Tapicefor Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 (edytowane) Witam wszystkich, od jakiegos czasu mam problem z syczeniem przy kierownicy (jakby popuszczało gdzies powietrze) u pacjenta STI MY11. Problem pojawia się: 1. zarówno przy włączonej jak i wyłączonej kilmie 2. przy skręcie kierownicą zarówno lekkim jak i mocniejszym 3. nasilenie syczenia jest różne 4. płyn do wspomagania jest i nie ucieka - bąbli przy kręceniu kierownica też nie widać, poziom płynu jest ok 5. nic nie słychac w komorze silnika, jedynie przy kierownicy 6. byłem juz w serwisie we Wrocławiu, ale nie wyłapali co sie dzieje - dopełnili czynnika klimy i stwierdzili, że może to pompa klimatyzacji - z tym, że jak klimatyzacja jest wyłączona i nawiewy też, to syczy nadal, więc nie składa mi się to w całość. Sprawdzono cały układ kierowniczy na wypadek nieszczelności - wszystko podobno jest ok. Czy ktoś miał może podobny przypadek? Na forach dotyczacych innych aut czytam że może to nieszczelne połączenie węża podciśnienia wchodzącego do serwa lub zapowietrzony układ kierowniczy. @Andrzej Koper Panie Andrzeju może ma Pan jakiś pomysł? Załączam pliczek z nagraniem - Pozdro, Tapi syczenie STI.m4a Edytowane 3 Września 2018 przez Tapicefor błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Czy dźwięk pojawia się przy zimnym silniku czy tyko na rozgrzanym? Na100% nie masz bąbelków w zbiorniczku od wspomagania? Niech ktoś kręci kiermaną a Ty obserwuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Czy dźwięk pojawia się przy zimnym silniku czy tyko na rozgrzanym? Na100% nie masz bąbelków w zbiorniczku od wspomagania? Niech ktoś kręci kiermaną a Ty obserwuj. Generalnie na ciepłym, co do bąbli to sprawdzę raz jeszcze, dzięki co obstawiasz? Czyżby po prostu zapowietrzenie układu?Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Stawiam na jedną z dwóch opcji. Jeżeli nie masz bąbli to grzeje ci się płyn. Podobne objawy pojawiały się w modelach MY` 11-18. Były nawet zestawy chłodnic, które ratowały podobno sytuację https://www.summitracing.com/int/search/part-type/fluid-coolers. Kolejna rzecz to o-ring przy pompie oraz twardniejący z wiekiem wąż, który robi się sztywny i pojawia się nieszczelność. Film o czym mowa poniżej: Pozostaje jeszcze wymiana płynu oraz sprawdzenie naciągnięcia paska osprzętu. Podobno Subaru uznawało, że ten dźwięk jest normą co irytowało wielu użytkowników zgłaszających problem. Nie jesteś pierwszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Dzięki za wyczerpującą odpowiedź zacznę zatem od bąbli, potem wymiana płynu i oring jezeli to nie pomoże. Prawdę mówiąc zdziwiło mnie to podejście Subaru na zasadzie "ten typ tak ma", ale jak wiemy Subaru to stan umysłu Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Napisz jak zakończy się historia. Może to być wskazówka dla wielu osób borykających się z tym problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Mam to samo STI MY11 . Tylko na rozgrzanym silniku, co by oznaczało gorący płyn. Delikatne syczenie przy obracaniu kierownicą bądź nawet przy delikatnym jej poruszeniu celem wymuszenia pracy wspomagania. Myślałem, że to pompa powoli się kończy, ale też sprawdzę tematy poruszone wyżej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 7 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 Pierwszy test zrobiony-kilkanascie cykli lewo-prawo i faktycznie pojawiły sie duze, pojedyncze bąble w zbiorniczku. Teraz sie zastanawiam czy nadal kontynuować, bo bąble nie ustały, czy tez oznacza to ze gdzies jest nieszczelność i skupić sie na zaworze. Bąble pojawily sie jedynie podczas poruszania kierownicą, bez ruchu w zbiorniczku nie widać powietrza. Jak wspominałem wycieku płynu nie ma, układ niby szczelny. Czy możliwe ze mimo to ze nie ma wycieku to zaciąga gdzieś powietrze - np wspomniany wyżej oring? Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 Wymień w pierwszej kolejności ten o-ring. Skalę trudności 1-10 oceniam na 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 12 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 Tak zrobyie, acz pewnie chwila mi zejdzie, dam znać jak zrobię jaki efektWysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 U mnie o-ring pomógł na chwilę, dopiero po wymianie węża się uspokoiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 13 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 @MDsuperstar wymieniałeś od razu wszystkie odcinki węża? W ASO sprawdzili mi układ i powiedzieli ze jest szczelny, pytanie jak to sprawdzali.....Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Wymieniłem o-ring sam w garażu, potem przy okazji jakiegoś przeglądu zgłosiłem, że dźwięki powróciły i mój serwis wymienił mi tylko ten górny wąż (ten na którym zmieniałem o-ring) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ThorG. Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 17 godzin temu, Tapicefor napisał: dam znać jak zrobię jaki efekt dawaj, bom ciekaw także (ostatnia opcja jest taka, że Ci się kiera wściekła) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 13 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Oring zamówiłem w ASO, 6 pln, bedzie za kilka dni, pewnie postaram sie sam wymienić wiec pod koniec przyszłego tyg. powinienem coś wiedzieć.Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 (edytowane) Mialem to sycaenie w swoim 09 STI - pomogly nowe zaciski regulowane na tej gornej rurce. Ta rurka z czasem twardnieje, a fabryczne zaciski sa slabe i poprostu powietrze jest zasysane wlasne na tych klamrach. Po wymianie zaciskow mam cisze. Edytowane 19 Września 2018 przez Eryk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 19 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Mialem to sycaenie w swoim 09 STI - pomogly nowe zaciski regulowane na tej gornej rurce. Ta rurka z czasem twardnieje, a fabryczne zaciski sa slabe i poprostu powietrze jest zasysane wlasne na tych klamrach. Po wymianie zaciskow mam cisze. A kojarzysz czy zaciski kupowales w ASO czy gdzies cos podobnego mozna dostac? Znajac zycie to w ASO potrwa to conajmniej kilka dni bo zapewne nie ma na stanie.Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Szczerze mowiac to nie pamietam gdzie kupowalem - ale na pewno nie ASO - zastosowalem cos w tym stylu (calosc z nierdzewki): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 19 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Dzięki, zaciski kupiłem, wiec mam zestaw zaciski i oring przy pompie. Jaj tak dalej pozbieram to całość wymienię łącznie z przewodami Profilaktycznie- kupował ktoś przewody i kojarzy jaka cena w ASO lub nie OEMowych jakichś?Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 12 godzin temu, Tapicefor napisał: kupował ktoś przewody Ten górny o którym pisałem, coś około stówki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Dzięki.Oring i obejmy mam. Dam znać o efektach jak wymienię.Wąż-odcinek od pompy do zbiorniczka to koszt ok. 130 pln (w ASO, swieza cena )Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 28 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Oring zmieniony, obejmy także - poprawy brak. Okazuje się, że wąż jest już naprawdę sztywny, więc jest opcja, że tu leży problem. Na razie nie mam siły walczyć, pewnie przy zmianie kół na zimowe to załatwię, więc jeszcze kilka tygodni czekania. Jak to nie pomoże, to chyba pozostanie przyznać, że "ten typ tak ma" ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 8 godzin temu, Tapicefor napisał: Jak to nie pomoże, to chyba pozostanie przyznać, że "ten typ tak ma" ;( Chyba tak jest. Ja wymieniłem płyn na nowy, żadnych nieszczelności nie ma, płyn się nie gotuje a syczenie nadal na rozgrzanym słychać. Skoro wszystko działa jak trzeba, to chyba TTTM . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Krótki update - nowy wąż od pompy do zbiorniczka i dalej syczy, na ten moment kończę walkę i uznaję że tak ma być, bo szkoda mi sie ładować w jakieś dziwne wymiany czegokolwiek jak cos padnie to będę się martwiłWysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się