Skocz do zawartości
Mariusz Pantol

Kończy się sprzęgło

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Koledzy wczoraj na warsztacie mój mechanik stwierdził że kończy się jakies Łożysko oporowe przy sprzegle i że czeka mnie wymiana sprzęgła. Wiem że mam dwumase i jest to cholernie drogie ale wiem że można zrobic swapa na zwykle, tylko powiedzcie mi czy to dobre wyjscie czy nie i jakie są koszta takich zabiegów. Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drodzy Koledzy wczoraj na warsztacie mój mechanik stwierdził że kończy się jakies Łożysko oporowe przy sprzegle i że czeka mnie wymiana sprzęgła. Wiem że mam dwumase i jest to cholernie drogie ale wiem że można zrobic swapa na zwykle, tylko powiedzcie mi czy to dobre wyjscie czy nie i jakie są koszta takich zabiegów. Dzieki
Hej,

Powiem po sobie.
Ja już kupiłem Legacy z kołem jednomasowym.
Nie czułem tego podczas jazdy tj. o tym co mam powiedział mi mechanik jak sprzęgło się kończyło robił wymianę.
Za exedy z wymianą zapłaciłem 1500. Z konwersją do jednomasy szarpnie Cie po kieszeni trochę bardziej.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Ja również robiłem osobiście konwersje i bardzo polecam , sam zestaw sprzęgła (docisk, tarcza i łożysko oporowe) zapłaciłem 629 zł do tego koło zamachowe używane od kolegi za 150 złoty plus nowe łożysko w koło zamachowe 22 zł. 

Łapa dociskowa została bo akurat pasowała z dwumasowego koła. 

Całość robiłem jak uszczelniałem silnik plus regulacja zaworów, kompletny rozrząd i padło jednocześnie na sprzęgło bo koło dwumasowe na wolnych już sobie ćwierkało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki ma wplyw na jazde taka konwersja? No powiem szczeze ze to sprzeglo dwumasowe to srednio mi sie podoba w porownaniu z sprzeglami jakie mialem choc by w celice 6gen. Tam to jakos bardziej rasowo dzialalo a w Legacy to sprzeglo jest takie jakies mulowate bierze na calej długości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaki ma wplyw na jazde taka konwersja? No powiem szczeze ze to sprzeglo dwumasowe to srednio mi sie podoba w porownaniu z sprzeglami jakie mialem choc by w celice 6gen. Tam to jakos bardziej rasowo dzialalo a w Legacy to sprzeglo jest takie jakies mulowate bierze na calej długości. 
Nie wiem jaki ma wpływ, nie jeździłem z dwumasamą. Dla mnie jest ok.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie koszty byly troche wyzsze, bo mam konwersje na 230mm (teoretycznie tak powinno byc, alternatywa jest 225mm - tansze rozwiazanie). U mnie poszly takie czesci:

 

Tarcza sprzęgła 230mm OEM 30100AA870
Docisk sprzęgła OEM 30210AA620
Łożysko oporowe sprzęgła OEM 30502AA051
Łapa sprzęgła OEM 30531AA132
Mocowanie łożyska sprzęgła ("sprężynki") OEM 30539AA000 - 2 sztuki

 

T.
 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy koło zamachowe z legacy IV 2,5 EJ 25 bedzie pasowało do 2.0 165 km? Planuje konwersje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 14.06.2018 o 13:36, Tummi napisał:

U mnie koszty byly troche wyzsze, bo mam konwersje na 230mm (teoretycznie tak powinno byc, alternatywa jest 225mm - tansze rozwiazanie). U mnie poszly takie czesci:

 

Tarcza sprzęgła 230mm OEM 30100AA870
Docisk sprzęgła OEM 30210AA620
Łożysko oporowe sprzęgła OEM 30502AA051
Łapa sprzęgła OEM 30531AA132
Mocowanie łożyska sprzęgła ("sprężynki") OEM 30539AA000 - 2 sztuki

 

T.
 

No to chyba czeka mnie taki swap bo już mnie to świergotanie o ból głowy przyprawia :)

 

 

A co z kołem zamachowym??? jakie dałeś????

Edytowane przez Mariusz Pantol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolo (230mm) mialem juz zalozone przez poprzedniego wlasciciela, takze tutaj nie pomoge z numerem czesci.

 

T.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Tummi napisał:

Kolo (230mm) mialem juz zalozone przez poprzedniego wlasciciela, takze tutaj nie pomoge z numerem czesci.

 

T.
 

A ma ktoś może numer OEM tego koła zamachowego jakie będzie mi potrzebne???? lub chociaż powie od jakiego Subaraka będzie pasowało????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Mariusz Pantol napisał:

A ma ktoś może numer OEM tego koła zamachowego jakie będzie mi potrzebne???? lub chociaż powie od jakiego Subaraka będzie pasowało????

Forester 2007

1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa061
1x docisk sprzęgła        30210aa590
1x tarcza sprzęgła        30100aa851
1x łożysko oporowe - dociskowe    30502aa051
1x łapa - widełki sprzęgła    30530AA021 lub 30530AA220
2x zapinka łożyska oporowego    30539AA000
8x śruba koła zamachowego    800610740
1x łożysko koła zamachowego    806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.)

 

WRX 2008

1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa090
1x docisk sprzęgła        30210aa690
1x tarcza sprzęgła        30100aa881
1x łożysko oporowe - dociskowe    30502aa120
1x łapa - widełki sprzęgła    30531AA180
2x zapinka łożyska oporowego    30539AA000
8x śruba koła zamachowego    800610740
1x łożysko koła zamachowego    806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.)

 

Legacy 2010
1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa090
1x docisk sprzęgła        30210aa620
1x tarcza sprzęgła        30100aa870
1x łożysko oporowe - dociskowe    30502aa051
1x łapa - widełki sprzęgła    30530AA021 lub 30530AA220
2x zapinka łożyska oporowego    30539AA000
8x śruba koła zamachowego    800610740

1x łożysko koła zamachowego    806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.)

Edytowane przez WOJO
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, WOJO napisał:

12342AA061 Forester 2007
12342AA090 WRX 2008

No i dziękuje ci bardzo :)

T

2 godziny temu, WOJO napisał:

Forester 2007

1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa061
1x docisk sprzęgła        30210aa590
1x tarcza sprzęgła        30100aa851
1x łożysko oporowe - dociskowe    30502aa051
1x łapa - widełki sprzęgła    30530AA021 lub 30530AA220
2x zapinka łożyska oporowego    30539AA000
8x śruba koła zamachowego    800610740
1x łożysko koła zamachowego    806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.)

 

WRX 2008

1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa090
1x docisk sprzęgła        30210aa690
1x tarcza sprzęgła        30100aa881
1x łożysko oporowe - dociskowe    30502aa120
1x łapa - widełki sprzęgła    30531AA180
2x zapinka łożyska oporowego    30539AA000
8x śruba koła zamachowego    800610740
1x łożysko koła zamachowego    806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.)

 

Legacy 2010
1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa090
1x docisk sprzęgła        30210aa620
1x tarcza sprzęgła        30100aa870
1x łożysko oporowe - dociskowe    30502aa051
1x łapa - widełki sprzęgła    30530AA021 lub 30530AA220
2x zapinka łożyska oporowego    30539AA000
8x śruba koła zamachowego    800610740

1x łożysko koła zamachowego    806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.)

Rozumiem, że wystarczy żebym sobie teraz tylko wybrał który komplet bym chciał???

 

Domyślam się że z WRXa będzie najlepszy??? czy się mylę???? a i jakiej firmy szukać sprzęgła w rozsądnych pieniążkach????

Edytowane przez Mariusz Pantol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Mariusz Pantol napisał:

No i dziękuje ci bardzo :)

T

Rozumiem, że wystarczy żebym sobie teraz tylko wybrał który komplet bym chciał???

 

Domyślam się że z WRXa będzie najlepszy??? czy się mylę???? a i jakiej firmy szukać sprzęgła w rozsądnych pieniążkach????

Niekoniecznie.

Dwumasa oryginalna ma średnice pola roboczego 228x155mm, co daje pole robocze 87835,7890mm2

Koło Forestera 225x150mm = 88357,2933mm2
Koło WRX 230x155mm = 90713,4879mm2

Koło od 3.0L  240x160mm = 100530,9649mm2

Koło GT 240x155mm = 105478,9733mm2

Jak widać, każde sobie świetnie poradzi, choć najbliżej oryginału będzie koło od Forestera.

Takie moje dawne przemyślenia. :D

Taki komplet ujeżdżam od 3 lat:

https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974

Oczywiście nikt Ci nie zabroni kupić kompletu do koła WRX.

https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2048/6251

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, WOJO napisał:

Niekoniecznie.

Dwumasa oryginalna ma średnice pola roboczego 228x155mm, co daje pole robocze 87835,7890mm2

Koło Forestera 225x150mm = 88357,2933mm2
Koło WRX 230x155mm = 90713,4879mm2

Koło od 3.0L  240x160mm = 100530,9649mm2

Koło GT 240x155mm = 105478,9733mm2

Jak widać, każde sobie świetnie poradzi, choć najbliżej oryginału będzie koło od Forestera.

Takie moje dawne przemyślenia. :D

Taki komplet ujeżdżam od 3 lat:

https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974

Oczywiście nikt Ci nie zabroni kupić kompletu do koła WRX.

https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2048/6251

A ty w swoim Legacy masz dokładnie ten sam silnik co ja??? EJ20F 2.0  165km ?? I dokładnie to sprzęgło u mnie podejdzie????

Nie będę ukrywał że cena do forestera bardziej mi się podoba :)

W dniu 14.06.2018 o 13:36, Tummi napisał:

U mnie koszty byly troche wyzsze, bo mam konwersje na 230mm (teoretycznie tak powinno byc, alternatywa jest 225mm - tansze rozwiazanie). U mnie poszly takie czesci:

 

T.
 

Pytanie czy warto wydać dwa razy więcej na sprzęgło i docisk aby mieć te 230mm z WRX czy to nie ma zbyt wielkiego znaczenia????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Mariusz Pantol napisał:

A ty w swoim Legacy masz dokładnie ten sam silnik co ja??? EJ20F 2.0  165km ?? I dokładnie to sprzęgło u mnie podejdzie????

Nie będę ukrywał że cena do forestera bardziej mi się podoba :)

Pytanie czy warto wydać dwa razy więcej na sprzęgło i docisk aby mieć te 230mm z WRX czy to nie ma zbyt wielkiego znaczenia????

Ty masz poliftowego DOHC, ja tylko 137KM SOHC.

Nie warto. Nie masz takiej mocy na silniku, by wymagana była większa powierzchnia cierna.

Wszystko zależy od tego, jakie koło uda Ci się zdobyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, WOJO napisał:

Ty masz poliftowego DOHC, ja tylko 137KM SOHC.

Nie warto. Nie masz takiej mocy na silniku, by wymagana była większa powierzchnia cierna.

Wszystko zależy od tego, jakie koło uda Ci się zdobyć.

Ja mam przedlifta z tego co wiem z 2006r, a wydaje mi się że przedlift bo ma reduktor i nawet klapa tylna była przedlifrowa. Ale też mi się wydaje że od Forka wystarczy.

To teraz muszę zdobyć tylko koło zamachowe od Forestera, aby był komplet :) Tylko dokładnie od którego forka szukać???? Z jakim silnikiem ten forek musi być???? i który rok????

 

Bo Wojo napisałeś że takie" 1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa061 " a od jakiego to dokładnie jest Forka???

 

Na Allegro jest takie dostępne : https://allegro.pl/kolo-zamachowe-subaru-forester-00-08-i7196975994.html

 

To takie???

 

Edytowane przez Mariusz Pantol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Mariusz Pantol napisał:

Ja mam przedlifta z tego co wiem z 2006r, a wydaje mi się że przedlift bo ma reduktor i nawet klapa tylna była przedlifrowa. Ale też mi się wydaje że od Forka wystarczy.

To teraz muszę zdobyć tylko koło zamachowe od Forestera, aby był komplet :) Tylko dokładnie od którego forka szukać???? Z jakim silnikiem ten forek musi być???? i który rok????

 

Bo Wojo napisałeś że takie" 1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa061 " a od jakiego to dokładnie jest Forka???

 

Na Allegro jest takie dostępne : https://allegro.pl/kolo-zamachowe-subaru-forester-00-08-i7196975994.html

To takie???

 

Na zdjęciu niewiele widać.

Jeżeli chodzi o model, w których występuje, to w podanych linkach do kompletu sprzęgieł, masz zakładkę "ZASTOSOWANIE".

Uważaj na koła o oznaczeniu 12342aa070 od Forestera 2.5L XT. Inne mocowanie łożyska wyciskowego i łapy.

Da się oczywiście bawić w przeróbki, ale to podraża koszt wymiany.

https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2034/54972

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, WOJO napisał:

Na zdjęciu niewiele widać.

Jeżeli chodzi o model, w których występuje, to w podanych linkach do kompletu sprzęgieł, masz zakładkę "ZASTOSOWANIE".

Uważaj na koła o oznaczeniu 12342aa070 od Forestera 2.5L XT. Inne mocowanie łożyska wyciskowego i łapy.

Da się oczywiście bawić w przeróbki, ale to podraża koszt wymiany.

https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2034/54972

Kurcze Wojo skarbnica wiedzy widzę z ciebie, dzięki wielkie już teraz wiem co szukać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu czwartek, 2 sierpnia 2018 o 22:14, Mariusz Pantol napisał:

Pytanie czy warto wydać dwa razy więcej na sprzęgło i docisk aby mieć te 230mm z WRX czy to nie ma zbyt wielkiego znaczenia????


 

U mnie bylo juz zamontowane sztywne kolo zamachowe, wiec pod to poszla reszta czesci, w dodatku byly one dostepne "od reki" i temat sprzegla zamknal sie w 1 dzien, a spodziewalem sie 3 tygodni (nie wiedzialem, czy mam dwumase, czy nie).

Przy okazji wypytalem o sprzeglo 225mm od Exedy i wg mechanikow jest tam inna konstrukcja sprezynek niz w sprzegle OEM (tez robione przez Exedy). Niby te OEM wygladaja solidniej. No ale to tylko z opowiesci, nie mialem okazji porownac osobiscie.
 

T.
 

Edytowane przez Tummi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Tummi napisał:


 

U mnie bylo juz zamontowane sztywne kolo zamachowe, wiec pod to poszla reszta czesci, w dodatku byly one dostepne "od reki" i temat sprzegla zamknal sie w 1 dzien, a spodziewalem sie 3 tygodni (nie wiedzialem, czy mam dwumase, czy nie).

Przy okazji wypytalem o sprzeglo 225mm od Exedy i wg mechanikow jest tam inna konstrukcja sprezynek niz w sprzegle OEM (tez robione przez Exedy). Niby te OEM wygladaja solidniej. No ale to tylko z opowiesci, nie mialem okazji porownac osobiscie.
 

T.
 

Znaczy  że to : https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974#opis_start

Jest do kitu?? I lepiej kupić OEM??

jakiś link jakie to albo numerek ????

 

 

 

P/S: znalazłem coś takiego jeszcze i niby do mojego auta tylko firma mi nie znana: https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-blue-print-ads73033/53781?id=115281&auto=SUBARU-LEGACY-IV-KOMBI-(BL,-BP,-B13)-2.0-AWD-165KM/121KW-[EJ20]#opis_start

Edytowane przez Mariusz Pantol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Mariusz Pantol napisał:

Blue print to marka należąca do grupy bilstein

Ja kupowałem z blueprinta tarcze do imprezy i zero problemów.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Exedy też było zakładane na OEM do subaru, ja mam exedy i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byleś nie zakładał Valeo. Potrafi śmierdzieć nawet podczas dłuższej trasy po krętych górskich drogach.

 

poszło z fona

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, przemowrc napisał:

Byleś nie zakładał Valeo. Potrafi śmierdzieć nawet podczas dłuższej trasy po krętych górskich drogach.

 

poszło z fona

 

 

 

 

Ok dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×