Knurek1111 Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 (edited) Mój FB20 w XV MY2015 ma taką przypadłość, że krótko po uruchomieniu (zimny lub ciepły, na gorącym jest OK) grzechocze... Dźwięk trwa z 2 sekundy ale jest mocno irytujący. Sprawdziłem Internety i wygląda, że FB25 miewają ten sam problem. Przyczyną są hydrauliczne napinacze łańcucha rozrządu, które po pewnym przebiegu (np. jak u mnie - 35tys km) zaczynają wolniej się napinać Wymiana rozwiązuje problem ale na pewien czas. Ogólnie dealerzy w Stanach zalecają pono ignorować problem i wymieniać napinacze najwyżej 'przy okazji'. Ktoś przerabiał u siebie? Edited November 29, 2018 by Knurek1111 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 nagraj jakiś film Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 od 4,5 roku ujeżdżam takie cudo i nic nie grzechocze. owszem puka stuka potrafi zawibrować nadwoziem jak jest zimny. Może jakiś grzechotnik Ci się zagnieździł pod maską A tak na powaznie imo nie jest to normalne gdyby TTTM to juz dawno zostałoby to opisane przez czujnych właścicieli FB20 Zostaje Ci wycieczka do Polsce do polecanego ASO na diagnoze jestes z Krakowa więc do NS masz całkiem blisko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted December 1, 2018 Author Share Posted December 1, 2018 Jak chodzi o dobrych mechaników, nie czuję się osamotniony Ciekaw jestem czy ktoś w PL już przerabiał temat i z jakim efektem. Na razie zebrałem doświadczenia ale z innych kontynentów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 u mnie od nowości tak jest w tej chwili 12000 może to kwestia oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 2 godziny temu, pawels1 napisał: u mnie od nowości tak jest w tej chwili 12000 może to kwestia oleju? wątpie. Na fabrycznym 0w20 grzechotania nie było pozniej miałem zalena 5w30 -quazar i sustina też nic nie grzechotało, obecnie od 2 wymian 0w40 cisza. Jeżeli tak pracuje od nowosci to od nowosci ma imo jakis feler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz12209 Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 U mnie również przy odpalaniu przez chwilę występuje dźwięk, który można określić jako grzechotanie. Podobnie jak u kolegi przy odpalaniu ciepłego silnika dźwięk nie występuje. Tyle że u mnie to jest od nowości. Też mnie to zastanawiało ale uznałem że widocznie ten typ tak ma. Poza tym auto jest po dwóch przeglądach więc w ASO też musieli to słyszeć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 17 godzin temu, Mariusz12209 napisał: Poza tym auto jest po dwóch przeglądach więc w ASO też musieli to słyszeć. to że auto jest po dwóch przegladach swiadczy tylko o tym że masz jeszcze gwarancje. ASO samo z siebie z własnej woli nic Ci nie naprawi jeżeli usterki nie zgłosisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 I nie usłyszy niestety, nawet jak hałas jest ewidentny. Patrz słynne stukające klocki hamulcowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted December 2, 2018 Author Share Posted December 2, 2018 (edited) To fakt, nie liczyłbym na proaktywną postawę ASO w żadnej sprawie gwarancyjnej Głośność grzechotania na pewno jest subiektywna. Przy takiej konstrukcji napinacza trochę może pogrzechotać. Na innych forach piszą, że ten dźwięk w skrajnych przypadkach bywa słyszalny w domu po drugiej stronie ulicy (niż uruchamiany pojazd) Edited December 2, 2018 by Knurek1111 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FanSub Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 W dniu 2018-11-29 o 22:42, Knurek1111 napisał: Mój FB20 w XV MY2015 ma taką przypadłość, że krótko po uruchomieniu (zimny lub ciepły, na gorącym jest OK) grzechocze... Dźwięk trwa z 2 sekundy ale jest mocno irytujący. Sprawdziłem Internety i wygląda, że FB25 miewają ten sam problem. Przyczyną są hydrauliczne napinacze łańcucha rozrządu, które po pewnym przebiegu (np. jak u mnie - 35tys km) zaczynają wolniej się napinać Wymiana rozwiązuje problem ale na pewien czas. Ogólnie dealerzy w Stanach zalecają pono ignorować problem i wymieniać napinacze najwyżej 'przy okazji'. Ktoś przerabiał u siebie? Przebi,eg 61 tys., FB 20, żadnego grzechotania nie stwierdzam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz12209 Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 No cóż, w przeciwieństwie do kolegów mam zaufanie do mojego ASO, w przeciwnym razie szukałbym innego. Dodam, że nie serwisuje auta w tym ASO, w którym dokonałem zakupu. Nie chcę tu robić reklamy ani antyreklamy więc nie wskaże w którym. Współczuję wszystkim którzy jadąc na przegląd drżą o swoje auto albo wychodzą z takiego przekonania jak wyżej prezentowane. Co do głośności to hałas jest w środku przy zamkniętych drzwiach i oknach słabo słyszalny, zwłaszcza gdy zapalam auto poza garażem. Od 35 000 km jest tak samo. W żaden sposób nie wpływa to na jazdę więc po prostu o tym nie myślę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now