Skocz do zawartości

Pytanie o aktywne dyferencjały w WRC


SR

Rekomendowane odpowiedzi

Tasior_Miedziak, redukcja kosztów. Podobnie jak zakaz wtrysku wody.

 

Kurde ja się słabo wyznaje na samochodach, ale z ta woda to prawda jest czy sobie jaja ze mnie robicie? Ja rozumiem, zawory, tłoki, tworzenie mieszanki, nawet rozumiem co to jest sonda lambda. Ale zeby wode gdzieś do silnika wtryskiwać? Pewnie jeszcze razem z benzyna do cylindrów? Wytlumaczcie mi jak krowie na granicy prosze o co chodzi z ta woda :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, chyba rozumiem, a przynajmniej tak mi sie wydaje. Wielkie dzieki za wyjasnienia.

 

Wracajac do aktywnych dyfrow, meczy mnie tylko jedna watpliwosc. Jak rozumiem istota aktywnego dyfra jest MIEDZY INNYMI to, ze w momencie kiedy zaciagam reczny elektronika odpina tylni naped.

 

No to jak nie ma aktywnych dyfrow to co? W rajdach na recznym nie jezdza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rajdach wbrew pozorom ręcznego się stosunkowo niewiele używa i pewnie by sobie jakoś poradzili hydrauliką :)

 

Kiedys na "jołtjubie" znalazłem filmik z jakiegoś znanego rajdu (wąskie, kręte, asfaltowe uliczki) gdzie kierowca siedząc w rajdówce WRC zamiatał ręcznym, że aż miło. Pamiętam że się wtedy dziwiłem, że ten ręczny był starsznie długi (w sensie, że dźwignia bardzo długa) i był zaraz obok kierownicy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem istota aktywnego dyfra jest MIEDZY INNYMI to, ze w momencie kiedy zaciagam reczny elektronika odpina tylni naped.

Chyba niezupełnie o to chodzi, ale może ktoś lepiej to wyjaśni ?

Ręcznego powinno się używać wtedy, gdy skręt samochodu uniemożliwia wykonanie manewru na bardzo ciasnych partiach. Użycie ręcznego to strata czasowa, dlatego bardzo ważne jest ustawienie samochodu do zakrętu, a co za tym idzie wykorzystanie działających na niego sił fizycznych. Ustawiać można na wiele sposobów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócili do zwykłych blokad (np. sprzegieł wiskotycznych) czy jeżdżą na otwartych dyfrach?
maja szpery płytkowe na osiach jak zawsze w sporcie
centralny nadal jest w pełni aktywny

 

Dalej nie ma konkretnej odpowiedzi na moje pytanie :evil::evil::evil:

 

A cóż to jeszcze konkretniejszego na temat rodzajów dyfrów można powiedzieć niż napisał Az??? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że się wtedy dziwiłem, że ten ręczny był starsznie długi (w sensie, że dźwignia bardzo długa) i był zaraz obok kierownicy :shock:

 

Nie było co się dziwić - po cholerę kierowca ma sięgać gdzieś daleko i odrywać na "wieczność" rękę od fajery, jeśli można mu dźwignię zamontować praktycznie pod nosem? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i koszty tez mialy znaczenie, ale przecie tylko fabryczne wurce maja zakaz aktywnych dyfrow a w timach prywatnych nadal jezdza na aktywnych.

 

Ale ja slyszalem ze FIA ograniczyla elektronike dyfrow dla zwiekszenia ogladalnosci relacji z rajdow, w koncu cale te rajdy to nic innego jak tylko reklama, a wiadomo ze milej sie patrzy na rajdowke jadaca w bok niz na wprost, a z aktywnymi dyframi sie wlasnie bardziej prosto jezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i koszty tez mialy znaczenie, ale przecie tylko fabryczne wurce maja zakaz aktywnych dyfrow a w timach prywatnych nadal jezdza na aktywnych.

 

Dokładnie to homologowane od 1 stycznia 2006, a takich muszą używac teamy M1

 

Ale ja slyszalem ze FIA ograniczyla elektronike dyfrow dla zwiekszenia ogladalnosci relacji z rajdow, w koncu cale te rajdy to nic innego jak tylko reklama, a wiadomo ze milej sie patrzy na rajdowke jadaca w bok niz na wprost, a z aktywnymi dyframi sie wlasnie bardziej prosto jezdzi.

 

Ja nie zauważyłem przepaści a widizałe na żywo i jedne i drugie. Może trochę bardziej plują przodem na ciasnych zakrętach te bez aktywnych. PAradokslanie mówi ssie że koszty wzrosnły bo dobieranie setupu jest trudniejsze i trzeba na testach całe skrzynie biegów ciągle przekładać i rozbierać, zeby przeregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócili do zwykłych blokad (np. sprzegieł wiskotycznych) czy jeżdżą na otwartych dyfrach?
maja szpery płytkowe na osiach jak zawsze w sporcie
centralny nadal jest w pełni aktywny

 

Dalej nie ma konkretnej odpowiedzi na moje pytanie :evil::evil::evil:

 

A cóż to jeszcze konkretniejszego na temat rodzajów dyfrów można powiedzieć niż napisał Az??? :roll:

 

OK, poczytałem o szperach płytkowych i już wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...