Skocz do zawartości

syczenie przy kierownicy - brak pomysłu :(


Tapicefor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

od jakiegos czasu mam problem z syczeniem przy kierownicy (jakby popuszczało gdzies powietrze) u pacjenta STI MY11.

 

Problem pojawia się:

1. zarówno przy włączonej jak i wyłączonej kilmie

2. przy skręcie kierownicą zarówno lekkim jak i mocniejszym

3. nasilenie syczenia jest różne

4. płyn do wspomagania jest i nie ucieka - bąbli przy kręceniu kierownica też nie widać, poziom płynu jest ok

5. nic nie słychac w komorze silnika, jedynie przy kierownicy

6. byłem juz w serwisie we Wrocławiu, ale nie wyłapali co sie dzieje - dopełnili czynnika klimy i stwierdzili, że może to pompa klimatyzacji - z tym, że jak klimatyzacja jest wyłączona i nawiewy też, to syczy nadal, więc nie składa mi się to w całość. Sprawdzono cały układ kierowniczy na wypadek nieszczelności - wszystko podobno jest ok.

 

Czy ktoś miał może podobny przypadek?

Na forach dotyczacych innych aut czytam że może to nieszczelne połączenie węża podciśnienia wchodzącego do serwa lub zapowietrzony układ kierowniczy.

 

@Andrzej Koper Panie Andrzeju może ma Pan jakiś pomysł? :)

 

Załączam pliczek z nagraniem -

 

Pozdro,

Tapi

 

 

syczenie STI.m4a

Edytowane przez Tapicefor
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dźwięk pojawia się przy zimnym silniku czy tyko na rozgrzanym?
Na100% nie masz bąbelków w zbiorniczku od wspomagania? Niech ktoś kręci kiermaną a Ty obserwuj.
 
Generalnie na ciepłym, co do bąbli to sprawdzę raz jeszcze, dzięki :) co obstawiasz? Czyżby po prostu zapowietrzenie układu?


Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na jedną z dwóch opcji.

Jeżeli nie masz bąbli to grzeje ci się płyn. Podobne objawy pojawiały się w modelach MY` 11-18.

Były nawet zestawy chłodnic, które ratowały podobno sytuację

https://www.summitracing.com/int/search/part-type/fluid-coolers.

 

Kolejna rzecz to o-ring przy pompie oraz twardniejący z wiekiem wąż, który robi się sztywny i pojawia się nieszczelność.

Film o czym mowa poniżej:

 

Pozostaje jeszcze wymiana płynu oraz sprawdzenie naciągnięcia paska osprzętu.

Podobno Subaru uznawało, że  ten dźwięk jest normą co irytowało wielu użytkowników zgłaszających problem.

Nie jesteś pierwszy :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) zacznę zatem od bąbli, potem wymiana płynu i oring jezeli to nie pomoże. Prawdę mówiąc zdziwiło mnie to podejście Subaru na zasadzie "ten typ tak ma", ale jak wiemy Subaru to stan umysłu :)

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo STI MY11 :). Tylko na rozgrzanym silniku, co by oznaczało gorący płyn. Delikatne syczenie przy obracaniu kierownicą bądź nawet przy delikatnym jej poruszeniu celem wymuszenia pracy wspomagania.

Myślałem, że to pompa powoli się kończy, ale też sprawdzę tematy poruszone wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy test zrobiony-kilkanascie cykli lewo-prawo i faktycznie pojawiły sie duze, pojedyncze bąble w zbiorniczku. Teraz sie zastanawiam czy nadal kontynuować, bo bąble nie ustały, czy tez oznacza to ze gdzies jest nieszczelność i skupić sie na zaworze. Bąble pojawily sie jedynie podczas poruszania kierownicą, bez ruchu w zbiorniczku nie widać powietrza.

Jak wspominałem wycieku płynu nie ma, układ niby szczelny. Czy możliwe ze mimo to ze nie ma wycieku to zaciąga gdzieś powietrze - np wspomniany wyżej oring?

 

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to sycaenie w swoim 09 STI - pomogly nowe zaciski regulowane na tej gornej rurce.  Ta rurka z czasem twardnieje, a fabryczne zaciski sa slabe i poprostu powietrze jest zasysane wlasne na tych klamrach. Po wymianie zaciskow mam cisze.

Edytowane przez Eryk
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to sycaenie w swoim 09 STI - pomogly nowe zaciski regulowane na tej gornej rurce.  Ta rurka z czasem twardnieje, a fabryczne zaciski sa slabe i poprostu powietrze jest zasysane wlasne na tych klamrach. Po wymianie zaciskow mam cisze.
A kojarzysz czy zaciski kupowales w ASO czy gdzies cos podobnego mozna dostac? Znajac zycie to w ASO potrwa to conajmniej kilka dni bo zapewne nie ma na stanie.

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zaciski kupiłem, wiec mam zestaw zaciski i oring przy pompie. Jaj tak dalej pozbieram to całość wymienię łącznie z przewodami Profilaktycznie- kupował ktoś przewody i kojarzy jaka cena w ASO lub nie OEMowych jakichś?

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring zmieniony, obejmy także - poprawy brak.

Okazuje się, że wąż jest już naprawdę sztywny, więc jest opcja, że tu leży problem. Na razie nie mam siły walczyć, pewnie przy zmianie kół na zimowe 

to załatwię, więc jeszcze kilka tygodni czekania.

Jak to nie pomoże, to chyba  pozostanie przyznać, że "ten typ tak ma" ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tapicefor napisał:

Jak to nie pomoże, to chyba  pozostanie przyznać, że "ten typ tak ma" ;(

Chyba tak jest. Ja wymieniłem płyn na nowy, żadnych nieszczelności nie ma, płyn się nie gotuje a syczenie nadal na rozgrzanym słychać. Skoro wszystko działa jak trzeba, to chyba TTTM ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Krótki update - nowy wąż od pompy do zbiorniczka i dalej syczy, na ten moment kończę walkę i uznaję że tak ma być, bo szkoda mi sie ładować w jakieś dziwne wymiany czegokolwiek jak cos padnie to będę się martwił

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...