SR Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Od 2006 FIA wprowadziła ograniczenia w stosowaniu aktywnych dyfrów. Na czym teraz jeżdżą? Wrócili do zwykłych blokad (np. sprzegieł wiskotycznych) czy jeżdżą na otwartych dyfrach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 SR, maja szpery płytkowe na osiach jak zawsze w sporcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 No właśnie też czytałem o ograniczeniach w stosowaniu aktywnych dyfrów. Czy ktoś wie dlaczego? Jakieś konkretne powody były? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Tasior_Miedziak, redukcja kosztów. Podobnie jak zakaz wtrysku wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Pewnie na osiągi też wpływ ma niebagatelny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 pedro, mimo wszystko tegoroczne specyfikację są znowu ...szybsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Tasior_Miedziak, redukcja kosztów. Podobnie jak zakaz wtrysku wody. Kurde ja się słabo wyznaje na samochodach, ale z ta woda to prawda jest czy sobie jaja ze mnie robicie? Ja rozumiem, zawory, tłoki, tworzenie mieszanki, nawet rozumiem co to jest sonda lambda. Ale zeby wode gdzieś do silnika wtryskiwać? Pewnie jeszcze razem z benzyna do cylindrów? Wytlumaczcie mi jak krowie na granicy prosze o co chodzi z ta woda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Woda składa się z wodoru i tlenu. Woda w cylindrach rozkłada się. Tlen pomaga spalać benzynę, a wodór jak wiadomo też się pali. I w ten sposób więcej mocy jest. O! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 leonID, nope. Tasior_Miedziak, woda podbija LO paliwa, schładza ładunek i daje parę innychplusów - stosowane przynajmenij od czasów II wś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Serio? Ale mi nakłamali. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 leonID, nope. Tasior_Miedziak, woda podbija LO paliwa, schładza ładunek i daje parę innychplusów - stosowane przynajmenij od czasów II wś. nawet wczesniej w balonach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 No dobra, chyba rozumiem, a przynajmniej tak mi sie wydaje. Wielkie dzieki za wyjasnienia. Wracajac do aktywnych dyfrow, meczy mnie tylko jedna watpliwosc. Jak rozumiem istota aktywnego dyfra jest MIEDZY INNYMI to, ze w momencie kiedy zaciagam reczny elektronika odpina tylni naped. No to jak nie ma aktywnych dyfrow to co? W rajdach na recznym nie jezdza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Tasior_Miedziak, centralny nadal jest w pełni aktywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 W rajdach wbrew pozorom ręcznego się stosunkowo niewiele używa i pewnie by sobie jakoś poradzili hydrauliką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 pedro, takie stare A-grupy też jakoś zawracały, ale łatwo nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Azrael, dokładnie tak - po prostu kierowcy będą musieli się bardziej starać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 W rajdach wbrew pozorom ręcznego się stosunkowo niewiele używa i pewnie by sobie jakoś poradzili hydrauliką Kiedys na "jołtjubie" znalazłem filmik z jakiegoś znanego rajdu (wąskie, kręte, asfaltowe uliczki) gdzie kierowca siedząc w rajdówce WRC zamiatał ręcznym, że aż miło. Pamiętam że się wtedy dziwiłem, że ten ręczny był starsznie długi (w sensie, że dźwignia bardzo długa) i był zaraz obok kierownicy :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Jak rozumiem istota aktywnego dyfra jest MIEDZY INNYMI to, ze w momencie kiedy zaciagam reczny elektronika odpina tylni naped. Chyba niezupełnie o to chodzi, ale może ktoś lepiej to wyjaśni ? Ręcznego powinno się używać wtedy, gdy skręt samochodu uniemożliwia wykonanie manewru na bardzo ciasnych partiach. Użycie ręcznego to strata czasowa, dlatego bardzo ważne jest ustawienie samochodu do zakrętu, a co za tym idzie wykorzystanie działających na niego sił fizycznych. Ustawiać można na wiele sposobów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SR Opublikowano 16 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Dalej nie ma konkretnej odpowiedzi na moje pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Wrócili do zwykłych blokad (np. sprzegieł wiskotycznych) czy jeżdżą na otwartych dyfrach? maja szpery płytkowe na osiach jak zawsze w sporcie centralny nadal jest w pełni aktywny Dalej nie ma konkretnej odpowiedzi na moje pytanie A cóż to jeszcze konkretniejszego na temat rodzajów dyfrów można powiedzieć niż napisał Az??? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Pamiętam że się wtedy dziwiłem, że ten ręczny był starsznie długi (w sensie, że dźwignia bardzo długa) i był zaraz obok kierownicy :shock: Nie było co się dziwić - po cholerę kierowca ma sięgać gdzieś daleko i odrywać na "wieczność" rękę od fajery, jeśli można mu dźwignię zamontować praktycznie pod nosem? :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMJP Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Moze i koszty tez mialy znaczenie, ale przecie tylko fabryczne wurce maja zakaz aktywnych dyfrow a w timach prywatnych nadal jezdza na aktywnych. Ale ja slyszalem ze FIA ograniczyla elektronike dyfrow dla zwiekszenia ogladalnosci relacji z rajdow, w koncu cale te rajdy to nic innego jak tylko reklama, a wiadomo ze milej sie patrzy na rajdowke jadaca w bok niz na wprost, a z aktywnymi dyframi sie wlasnie bardziej prosto jezdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Moze i koszty tez mialy znaczenie, ale przecie tylko fabryczne wurce maja zakaz aktywnych dyfrow a w timach prywatnych nadal jezdza na aktywnych. Dokładnie to homologowane od 1 stycznia 2006, a takich muszą używac teamy M1 Ale ja slyszalem ze FIA ograniczyla elektronike dyfrow dla zwiekszenia ogladalnosci relacji z rajdow, w koncu cale te rajdy to nic innego jak tylko reklama, a wiadomo ze milej sie patrzy na rajdowke jadaca w bok niz na wprost, a z aktywnymi dyframi sie wlasnie bardziej prosto jezdzi. Ja nie zauważyłem przepaści a widizałe na żywo i jedne i drugie. Może trochę bardziej plują przodem na ciasnych zakrętach te bez aktywnych. PAradokslanie mówi ssie że koszty wzrosnły bo dobieranie setupu jest trudniejsze i trzeba na testach całe skrzynie biegów ciągle przekładać i rozbierać, zeby przeregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SR Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Wrócili do zwykłych blokad (np. sprzegieł wiskotycznych) czy jeżdżą na otwartych dyfrach? maja szpery płytkowe na osiach jak zawsze w sporcie centralny nadal jest w pełni aktywny Dalej nie ma konkretnej odpowiedzi na moje pytanie A cóż to jeszcze konkretniejszego na temat rodzajów dyfrów można powiedzieć niż napisał Az??? :roll: OK, poczytałem o szperach płytkowych i już wiem o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMJP Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 a widizałe na żywo nie stać mnie na takie wycieczki, może jak będziemy mieli w przyszłym roku mistrzostwa świata w Polsce to zobaczę, ale to też dla mnie koszmarny koszt jechać na drugi koniec Polski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi