czerwo Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Witam, szukałem na forum, ale nie znalazłem Świszczą mi szyby przy jeździe już powyżej 120 km/h. Ewidentnie nie dociskają dobrze do uszczelki. Wiem, że można je wyregulować, ale może ktoś wie dokładnie jak i które śruby odpowiadają za docisk szyby do uszczelki? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? pozdrawiam Czerwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Uszczelka czy trójkąt przy lusterku? Bo często właśnie przy trójkącie wieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwo Opublikowano 23 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Uszczelka czy trójkąt przy lusterku? Bo często właśnie przy trójkącie wieje. No właśnie uszczelka, bo im dalej od trójkąta, tym mniej szyba przylega do uszczelki i dźwięki raczej słychać z "końca" szyby, bliżej słupka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 A to moze jakos wyregulowac zamek - zeby bardziej dociskal drzwi ? Nie ma nic takiego ? filester, a ten trojkat to sie da ? Bo mi trojkat swiszczy - jak sie przycisnie palcem to przestaje ale jak sie pusci palec to znowu swiszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwo Opublikowano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 A to moze jakos wyregulowac zamek - zeby bardziej dociskal drzwi ? Nie ma nic takiego ? ale nie chodzi tu o drzwi, bo te są ok, tylko sama szyba. Są śruby do regulacji po zdjęciu tapicerki drzwi, tylko nie wiem które :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 prawda jest taka ze w u kazdego swiszczy mozesz podniesc troche szybe na srubach. Zdejmujesz boczek, odkrecasz sruby trzymajace srube i podnosisz troche szybe. Mozesz takze wymienic uszczelke na nowa. Co do trojkata. Opusc szybe i delikatnie dognij trojkat w srtone samochodu... tylkoe delikatnie, zeby Ci trojkat nie zostal w rekach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwo Opublikowano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 prawda jest taka ze w u kazdego swiszczy mozesz podniesc troche szybe na srubach. Zdejmujesz boczek, odkrecasz sruby trzymajace srube i podnosisz troche szybe. Mozesz takze wymienic uszczelke na nowa. no tak, ale może świszczeć mniej i bardziej Mi chodzi o to, żeby szybę docisnąć do uszczelki (w kierunku środka samochodu), nie do góry, bo tu jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 po zdjeciu tapicerki masz na poziomie górnej krawędzi drzwi dwie blaszki na których zaczepiasz tapicerkę, pod nimi w strone szyby są takie szmaciane szczoteczki, mocowane ta sama śrubą co blaszki, odsuwasz je na maxa w strone szyby. trójkąt spod lusterka regulujesz na jego najnizszym miejscu, kręcąc śrubą która oddala lub przbliża trójkąt do uszczelki, w tm przypadku go przybliżasz. i teraz najważniejsze: prowadnice szyby, odpowiedzialne za docisk szyby do uszczelki w górnej części maja takie specjalne sruby regulacyjne, odkręcasz kontrę (klucz 12) krecisz srubokretem sama śrubę, zeby szyba wędrowała w kieruku nadwozia i kontrujesz. przednia i tylna prowadnica - tak samo. no i sama szyba - w przedniej części drzwi jest śruba regulacyjna takiego małego ogranicznika wysokosci podniesienia szyby, (klucz 10) można lekko podnieść szybę zeby lepiej przylegała do gumy. na dole jest taka krótka (15cm) pozioma prowadnica szyby, ma też jedną srubę w owalnym otworze, i mozna nia podnieść lekko szybę. ostatnia rzecz - czy przypadkiem nie opadły Ci całe drzwi? jeżeli tak, podnosisz zaczep zamka na słupku (są zaznaczone wytłoczonymi kreskami na słupku i zaczepie właścicwe pozycje) i chwytasz drzwi od dołu i ciągniesz go góry w pozycji lekko (30cm) otwartej. jak podejda do góry, automatycznie się uszczelnią. obejrzyj uszczelkę w okolicy trójkąta, często się wysuwa i tak świszczy... jeżeli cokolwiek pomogłem, wiesz co zrobić.... :smile: 1 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 po zdjeciu tapicerki (...), wiesz co zrobić.... Elku, powinieneś dostać Nobla za subarową wiedzę i order Matki Teresy z Kalkuty za pomoc i dobre serce Śledzę wnikliwie Twoje poradniki z gatunku "subaru dla idiotów" :wink: , dzięki którym nawet kompletny lajkonik wie, jak sobie pomóc. :grin: Sprawdzę też u mnie, czy da się trochę "wyciszyć" świerszcza, co się pojawia >120 Dzięki! jeżeli cokolwiek pomogłem, wiesz co zrobić.... czerwo, gdybyś jednak nie wiedział, to daj Elkowi pomuka, bo mu się jak najbardziej należy! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwo Opublikowano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 po zdjeciu tapicerki masz na poziomie górnej krawędzi drzwi dwie blaszki na których zaczepiasz tapicerkę, pod nimi w strone szyby są takie szmaciane szczoteczki, mocowane ta sama śrubą co blaszki, odsuwasz je na maxa w strone szyby. trójkąt spod lusterka regulujesz na jego najnizszym miejscu, kręcąc śrubą która oddala lub przbliża trójkąt do uszczelki, w tm przypadku go przybliżasz. i teraz najważniejsze: prowadnice szyby, odpowiedzialne za docisk szyby do uszczelki w górnej części maja takie specjalne sruby regulacyjne, odkręcasz kontrę (klucz 12) krecisz srubokretem sama śrubę, zeby szyba wędrowała w kieruku nadwozia i kontrujesz. przednia i tylna prowadnica - tak samo. no i sama szyba - w przedniej części drzwi jest śruba regulacyjna takiego małego ogranicznika wysokosci podniesienia szyby, (klucz 10) można lekko podnieść szybę zeby lepiej przylegała do gumy. na dole jest taka krótka (15cm) pozioma prowadnica szyby, ma też jedną srubę w owalnym otworze, i mozna nia podnieść lekko szybę. ostatnia rzecz - czy przypadkiem nie opadły Ci całe drzwi? jeżeli tak, podnosisz zaczep zamka na słupku (są zaznaczone wytłoczonymi kreskami na słupku i zaczepie właścicwe pozycje) i chwytasz drzwi od dołu i ciągniesz go góry w pozycji lekko (30cm) otwartej. jak podejda do góry, automatycznie się uszczelnią. obejrzyj uszczelkę w okolicy trójkąta, często się wysuwa i tak świszczy... jeżeli cokolwiek pomogłem, wiesz co zrobić.... :smile: ahh!! no dzięki, o to dokładnie chodziło instrukcja jak krowie na rowie super, dzięki serdeczne, działam więc dzięki też za dodatkowe informacje o drzwiach, sprawdzę pozdro!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 piszę z duużym zapasem dla lajkoników... :smile: bo nie wiem, jaką kto ma wiedzę techniczną i doświadczenie w kręceniu śrupkuf.... :smile: może na forum technicznym trzeba by było wprowadzić przy nicku samoocenę techniczna forumowiczów w skali 1-10, w zależności od doświadczenia technicznego, lub jego braku, bo nie każdy urodził się smoluchem... :grin: tak żeby ewentualny ,,pomagający" wiedział z kim baluje... :grin: i w jakim narzeczu się z nim komunikować.... :smile: natenprzykład przykładowy przykład gradacji : 1 - debil techniczny lajkonik absolutny, ale znakomity obserwator-komentator warsztatowy 2 - debil techniczny - po pierwszej próbie zmiany kół, auto spadło 3 - debil techniczny zmiana kół się udała, poza szescioma ukręconymi śrubami 4 - mechanik amator nieszczęśliwy - zmiana świec w Subaru nie wyszła, wyszedł za to gwint z głowicy.... 5 - mechanik prawie początkujący - gwint wyszedł dopiero przy czwartej świecy 6 - mechanik amator - pierwsza samodzielna zmiana oleju wyszła, olej też...na podłogę w garażu 7 - mechanik półprofesjonalista - sam zamontował radio w aucie, straż pożarna dogasiła zgliszcza, poparzenia trzeciego stopnia 8 - mechanik profesjonalista - w lewo odkręcamy, w prawo przykręcamy 9 - mechanik profesjonalista plus - wypolerował sam auto, dobrze że miał znajomą lakiernię 10 - mechanik absolutny profesjonalista - wie, komu oddać auto do naprawy, żeby nie popsuł więcej, niż było zepsute.... :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 To ja jeszcze dodam na rysunkach jak wygląda cała procedura serwisowa dla szyby (tak, było już to kiedyś poruszane na forum) Regulacja drzwi i szyb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink 1973 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 po zdjeciu tapicerki masz na poziomie górnej krawędzi drzwi dwie blaszki na których zaczepiasz tapicerkę, pod nimi w strone szyby są takie szmaciane szczoteczki, mocowane ta sama śrubą co blaszki, odsuwasz je na maxa w strone szyby. trójkąt spod lusterka regulujesz na jego najnizszym miejscu, kręcąc śrubą która oddala lub przbliża trójkąt do uszczelki, w tm przypadku go przybliżasz. i teraz najważniejsze: prowadnice szyby, odpowiedzialne za docisk szyby do uszczelki w górnej części maja takie specjalne sruby regulacyjne, odkręcasz kontrę (klucz 12) krecisz srubokretem sama śrubę, zeby szyba wędrowała w kieruku nadwozia i kontrujesz. przednia i tylna prowadnica - tak samo. no i sama szyba - w przedniej części drzwi jest śruba regulacyjna takiego małego ogranicznika wysokosci podniesienia szyby, (klucz 10) można lekko podnieść szybę zeby lepiej przylegała do gumy. na dole jest taka krótka (15cm) pozioma prowadnica szyby, ma też jedną srubę w owalnym otworze, i mozna nia podnieść lekko szybę. ostatnia rzecz - czy przypadkiem nie opadły Ci całe drzwi? jeżeli tak, podnosisz zaczep zamka na słupku (są zaznaczone wytłoczonymi kreskami na słupku i zaczepie właścicwe pozycje) i chwytasz drzwi od dołu i ciągniesz go góry w pozycji lekko (30cm) otwartej. jak podejda do góry, automatycznie się uszczelnią. obejrzyj uszczelkę w okolicy trójkąta, często się wysuwa i tak świszczy... jeżeli cokolwiek pomogłem, wiesz co zrobić.... :smile: witam tymi śrubkami co sie je 12 kontruje to w prawo czy w lewo trzeba kręcić reguluje i coraz gorzej jest pozdrawiam -- N paź 28, 2012 9:50 pm -- mozna zastosować płynną gume ,przy trójkącie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadol Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Witam, mi z kolei w Forku 2.5 XT piszczy szyba przy podnoszeniu, a dokładniej w ostatniej fazie podnoszenia (na 2 cm przed pełnym zasunięciem). Hałas dosyć irytujący (trochę jak kredą o tablicę..). Przeczyściłem już krawędzie uszczelek, wpuściłem do środka trochę WD40, ale pisk nadam głośny i denerwujący. Czy muszę zdjąć boczek? z góry dzięki za ew. porady pzdr T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybno28 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 mam to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Właśnie, czy każde subaru a konkretnie forek jest głośny i "świszczący" w trasie ? Niektórzy pisali że po wymianie trójkątów mocno się poprawiło. Za ok. 1000 zł. można mieć komplet nowych trójkątów i uszczelek ze stanów, same trójkąty to ok 350-400 ze stanów (+ koszty) lub 750 w PL. Jakby to pomogło to można by się skusić na taki wydatek. Kolejne pytanie: Czy porwana guma na trójkącie oznacza że szyba za wysoko się otwiera ? http://img.photobucket.com/albums/v646/techy101/Alice/Gussets/WindowGussets003.jpg Czy wstawiając nowy trzeba wyregulować szybę żeby niżej kończyła domykanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 mi z kolei w Forku 2.5 XT piszczy szyba przy podnoszeniu, a dokładniej w ostatniej fazie podnoszenia (na 2 cm przed pełnym zasunięciem). Hałas dosyć irytujący (trochę jak kredą o tablicę..) Przy otwartych drzwiach też piszczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się