Skocz do zawartości

Automat - mrugający POWER, błąd "transfer clutch"


yoonior

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem - jakiś czas temu jak się zrobiło ciepło, to po kilkudziesięciominutowej intensywnej jeździe po mieście zaczęła mi mrugać (cyklicznie, przez cały czas) kontrolka POWER na desce. Po zgaszeniu auta i odpaleniu parę godzin później wszystko wróciło do normy. Po kilku dniach znów powrócił. Niestety teraz problem zaczął się pojawiać coraz częściej - praktycznie codziennie po dłuższej 30-40 minutowej jeździe po mieście (albo ponadgodzinnej jeździe w trasie), zaczyna mrugać POWER. Jeśli auto uruchamiam po dłuższej przerwie (parę godzin), wszystko wraca do normy, kontrolka nie mruga, tryb POWER działa. 

 

Skrzynia pracuje normalnie, jednak w momencie jak zaczyna mrugać POWER, wydaje mi się, że tryb "sportowy" już nie działa. Biegi zmienia normalnie. Żadne inne kontrolki mi się nie zaświecają.

 

Serwis A&G opiekujący się autem w Krakowie ma odległe terminy, czekam na wolne miejsce i na razie tylko odczytano tylko kod błędu: "TRANSFER CLUTCH". Czy ktoś może miał podobne przygody? 

Może ktoś z Was poleci serwis skrzyń koło Krakowa, który nie zedrze ze mnie majątku na samą wstępną diagnostykę?

 

Forester S-turbo 1998 z automatem 4EAT, przebieg ~285 tys. km. Serwisowanie skrzyni z dynamiczną wymianą oleju przy przebiegu ~260 tys. rok temu robił w Warszawie (Auto Wawer) poprzedni właściciel, są na to papiery łącznie z podaną lepkością zastosowanego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam tego nie umiem i nie mam zamiaru sprawdzać bo się na tym nie znam ;) pewnie serwis to zrobi jak już u nich będę. Jeśli była robiona pełna wymiana oleju w skrzyni 20 tys. kilometrów temu, to raczej powinien być ok? 

Czytałem tu kilka tematów na forum związanych z uszkodzeniami elektrozaworów, pomyślałem że może ktoś miał podobne przygody z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yoonior napisał:

Sam tego nie umiem i nie mam zamiaru sprawdzać bo się na tym nie znam ;)

kolego to jest normalna czynność obsługowa dla AT, masz do tego stosowny bagnet, a po kolorze i zapachu oleju ocenisz jego stan bez najmniejszego problemu - im bliżej czerwonego tym lepiej, zero drobinek czy zapachu spalenizny.

Godzinę temu, yoonior napisał:

Jeśli była robiona pełna wymiana oleju w skrzyni 20 tys. kilometrów temu, to raczej powinien być ok? 

napisałeś na początku, że to była dynamiczna wymiana, która na forum do tych skrzyń nie jest polecana, obecne problemy niestety mogą być tego następstwem.

Jak masz w papierach podane co wlali to napisz, bo też jest istotna informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ozarek napisał:

kolego to jest normalna czynność obsługowa dla AT, masz do tego stosowny bagnet, a po kolorze i zapachu oleju ocenisz jego stan bez najmniejszego problemu - im bliżej czerwonego tym lepiej, zero drobinek czy zapachu spalenizny.

 

Dziękuje za podpowiedź - aż sprawdziłem podręcznik użytkownika, rzeczywiście jest tam rozdział o sprawdzaniu oleju w skrzyni AT, zobaczę czy da się do bagnetu od skrzyni łatwo dostać na rozgrzanym silniku takiemu laikowi jak ja :blush:

 

Co do wymiany oleju - powinienem napisać "prawdopodobnie dynamiczna", taki rachunek mam:

 

IMG_20180508_214650_Fotor1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaj po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika i skrzyni do temperatury roboczej. Po zaparkowaniu na płaskim podłożu przesuń lewarek po kolei na każda pozycję i zostaw na "P". Sprawdź poziom dla zakresu "hot" na pracującym na biegu jałowym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, yoonior napisał:

Co do wymiany oleju - powinienem napisać "prawdopodobnie dynamiczna", taki rachunek mam:

dynamiczna, bo masz tam 12l oleju i detergent tam wymienione. Statycznie wchodzi ok5l, cała objętość 'na sucho' to 8,4l

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

UPDATE - problem rozwiązany i naprawiony :)

 

Dla potomności - mrugający POWER i zdiagnozowany błąd przeniesienia napędu AT został naprawiony. Winny był rzeczywiście elektrozawór, wymieniony przez serwis na nowy, udało im się bez problemu dostać, na FV opisany jako "ELEKTROZAWÓR TRANSFERU AT", plus wymieniona była jakaś mała podkładka pod nim. Koszt elektrozaworu 370 zł plus wymiana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...