Skocz do zawartości

Outback 2005 3.0AT B+G - życie ze spełnionym marzeniem :)


thorxahest

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno nie zaglądałem, bo rodzina się powiększyła, ale postaram się nadrobić zaległości forumniane :drool:.

Przy Subarynie wiele nie kombinowałem, za to zdążyłem przy wyższych temperaturach popsuć schowek - temperatury włoskie wytrzymał kilkanaście lat, polskiego ciepłego lata już nie. I pewnego pięknego gorącego letniego dnia, zachciało mi się zasunąć schowek (co zrobiłem chyba po raz trzeci od zakupu) i został mi w ręku, a pozostała część się już nie wydostała. Trzeba będzie wymienić, albo naprawić, ale to już na przyszły rok zostawię, bo czasu zero.

 

panel.thumb.jpg.45e2e491055e865cc9a94cf3ef881d73.jpg

 

Rozebrałem również filtry gazu celem ich wymiany, ale po oględzinach stwierdziłem, że są ładne więc nie ma potrzeby narazie także zmontowałem z powrotem.

 

IMG_20190817_132938.thumb.jpg.c69a3c017d2a673567242b2d09985700.jpg

 

IMG_20190817_134937.thumb.jpg.1c389d63956241381e0b8efcf461c685.jpg

 

Dodatkowo zaczęła wyć łożysko-piasta w tylnym prawym kole, zakupiłem i podjąłem się wymiany, jednak nie mogłem wybić, było zapieczone i bez ściągacza nie dało rady, także skończyłem z wymianą w warsztacie :) Teraz cichutko, jak makiem zasiał.

 

20190905_123545.thumb.jpg.60aeae8686f31aa1eb522c8bc3e141f3.jpg

 

 

20190905_123604.thumb.jpg.cc449d6059152b874e467f9ee2b28202.jpg

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Klocki tył przy wymianie piasty okazały się wyzerowane, także kupiłem nowe i wymieniłem, ale nie ma większej różnicy w hamowaniu - jednak przód dużo ważniejszy i na nim się skupia siła hamowania.

 

IMG_20191019_150048.thumb.jpg.aee1c994560f756f232e131e7b3fa01f.jpg

 

Dodatkowo przyciemniłem szyby, bo w kombiaku jednak osłony słoneczne dla dziecka w foteliku, skierowanym wstecz nie mają większego sensu i Małą stale raziło. Folia 3M 85%

 

IMG_20191023_122451.thumb.jpg.ae3d2dc9a019f5232f77dd7b8e7e992f.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Podmieniłem H7 na H7 Cold White i postojówki na Ledy W5W Cold White.

 

1.thumb.jpg.01f421eaff358b8c3bb8c3474926efad.jpg

 

Przy okazji zdemontowałem całą puszkę filtra powietrza (z powodu chęci zostania się do migacza  - na dole halogen) Całkiem czysto, trochę błota na dole. :thumbup:

 

IMG_20191123_180345.thumb.jpg.7f76bc94261a53d274246dfcc2757074.jpg

 

Tu już efekt finalny.

 

3.thumb.jpg.150b911906194571b0c5acdd850671d2.jpg

Edytowane przez thorxahest
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Niestety walnęła prawa (od pasażera) uszczelka pod głowicą przy przebiegu ok. 233 tys km. :cry:

 

Naprawa w sumie ok 5 tys. pln:

- wymiana kompletu uszczelek - góra silnika (boki, bo boxer :)),

- planowanie głowic

- filtry, olej, płyny,

- regulacja zaworów.

 

Prócz braku wypluwania płynu chłodniczego ze zbiorniczka, reszta pracy silnika bez zmian - pracuje równo i stabilnie :)

Przy okazji zregenerowałem magiel (500 pln), ustawiono zbieżność. Ustały stuki zawieszenia.

Odgrzybiłem i przeprowadziłem ozonowanie klimy.

 

image.thumb.jpeg.aaba52d3be8090b21ef0977108bf5c76.jpeg

 

 

Także poszło trochę kasy, ale na tą chwilę nie ma się do czego doczepić w aucie - znów można się cieszyć jazdą i liczę, że tak zostanie przez najbliższe lata :drool:

 

 

Edytowane przez thorxahest
  • Super! 1
  • Smutny 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, tanio nie było jak by nie patrzeć, ale pewnie podobnie jak z jakimś dieselem w przypadku byle awarii, choć nie mam porównania.

Byłem przygotowany na ten wydatek dzięki Naszemu Forum i ciułałem kasę w razie W.

 

Dziś siadło ponad 400 km na raz, bez problemu ;) Z tempomatem spalanie wg kompa przy prędkości licznikowej 140 km/h (licznik zawyża o ok 10kmh.) 9,8 -10,2-4 l/100 km

 

Po powrocie z trasy zainstalowałem  jeszcze migacze LED, gdyż przyszedł przerywacz migaczy, pasuje - wizualnie dla ogółu Społeczeństwa, nie ma większej różnicy, ale  w moim detalowym podejściu jest - światło pojawia się w od razu w całym kloszu, jak w nowych autach, także działa i jest ok :) Nagram coś przy okazji, może będzie widać.

 

Czyli są potrzebne żarówki LED i przerywacz migaczy LED, bo same żarówki nie działają -  w moim przerywaczu można nawet ustawić pokrętłem prędkość migania.

 

Zlokalizowałem ostatnio również ów ultradźwięk - dochodzi z okolic elektrozaworu gazu. Pojechałem do gazownika, ale jak opisałem sytuację, czyli na zimnym silniku rano przez minutę słychać dźwięk, to stwierdził, że nie miał takiego takiego przypadku i mam zostawić auto ewentualnie, żeby to zobaczył, ale zrezygnowałem - dopytałem, czy nie wybuchnie, to się zaśmiał, więc jeżdżę dalej, bo problemu to nie sprawia :dance:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem również regenerator lakieru, jeszcze nie używałem, ciekaw jestem efektu, bo tradycyjna pasta Tempo na kombiaku zajmuje za dużo czasu...

 

obraz.png.d9fbffca519a3ffef81443d90948e0fe.png

 

PS 22.05 - Auto wypolerowałem, jest efekt nawoskowania, lakier również nabrał koloru, rysy raczej nie zniknęły. Używałem dość oszczędnie, zatem na jakieś 5 razy jeszcze powinno starczyć - woda zbiera się większe skupiska i łatwiej spływa. Jestem zadowolony z efektu. Łatwo się aplikuje, tylko trzeba najpierw dokładnie umyć i wytrzeć np ręcznikiem całe auto.

Edytowane przez thorxahest
aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Wywaliło błąd P0700 po ostrym manewrze w prawo.

Przyczynę i rozwiązanie mojego przypadku opisałem w innym poście - króciec od chłodniczki oleju wymieniony, dolano 4,5l oleju do skrzyni, na razie błędów nie pokazuje. Naprawa w dwa dni.

 

Dodatkowo ostatnimi czasy wymieniłem prawy łącznik stabilizatora:

 

IMG_20200509_123618_9.thumb.jpg.9861868e051c5ac68cf261540a0916b4.jpg

 

Zmieniłem klemę na łatwo-odpinaną.

 

IMG_20200509_104440_1.thumb.jpg.6fe54dbe7e78543a5976e83ae1dc9e65.jpg

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

W czasie ostatnich mrozów, zaczęła wyć pompa wspomagania w trasie podobnie do poniższych. Przy przyspieszaniu i manewrowaniu słychać było wycie. Dodatkowo zauważyłem bąbelki powietrza w zbiorniczku wspomagania.

 

 

 

Wymieniłem o-ring dzięki podpowiedziom Kolegów z innych postów - był twardy, sparciały, co więcej zauważyłem, popękany wąż na końcach - w miejscach opasek zaciskowych. Skróciłem wąż po 2-3 cm na końcach. Przy zbiorniczku zdemontowałem filtr powietrza dla ułatwienia dostępu. 

Króciec jest twardy, ale na razie postanowiłem go zachować bo jest w dobrym stanie.

Uzupełniłem płyn - Dextron III

 

IMG_20210123_171603_2.thumb.jpg.517756e909e5e8717464c2b0bb32f925.jpg

 

Po wymianie i odpowietrzeniu, pompa przestała hałasować, bąbelki przestały lecieć i poprawiło się skręcanie kierownicą - działa płynniej, także polecam.

 

Edytowane przez thorxahest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...