Skocz do zawartości

Tuning Diesla


karlin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio znalazłem w internecie na stronie vtech.pl informacje na temat tuningu silnika Boxer Diesel przy pomocy PowerBoxa i chciałem prosić o komentarz do tych informacji za strony Działu Technicznego.

Czy jest to dopuszczalne gdy auto jest na gwarancji, co w ogóle sądzicie na temat tuningu tego silnika, czy może Subaru ma jakiś własny zestaw tuningowy który można zamontować w ASO Subaru, czy w końcu może te wszystkie informacje podane w internecie są wyssane z palca i na razie nie ma czegoś takiego jak tuning Boxer Diesel !!!

 

Czekam na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Producent gwarantuje sprawne działanie samochodu w kompletacji fabrycznej. Zapisy w książce gwarancyjnej mowią jasno, że dokonywanie niedozwolonych modyfikacji (w tym tuningu) skutkują utratą gwarancji.

ASO Subaru nie może polecać czy montować urządzeń i przeprowadzać modyfikacji niezgodnych z warunkami gwarancji, byłoby to sprzeczne z warukami umowy o współpracy.

Przestrzegamy przed dokładaniem "powerboxów" - mimo zapewnień dystrybutorów takich urządzeń, że wymontowanie przed wizytą w autoryzowanym serwisie nie zostawia śladu, to ASO będą w sposób namacalny w stanie sprawdzić czy powerbox był podłączany. Konsekwencje zostaly opisane powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Do powyższego kometarza nalezy dodać, że zgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym nie jest dozwolone wykonywanie zmian prowadzących do nieprawidlowości wpisów zawartych w dowodzie rejestracyjnym (tu: moc silnika).

Czynność taka prowadzi do utraty dopuszczenia do ruchu (konsekwencją w razie wypadku może być także utrata ubezpieczenia).

 

Kwestią moralności jest zapis V-tech informujący jakoby można przed ew. wizytą w ASO zdemontować box. Oprócz moralności takie "namawianie" można też potraktować jako namawianie do dokonania wyłudzenia (tu: naprawy gwarancyjnej w samochodzie gwarancji nie posiadającym).

Czyli "my zarobimy pieniądze (instalując box), a jak powstaną problemy, to kto inny za to zapłaci" (Subaru lub klient). Ciekawa etyka :???:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do powyższego kometarza nalezy dodać, że zgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym nie jest dozwolone wykonywanie zmian prowadzących do nieprawidlowości wpisów zawartych w dowodzie rejestracyjnym (tu: moc silnika).

Czynność taka prowadzi do utraty dopuszczenia do ruchu (konsekwencją w razie wypadku może być także utrata ubezpieczenia).

 

 

Czy w przypadku montażu PPP do Imprezy STi - był dokonywany odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym, informujący o zwiększeniu mocy?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku montażu PPP do Imprezy STi - był dokonywany odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym, informujący o zwiększeniu mocy?

Nie musial nikt nic zmieniac bo chyba do 10% zmiana mocy nie wymaga takich wpisow....ale konkretnie to nie pamietam....moze 7% :?:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne.

Dzięki serdeczne ze odpowiedzi i cenne wskazówki.

Zadając pytanie spodziewałem się podobnej odpowiedzi i nie jestem wcale zbytnio zaskoczony czy też rozczarowany ale myślałem że może uzyskam jakieś informacje na temat oryginalnego tuningu Subaru który nie powoduje utraty gwarancji i jest bezpieczny dla auta. No ale nie brałem pod uwagę że zwiększamy moc a ten parametr jest w dowodzie rejestracyjnym i wówczas powstaje niezgodność dokumentów z rzeczywistością.

Czyli te wszystkie tuningi i inne bajery kategorycznie odpadają i grożą konsekwencjami nie tylko utraty gwarancji ale nawet prawnymi.

I właśnie po to jest forum żeby pomóc takim laikom jak ja.

Jeszcze raz dzięki :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, to jeden magnetyzer... I "nara"? :mrgreen:

Jedna naklejka od godlika i nara..... :roll: :mrgreen:

 

I wszystko jasne.

Dzięki serdeczne ze odpowiedzi i cenne wskazówki.

Zadając pytanie spodziewałem się podobnej odpowiedzi i nie jestem wcale zbytnio zaskoczony czy też rozczarowany ale myślałem że może uzyskam jakieś informacje na temat oryginalnego tuningu Subaru który nie powoduje utraty gwarancji i jest bezpieczny dla auta. No ale nie brałem pod uwagę że zwiększamy moc a ten parametr jest w dowodzie rejestracyjnym i wówczas powstaje niezgodność dokumentów z rzeczywistością.

Czyli te wszystkie tuningi i inne bajery kategorycznie odpadają i grożą konsekwencjami nie tylko utraty gwarancji ale nawet prawnymi.

I właśnie po to jest forum żeby pomóc takim laikom jak ja.

Jeszcze raz dzięki :smile:

A z czystej ciekawości, czy Subaru planuje chociaż wprowadzenie jakieś pakietu MOC :?: Inne marki chyba oferują :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I wszystko jasne.

Dzięki serdeczne ze odpowiedzi i cenne wskazówki.

Zadając pytanie spodziewałem się podobnej odpowiedzi i nie jestem wcale zbytnio zaskoczony czy też rozczarowany ale myślałem że może uzyskam jakieś informacje na temat oryginalnego tuningu Subaru który nie powoduje utraty gwarancji i jest bezpieczny dla auta. No ale nie brałem pod uwagę że zwiększamy moc a ten parametr jest w dowodzie rejestracyjnym i wówczas powstaje niezgodność dokumentów z rzeczywistością.

Czyli te wszystkie tuningi i inne bajery kategorycznie odpadają i grożą konsekwencjami nie tylko utraty gwarancji ale nawet prawnymi.

I właśnie po to jest forum żeby pomóc takim laikom jak ja.

Jeszcze raz dzięki :smile:

 

wydaje mi się, że może nie będzie tak źle. Trzeba poczekać na zapowiedzianą, mocniejszą wersję silnika diesel. To może oznaczać - taką mam nadzieję - także możliwość wgrania "na życzenie" klienta u Subaru "poprawionego" softu dla wersji 147kM. 15-20% więcej jest do osiągnięcia bez większych problemów. Pożyjemy, zobaczymy. Silnik - jego konstrukcja - ma pewne rezerwy do tuningu. Pytanie tylko, czy pozostałe elementy je mają ? Głównie DPF (filtr cząstek stałych) jest przeszkodą, a także mała sprężarka (a mała, aby zmniejszyć turbodziurę "od dołu"), być może wydajność intercoolera, koło dwumasowe sprzęgła itd. Ale napewno tuning poprzez PowerBoxa jest ZŁYM rozwiązaniem! To rodzaj oszukiwania silnika, czy raczej jego sterownika. Większe dawki paliwa bez korekt Bitmap oznaczają zabójczo wysokie temperatury silnika i spalin via "malutka sprężarka". Jeśli już tuning, to jak powyżej, WYŁĄCZNIE jako chiptuning i najlepiej od Subaru. W końcu 9-lat pracowali na własnym dieslem i to oni najlepiej znają możliwości i ograniczenia silnika. Ale też, Subaru, to w końcu ... sportowa marka :grin:

 

tyle ja n/t, czyli fan i praktyk chiptuningu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast powerboxa postaraj się depnąć mu troszkę , jak pokręcisz miedzy 3 a 4,5 tys/min i dodasz wnioski z forum to zobaczysz ze większy jest uśmiech z osiągnięć subaru niż myślenie "czy ten box nie zaszkodzi dla silnika??? " czekamy wszyscy na program Subaru - min. 20% więcej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może z innej beczki.Subaru to marka sportowa.Ale wypuściło diesla by byc konkurencyjnym na rynku.Tunning Subaru gdzieś tam jest zakorzeniony w rajdach.

 

F1- aby poprawić wizerunek wprowadziła KERS.Teraz nie ma byc sportem dla bogaczy i sponsorów ale ma testować rozwiązania do cywilnych samochodów następnego wieku.Oczywiście ściema jak i cały światowy marketing.

 

Marzy mi się rajdówka Subaru napędzana biodieslem B100.Były bodajże już takie próby chyba na R.Finlandii czy Rajdzie Arktycznym , na pewno jakimś zimowym chyba Fordy Focusy były poza konkuresem napędzane biodieslem.Szczególnie ciekawe bo to paliwo lepiej się sprawdza latem niż zimą (gęstość/lepkość).

 

Krajowe rajdy leżą na kolanach , twarzą w błocie.Zmarnowano dorobek pokoleń.Zastanawiam się czy właśnie kontrowersyjna zmiana zasilania nie tchnęła by nowego ducha w krajowe rajdy.Zapewne grupa VW/Audi/Seat/Skoda wystawiła by TDI a Peugeot HDI i cytryna coś tam swojego.

 

Zresztą zobacznie na Le Mans. Audica najpierw R8TDI potem R10TDI i Peugoty.

 

Ciekawym zabiegiem reklamowym było by np. na BArbórce puszczenie Subaru Diesla zalanego biodieslem co kreowało by Subaru jako markę przyjazną i związaną ze środowiskiem naturalnym. Co zarówno z fixacja napędu 4x4 i Japoni w umysłach chyba raczej jest łatwe niż trudne.

 

PS. A jak ofincjalnie Subaru zaparuje się na swójego diesla i bioestry B100 ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że może uzyskam jakieś informacje na temat oryginalnego tuningu Subaru który nie powoduje utraty gwarancji i jest bezpieczny dla auta.

 

W przypadku Volvo jest firma Heico Sportive, która specjalizuje sie m.in. w tuningu silników. Co najważniejsze - DAJE GWARANCJE na 36m. z certyfikatem EU (http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=175). Nie ma sprzeciwu ASO Volvo (vide wpis Dyrekcji)!

 

Więc jak się chce to mozna i nie był bym takim oportunistą.

Mocny Diesel w Subaru to doskonałe rozwiązanie, nieprawdaż?

I sprzedaż by wzrosła ...

Dlatedo sądze, że warto pomyślec o tym!

 

Czy ktos może wie cos więcej nt. tuningu diesla?

Może jest jakaś solidna firma, która nie tylko sprzedaje 'jakiś' produkt, ale też bierze za niego odpowiedzialnosc.

 

Jeśli ktoś ma doświadczenie w tuningu diesla, to proszę o wpis.

 

[ Dodano: Czw Lis 20, 2008 11:14 am ]

Cos znalazlem, ale czy to jest już to ????

 

http://www.nie-ASO.pl/najnowsze-wiadom ... denso.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o tuning diesla to jakies tam pojecie mam, wkoncu mialem jednego z mocniejszych leonow 1.9 TDi w polsce :razz: :razz: :razz: Jesli chodzi o Subaru rozmawialem z Danielem z TTC i nie mial jeszcze doczynienia z tymi silnikami, ale z miłą chęcią pogrzebałby w oprogramowaniu takiego sprzęta no ale niestedy nie ma do tego dojścia narazie. Prawda jest taka że każdego diesla można zwirusowac tylko jest to kwestia czasu, przyrosty z reguły są w granicach 20-30% zalezy jaki silnik. Jesli chodzi o Fapa to nie sprawia on problemow bo mozna go calkiem wylaczyc w sterowniku ( przerabialem to w Peugeocie 307 ). Polecam rownież przedzwonić sobie do Patryka z CompSportu oni z reguły jako jedni z pierwszych w polsce mają doczynienia z nowymi silnikami Diesla wypuszczanymi na rynek. A jesli chodzi o V-tech to nawet kosiarki nie dalbym im do tuningu bo niestedy nie mają o tym zielonego pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam rownież przedzwonić sobie do Patryka z CompSportu

 

A to ich Lupo strasznie kopciło to chyba jednak się nie znają ;):mrgreen:

 

A widziałes kiedy mocno zdłubanego diesla który nie kopci?? :mrgreen::mrgreen:

Zreszta polecam pooglądac filmiki z 1/4 z klasy diesel wtedy możemy porozmawiac o tym ze samochod kopci.

A co do lupo, to moze i kopcilo ale mina posiadaczy subar i evo jak przy 200km/h przejezdza kolo nich lupo jest bezccenne :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o tuning diesla to jakies tam pojecie mam, wkoncu mialem jednego z mocniejszych leonow 1.9 TDi w polsce :razz: :razz: :razz: Jesli chodzi o Subaru rozmawialem z Danielem z TTC i nie mial jeszcze doczynienia z tymi silnikami, ale z miłą chęcią pogrzebałby w oprogramowaniu takiego sprzęta no ale niestedy nie ma do tego dojścia narazie. Prawda jest taka że każdego diesla można zwirusowac tylko jest to kwestia czasu, przyrosty z reguły są w granicach 20-30% zalezy jaki silnik. Jesli chodzi o Fapa to nie sprawia on problemow bo mozna go calkiem wylaczyc w sterowniku ( przerabialem to w Peugeocie 307 ). Polecam rownież przedzwonić sobie do Patryka z CompSportu oni z reguły jako jedni z pierwszych w polsce mają doczynienia z nowymi silnikami Diesla wypuszczanymi na rynek. A jesli chodzi o V-tech to nawet kosiarki nie dalbym im do tuningu bo niestedy nie mają o tym zielonego pojęcia.

 

dobra,

 

ale są pewne różnice. Boxer diesel posiada katalizator, filtr DPF - w dodatku zamknięty. 1.9TDi w Leonie to inna bajka, zwłaszcza ARL. Nie ma tych cudów techniki. Natomiast w boxer diesel obawiam się tego, że w wyniku "nietrafionego" tuningu nadmiar niespalonej sadzy może stać się powodem pewnych problemów. Z wyłączeniem Fapa (DPF) to nie taka taka prosta z pozoru sprawa, a przynajmniej nie w każdej marce. Compsport czy inny tuner -> tu wybór klienta.

 

Subaru zastosowało system Common Rail o szynie ze stałym ciśnieniem (180MPa, czyli 1800bar). Czyli nie najnowszy system o zmienym ciśnieniu. W dodatku do (krótkich) wtrysków Denso prowadzą dłuuugie przewody. W takich przypadkach są problemy z utrzymaniem stałego ciśnienia na szynie/wtryskiwaczach. Subaru rozwiązało to więc programowo. To wyrafinowana, softwarowa technika. Reasumując, nie ma prostych kroków dla uzyskania szybkiego efektu dla zwiększenia mocy, choć nie twierdzę też, że Compsport tego nie potrafi (nie będzie potrafił).

 

Zalecam wszsytkim tym, którzy się już teraz napalają, zaczekać trochę.

Zawsze obserwuje najpierw co zrobią niemcy (oferty firm tuningowych i czytam fora), i jakie są tego "efekty" :lol:

Dopiero wtedy "atakuje". Nigdy wcześniej, bo dla mnie samochód dalej jest dość sporym wydatkiem a przede wszystkim dupowozem, a bez niego trudniej się poruszać :lol:

 

Tak jak wyżej napisałem, najchętniej "wezmę" poprawiony soft wprost od Subaru. Mocno w to wierzę :cool:

 

ps

hmmm....chętnie dowiem się ... co tam miałeś pod maską :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcale nie porównuje tego do ARLa bo Arl to przy tym bółka z masłem, ja tylko stwierdzam że sa u nas w kraju firmy które sobie z tym poradza bez większych problemów, i napewno nie jest to firma v-tech. Co do mojego leona to mial wiele rzeczy, ale to co go wyroznialo od innych modzonych Arlow to przedewszystkim customowy kolektor wydechowy i specjalnie obrobiona glowica, tak to standard czyli brak przeplywki big turbo wydech FMIC przerobiony dolot. W planach byly jeszcze wieksze pompki i gaz ale tym moze zajmie sie jego nowy wlasciciel. z tego co sie zorientowalem to ty jestes wlascicielem tego czarnego leona 4x4 ktory tez krecil 13.xx?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam rownież przedzwonić sobie do Patryka z CompSportu

 

A to ich Lupo strasznie kopciło to chyba jednak się nie znają ;):mrgreen:

 

A widziałes kiedy mocno zdłubanego diesla który nie kopci?? :mrgreen::mrgreen:

Zreszta polecam pooglądac filmiki z 1/4 z klasy diesel wtedy możemy porozmawiac o tym ze samochod kopci.

A co do lupo, to moze i kopcilo ale mina posiadaczy subar i evo jak przy 200km/h przejezdza kolo nich lupo jest bezccenne :mrgreen::mrgreen:

 

Nie zrozumiałeś, że piszę z przymrużeniem oka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam odrazu nie zrozumiałem, jak zrozumiałem :mrgreen::mrgreen: I broń boże nie bije do tego co napisałeś. :mrgreen::mrgreen: A tak powaznie to fakt faktem najwiekszą zmorą dłubanych diesli jest fakt że dymią jak stefan batory :lol::lol: A z drugiej strony ciekawe czy silnik diesla subaru będzie w stanie wytrzymać prawie 100% przyrostu mocy tak jak to ma miejsce w 1.9 TDI i czy z biegiem czasu będzie też taki prosty w dłubaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...