej babci z Katowic, właścicielce WRX STI. Materiał dość stary widzę już. http://www.dziennikzachodni.pl/motofakty/a/subaru-wrx-sti-pedzi-przez-katowice-za-kierownica-81letnia-pani-michalina-zdjecia-i-wideo,9425190/
  9. Rozładował mi się dzisiaj akumulator w FXT2014, do tego stopnia że nie mogłem go odpalić. Po naładowaniu i odpaleniu auta pojawiły mi się błędy: systemu kontroli trakcji, systemu oczyszczania spalin, systemu ruszania pod górę. Czy ktoś miał podobny problem? Czy rozwiązaniem jest tylko wizyta w autoryzowanym serwisie który wszystko posprawdza, wykasuje błędy i odpowiednio skasuje za usługę, czy mogę się z tym udać do znajomego elektronika który zacznie od kasowania błędów, nie tracąc gwarancji. W sumie sprawa rozwiązała się sama. Dzisiaj rano po odpaleniu auta wszystko działało normalnie. Może ktoś mi to wyjaśnić.
  10. Pewnie można, ale nie oto chodzi. Po to są systemy bezpieczeństwa w aucie,aby z nich korzystać.
  11. WItam Jakiś czas temu zaczęło mi uciekać powietrze z jednego koła w FXT 2014. Okazało się że to na styku wentyl-felga powoli sobie powietrze spieprza. Wentyle są połączone z czujnikiem ciśnienia. Wulkanizator najpierw stwierdził, że taki wentyl mi załatwi, a czujnik się "przerzuci". Po 2 tygodniach się poddał, bo nie mógł takiego wentyla dostać. W między czasie zamontował do koła zwykły wentyl żebym mógł jeździć. Stwierdziłem, że podjadę do serwisu Subaru i tam taki wentyl sobie kupię. Jakie było moje zdziwienie gdy Pan w serwisie powiedział mi że samych wentyli nie można dostać. Są jedynie w komplecie w czujnikiem ciśnienia. Na szczęście stwierdzili, że samochód jest na gwarancji to wymienią mi to bezpłatnie. Ale zacząłem się martwić, co będzie gdy gwarancja się skończy. Taki wentyl z czujnikiem to koszt około 400 zł. Może można gdzieś takie wentyle kupić. Poniżej linki do zdjęć
  12. Jeździłem Titanem 5.6 od 2008 do 2014 i byłem zakochany w tym aucie. Ciężko mi się było rozstać z nim, ale przyszedł czas na zmiany i FXT częściowo ukoił moje smutki. Dzisiaj uronię jeszcze łezkę, gdy mijam innego Titana na drodze, jak również wtedy gdy mijam jakąś inną V8 -kę . Miłość do dźwięku silnika V8 mi chyba już nigdy nie minie.
  13. ipawelek

    spalanie

    W wakacje zrobiłem 4500km po Europie i wyszło mi średnie 7.8 (głównie autostrady prędkość 120-140 km/h). Ostatnie 200 kilometrów ustawioną miałem prędkość na 120 km/h na autostradzie czeskiej i wyszło mi równe 7l/100km . Jechałem z jednym pasażerem i bagażem.
  14. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Od 1,5 roku posiadam Forestera 2.0 XT 2014r. kupionego trochę przypadkiem - pojechałem z żoną do salonu oglądać Suzuki Grand Vitarę 2014 . A że salon pod Nowym Sączem prowadził również Subaru, to żona stwierdziła, że mam sobie kupić Forestera, bo ta Vitara jest brzydka. Jak zwykle miała rację. Przy okazji pozdrawiam starszą panią z tego salonu która skutecznie zachwalała żonie Forestera. W kwietniu tego roku, za to, że żona mi tak dobrze doradziła kupiłem jej Levorga (zakochała się w nim po transmisji w Automaniaku testu). I w ten oto sposób z Nissana i Hondy przesiedliśmy się do Subaru.
×
×
  • Create New...