Skocz do zawartości

Zapach rozgrzanego oleju na sniegu


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

Musze w koncu stworzyc nowy watek, bo w innych (fakt, ze offtop) odpowiedzi nie dostalem.

 

Czy to normalne w Subaru, ze po jezdzie po sniegu (rzecz jasna z utrata przyczepnosci konkretna :mrgreen: ) na postoju czuc mocno rozgrzany olej? Wydaje mi sie, ze wystarczy pare bokow i juz czuc nieco ten charakterystyczny zapach. Zagladalem do komory silnika, ale nie widze kapiacego oleju z pokrywy zaworow na wydech :roll:

 

Skad tak zapodaje? Ze skrzyni? Z tylnego mostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, jak już pisałem, u mnie też tak jest. Nie ma nigdzie śladów wycieków, więc ciężko ustalić źródło. Mechanik ma obejrzeć dokładniej wymieniając płyny ustrojowe, w przyszłym tygodniu. Na pocieszenie powiedział, żeby się nie martwić, jego subryk też tak ma... Zobaczę, czy zapach zniknie po zmianie oleju w dyfrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, Nie wiem na ile to Ci pomoże co teraz powiem. Jeśli jest "odpowietrzenie" skrzyni bądź tylnego mostu to na 100% tamtędy wydostaje się olej.

Zawsze jak jedziemy z kolegą Samurajem w teren jest to samo olej wydostaje się z skrzyni i chlapie silnik, z tąd ten zapach i skwierczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, Spróbuj określić, czy to zapach oleju przekładniowego, czy silnikowego. Możesz ustalić różnicę w zapachu, nooo, hmmm.... obwąchując bagnet oleju silnikowego i bagnet oleju skrzyni. Uważaj by się nie oparzyć przy wyjmowaniu bagnetu skrzyni. Jak już ustalisz który to czynnik, spróbuj poupalać nieco w sąsiedztwie kanału jakiegoś, by móc obejrzć spód pojazdu na okoliczność ewentualnych wycieków, czy nieszczelności. Upewnij się, czy po demontażu bagnetu skrzyni osadziłeś go prawidłowo, dołóż również wszelkich starań, by olej z bagnetów nie kapał na podzespoły samochodu, zwłasza na elementy układu wydechowego. Trzeba będzie dotknąć kilka newralgicznych punktów samochodu, by ustalić, czy widoczne zawilgocenia to błoto, czy emulsja olejowa. Tu również należy zachować ostrożność ze względu na możliwe oparzenia, lub zaprószenia oczu - spód pojazdu jest zazwyczaj brudny. powodzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo,

capricorn całkiem niegłupio gada. AT ma na 100% odpowietrzenie, sądzę, że w MT jest podobnie. Jednocześnie, przy wysokim poziomie oleju w skrzyni i mocnym popoganianiu auta potrafi wydostać się ciuta oleju. Jak masz możliwości obejrzenia skrzyni (góra-dół) to powinieneś zobaczyć zapocenie biegnące z góry skrzyni do jej dołu.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Ale ten zapaszek jest całkiem "smaczny" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie obecnie nie mam za bardzo jak poogladac forka od spodu,a z gory nie widze zadnych wyciekow. No i nie ma juz sniegu :(

 

Sprawdzalem poziom oleju w skrzyni juz wczesniej i z tym jest ok. Olej silnikowy ciut ubywa, ale przypuszczam, ze to turbina. Olej w tylnym dyfrze sprawdze przy najblizszej okazji.

 

Jesli chodzi o zapach, to jesli dobrze pamietam, to olej w skrzyni ma nieco taki ostry i lekko kwasnawy, tak? Jesli tak, to nie jest to ten zapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tak, to nie jest to ten zapach.

Może to nieco skomplikowane, ale...

 

1. Demontaż iC

2. Weryfikacja czystości przepustnicy - prawdopodobne ślady oleju.

3. Czyszczenie przepustnicy. Zamontowanie IC

4. Normalna eksploatacja ca 500 km.

5. punkt 1

6. ponowna weryfikcja - prawdopodobnie czysta.

7. Zamontowanie IC

8. Upalanie

9. punkt 1

10. punkt 2

 

11. Siara i wszysto jasne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz Magdziarz, ale to w przypadku siorbiacej turbiny opowiadasz? Zastanawialem sie nad tym, ale przydaloby sie sprawdzac jeszcze przed intercoolerem, zeby wyeliminowac wplyw odmy.

 

Tilki, silnik suchy, nie smierdzi podczas normalnej eksploatacji, ani (a przynajmniej nie zauwazylem) podczas upalania po suchym. Generalnie zauwazylem to tylko podczas pracy wiskozy (ta dziala sprawnie - kola przy aucie na podnosniku kreca sie we wlasciwe strony, nic nie stuka, odpukac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas pracy wiskozy (ta dziala sprawnie - kola przy aucie na podnosniku kreca sie we wlasciwe strony

 

Moim zdaniem nie od parady było by sprawdzić "siłę" tej szpery. Ale mówiłeś-pisałeś, że zapach daleki od "kostnego" smrodku przekładni? Zresztą tego już nie sprawdzisz we własnym zakresie; potrzebny dynamometr - a szpera wiskotyczna zbliżająca się do kresu swego uzytecznego życia lubi sobie śmierdnąć czasem. Można spróbować ocenić wizualnie stan oleju w tylnym dyferencjale; jego białawe zmętnienie, coś jakby emulsja może świadczyć o upływie czynnika wiskotycznego do oleju przekładniowego. To dość pesymistyczny scenariusz byłby; nie jestem pewien, ale nie słyszałem, by kto regenerował "wiskozę", a używka - kot w worku, nowa; wąż w kieszni :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też to czułem tzn. taki zapach, jak swojego forewicza po śniegu popędziłem, ale myślałem że to kwestia sprzęgła :?: znaczy,że się zagrzało no ale się nie znam

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harvester, MT.

 

martrix, ale ja na sniegu prawie sprzegla nie uzywam, wiec co sie mialo zagrzac ;-)

 

Teraz juz sam nie jestem pewien, ale glowy nie dam, czy aby tego samego smrodku nie czulem na Plejadach po co bardziej wymagajacych i blotnych odcinkach - i to przy prawie kazdym Forku.

 

Sam bym rzucil domyslem, ze to wiskoza, ale jesli dobrze sie orientuje, to wiskoza jest puszka hermetycznie zamknieta? No chyba, ze rozgrzana zagrzewa rowniez olej w dyfrach? W koncu od czegos jest kontrolka przegrzanego tylnego dyfra w moim Forku :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, jeżeli tak, to słyszałem, że po pewnym czasie upalania zaczyna śmierdzieć wiskoza i jest to normalne. Po prostu jak się kręcisz to każde koło kręci się z inną prędkością i wisko cały czas pracuje (jest obciążone). Z mojej wiedzy wynika, że nie należy się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harwester ma rację i nie szukaj innej przyczyny - to normalne !
dokładnie tak! Też to zauważyłem, po naprawdę krótkiej zabawie na śniegu. Zapytałem Azraela jak takie zabawy znosi wiskoza (na tym forum już to nie będzie możliwe :roll:) - odpowiedział, że jeśli nie kręcisz "bączkow" dłużej niż 10 minut non stop, nic się złego wiskozie nie stanie :idea:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skasuj, ja juz wlazlem, gdzie mialem wlezc ;-)

 

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 10:03 pm ]

piotruś, okazuje sie, ze juz czytalem opis jazdy twojego syna :) Tylko na odpowiedz Aza nie trafilem widac. A napisal o kreceniu sie w miejscu, wiec pewnie chodzi o permamentnego baczka.

 

No coz, gdybym patrzyl racjonalnie na samochod, to nie kupilbym nigdy Subaru i to z turbo :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz, gdybym patrzyl racjonalnie na samochod, to nie kupilbym nigdy Subaru i to z turbo :mrgreen:

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: masz rację! Ale póki nie musimy być racjonalni, mamy radochę :twisted: A propos, wybierasz się, możesz coś o tym powiedzieć : http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=123260

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotruś, Redeco? Mam powazne watpliwosci, czy ta "szkola jazdy subaru" ma cokolwiek wspolnego z www.sjs.pl. Probowales to moze potwierdzic? Na www.sjs.pl nie widze zadnej informacji, a ceny z reguly sa sporo nizsze (500zl vs. 350zl).

 

Z informacji forumowiczow szkola jazdy redeco posiada szkoleniowcow, ktorzy psuja kierowcow (i trzeba potem ich dlugo naprawiac). Obawiam sie, ze po prostu podpieli sie pod chwytliwa nazwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...