Skocz do zawartości

Pytanie przed zakupem


-=nikon=-

Rekomendowane odpowiedzi

No to zaczynamy :D Niektóre będą pytania z cyklu głupich to pewne. 
Na początek na co najbardziej zwracać uwagę przy kupnie Legacy? Poprzednio szukałem Suzuki Swifta sporta i kilku właścicieli od mnie co nieco o aucie się dowiedziało, poszukiwana trwały  9 mc ale żona lata sportem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, -=nikon=- napisał:

Na początek na co najbardziej zwracać uwagę przy kupnie Legacy?

Przede wszystkim przy zakupie pojedź do warsztatu specjalizującego się w Subaru ;). Dobrze by było, aby sprzedający miał historię napraw, wymiany olejów itp. itd.

Zwróć uwagę na:

  • Pompę wspomagania, czy nie wyje 
  • Luzy na przednim mechaniźmie wycieraczek 
  • Tylną wycieraczkę 
  • Zamek centralny szczególnie w tylnych lewych drzwiach 
  • Zacinająca się klamka/uchwyt tylnej klapy
  • Tłumiki, czy nie są pordzewiałe, dziurawe
  • Manszety przegubów, Tuleje wahaczy z przodu, Łączniki stabilizatora, Tuleje tylnego zawieszenia 
  • Objawy UPG, czyli: bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym, majonez na korku oleju, dym przy odpalaniu
  • Jeśli samochód ma LPG to, czy miał regulacje zaworów
  • Rdzę - szczególnie tylne nadkola, u góry przy uszczelce przedniej szyby
  • Maglownicę, czy np. nie stuka, cieknie 
  • Tarcze hamulcowe, czy nie biją przy hamowaniu
  • Pasek klinowy wielorowkowy - lubi piszczeć 
  • Wiskozę 

Oprócz tego sprawdź (oczywiście wszystko zależy od przebiegu i silnika) kiedy był wymieniany rozrząd, świece, sprzęgło i dwumasa , oleje w A/T i w dyfrach.

Dobrze by było, abyś miał ze sobą interfejs OBD, żeby sprawdzić, czy nie ma jakiś błędów w historii :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mało co różni się od standardów. Z tym że na pewno będę chciał odwiedzić aso z subaru przed kupnem o ile będzie taka opcja. 
To teraz co do silników. Szukam na 1000% BP i tutaj mamy 3 wersje 2.0 z tego co widzę.:
B4 2.0 SOHC 137 KM 
B4 2.0 DOHC 150 KM 
B4 2.0 DOHC 165 KM 

I teraz powstaje pytanie którego szukać, z tym że możliwe że kiedyś pojawi się LPG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, -=nikon=- napisał:

I teraz powstaje pytanie którego szukać, z tym że możliwe że kiedyś pojawi się LPG. 

Do gazu zdecydowanie 2.0 SOHC 137KM - regulacja zaworowa na śrubki - koszt 300zł

Choć dynamika nie jest mocną stroną tego silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Oczkoo15 napisał:

Do gazu zdecydowanie 2.0 SOHC 137KM - regulacja zaworowa na śrubki - koszt 300zł

Choć dynamika nie jest mocną stroną tego silnika ;)

Zapewne w DOHC trzeba silnik wyjąć i tu już koszty. 

Edytowane przez -=nikon=-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Oczkoo15 napisał:

Może być co 50tys km, a może być co 100tys km. Wszystko zależy od instalacji LPG :)

Od LPG będę się bronił ale nie wykluczam go z powodu pracy swojej ;) 
Teraz pytanie o napęd. Szukamy manualnej skrzyni to pewne i tutaj niestety rynek jest dość wąski. 
I czy ja dobrze widzę niektóre mają starły napęd inne rozpinany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, -=nikon=- napisał:

Zapewne w DOHC trzeba silnik wyjąć i tu już koszty. 

Nie trzeba wyciągać, sporo warsztatów radzi sobie bez tego. Dodatkowo przy EJ20F luzy robi się co 100tyś, EJ204 co około 50tyś (sprawdza, bo reguluje się tylko wtedy gdy trzeba). Pomiędzy DOHC 150 i 165 koni jest taka różnica, że 150 lepiej jedzie z dołu a górę ma słabszą, ale nie są to duże różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się wtrącę... 

Jeśli nie masz możliwości wziąć auta do ASO to polecam speców z internetu. Link mogę dać na priv. Sam z tego skorzystałem przy kupnie tego akurat wozu i jestem bardzo zadowolony z usług. Szczególnie przydatne, gdy sam nie możesz pojechać i pooglądać. 

W ASO też fajnie to robią, tylko nieco taniej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Slawskip napisał:

Nie trzeba wyciągać, sporo warsztatów radzi sobie bez tego. Dodatkowo przy EJ20F luzy robi się co 100tyś, EJ204 co około 50tyś (sprawdza, bo reguluje się tylko wtedy gdy trzeba). Pomiędzy DOHC 150 i 165 koni jest taka różnica, że 150 lepiej jedzie z dołu a górę ma słabszą, ale nie są to duże różnice.

Hej kogo masz na myśli ? 

 

20 minut temu, Orear napisał:

Tak się wtrącę... 

Jeśli nie masz możliwości wziąć auta do ASO to polecam speców z internetu. Link mogę dać na priv. Sam z tego skorzystałem przy kupnie tego akurat wozu i jestem bardzo zadowolony z usług. Szczególnie przydatne, gdy sam nie możesz pojechać i pooglądać. 

W ASO też fajnie to robią, tylko nieco taniej. ;)

Podeślij linka na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...