swierku Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Dzisiaj po powrocie z trasy Warszawy Olsztyn-Olsztyn Warszawa zauważyłem podczas mycia na mycje ciśnieniowej dziurę w nadkolu przednim po stronie pasażera . Auto zostało troche przegonione w obydwie strony prędkości dosyć wysokie oraz ostre wyprzedzania w trybie S#. Ścianki nadkola wokół dziury wygladają jakby się stopiły(plastik jest jakby zrolowany). Nie pamiętam abym na cokolwiek najechał natomiast w dziurze widać przewód plastikowy i jakiś pojemnik. Powiedzcie proszę co tam się znajduję i czy może być to przyczyną ewentualnego przepalenia tego nadkola. Może ktoś już spotkał się z czymś takim? Staram się uważnie jeżdzić i omijać dziury oraz inne przedmioty i nie wydaję mi się aby jakiś leżący przedmiot zrobił taką dziurę, co najwyżej pękłoby nadkole a nie wyorało taką piękną dziurę. Myślicie aby reklamować coś takiego czy raczej to walka z wiatrakami. Jutro jadę na al. Krakowską zapytać jaki koszt wymiany bo przy okazji muszę zmienić olej. Pewnie trzeba zamawiać całe nadkole może przy okazji ktoś wie ile takie cudo kosztuje? Przepraszam za jakość zdjęć ale na szybko i w złości robione Dzięki za odpowiedzi. Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez swierku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Auto zostało troche przegonione w obydwie strony prędkości rzędu 220Km/h i ostre wyprzedzania. muszę zmienić oleju po docieraniu 4000km. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Auto zostało troche przegonione w obydwie strony prędkości rzędu 220Km/h i ostre wyprzedzania. muszę zmienić oleju po docieraniu 4000km. Myślicie aby reklamować coś takiego Nadkole to może i można próbować, ale silnika bym już nie reklamował, jakby coś się z nim stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swierku Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Auto zostało troche przegonione w obydwie strony prędkości rzędu 220Km/h i ostre wyprzedzania. muszę zmienić oleju po docieraniu 4000km. o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 @@swierku, obawiam się, że nie przeczytałeś instrukcji. Generalnie tak się nie dociera auta. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swierku Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Miałem już kilka samochodów w swoim życiu. I generalanie zasada jest taka sama. Na początku bardzo delikatnie z czasem coraz mocniej. Aktualnie auto ma 4500km i uważam że jest już czas na zmianę oleju i normalną eksploatację. Trasa była zrobiona w trybie S i S# predkość jaką uzyskałem przez chwilę to 220km/h potem spokojne prędkości autostradowe. Wyprzedzania tak aby silnik trochę popracował pod obciążeniem i turbo trochę popompowało. Z tego co wiem są różne szkoły docierania a niektórzy producenci aut twierdzą że silniki są od początku dotarte i można je traktować normalnie.... Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez swierku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 są różne szkoły docierania a niektórzy producenci aut twierdzą że silniki są od początku dotarte i można je traktować normalnie a co masz napisane w instrukcji swojego samochodu wyprodukowanego przez Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swierku Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 są różne szkoły docierania a niektórzy producenci aut twierdzą że silniki są od początku dotarte i można je traktować normalnie a co masz napisane w instrukcji swojego samochodu wyprodukowanego przez Subaru? Albo mam problemy ze wzrokiem albo nie znam języka polskiego: Cytuję książkę: "Docieranie nowego samochodu pierwsze 1600km" Nie wolno przekraczać prędkości obrotowej silnika powyżej 4000 obr/min ( z wyjątkiem nagłych wypadków). Rozumiem że twierdzicie że już po 1600 km powinien iść pełnym ogniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 a czy po 1600 km nie zaleca się wymiany oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swierku Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 a czy po 1600 km nie zaleca się wymiany oleju? NIc w tym temacie nie jest napisane niestety... Dlatego w każdym swoim aucie zmieniam przed 5000km... W subaru wymiana co 15 000 albo co rok w forku tylko tyle jest napisane niestety... Profilaktycznie i tak zmieniam Ale wracając do tematu co tam jest za tym nadkolem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Ale wracając do tematu co tam jest za tym nadkolem To białe to chyba rezonator/tłumik zasysanego powietrza - nic istotnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 W poniedziałek byłem u Emila i klient przyszedł z taką samą usterką. Może to jakiś błąd w produkcji, seryjna wada ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 tej dziury to nie wytarło obracające się kolo ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swierku Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Nie koło nie ma szans, To wyglada jak wycięte nożykiem tapicerskim tylko krawędzie są zrolowane ten plastik jakby od temperatury pekal. A to nadkole jest wykonane z miękkiego plastiku i cieżko je połamać. Wychodzi na to ze jakaś wada. Moim zdaniem od temperatury albo od tego co jest za nadkolem to tak ładnie peka Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez swierku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Cos sie przytopilo. Zglaszaj do ASO i tyle - zobaczysz jaka bedzie decyzja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 A może faktycznie koło przy jakiejś wyższej prędkości to nadkole wpada do srodka i obciera o oponę i się tak robi. dokładnie o tym pomyślałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 No to chyba najlepiej oblukać oponę od wewnętrznej i się wyjaśni. Przynajmniej częściowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 W poniedziałek byłem u Emila i klient przyszedł z taką samą usterką. Może to jakiś błąd w produkcji, seryjna wada ? Masz odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dwa Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Nie koło nie ma szans, A przypadkiem nie zostały bardziej wystające kawałki plastiku w na wysokości podłużnych rowków opony? Wiem jak wyglądała dziura w moim nadkolu po tym jak się odczepiło i tarło o oponę przez kilkaset kilometrów - nie wyglądało to dużo inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Ja znalazłem podobną dziurę w przedniej części lewego nadkola po trasie przez Niemcy (czyli też było 220) - u mnie jednak nadkole wyraźnie się wyczepiło ze spinek (jednej ważnej spinki nie było - wypadła? parę dni wcześniej byłem na szkoleniu SJS i tam wypiął mi się zderzak w próbie terenowej - może to spowodowało utratę spinki) - wymieniłem nadkole w ASO na swój koszt - ASO "zapomniało" włożyć brakująca spinkę. Wróciłem, uzupełnili, jednak nie byłem więcej w Niemczech (w warunkach pozwalających na szybką jazdę), a u nas nie chcę się dostać do wieczornych wiadomości . Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swierku Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) No to mamy chyba wadę fabryczna. Zamówione już nadkole w aso wymiana na swój koszt a potem subaru import może zwróci jak uzna reklamację. Przyjrzalem się jeszcze raz tej dziurze i zajrzałem na drugą stroną i okazuje się że tam też jest już malutka dziureczka w nadkolu więc definitywnie stwierdzam iż jest to od prędkości. Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez swierku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coshyk Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Nie wygląda na przetarcie od koła. Jest jakieś źródło ciepła z drugiej strony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 ale zagadka zarówno z lewej jak i z prawej strony może to jest skutek działania jakieś substancji żrącej ? bo chyba nie olej, raczej ten plastik powinien być na olej odporny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Dziwna historia. Jestem ciekawy stanowiska ASO. I w sumie tlumaczenia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 No to chyba najlepiej oblukać oponę od wewnętrznej i się wyjaśni. Przynajmniej częściowo. ...ale z drugiej strony, przecież ocieranie opony o nadkole powinno być dość wyraźnie słyszalne w kabinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się