Skocz do zawartości

STi 2006/ WR Blue Pearl 02C


_scooby_

Rekomendowane odpowiedzi

 

Zbierałem się trochę do założenia tematu ale finalnie znalazłem chwilkę więc wrzucam opis mojego nowego autka.

Co jakiś czas będę wklejał jakieś aktualności.

 

Przygodę z Subaru rozpocząłem kilka lat temu. Szukałem trzeciego auta w rodzinie i celowałem w WRX`a.

Trochę mi zeszło zanim trafiłem fajną sztukę. Kupiłem go od dealera Subaru w Bonn gdzie do ostatnich dni było zarejestrowane na dealera i autem jeździł starszy pan, ojciec właściciela salonu.

Ogólnie auto służyło mu w głównej mierze do wyjazdów ze swoim psem do lasu :)

Jedyne co musiałem zrobić to porządnie wyprać tapicerkę i zafundować ozonowanie wnętrza.

 

wrx1.jpg.f1d415fd4698ea1d830ee668cea56c50.jpg

 

Niby znalazłem to czego szukałem ...ale czegoś mu brakowało. Nie ta moc, nie ten zawias, spora turbodziura i jeszcze kilka szczegółów.

Pewnego dnia na forum jeden z użytkowników zapytał czy nie ma ktoś do sprzedania WRX`a.

Odezwałem się z propozycją, klient zapłacił za przegląd u dealera, dealer wysłał mu raport potwierdzając bardzo dobry stan po czym klient przejechał pół Polski i wrócił z bananem na twarzy do swojego domu nowym nabytkiem :)

Już przed sprzedażą WRX`a zaplanowałem zakup bloba lub hawka STi.

Nie sądziłem , że po raz kolejny rozpocznie się aż tak żmudny okres poszukiwań, które trwały prawie rok.

Obejrzałem chyba z 8 krajowych aut + kilka poza granicami Polski.

Nie liczę kasy i czasu jaki straciłem na poszukiwaniach. Jednym słowem kupa rdzy, szpachla, klekoczące panewy, kompresja poniżej normy, test CO2 przy wersjach EJ257 w kilku przypadkach pozytywny...traciłem wiarę.

Od jakiegoś czasu miałem w telefonie otwartych kilka zakładek z portalami i na bieżąco śledziłem aukcje i fora.

Moją uwagę przykuł hawk 2006 STi wersja EU. Na początku był wystawiony za jakieś abstrakcyjne pieniądze ale udało się dojść z dealerem Subaru, od którego kupowałem auto do sensownego porozumienia.

Pojechałem na oględziny, sprawdziłem lakier, silnik, zawieszenie, podwozie...Bingo!

Każdy element karoserii w seryjnym lakierze. Silnik pracuje równo, sprawdzona kompresja, podłączenie pod kompa + CO2 test u dealera Subaru.

Samochód był sprowadzony do Polski w 2008r i do czasu kiedy go kupiłem jeździł 10 lat u jednego właściciela jako 3 auto w rodzinie.

U mnie też będzie to trzecie auto i patrząc na przebiegi roczne jakie robiłem WRX`em to STi będzie robił ok.6-8tys/rok

Auto jak twierdzi poprzedni właściciel było używane sporadycznie, przy okazji trochę stało w nieASO ze względu na remont silnika (UPG w 2011r) oraz późniejszy wypadek właściciela ( z tego co mówił na motorze) i związane z tym jakieś problemy zdrowotne.

W nieASO zakuli silnik na tłokach Manley Performance 99,75mm, założyli szpilki ARP, panewki główne i korbowodowe ACL Race, zrobili rozrząd, regulację zaworów, docieranie zaworów, wpadło sprzęgło organiczne AP Racing + HKS turbo timer.

Autko ma zamontowany przelot ( nie mierzyłem ale coś ok. 3-3,5'') z DP na szerokim kołnierzu + końcówka Greddy SP2

Auto stoi na seryjnych felgach Enkei + dostałem od właściciela dwa komplety złotych ATS DTM Competition na zimówkach oraz na letnich oponach:yahoo:

 

Poniżej kilka danych na temat auta:


Model: WRX STi
Rok produkcji: 2006/02

Data pierwszej rejestracji w kraju: 2008/06
Silnik: EJ257

Przebieg: 64.000km
Moc: 327KM @5786rpm,
Moment obrotowy: 531,8Nm @3290 rpm
Kolor: WR Blue Pearl 02C

Olej: Motul 300V Power 5W40

 

sti3.jpg.40153730f5378b773ba912ceb1af4006.jpg

sti2.jpg.39557318c2752b5649c502313cb6036b.jpg

4.jpg.0718707d8eb45658c2f4fa1ea7cbd5a9.jpg

 

 

Po zakupie auta zabrałem się za doprowadzenie go do takiego stanu zewnętrznego, który by mnie zadowolił.

W ruch poszła glinka, trójstopniowa korekta lakieru pastami Menzerna + politura Poor Boys Black Whole i na deser wosk Collinite 476S

1.jpg.a334b1436922f8c427bbadd5d531eea4.jpg

3.jpg.38a39f9e3de09c74ce1a1640f942830c.jpg

2.jpg.718b4bac985f10eed6c94b8ee2b6da5a.jpg

 

 

 

Efekt końcowy :thumbup:

 

sti1.jpg.dafd3ddd94f6379a4346a198ababdbf8.jpg

sti4.jpg.7cc517c11bab091fa33e054dbb89331b.jpg

 

Większych modów nie planuję aczkolwiek leci już do mnie z Japonii daszek ze Spec C ( oczywiście w kolorze 02C)

https://www.japanparts.com/parts/detail/11095

resize_image_php.jpg.a94ee2af3ef9bea32fb4b4a77c792260.jpg

 

 

CDN...;)

 

 

Edytowane przez _scooby_
  • Super! 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny hawk,gratuluję autka,jak będziesz jeździł to będą się pojawiać nie ma rady więc pomyśl o tym wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, 100% zabezpieczenie to nie jest ale pomagają utrzymać dolną część karoserii dłużej w lepszym stanie;)

Ja polecam RA, drogie, ale jakość super, wszystko pasuje idealnie pod fabryczne otwory, montaż dziecinnie prosty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, irektob napisał:

Piękny hawk

Dzięki ;)

 

19 minut temu, Mateusz22 napisał:

Ja polecam RA, drogie, ale jakość super, wszystko pasuje idealnie pod fabryczne otwory, montaż dziecinnie prosty:)

Czy masz może porównanie wersji Classic i UR?

Basic odpada bo są za cienkie i wyglądają na kruche.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, _scooby_ napisał:

Czy masz może porównanie wersji Classic i UR?

 

"Chlapacze Rally Armor z serii UR są wykonane z uretanu dzięki czemu nie tracą sztywności nawet w zimę. Materiał ten zapewnia kompromis pomiędzy elastycznością zapewniającą wytrzymałość, a sztywnością potrzebą przy dużych prędkościach. 
Dzięki temu chlapacze z serii UR są wykorzystywane w samochodach rajdowych." - subarak(kropka)pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, _scooby_ napisał:

 

Czy masz może porównanie wersji Classic i UR?

Basic odpada bo są za cienkie i wyglądają na kruche.

 

 

Nie mam porównania, ja dałem za swoje prawie 500zl (chyba właśnie basic) i jak dla mnie płacenie prawie 400wiecej za ur nie miało sensu żadnego. 

Mam je 3 lata, są tak samo sztywne, wciąż mają taki sam kolor i spełniają swe zadanie ;)

Tak ze ja polecam w tym wypadku przyoszczędzenie trochę bo będziesz Pan zadowolony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mateusz22 napisał:

Nie mam porównania, ja dałem za swoje prawie 500zl (chyba właśnie basic) i jak dla mnie płacenie prawie 400wiecej za ur nie miało sensu żadnego. 

Mam je 3 lata, są tak samo sztywne, wciąż mają taki sam kolor i spełniają swe zadanie ;)

.......jak dla mnie 500 czy 900 to też bez sensu,ale to jest każdego indywidualna sprawa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, _scooby_ napisał:

 

Zbierałem się trochę do założenia tematu ale finalnie znalazłem chwilkę więc wrzucam opis mojego nowego autka.

Co jakiś czas będę wklejał jakieś aktualności.

 

Przygodę z Subaru rozpocząłem kilka lat temu. Szukałem trzeciego auta w rodzinie i celowałem w WRX`a.

Trochę mi zeszło zanim trafiłem fajną sztukę. Kupiłem go od dealera Subaru w Bonn gdzie do ostatnich dni było zarejestrowane na dealera i autem jeździł starszy pan, ojciec właściciela salonu.

Ogólnie auto służyło mu w głównej mierze do wyjazdów ze swoim psem do lasu :)

Jedyne co musiałem zrobić to porządnie wyprać tapicerkę i zafundować ozonowanie wnętrza.

 

wrx1.jpg.f1d415fd4698ea1d830ee668cea56c50.jpg

 

Niby znalazłem to czego szukałem ...ale czegoś mu brakowało. Nie ta moc, nie ten zawias, spora turbodziura i jeszcze kilka szczegółów.

Pewnego dnia na forum jeden z użytkowników zapytał czy nie ma ktoś do sprzedania WRX`a.

Odezwałem się z propozycją, klient zapłacił za przegląd u dealera, dealer wysłał mu raport potwierdzając bardzo dobry stan po czym klient przejechał pół Polski i wrócił z bananem na twarzy do swojego domu nowym nabytkiem :)

Już przed sprzedażą WRX`a zaplanowałem zakup bloba lub hawka STi.

Nie sądziłem , że po raz kolejny rozpocznie się aż tak żmudny okres poszukiwań, które trwały prawie rok.

Obejrzałem chyba z 8 krajowych aut + kilka poza granicami Polski.

Nie liczę kasy i czasu jaki straciłem na poszukiwaniach. Jednym słowem kupa rdzy, szpachla, klekoczące panewy, kompresja poniżej normy, test CO2 przy wersjach EJ257 w kilku przypadkach pozytywny...traciłem wiarę.

Od jakiegoś czasu miałem w telefonie otwartych kilka zakładek z portalami i na bieżąco śledziłem aukcje i fora.

Moją uwagę przykuł hawk 2006 STi wersja EU. Na początku był wystawiony za jakieś abstrakcyjne pieniądze ale udało się dojść z dealerem Subaru, od którego kupowałem auto do sensownego porozumienia.

Pojechałem na oględziny, sprawdziłem lakier, silnik, zawieszenie, podwozie...Bingo!

Każdy element karoserii w seryjnym lakierze. Silnik pracuje równo, sprawdzona kompresja, podłączenie pod kompa + CO2 test u dealera Subaru.

Samochód był sprowadzony do Polski w 2008r i do czasu kiedy go kupiłem jeździł 10 lat u jednego właściciela jako 3 auto w rodzinie.

U mnie też będzie to trzecie auto i patrząc na przebiegi roczne jakie robiłem WRX`em to STi będzie robił ok.6-8tys/rok

Auto jak twierdzi poprzedni właściciel było używane sporadycznie, przy okazji trochę stało w nieASO ze względu na remont silnika (UPG w 2011r) oraz późniejszy wypadek właściciela ( z tego co mówił na motorze) i związane z tym jakieś problemy zdrowotne.

W nieASO zakuli silnik na tłokach Manley Performance 99,75mm, założyli szpilki ARP, panewki główne i korbowodowe ACL Race, zrobili rozrząd, regulację zaworów, docieranie zaworów, wpadło sprzęgło organiczne AP Racing + HKS turbo timer.

Autko ma zamontowany przelot ( nie mierzyłem ale coś ok. 3-3,5'') z DP na szerokim kołnierzu + końcówka Greddy SP2

Auto stoi na seryjnych felgach Enkei + dostałem od właściciela dwa komplety złotych ATS DTM Competition na zimówkach oraz na letnich oponach:yahoo:

 

Poniżej kilka danych na temat auta:


Model: WRX STi
Rok produkcji: 2006/02

Data pierwszej rejestracji w kraju: 2008/06
Silnik: EJ257

Przebieg: 64.000km
Moc: 327KM @5786rpm,
Moment obrotowy: 531,8Nm @3290 rpm
Kolor: WR Blue Pearl 02C

Olej: Motul 300V Power 5W40

 

sti3.jpg.40153730f5378b773ba912ceb1af4006.jpg

sti2.jpg.39557318c2752b5649c502313cb6036b.jpg

4.jpg.0718707d8eb45658c2f4fa1ea7cbd5a9.jpg

 

 

Po zakupie auta zabrałem się za doprowadzenie go do takiego stanu zewnętrznego, który by mnie zadowolił.

W ruch poszła glinka, trójstopniowa korekta lakieru pastami Menzerna + politura Poor Boys Black Whole i na deser wosk Collinite 476S

1.jpg.a334b1436922f8c427bbadd5d531eea4.jpg

3.jpg.38a39f9e3de09c74ce1a1640f942830c.jpg

2.jpg.718b4bac985f10eed6c94b8ee2b6da5a.jpg

 

 

 

Efekt końcowy :thumbup:

 

sti1.jpg.dafd3ddd94f6379a4346a198ababdbf8.jpg

sti4.jpg.7cc517c11bab091fa33e054dbb89331b.jpg

 

Większych modów nie planuję aczkolwiek leci już do mnie z Japonii daszek ze Spec C ( oczywiście w kolorze 02C)

https://www.japanparts.com/parts/detail/11095

resize_image_php.jpg.a94ee2af3ef9bea32fb4b4a77c792260.jpg

 

 

CDN...;)

 

 

Gratuluje fajnego hawka z niskim przebiegiem :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, irektob napisał:

.......jak dla mnie 500 czy 900 to też bez sensu,ale to jest każdego indywidualna sprawa!

Ja chciałem akurat takie, też wolał bym żeby kosztowały przysłowiowe pińc zeta no ale..:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.09.2018 o 16:26, abecer napisał:

Gratuluje fajnego hawka z niskim przebiegiem :applause:

:thx:

 

W dniu 4.09.2018 o 17:17, skyline napisał:

bardzo fajne autko :) nie urzedowales wczesniej na crx.info ??

 

Pozdro

Podziękował ;)

Co do CRX nie miałem okazji użytkować choć za małolata był moim marzeniem.

 

Przebieg 64.286km wymiana oleju + Przyszedł zamówiony daszek ATI.

1931693628_180830olejidaszekATI.jpg.4bb15f27d64e4479b1c095e10510ca7b.jpg

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.09.2018 o 22:10, Guliwer napisał:
W dniu 13.09.2018 o 22:10, Guliwer napisał:

Skąd wziąłeś kapsle? Naklejka po renowacji?

Dostałem z felgami. Trochę je odświeżyłem. Naklejki oryginalne.

 

 

14/09/2018-  Świeża dostawa- 3x zegary Depo + daszek Spec C :superhero:

 

422507AE-39AE-4971-92B8-05DCA0470DF3.thumb.jpeg.63bd8034379742ff1bd9c44728bee946.jpeg

AA9BCF4D-9696-4772-8929-A6D0BAF5BC64.thumb.jpeg.1738b5b8227047ce40553f5c888320b9.jpeg

FC5C85B6-72AB-4113-B930-3D677384D0FC.thumb.jpeg.d1c251efa5ba9d2a48f7e164033c53bd.jpeg

F85EF250-D37C-453A-BE03-46CB26827751.thumb.jpeg.1b39ccd17cd591100cfb780eb451fdbc.jpeg

 

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Końcem września zabrałem się za dach.

Podstawa to cierpliwość, pomiary, pomiary i jeszcze raz dokładne pomiary.

Cierpliwość popłaciła.

Japoniec by tego nie zrobił lepiej :)

 

A6B07C7B-B33B-4F7A-8703-98E9E8B79D59.jpeg

7C2C969E-11A0-41DC-890D-022518CB2FFF.jpeg

C8022B9B-22D5-4817-BF7C-DA048703009B.jpeg

A1547671-A770-441E-817E-1184C1A91DF0.jpeg

34B5728D-0798-4F53-8AF3-6D6083A5F2B2.jpeg

66DB1F86-1C5F-4181-BE9B-6DCE48D66DFE.jpeg

907424B0-2E21-42FC-B22A-76ACE1FEED1A.jpeg

2079D380-8567-4D6E-B843-61F097643D8D.jpeg

 

 

Edytowane przez _scooby_
  • Super! 7
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

6/11/2018 - przed sezonem zimowym wpadły dywaniki gumowe Rigum z modelu GH ( szukałem, pytałem ale nikt nie miał do hawk’a).

Jak by kogoś interesowało jak to wygląda względem oryginału do GD to podklejam fotki.

Moim zdaniem jest ok. Przednie wykładają się idealnie, tył wchodzi głęboko pod fotel.

704ADB4B-B987-4874-8BFA-B1C7F08E7B90.jpeg

57376EFC-42E8-43C4-9500-341AD682933A.jpeg

A28FFB66-D25A-45F1-B44C-E3244A6DF493.jpeg

E367C6B2-362A-42BA-BFE5-1793F5E00C70.jpeg

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...