Przecier Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Drodzy Koledzy wczoraj na warsztacie mój mechanik stwierdził że kończy się jakies Łożysko oporowe przy sprzegle i że czeka mnie wymiana sprzęgła. Wiem że mam dwumase i jest to cholernie drogie ale wiem że można zrobic swapa na zwykle, tylko powiedzcie mi czy to dobre wyjscie czy nie i jakie są koszta takich zabiegów. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Drodzy Koledzy wczoraj na warsztacie mój mechanik stwierdził że kończy się jakies Łożysko oporowe przy sprzegle i że czeka mnie wymiana sprzęgła. Wiem że mam dwumase i jest to cholernie drogie ale wiem że można zrobic swapa na zwykle, tylko powiedzcie mi czy to dobre wyjscie czy nie i jakie są koszta takich zabiegów. Dzieki Hej,Powiem po sobie. Ja już kupiłem Legacy z kołem jednomasowym. Nie czułem tego podczas jazdy tj. o tym co mam powiedział mi mechanik jak sprzęgło się kończyło robił wymianę. Za exedy z wymianą zapłaciłem 1500. Z konwersją do jednomasy szarpnie Cie po kieszeni trochę bardziej.PozdrawiamWysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafcioL27 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Witam, Ja również robiłem osobiście konwersje i bardzo polecam , sam zestaw sprzęgła (docisk, tarcza i łożysko oporowe) zapłaciłem 629 zł do tego koło zamachowe używane od kolegi za 150 złoty plus nowe łożysko w koło zamachowe 22 zł. Łapa dociskowa została bo akurat pasowała z dwumasowego koła. Całość robiłem jak uszczelniałem silnik plus regulacja zaworów, kompletny rozrząd i padło jednocześnie na sprzęgło bo koło dwumasowe na wolnych już sobie ćwierkało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 A jaki ma wplyw na jazde taka konwersja? No powiem szczeze ze to sprzeglo dwumasowe to srednio mi sie podoba w porownaniu z sprzeglami jakie mialem choc by w celice 6gen. Tam to jakos bardziej rasowo dzialalo a w Legacy to sprzeglo jest takie jakies mulowate bierze na calej długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 A jaki ma wplyw na jazde taka konwersja? No powiem szczeze ze to sprzeglo dwumasowe to srednio mi sie podoba w porownaniu z sprzeglami jakie mialem choc by w celice 6gen. Tam to jakos bardziej rasowo dzialalo a w Legacy to sprzeglo jest takie jakies mulowate bierze na calej długości. Nie wiem jaki ma wpływ, nie jeździłem z dwumasamą. Dla mnie jest ok.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Ok Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 U mnie koszty byly troche wyzsze, bo mam konwersje na 230mm (teoretycznie tak powinno byc, alternatywa jest 225mm - tansze rozwiazanie). U mnie poszly takie czesci: Tarcza sprzęgła 230mm OEM 30100AA870 Docisk sprzęgła OEM 30210AA620 Łożysko oporowe sprzęgła OEM 30502AA051 Łapa sprzęgła OEM 30531AA132 Mocowanie łożyska sprzęgła ("sprężynki") OEM 30539AA000 - 2 sztuki T. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michus Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Panowie czy koło zamachowe z legacy IV 2,5 EJ 25 bedzie pasowało do 2.0 165 km? Planuje konwersje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 14.06.2018 o 13:36, Tummi napisał: U mnie koszty byly troche wyzsze, bo mam konwersje na 230mm (teoretycznie tak powinno byc, alternatywa jest 225mm - tansze rozwiazanie). U mnie poszly takie czesci: Tarcza sprzęgła 230mm OEM 30100AA870 Docisk sprzęgła OEM 30210AA620 Łożysko oporowe sprzęgła OEM 30502AA051 Łapa sprzęgła OEM 30531AA132 Mocowanie łożyska sprzęgła ("sprężynki") OEM 30539AA000 - 2 sztuki T. No to chyba czeka mnie taki swap bo już mnie to świergotanie o ból głowy przyprawia A co z kołem zamachowym??? jakie dałeś???? Edytowane 31 Lipca 2018 przez Mariusz Pantol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Kolo (230mm) mialem juz zalozone przez poprzedniego wlasciciela, takze tutaj nie pomoge z numerem czesci. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 2 godziny temu, Tummi napisał: Kolo (230mm) mialem juz zalozone przez poprzedniego wlasciciela, takze tutaj nie pomoge z numerem czesci. T. A ma ktoś może numer OEM tego koła zamachowego jakie będzie mi potrzebne???? lub chociaż powie od jakiego Subaraka będzie pasowało???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) Godzinę temu, Mariusz Pantol napisał: A ma ktoś może numer OEM tego koła zamachowego jakie będzie mi potrzebne???? lub chociaż powie od jakiego Subaraka będzie pasowało???? Forester 2007 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa061 1x docisk sprzęgła 30210aa590 1x tarcza sprzęgła 30100aa851 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051 1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021 lub 30530AA220 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 1x łożysko koła zamachowego 806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.) WRX 2008 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090 1x docisk sprzęgła 30210aa690 1x tarcza sprzęgła 30100aa881 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa120 1x łapa - widełki sprzęgła 30531AA180 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 1x łożysko koła zamachowego 806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.) Legacy 2010 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090 1x docisk sprzęgła 30210aa620 1x tarcza sprzęgła 30100aa870 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051 1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021 lub 30530AA220 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 1x łożysko koła zamachowego 806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.) Edytowane 1 Sierpnia 2018 przez WOJO 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, WOJO napisał: 12342AA061 Forester 2007 12342AA090 WRX 2008 No i dziękuje ci bardzo T 2 godziny temu, WOJO napisał: Forester 2007 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa061 1x docisk sprzęgła 30210aa590 1x tarcza sprzęgła 30100aa851 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051 1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021 lub 30530AA220 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 1x łożysko koła zamachowego 806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.) WRX 2008 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090 1x docisk sprzęgła 30210aa690 1x tarcza sprzęgła 30100aa881 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa120 1x łapa - widełki sprzęgła 30531AA180 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 1x łożysko koła zamachowego 806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.) Legacy 2010 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090 1x docisk sprzęgła 30210aa620 1x tarcza sprzęgła 30100aa870 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051 1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021 lub 30530AA220 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 1x łożysko koła zamachowego 806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.) Rozumiem, że wystarczy żebym sobie teraz tylko wybrał który komplet bym chciał??? Domyślam się że z WRXa będzie najlepszy??? czy się mylę???? a i jakiej firmy szukać sprzęgła w rozsądnych pieniążkach???? Edytowane 1 Sierpnia 2018 przez Mariusz Pantol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 23 godziny temu, Mariusz Pantol napisał: No i dziękuje ci bardzo T Rozumiem, że wystarczy żebym sobie teraz tylko wybrał który komplet bym chciał??? Domyślam się że z WRXa będzie najlepszy??? czy się mylę???? a i jakiej firmy szukać sprzęgła w rozsądnych pieniążkach???? Niekoniecznie. Dwumasa oryginalna ma średnice pola roboczego 228x155mm, co daje pole robocze 87835,7890mm2 Koło Forestera 225x150mm = 88357,2933mm2 Koło WRX 230x155mm = 90713,4879mm2 Koło od 3.0L 240x160mm = 100530,9649mm2 Koło GT 240x155mm = 105478,9733mm2 Jak widać, każde sobie świetnie poradzi, choć najbliżej oryginału będzie koło od Forestera. Takie moje dawne przemyślenia. Taki komplet ujeżdżam od 3 lat: https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974 Oczywiście nikt Ci nie zabroni kupić kompletu do koła WRX. https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2048/6251 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 2 godziny temu, WOJO napisał: Niekoniecznie. Dwumasa oryginalna ma średnice pola roboczego 228x155mm, co daje pole robocze 87835,7890mm2 Koło Forestera 225x150mm = 88357,2933mm2 Koło WRX 230x155mm = 90713,4879mm2 Koło od 3.0L 240x160mm = 100530,9649mm2 Koło GT 240x155mm = 105478,9733mm2 Jak widać, każde sobie świetnie poradzi, choć najbliżej oryginału będzie koło od Forestera. Takie moje dawne przemyślenia. Taki komplet ujeżdżam od 3 lat: https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974 Oczywiście nikt Ci nie zabroni kupić kompletu do koła WRX. https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2048/6251 A ty w swoim Legacy masz dokładnie ten sam silnik co ja??? EJ20F 2.0 165km ?? I dokładnie to sprzęgło u mnie podejdzie???? Nie będę ukrywał że cena do forestera bardziej mi się podoba W dniu 14.06.2018 o 13:36, Tummi napisał: U mnie koszty byly troche wyzsze, bo mam konwersje na 230mm (teoretycznie tak powinno byc, alternatywa jest 225mm - tansze rozwiazanie). U mnie poszly takie czesci: T. Pytanie czy warto wydać dwa razy więcej na sprzęgło i docisk aby mieć te 230mm z WRX czy to nie ma zbyt wielkiego znaczenia???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 7 godzin temu, Mariusz Pantol napisał: A ty w swoim Legacy masz dokładnie ten sam silnik co ja??? EJ20F 2.0 165km ?? I dokładnie to sprzęgło u mnie podejdzie???? Nie będę ukrywał że cena do forestera bardziej mi się podoba Pytanie czy warto wydać dwa razy więcej na sprzęgło i docisk aby mieć te 230mm z WRX czy to nie ma zbyt wielkiego znaczenia???? Ty masz poliftowego DOHC, ja tylko 137KM SOHC. Nie warto. Nie masz takiej mocy na silniku, by wymagana była większa powierzchnia cierna. Wszystko zależy od tego, jakie koło uda Ci się zdobyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 (edytowane) 6 godzin temu, WOJO napisał: Ty masz poliftowego DOHC, ja tylko 137KM SOHC. Nie warto. Nie masz takiej mocy na silniku, by wymagana była większa powierzchnia cierna. Wszystko zależy od tego, jakie koło uda Ci się zdobyć. Ja mam przedlifta z tego co wiem z 2006r, a wydaje mi się że przedlift bo ma reduktor i nawet klapa tylna była przedlifrowa. Ale też mi się wydaje że od Forka wystarczy. To teraz muszę zdobyć tylko koło zamachowe od Forestera, aby był komplet Tylko dokładnie od którego forka szukać???? Z jakim silnikiem ten forek musi być???? i który rok???? Bo Wojo napisałeś że takie" 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa061 " a od jakiego to dokładnie jest Forka??? Na Allegro jest takie dostępne : https://allegro.pl/kolo-zamachowe-subaru-forester-00-08-i7196975994.html To takie??? Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez Mariusz Pantol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 20 godzin temu, Mariusz Pantol napisał: Ja mam przedlifta z tego co wiem z 2006r, a wydaje mi się że przedlift bo ma reduktor i nawet klapa tylna była przedlifrowa. Ale też mi się wydaje że od Forka wystarczy. To teraz muszę zdobyć tylko koło zamachowe od Forestera, aby był komplet Tylko dokładnie od którego forka szukać???? Z jakim silnikiem ten forek musi być???? i który rok???? Bo Wojo napisałeś że takie" 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa061 " a od jakiego to dokładnie jest Forka??? Na Allegro jest takie dostępne : https://allegro.pl/kolo-zamachowe-subaru-forester-00-08-i7196975994.html To takie??? Na zdjęciu niewiele widać. Jeżeli chodzi o model, w których występuje, to w podanych linkach do kompletu sprzęgieł, masz zakładkę "ZASTOSOWANIE". Uważaj na koła o oznaczeniu 12342aa070 od Forestera 2.5L XT. Inne mocowanie łożyska wyciskowego i łapy. Da się oczywiście bawić w przeróbki, ale to podraża koszt wymiany. https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2034/54972 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 5 godzin temu, WOJO napisał: Na zdjęciu niewiele widać. Jeżeli chodzi o model, w których występuje, to w podanych linkach do kompletu sprzęgieł, masz zakładkę "ZASTOSOWANIE". Uważaj na koła o oznaczeniu 12342aa070 od Forestera 2.5L XT. Inne mocowanie łożyska wyciskowego i łapy. Da się oczywiście bawić w przeróbki, ale to podraża koszt wymiany. https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2034/54972 Kurcze Wojo skarbnica wiedzy widzę z ciebie, dzięki wielkie już teraz wiem co szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 (edytowane) W dniu czwartek, 2 sierpnia 2018 o 22:14, Mariusz Pantol napisał: Pytanie czy warto wydać dwa razy więcej na sprzęgło i docisk aby mieć te 230mm z WRX czy to nie ma zbyt wielkiego znaczenia???? U mnie bylo juz zamontowane sztywne kolo zamachowe, wiec pod to poszla reszta czesci, w dodatku byly one dostepne "od reki" i temat sprzegla zamknal sie w 1 dzien, a spodziewalem sie 3 tygodni (nie wiedzialem, czy mam dwumase, czy nie). Przy okazji wypytalem o sprzeglo 225mm od Exedy i wg mechanikow jest tam inna konstrukcja sprezynek niz w sprzegle OEM (tez robione przez Exedy). Niby te OEM wygladaja solidniej. No ale to tylko z opowiesci, nie mialem okazji porownac osobiscie. T. Edytowane 7 Sierpnia 2018 przez Tummi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 (edytowane) 3 godziny temu, Tummi napisał: U mnie bylo juz zamontowane sztywne kolo zamachowe, wiec pod to poszla reszta czesci, w dodatku byly one dostepne "od reki" i temat sprzegla zamknal sie w 1 dzien, a spodziewalem sie 3 tygodni (nie wiedzialem, czy mam dwumase, czy nie). Przy okazji wypytalem o sprzeglo 225mm od Exedy i wg mechanikow jest tam inna konstrukcja sprezynek niz w sprzegle OEM (tez robione przez Exedy). Niby te OEM wygladaja solidniej. No ale to tylko z opowiesci, nie mialem okazji porownac osobiscie. T. Znaczy że to : https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974#opis_start Jest do kitu?? I lepiej kupić OEM?? jakiś link jakie to albo numerek ???? P/S: znalazłem coś takiego jeszcze i niby do mojego auta tylko firma mi nie znana: https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-blue-print-ads73033/53781?id=115281&auto=SUBARU-LEGACY-IV-KOMBI-(BL,-BP,-B13)-2.0-AWD-165KM/121KW-[EJ20]#opis_start Edytowane 7 Sierpnia 2018 przez Mariusz Pantol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, Mariusz Pantol napisał: Znaczy że to : https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974#opis_start Jest do kitu?? I lepiej kupić OEM?? jakiś link jakie to albo numerek ???? P/S: znalazłem coś takiego jeszcze i niby do mojego auta tylko firma mi nie znana: https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-blue-print-ads73033/53781?id=115281&auto=SUBARU-LEGACY-IV-KOMBI-(BL,-BP,-B13)-2.0-AWD-165KM/121KW-[EJ20]#opis_start Blue print to marka należąca do grupy bilstein Ja kupowałem z blueprinta tarcze do imprezy i zero problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafcioL27 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Exedy też było zakładane na OEM do subaru, ja mam exedy i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowrc Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Byleś nie zakładał Valeo. Potrafi śmierdzieć nawet podczas dłuższej trasy po krętych górskich drogach. poszło z fona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 12 godzin temu, przemowrc napisał: Byleś nie zakładał Valeo. Potrafi śmierdzieć nawet podczas dłuższej trasy po krętych górskich drogach. poszło z fona Ok dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się