Skocz do zawartości

Dystanse


adamsolberg

Rekomendowane odpowiedzi

adamsolberg, najprostszą formą jest zrobienie dystansów ze starej tarczy hamulcowej (przynajmniej zobaczysz, czy dystanse załatwią sprawę i czy konieczne będą dłuższe szpilki. Jeśli chcesz posiadam takowe, mogę Ci pożyczyć do przymiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, kiepska sprawa...

 

bez przesady...

http://www.stylauto.pl/dystanse-do-felg.html

właściciel ma Subaru, może zrobi znizkę ;D

 

szpilki tez się robi łatwo...ale zaraz ktoś wyleci, że to drut :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok. Kupuję dystanse bądź robię na zamówienie. Potem wybijam szpilki i daję dłuższe i na to przelotowy dystans?

 

-- 14 maja 2012, o 10:31 --

 

:idea: A zmiana zwrotnicy z piastą na WRX'ową :?: :?: :?:

 

-- 14 maja 2012, o 11:31 --

 

Sprawa zbadana... Wyszło, że felga od STi GC8 nie pasuje na to. Jest ET53 ale ramiona za bardzo wpadają w środek u góry. Więc idą na sprzedaż :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli serynie mam w Forku 6,5x16 ET 48 (chyba takie jest ten rozmiar) więc wychodzi z konfiguratora, że jeśli chcę 7x17 to ET musi być max 42, a jeśli 7,5x17 to ET 29...ale to już chyba przesada :mrgreen:

A swoją drogą to ile może się felga "cofnąć), żeby nie obcierać o amor?

 

adamsolberg, sorry za częściowe OT :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli serynie mam w Forku 6,5x16 ET 48 (chyba takie jest ten rozmiar) więc wychodzi z konfiguratora, że jeśli chcę 7x17 to ET musi być max 42, a jeśli 7,5x17 to ET 29...ale to już chyba przesada :mrgreen:

A swoją drogą to ile może się felga "cofnąć), żeby nie obcierać o amor?

 

adamsolberg, sorry za częściowe OT :P

Seryjne felgi są takie jak piszesz (przynajmniej alu). Ja kupiłem 17"x7 lub 7,5 (sorki, nie pamiętam po prostu, z ET 38 lub 40). Już wizualnie dało się zauważyć, że stoją "szerzej", no ale w końcu zyskały po 1cm na stronie :wink:

Jakoś po prostu nie jestem zwolennikiem dystansów.

 

Dobra, znalazłem :P , to było to:

Wolfrace ProLite RL 7x17 ET40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

Ja również poszukuję rozwiązania żeby poszerzyć optycznie osie w moim Foresterze XT 2,5 MY 2006.

Niestety nie wchodzi w grę zakup felg z innym ET - względy budżetowe.

 

Mogę rozważać jedynie zakup dystansów.

DNL zasugerował firmę www.stylauto.pl

...

bez przesady...

http://www.stylauto.pl/dystanse-do-felg.html

właściciel ma Subaru, może zrobi znizkę ;D

...

 

Są może jakieś inne alternatywne propozycje?

Może jakieś firmowe dystanse, np. HR? W końcu tu chodzi też o bezpieczeństwo.

 

Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam H&Ra do innego samochodu.

Wersję z przykręcaną z dodatkowymi szpilkami.

 

Polecam bardzo, ale cena nowych jest dość konkretna, ja za używki dałem 450 zł.

Grubość 23 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam H&Ra do innego samochodu.

Wersję z przykręcaną z dodatkowymi szpilkami.

 

Polecam bardzo, ale cena nowych jest dość konkretna, ja za używki dałem 450 zł.

Grubość 23 mm.

 

Dostałem właśnie ofertę z www.stylauto.pl na 15mm (wersja przelotowa) za 696zł (komplet 4szt.) do tego jeszcze muszą być dłuższe szpilki (Bimecc po 18zł za szt).

 

qbutek, czy ty masz 24mm na koło czy na oś?

 

Mnie powiedziano że przy wersji przelotowej lepiej nie dawać więcej jak 15mm na koło, jak sądze chodzi o względy bezpieczeństwa.

Wydaje mi się że 15mm to trochę mało i cały efekt może być niewidoczny :-( Z drugiej strony do wersji dystansów ( z dodatkowymi szpilkami ) jakoś nie jestem przekonany, wolałbym żeby koła były przykręcone do fabrycznych piast poprzez pierścień dystansujący a nie do samych dystansów.

 

Ciekawy jestem czy ktoś z was ma takie przelotowe pierścienie dystansujące (dystanse) grubsze niż 15mm? Chętnie założył bym 20mm lub nawet 25mm na koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstałem i zmierzyłem, żeby nie było lipy.

 

25 mm na stronę (na jedno koło).

Jest wiele teorii. Ja mam większe zaufanie do 8 krótszych śrub niż do 4 długich w cholerę.

Miałem założone te dystanse w Celice Suprze na tyle na felgach 17-calowych z naleśnikiem, a potem na 14-calowych z balonem.

Auta nie oszczędzałem i nigdy nie miałem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstałem i zmierzyłem, żeby nie było lipy.

 

25 mm na stronę (na jedno koło).

Jest wiele teorii. Ja mam większe zaufanie do 8 krótszych śrub niż do 4 długich w cholerę.

Miałem założone te dystanse w Celice Suprze na tyle na felgach 17-calowych z naleśnikiem, a potem na 14-calowych z balonem.

Auta nie oszczędzałem i nigdy nie miałem problemów.

 

qbutek, dzięki za poświęcenie z tym pomiarem. Nie ma lipy! Pompa musi być :)

Ja też właśnie chcę 25mm na koło, myślę że mniej nie ma sensu bo nie będzie nawet widać.

Poczytałem i przyjrzałem się jak zbudowane są dystanse w wersji z dodatkowymi śrubami i zmieniłem zdanie. Faktycznie tak jak mówisz, chyba lepsze te dokręcane do piast na dodatkowych śrubach niż te przelotowe na kilku centymetrowych szpilkach!!

 

Napisałem więc do H&R i niestety nie mają w ofercie tego typu dystansów do Forestera MY 2006 :(

Ciekawe czy może pasują jakieś inne np. od Imprezy 2006? Wiecie może czy piasta i mocowanie felgi w Imprezie i Foresterze 2006 są takie same?

Może jakieś inne firmy niż H&R?

Sam już nie wiem gdzie szukać..

Czy słyszeliscie w ogóle żeby ktoś zakładał 25mm dystanse do Forestera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Poszukuję dystansów do Forestera S-Turbo. Mam 4-tłoczek od WRX, felgę 17" od STi ale nadal kicha. Muszę kupić dystanse do tego i szpilki. Wie ktoś może gdzie tego szukać i jakich najlepiej?

 

kup sobie felgi od VW z ET35-40, szerokość 7-7,5cala i nie zawracaj sobie głowy dynks-tansami,

przelotowe bez ryzyka to max.do 15mm na stronę, a do tego potrzebujesz 20szt.markowych, czytaj- nietanich nowych długich szpilek, a wersja przykręcana z dodatkowymi szpilkami strawi i do 30mm na stronę, ale kosztuje majątek, kupno wystających felg załatwia Ci najszybciej i najtaniej problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qbutek, dzięki za poświęcenie z tym pomiarem. Nie ma lipy! Pompa musi być

To było poważne wyzwanie.

Biurko - szuflada - regał - pomiar - regał - szuflada - szklanka - biurko.

 

 

Można też szukać aftermarketowych felg od Celicy z większym otworem.

Oryginalnie Toyota ma otwór centrujący 54 mm, a ET w okolicach 37.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qbutek, dzięki za poświęcenie z tym pomiarem. Nie ma lipy! Pompa musi być

To było poważne wyzwanie.

Biurko - szuflada - regał - pomiar - regał - szuflada - szklanka - biurko.

 

 

Można też szukać aftermarketowych felg od Celicy z większym otworem.

Oryginalnie Toyota ma otwór centrujący 54 mm, a ET w okolicach 37.

 

Chyba faktycznie rozsądniej będzie szukać felg z większym ET niż zawracać sobie głowę z dystansami.

Koszt zakupu felg będzie nieznacznie większy niż zakup dystansów (przy założeniu że dystanse miały by być jakieś firmowe).

Przy opcji zakupu nowych felg przynajmniej będą dwa komplety, stare i nowe. Stare zostaną na zimę.

Szkoda, myślałem że poszerzenie autka nie jest takie kosztowne.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...