Skocz do zawartości

Regulacja szyb w Subarakach


czerwo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

szukałem na forum, ale nie znalazłem :(

 

Świszczą mi szyby przy jeździe już powyżej 120 km/h. Ewidentnie nie dociskają dobrze do uszczelki. Wiem, że można je wyregulować, ale może ktoś wie dokładnie jak i które śruby odpowiadają za docisk szyby do uszczelki? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

 

pozdrawiam

 

Czerwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka ze w u kazdego swiszczy :)

 

mozesz podniesc troche szybe na srubach. Zdejmujesz boczek, odkrecasz sruby trzymajace srube i podnosisz troche szybe.

Mozesz takze wymienic uszczelke na nowa.

 

Co do trojkata. Opusc szybe i delikatnie dognij trojkat w srtone samochodu... tylkoe delikatnie, zeby Ci trojkat nie zostal w rekach. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka ze w u kazdego swiszczy :)

 

mozesz podniesc troche szybe na srubach. Zdejmujesz boczek, odkrecasz sruby trzymajace srube i podnosisz troche szybe.

Mozesz takze wymienic uszczelke na nowa.

 

no tak, ale może świszczeć mniej i bardziej ;) Mi chodzi o to, żeby szybę docisnąć do uszczelki (w kierunku środka samochodu), nie do góry, bo tu jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zdjeciu tapicerki masz na poziomie górnej krawędzi drzwi dwie blaszki na których zaczepiasz tapicerkę, pod nimi w strone szyby są takie szmaciane szczoteczki, mocowane ta sama śrubą co blaszki, odsuwasz je na maxa w strone szyby. trójkąt spod lusterka regulujesz na jego najnizszym miejscu, kręcąc śrubą która oddala lub przbliża trójkąt do uszczelki, w tm przypadku go przybliżasz. i teraz najważniejsze: prowadnice szyby, odpowiedzialne za docisk szyby do uszczelki w górnej części maja takie specjalne sruby regulacyjne, odkręcasz kontrę (klucz 12) krecisz srubokretem sama śrubę, zeby szyba wędrowała w kieruku nadwozia i kontrujesz. przednia i tylna prowadnica - tak samo. no i sama szyba - w przedniej części drzwi jest śruba regulacyjna takiego małego ogranicznika wysokosci podniesienia szyby, (klucz 10) można lekko podnieść szybę zeby lepiej przylegała do gumy. na dole jest taka krótka (15cm) pozioma prowadnica szyby, ma też jedną srubę w owalnym otworze, i mozna nia podnieść lekko szybę. ostatnia rzecz - czy przypadkiem nie opadły Ci całe drzwi? jeżeli tak, podnosisz zaczep zamka na słupku (są zaznaczone wytłoczonymi kreskami na słupku i zaczepie właścicwe pozycje) i chwytasz drzwi od dołu i ciągniesz go góry w pozycji lekko (30cm) otwartej. jak podejda do góry, automatycznie się uszczelnią. obejrzyj uszczelkę w okolicy trójkąta, często się wysuwa i tak świszczy... :lol:

jeżeli cokolwiek pomogłem, wiesz co zrobić.... :smile:

  • Dzięki! 1
  • Lajk 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zdjeciu tapicerki (...), wiesz co zrobić....

Elku, powinieneś dostać Nobla za subarową wiedzę i order Matki Teresy z Kalkuty za pomoc i dobre serce :mrgreen: Śledzę wnikliwie Twoje poradniki z gatunku "subaru dla idiotów" :wink: , dzięki którym nawet kompletny lajkonik wie, jak sobie pomóc. :grin: Sprawdzę też u mnie, czy da się trochę "wyciszyć" świerszcza, co się pojawia >120

Dzięki!

jeżeli cokolwiek pomogłem, wiesz co zrobić....

czerwo, gdybyś jednak nie wiedział, to daj Elkowi pomuka, bo mu się jak najbardziej należy!

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zdjeciu tapicerki masz na poziomie górnej krawędzi drzwi dwie blaszki na których zaczepiasz tapicerkę, pod nimi w strone szyby są takie szmaciane szczoteczki, mocowane ta sama śrubą co blaszki, odsuwasz je na maxa w strone szyby. trójkąt spod lusterka regulujesz na jego najnizszym miejscu, kręcąc śrubą która oddala lub przbliża trójkąt do uszczelki, w tm przypadku go przybliżasz. i teraz najważniejsze: prowadnice szyby, odpowiedzialne za docisk szyby do uszczelki w górnej części maja takie specjalne sruby regulacyjne, odkręcasz kontrę (klucz 12) krecisz srubokretem sama śrubę, zeby szyba wędrowała w kieruku nadwozia i kontrujesz. przednia i tylna prowadnica - tak samo. no i sama szyba - w przedniej części drzwi jest śruba regulacyjna takiego małego ogranicznika wysokosci podniesienia szyby, (klucz 10) można lekko podnieść szybę zeby lepiej przylegała do gumy. na dole jest taka krótka (15cm) pozioma prowadnica szyby, ma też jedną srubę w owalnym otworze, i mozna nia podnieść lekko szybę. ostatnia rzecz - czy przypadkiem nie opadły Ci całe drzwi? jeżeli tak, podnosisz zaczep zamka na słupku (są zaznaczone wytłoczonymi kreskami na słupku i zaczepie właścicwe pozycje) i chwytasz drzwi od dołu i ciągniesz go góry w pozycji lekko (30cm) otwartej. jak podejda do góry, automatycznie się uszczelnią. obejrzyj uszczelkę w okolicy trójkąta, często się wysuwa i tak świszczy... :lol:

jeżeli cokolwiek pomogłem, wiesz co zrobić.... :smile:

 

ahh!! no dzięki, o to dokładnie chodziło ;) instrukcja jak krowie na rowie :) super, dzięki serdeczne, działam więc :) dzięki też za dodatkowe informacje o drzwiach, sprawdzę :)

 

pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszę z duużym zapasem dla lajkoników... :smile: bo nie wiem, jaką kto ma wiedzę techniczną i doświadczenie w kręceniu śrupkuf.... :smile: może na forum technicznym trzeba by było wprowadzić przy nicku samoocenę techniczna forumowiczów w skali 1-10, w zależności od doświadczenia technicznego, lub jego braku, bo nie każdy urodził się smoluchem... :grin: tak żeby ewentualny ,,pomagający" wiedział z kim baluje... :grin: i w jakim narzeczu się z nim komunikować.... :smile:

 

natenprzykład przykładowy przykład gradacji :

 

1 - debil techniczny lajkonik absolutny, ale znakomity obserwator-komentator warsztatowy

2 - debil techniczny - po pierwszej próbie zmiany kół, auto spadło

3 - debil techniczny zmiana kół się udała, poza szescioma ukręconymi śrubami

4 - mechanik amator nieszczęśliwy - zmiana świec w Subaru nie wyszła, wyszedł za to gwint z głowicy....

5 - mechanik prawie początkujący - gwint wyszedł dopiero przy czwartej świecy

6 - mechanik amator - pierwsza samodzielna zmiana oleju wyszła, olej też...na podłogę w garażu

7 - mechanik półprofesjonalista - sam zamontował radio w aucie, straż pożarna dogasiła zgliszcza, poparzenia trzeciego stopnia

8 - mechanik profesjonalista - w lewo odkręcamy, w prawo przykręcamy

9 - mechanik profesjonalista plus - wypolerował sam auto, dobrze że miał znajomą lakiernię

10 - mechanik absolutny profesjonalista - wie, komu oddać auto do naprawy, żeby nie popsuł więcej, niż było zepsute....

 

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
po zdjeciu tapicerki masz na poziomie górnej krawędzi drzwi dwie blaszki na których zaczepiasz tapicerkę, pod nimi w strone szyby są takie szmaciane szczoteczki, mocowane ta sama śrubą co blaszki, odsuwasz je na maxa w strone szyby. trójkąt spod lusterka regulujesz na jego najnizszym miejscu, kręcąc śrubą która oddala lub przbliża trójkąt do uszczelki, w tm przypadku go przybliżasz. i teraz najważniejsze: prowadnice szyby, odpowiedzialne za docisk szyby do uszczelki w górnej części maja takie specjalne sruby regulacyjne, odkręcasz kontrę (klucz 12) krecisz srubokretem sama śrubę, zeby szyba wędrowała w kieruku nadwozia i kontrujesz. przednia i tylna prowadnica - tak samo. no i sama szyba - w przedniej części drzwi jest śruba regulacyjna takiego małego ogranicznika wysokosci podniesienia szyby, (klucz 10) można lekko podnieść szybę zeby lepiej przylegała do gumy. na dole jest taka krótka (15cm) pozioma prowadnica szyby, ma też jedną srubę w owalnym otworze, i mozna nia podnieść lekko szybę. ostatnia rzecz - czy przypadkiem nie opadły Ci całe drzwi? jeżeli tak, podnosisz zaczep zamka na słupku (są zaznaczone wytłoczonymi kreskami na słupku i zaczepie właścicwe pozycje) i chwytasz drzwi od dołu i ciągniesz go góry w pozycji lekko (30cm) otwartej. jak podejda do góry, automatycznie się uszczelnią. obejrzyj uszczelkę w okolicy trójkąta, często się wysuwa i tak świszczy... :lol:

jeżeli cokolwiek pomogłem, wiesz co zrobić.... :smile:

witam

tymi śrubkami co sie je 12 kontruje to w prawo czy w lewo trzeba kręcić

reguluje i coraz gorzej jest pozdrawiam

 

-- N paź 28, 2012 9:50 pm --

 

mozna zastosować płynną gume ,przy trójkącie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mi z kolei w Forku 2.5 XT piszczy szyba przy podnoszeniu, a dokładniej w ostatniej fazie podnoszenia (na 2 cm przed pełnym zasunięciem). Hałas dosyć irytujący (trochę jak kredą o tablicę..). Przeczyściłem już krawędzie uszczelek, wpuściłem do środka trochę WD40, ale pisk nadam głośny i denerwujący. Czy muszę zdjąć boczek?

 

z góry dzięki za ew. porady

pzdr

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Właśnie, czy każde subaru a konkretnie forek jest głośny i "świszczący" w trasie ? Niektórzy pisali że po wymianie trójkątów mocno się poprawiło. Za ok. 1000 zł. można mieć komplet nowych trójkątów i uszczelek ze stanów, same trójkąty to ok 350-400 ze stanów (+ koszty) lub 750 w PL. Jakby to pomogło to można by się skusić na taki wydatek.

 

Kolejne pytanie:

Czy porwana guma na trójkącie oznacza że szyba za wysoko się otwiera ?

http://img.photobucket.com/albums/v646/techy101/Alice/Gussets/WindowGussets003.jpg

Czy wstawiając nowy trzeba wyregulować szybę żeby niżej kończyła domykanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi z kolei w Forku 2.5 XT piszczy szyba przy podnoszeniu, a dokładniej w ostatniej fazie podnoszenia (na 2 cm przed pełnym zasunięciem). Hałas dosyć irytujący (trochę jak kredą o tablicę..)

Przy otwartych drzwiach też piszczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...