Jump to content

yoonior

Nowy
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

About yoonior

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Było: MG ZT-T 190
    Jest: Subaru Forester S-turbo MY98

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.g3riders.com/
  1. Żarówki były sprawne. Ale rzeczywiście najtrudniej znaleźć... najprostszą przyczynę. Wcześniej uznałem, że ściemniacz jest ok i to nie on jest problemem. Dzisiaj pokręciłem kilka razy tam i z powrotem pierścieniem ściemniacza, poruszałem całym lewym piórem (ostatnio przy skokach temperatur kierunki potrafiły same się włączać) i... podświetlenie wróciło Chyba czas wymienić przełącznik zespolony, bo zaczął wariować ze starości chyba.
  2. Witajcie, Mam S-turbo MY98. Nagle (z dnia na dzień) przestało mi całkowicie działać podświetlenie zegarów, konsoli środkowej z nawiewami, oświetlenia schowka i podświetlenia wskazań skrzyni AT (mam automat). Co działa? - reszta, czyli działa całe oświetlenie kabiny (poza schowkiem), włączniki które mają osobne żarówki (np. podświetlenie przycisku od przeciwmgielnych, ogrzewania tylnej szyby, podgrzewania foteli), przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce w pozycję II podświetlają się wszystkie wskaźniki (ŚW. DROGOWE, ABS, AT OIL, itp itd). Sprawdziłem (a dla pewności
  3. Odświeżę nieco temat Jakiś czas temu pojawił się kanał na YT polskiego użytkownika testujący na rolkach różne auta z różnymi systemami napędów 4x4 (Mitsubishi, Jeep, Suzuki, Audi, BMW, Mercedes, VW, Nissan, Mazda). https://www.youtube.com/user/duszaniespokojna oraz jego profil na FB https://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji Są tam filmy z testami na rolkach nowszych Subarynek (Forester 2.0 XT CVT, XV, Outback 2.0D), oraz ostatnio mojego "staruszka" S-turbo AT z 1998.
  4. UPDATE - problem rozwiązany i naprawiony Dla potomności - mrugający POWER i zdiagnozowany błąd przeniesienia napędu AT został naprawiony. Winny był rzeczywiście elektrozawór, wymieniony przez serwis na nowy, udało im się bez problemu dostać, na FV opisany jako "ELEKTROZAWÓR TRANSFERU AT", plus wymieniona była jakaś mała podkładka pod nim. Koszt elektrozaworu 370 zł plus wymiana.
  5. Dziękuje za podpowiedź - aż sprawdziłem podręcznik użytkownika, rzeczywiście jest tam rozdział o sprawdzaniu oleju w skrzyni AT, zobaczę czy da się do bagnetu od skrzyni łatwo dostać na rozgrzanym silniku takiemu laikowi jak ja Co do wymiany oleju - powinienem napisać "prawdopodobnie dynamiczna", taki rachunek mam:
  6. Sam tego nie umiem i nie mam zamiaru sprawdzać bo się na tym nie znam pewnie serwis to zrobi jak już u nich będę. Jeśli była robiona pełna wymiana oleju w skrzyni 20 tys. kilometrów temu, to raczej powinien być ok? Czytałem tu kilka tematów na forum związanych z uszkodzeniami elektrozaworów, pomyślałem że może ktoś miał podobne przygody z automatem.
  7. Witajcie, Może ktoś się spotkał z podobnym problemem - jakiś czas temu jak się zrobiło ciepło, to po kilkudziesięciominutowej intensywnej jeździe po mieście zaczęła mi mrugać (cyklicznie, przez cały czas) kontrolka POWER na desce. Po zgaszeniu auta i odpaleniu parę godzin później wszystko wróciło do normy. Po kilku dniach znów powrócił. Niestety teraz problem zaczął się pojawiać coraz częściej - praktycznie codziennie po dłuższej 30-40 minutowej jeździe po mieście (albo ponadgodzinnej jeździe w trasie), zaczyna mrugać POWER. Jeśli auto uruchamiam po dłuższej przerwie (parę godzin), wszyst
  8. Z własnego doświadczenia odradzam Fuldy Carat Exelero, miałem takie kiedyś w nie-Subaru z silnikiem 112KM, wg. mnie niezadowalająca przyczepność na mokrym i na suchym. Nie kupiłbym ich nigdy ponownie. A już na pewno nie do autka z większą mocą niż 100KM. EDIT W sumie to ja też potrzebuję porady oponowej Szukam zwykłych opon na lato 225/50R17, do cywilnej choć dynamicznej jazdy, zero 'pojeżdżawek', 99% asfalt. Niestety obecnie mam auto FWD, do tego 190KM i żadnej elektroniki poza ABS. Mam twarde zawieszenie więc wolałbym coś "komfortowego" i trwałego bo połowę dystansów robię
  9. Dzwoniłem do właściciela, podobno na konsoli jest guzik od podnoszenia zawieszenia, ale nie działa - sprzedający nie był w stanie odpowiedzieć nic na ten temat. Jest możliwe, żeby był guzik a nie było pneumatyki? Drugie pytanie - auto podobno "ma" VDC, a przynajmniej ma taki znaczek na klapie i w ogłoszeniu. Ale wg. posiadacza nie ma żadnego guzika na konsoli wyłączającego VDC, podobno jest obwód podpięty do tego samego bezpiecznika co ABS. Czy możliwe, że ma VDC a nie ma guzika? Sprzedający zgadza się na wizytę w ASO w Radomiu, więc możliwe że z autem jest wszystko ok. Zobaczymy.
  10. Jest takie auto (zapytałem o nie dziś w temacie Kupuję Subaru) http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-5gx-limited-vdc-ze-szwajcari-C16784400.html Komora silnika wygląda tak na zdjęciu (mnie niewiele mówi) Czyli to byłby silnik SOHC (osłona - dobrze widzę?) a co z pneumatyką? Wielkie dzięki!
  11. Podłącze się do tematu 1. Jak "zdalnie przez internet" sprawdzić silnik SOHC od DOHC w Legacy roczniki circa 1999? 2. Jak odróżnić zawieszenie pneumatyczne od zwykłego w tych modelach? Nie mogę znaleźć przez "szukajkę"... p.s. Czy są jakieś serwisy specjalizujące się w Subaru (niekoniecznie ASO) w Radomiu i okolicy, żeby sprawdzić i przetrzepać auto przed kupnem? Dziękuję za ew. odpowiedzi.
  12. yoonior

    2.5 czy 3.0 H6

    Może powinienem był dodać, że chodzi o kilkuletnie używane auto a nie nówke z salonu z pełnym firmowym pakietem. Mam w obecnym aucie AC w Allianz i mój pakiet obejmuje (w Polsce) bezpłatną lawetę do 70km. Nie wiem jak z hotelami i noclegami, choć wiem, że zapewniają jakieś auto zastępcze. Pech chciał, że dwa razy miałem samochód unieruchomiony - raz 80km od Krakowa, drugi raz pod blokiem (w tym wypadku assistance nie obowiącuje, musi być minimum 20 lub 30km). Spray może nie pomóc - sam miałem sytuację, gdzie pogięta felga kompletnie nie trzymała pianki, musiałem jechać na zapasie do d
  13. yoonior

    2.5 czy 3.0 H6

    Żaden assistance nie pomoże, jak rozwalisz felgę w trasie np 200km od domu (już nie mówiąc o dalekiej podróży), pianka nie da rady zakleić koła a laweta będzie cię kosztować 1500zł bo nie masz zapasu. BTW moje AC obejmuje lawetę ok. 70km od miejsca holowania. Dalej trzeba już płacić.
  14. yoonior

    2.5 czy 3.0 H6

    Dziękuję wszystkim za bardzo wyczerpujące odpowiedzi niestety jasno z nich wynika, że H6 z lpg muszę sobie odpuścić - inaczej 'pójdę z torbami'... Szkoda, bo akurat z tych roczników łatwiej spotkać H6 niż dobrze wyposażone wersje 2.5 Mnie akurat zależy na możliwie pełnej opcji i do tego rozważam tylko A/T, do tego VDC dawali tylko w H6 sądząc z katalogu. Chyba pozostaje mi teraz poprosić kogoś z Krakowa, żeby mnie takim OBK 2.5 AT przewiózł nie miałem okazji jeszcze. Dobrze, że może ktoś z informacji w tym wątku jeszcze skorzysta. pozdrawiam,
  15. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/ Bardzo dużo manuali w PDF, bez logowania, za free.
×
×
  • Create New...