Kuba259 Posted June 13, 2018 Share Posted June 13, 2018 (edited) Czesc, ostatnio w wrx pojawiły mi sie bąble w zbiorniczku wyrównawczym, 1 diagnoza -upg, wykonałem 3 testy na kazdym ze zbiorniczka, wynik za kazdym razem negatywny, wiec raczej nie UPG, pytanie gdzie szukac problemu? Edited June 13, 2018 by Kuba259 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemoST Posted June 13, 2018 Share Posted June 13, 2018 Przy ostrzejszej jeździe nie wyrzuca płynu do przelewowego? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted June 13, 2018 Author Share Posted June 13, 2018 1 minutę temu, PrzemoST napisał: Przy ostrzejszej jeździe nie wyrzuca płynu do przelewowego? Nic takie nie zauwazylem, temp płynu nigdy nie przekracza połowy skali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemoST Posted June 13, 2018 Share Posted June 13, 2018 Temperatura może być w normie - obserwacja zegara to nie wszystko. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności najtańsze rzeczy - korki chłodnicy i zbiornika ciśnieniowego nad turbo. W dalszej kolejności pompa wody, drożność chłodnicy. Jeśli to nie przyniesie rezulatów, przyczyny trzeba szukać głębiej (pęknięta głowica). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted June 13, 2018 Author Share Posted June 13, 2018 Jesli bylaby pęknięta głowica to nie wyszłoby nic podczas testu uszczelki? 19 minut temu, PrzemoST napisał: Temperatura może być w normie - obserwacja zegara to nie wszystko. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności najtańsze rzeczy - korki chłodnicy i zbiornika ciśnieniowego nad turbo. W dalszej kolejności pompa wody, drożność chłodnicy. Jeśli to nie przyniesie rezulatów, przyczyny trzeba szukać głębiej (pęknięta głowica). Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemoST Posted June 13, 2018 Share Posted June 13, 2018 W jakich warunkach robiony był test CO2? Wynik jest miarodajdny po ostrym przegonieniu auta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted June 13, 2018 Author Share Posted June 13, 2018 13 minut temu, PrzemoST napisał: W jakich warunkach robiony był test CO2? Wynik jest miarodajdny po ostrym przegonieniu auta. Dokladnie tak, przed testem byl bardzo dobrze dogrzany, po ładnych paru minutach korek od chłodnicy polecial daleko. Dodam ze węże od wody do chłodnicy sa miękkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted June 13, 2018 Share Posted June 13, 2018 Jest LPG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted June 13, 2018 Author Share Posted June 13, 2018 4 minuty temu, mirasek napisał: Jest LPG? Nie posiadam Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiWRX Posted June 13, 2018 Share Posted June 13, 2018 Ja też robiłem test na zawartość co2 co prawda w N/A dwa razy i nic nie wykazało. Węże były miękkie ponieważ poprzedni właściciel wymienił chłodnice i kork nie był ori. dopiero po wymianie na taki jak ma byc czyli z subaru 108kpa nowy węże stwardły ale bąble zostały a płyn w zbiorniku rósł. Wskaznik tez nie podnosił się ponad standard. Diagnoza, chwila zawachania i ściągam czapki. Głowice do sprawdzenia na szczelność ale były ok, poskladane i po problemie.Szukaj najpierw nieszczelności np wąż chłodzenia turbo ten co idzie do zbiorniczka po lewej z nim miałem tez problem w wrx lub kup nowy korek na początek. Sorry za pisownie ale z fona. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted June 13, 2018 Author Share Posted June 13, 2018 30 minut temu, MattiWRX napisał: Ja też robiłem test na zawartość co2 co prawda w N/A dwa razy i nic nie wykazało. Węże były miękkie ponieważ poprzedni właściciel wymienił chłodnice i kork nie był ori. dopiero po wymianie na taki jak ma byc czyli z subaru 108kpa nowy węże stwardły ale bąble zostały a płyn w zbiorniku rósł. Wskaznik tez nie podnosił się ponad standard. Diagnoza, chwila zawachania i ściągam czapki. Głowice do sprawdzenia na szczelność ale były ok, poskladane i po problemie.Szukaj najpierw nieszczelności np wąż chłodzenia turbo ten co idzie do zbiorniczka po lewej z nim miałem tez problem w wrx lub kup nowy korek na początek. Sorry za pisownie ale z fona. Korki mam ori ale chyba tak czy siak zaczne od wymiany wlasnie tych korków Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Test nie zawsze wychodzi pozytywny. Nie wiem dlaczego, ale tak bywa. Widocznie potrzebne jest dość duże stężenie CO2 w płynie. Niemniej, jak przedmuch jest już konkretny, to i temperatura leci poza skalę, i przerzuca płyn do wyrównawczego, no i płyn w testerze wyraźnie się przebarwia. Co do testu, to tak jak Koledzy piszą, auto trzeba nagrzać, a tester z płynem na zbiorniczku trzymać dość długo, zgodnie z instrukcją danego testera. Jak przedmuch jest nieduży (jak było u mnie), płyn "zzieleniał" dopiero po około minucie na podwyższonych do 2-3tys. obrotach. Innym razem nie zzieleniał wcale, a spaliny jednak powoli szły w układ. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 A czy w plastikowym zbiorniku na krawędzi poziomu płynu tworzy się brązowy, brudny nalot ? To też może wskazywać na przedmuch z komory spalania przez UPG do układu chłodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 (edited) 3 godziny temu, rydzada napisał: Test nie zawsze wychodzi pozytywny. Nie wiem dlaczego, ale tak bywa. Widocznie potrzebne jest dość duże stężenie CO2 w płynie. Niemniej, jak przedmuch jest już konkretny, to i temperatura leci poza skalę, i przerzuca płyn do wyrównawczego, no i płyn w testerze wyraźnie się przebarwia. Co do testu, to tak jak Koledzy piszą, auto trzeba nagrzać, a tester z płynem na zbiorniczku trzymać dość długo, zgodnie z instrukcją danego testera. Jak przedmuch jest nieduży (jak było u mnie), płyn "zzieleniał" dopiero po około minucie na podwyższonych do 2-3tys. obrotach. Innym razem nie zzieleniał wcale, a spaliny jednak powoli szły w układ. 3 godziny temu, Tomasz_555 napisał: A czy w plastikowym zbiorniku na krawędzi poziomu płynu tworzy się brązowy, brudny nalot ? To też może wskazywać na przedmuch z komory spalania przez UPG do układu chłodzenia. Brak jakiegokolwiek osadu, chyba znalazlem winowajcę, lekka nieszczelność chłodnicy przy korku, na tym czarnym plastiku zaraz poniżej korka, zauważyłem ze jest lekki wyciek z tego miejsca. Edited June 15, 2018 by Kuba259 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 19 minut temu, Kuba259 napisał: lekka nieszczelność chłodnicy przy korku, na tym czarnym plastiku zaraz poniżej korka, zauważyłem ze jest lekki wyciek z tego miejsca. Co prawda ja mam Impreze w wersji dla biedaków ale taka właśnie mała nieszczelność na łączeniu aluminium i plastiku na chłodnicy powodowała u mnie pojawianie się bąbli w zbiorniku przelewowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 3 godziny temu, Narrator napisał: Co prawda ja mam Impreze w wersji dla biedaków ale taka właśnie mała nieszczelność na łączeniu aluminium i plastiku na chłodnicy powodowała u mnie pojawianie się bąbli w zbiorniku przelewowym. Mam nadzieje ze u mnie to samo, teraz pytanie jak fachowo nazywa sie ta plastikowa czesc i czy da sie ja kupic osobno ? Mógłby sie ktos wypowiedzieć na ten temat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorG. Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 ciężki temat, ponoć tymczasowo pomaga poxilina - jak dla mnie całość do wymiany Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Chłodnica do wymiany i ciesz się, że tylko to. Nie ma sensu nic kleić czy sztukować Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Ew. w wizyta w profesjonalnym zakładzie zajmującym się naprawą chłodnic. Przynajmniej w celu oględzin czy warto to naprawiać czy faktycznie lepiej wymienić. Faktycznie, możesz świętować sukces. Dla większości z nas bąble w zbiorniku to jak wyrok śmierci ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted June 16, 2018 Author Share Posted June 16, 2018 7 godzin temu, Tomasz_555 napisał: Ew. w wizyta w profesjonalnym zakładzie zajmującym się naprawą chłodnic. Przynajmniej w celu oględzin czy warto to naprawiać czy faktycznie lepiej wymienić. Faktycznie, możesz świętować sukces. Dla większości z nas bąble w zbiorniku to jak wyrok śmierci ;) To sie jeszcze okaze ale miejmy nadzieje. Dzieki za pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now