Fabs Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Cześć Wszystkim. Zwracam się z prośbą o pomoc/poradę. Otóż, zaczynało się nieśmiało - po zakupie samochodu (Bugeye wrx 2001) zauważyłem, że przy ok 5 tys obr/min silnik na chwilę tracił moc, po czym od ok 5,5 k obr ciągnął do maksa. Sytuacja taka miała miejsce na każdym biegu - i zawsze przy tej samej wartości obrotów. Pomyślałem, że poczekam do remapu po kilku modyfikacjach i problem się rozwiąże. Ok miesiąca temu, w pewnym momencie silnik zaczął szarpać a wskazówka obrotomierza wahała się bardzo dynamicznie od 2,5 - 4 k obr.min. Zaznaczam, że paliwa było pod dostatkiem. Lekarstwem na komfortową jazdę było niedopuszczanie do osiągnięcia przez silnik 3 k obr/min - wtedy jechał bez zarzutów. Kilka dni później niemożliwe było przekroczenie 2 k obr/min - auto zachowywało się jakby brakowało mu paliwa. Na biegu jałowym nie chciał wstać wyżej niż 3,5 k obr/min, strzelał, nierówno pracował. Czasami pracując sobie po tej "niby" przygazówce gasł, czasami pracował bez zastrzeżeń w okolicach 1 k obr/min Po powrocie z urlopu zabrałem się za najprostszą rzecz, której nie zrobiłem po zakupie - wymiana świec. Niestety jazda próbna po wymianie świec nie trwała długo - ujechałem ok 30 metrów i auto już nie odpaliło. Zauważyłem, że pompa przestała pompować paliwo przez odpaleniem - nie pompuje do dziś.. Więc i auto nie odpala. Nie zdążyłem wczoraj wyjąć tej pompy, może zrobię to dziś. Pytanie: 1. czy jest jakiś bezpiecznik od pompy? być może ona jest sprawna 2. jeśli okaże się, że jest niesprawna to przy okazji może jest ktoś, kto chce pozbyć się pompy - ale mocniejszej? 3. czy naprawdę trzeba demontować tylne fotele (z oparciami) żeby wyjąć pompę paliwa?! :? 4. wszelkie inne porady i wskazówki mile widziane - i za nie będę zobowiązany Serdecznie pozdrawiam i czekam na pomoc Fabs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 szybko niezdiagnozowana awaria pompy paliwa , może prowadzić do bardzo poważnych usterek silnika... dokonaj zakupu pompy Walbro255l/h - nie pamiętam numeru kat. ale znajdziesz ją spokojnie na alledrogo - cena nie jest zaporowa ...o ile to faktycznie pompa, bo może to być coś znacznie powazniejszego - motor jak jeszcze działał nie wydawał dziwnych odgłosów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 carlos-wrx, dzięki za szybko reakcję! otóż, po wymianie świec a przed tą niezbyt daleką jazdą testową, odpaliłem zimne auto - pracowało równo i cicho na jałowym przez ok 30 min. Wsłuchiwałem się z uwagą, bo ogólna sytuacja mnie niepokoi i mam wyostrzone zmysły:) Ciężko ocenić jego pracę w wyższym zakresie obrotów, bo po kilkunastu minutach od odpalenia udało mi się go kilka razy wkręcić powyżej 5 k obr/min i kilka razy do odcięcia - zaskakująco równo pracował, jednak pod obciążeniem po wyjechaniu za bramę...zdechł Rozumiem, że diagnostyka pompy jest na zasadnie "0-1" - jeśli po wyjęciu podłączę pod 12V i działa, to działa, a jeśli nie, to śmieć, tak? A! Czy te walbro są jakoś setup'owalne? Tzn mam włożyć i jeździć ustawić ciśnienie na jakąś wartość czy wręcz może trzeba już remap zrobic?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 to nie pompka ustawia cisnienie ale regulator.. dla 2.0 wrx wartości wyglądają tak - seria 3-3,5 (wyższego ciśnienia nie obsłużą seryjne wtryski) a na zamkniętym (zaciśniętym) zwrocie 7 (walbro) ...dziwnie wygladają te objawy jak na pompę, ale niech się wypowiedzą ludzie "techniczni" , bo nie chcę babola strzelić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Dobrze by było podpiąć komuter i sprawdzić czy jakiś błędów nie wywala - u nas w Forku po zakupie też się dławił, nie wyskakiwał Check Engine a okazało się, że przepływomierz nie domagał. Wymiana na nowy oryginalny załatwiła sprawę. Mam pompę z WRX w zapasie - mogę pożyczyć do sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Hmm...ja miałem nadzieję, że to tylko świece... a tu masz! No właśnie, słyszałem, że można go zacisnąć (zwrot) i jest większe ciśnienie ale na tą zabawę jeszcze za wcześnie - auto seryjne do cna! Ale niedługo.. -- N sie 07, 2011 1:37 pm -- o! filester, przypomniałeś o istotnej sprawie... przed urlopem a po objawach niedomagania powyżej 2 k obr/min podłączyłem elma i... oto co pokazało: p0304 - obwód czujnika położenia wału. Wadliwe działanie. p1131 - nieznany diagnostyczny kod problemu. Pojawiał się check engine, oczywiście po pewnym czasie gasł. Ray podczas ostrzejszej jazdy - zamigał. Ale wtedy auto już odstawiłem w obawie o jego dobro:) Błędy wykasowałem, nie powtórzyły się. Filester, złoty chłopak! Jak się mogę do Ciebie odezwać? mobile? pw? być może dziś wyjmę tą pompę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 p1131 - nieznany diagnostyczny kod problemu. to będzie chyba wadliwe działanie pierwszej sondy lambda... Front oxygen sensor wydech masz seryjny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 tak - seria, nie wiadomo mi by coś w moim aucie było nieseryjnego. Chyba, że poprzedni właściciel (auto 1 rok użytkowane w Polsce, wcześniej Szwajcaria) tak stunningował, że jeszcze tego nie znalazłem - a musiałby to być drobiazg. Check engine wywalał z reguły po ostrym upalaniu, po tym jak silnik długo/często pracował w górnym zakresie obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Check engine wywalał z reguły po ostrym upalaniu, po tym jak silnik długo/często pracował w górnym zakresie obrotów. dokładnie w takich warunkach ten bład się ujawnia... nie wiem czy bez bardziej szczegółowej diagnostyki sie obedzie... jeśli podmiana pompy nie zaskoczy (wątpię), możesz jeszcze spróbować zweryfikować sprawność przepływomierza... jesli nie - serwis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 wątpisz? hmm.. a ja mam nadzieję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Filester, złoty chłopak! Jak się mogę do Ciebie odezwać? mobile? pw? być może dziś wyjmę tą pompę. PW -- 7 sie 2011, o 15:19 -- U nas przy szwankującej przepływce wypięcie wtyczki od niej poprawiało zachowanie auta. Przy szybkiej diagnozie się sprawdziło - jednak nie polecam jazdy z takim rozwiązaniem, nie wiadomo jak to może się skończyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 no pięknie, to jeszcze przepływka?! czy do remapu warto montować inną czy seryjną? bo jeśli już padłoby na przepływkę to może lepiej zamontować coś tunningowego.. Poza tym słyszałem, że przed remapem chłopaki i tak wymagają nowej przepływki i lepszej niż seryjna pompy...true? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 przepływka zostaje seryjna, do remapu z reguły wymienia sie seryjną pompe na walbro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 ok, no ale póki nie odpalę auta - a na razie nawet mu się nie śni ruszyć bo pompa ani drgnie to przepływki nie sprawdzę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Czy nowej nie wiem, ale na pewno spawnej. Nie wiem czy są jakieś "tuningowe przepływki", nie słyszałem żeby ktoś zakładał. Niektórzy chyba za to wywalają całkiem. Pompa Walbro chyba wskazana do remapu... ale niech wypowiedzą się tutaj ludzie którzy są już po Objawy dławienia nie muszą być spowodowane przez przepływkę, jest jeszcze mnóstwo innych rzeczy, ale przepływomierz jest jedną z możliwych. p0304 - obwód czujnika położenia wału. Wadliwe działanie. Teraz jeszcze to dojrzałem. Bez czujnika położenia wału auto nie odpali. Jak on padł to kaplica. Wiem, że on jest w stanie spowodować też jakieś problemu z pracą silnika, często nie da się odpalić na ciepłym jak jest uszkodzony. Znam też przypadek, gdzie obcinało obroty przy ok 5 tys właśnie przez padniety czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 obawiam się, że ten błąd poprawnie zinterpretowany mówi o wadliwym działaniu czujnika na wałku rozrządu. Właśnie za raz po wymianie świec miał iść nowy czujnik wałka rozrządu, a tu patrz no! Bez podanego paliwa też nie odpali :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Też bym się przyjrzał temu czujnikowi położenia wału,jeśli on wystąpił jako pierwszy to mógł spowodować wystąpienie drugiego błędu,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 myślałem, że mam identyczny czujnik w celu sprawdzenia - niestety brak:( ale czy pompa może ulec awarii przez czujnik, przepływomierz lub nawet świece?? oj, chyba musiałby to być zbieg okoliczności. i ponawiam pytanie - gdzie znajdę bezpiecznik od fuel pump? w dostępnych mi miejscach nie udało mi się znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 gdzie znajdę bezpiecznik od fuel pump? Jestem zdziwiony, ale właśnie przejrzałem manual i nie ma bezpiecznika od pompy :shock: Jeśli pompa nie działa po przekręceniu kluczyka, to prawdopodobnie padła lub coś się pokrzaczyło z okablowaniem. Zapewne trzeba będzie do niej zajrzeć (ściągnij sobie serwisówkę - linki masz w FAQ technicznym). A co do błędów - według serwisówki do buga: P0304 - misfire na czwartym cylindrze P1131 - Front oxygen sensor circuit malfunction (short circuit), jak już carlos-wrx pisał więc wydaje się, że to ślepy trop z czujnikiem wału/wałka. Tym bardziej, że odpięty (nie wiem, jak w przypadku zwartego) czujnik obrotów wałka o dziwo nie przeszkadza w odpaleniu silnika, choć chodzi on niewątpliwie nie paląc na wszystkie gary. Przećwiczyłem to jak po naprawie wężyków paliwowych zapomniałem podpiąć jedną wtyczkę Podsumowując - zacznij od pompy, sprawdź czy dochodzi napięcie. Jak chcesz później podkręcać furę, to Walbro 255 nie zaszkodzi, choć wydajnościowo podobno nie jest potrzebne przy niewielkich wzrostach mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 więc wydaje się, że to ślepy trop z czujnikiem wału/wałka. Tym bardziej, że odpięty (nie wiem, jak w przypadku zwartego) czujnik obrotów wałka o dziwo nie przeszkadza w odpaleniu silnika, choć chodzi on niewątpliwie nie paląc na wszystkie gary. Przećwiczyłem to jak po naprawie wężyków paliwowych zapomniałem podpiąć jedną wtyczkę Podsumowując - zacznij od pompy, sprawdź czy dochodzi napięcie. Jak chcesz później podkręcać furę, to Walbro 255 nie zaszkodzi, choć wydajnościowo podobno nie jest potrzebne przy niewielkich wzrostach mocy. Czujnik położenia wału czy wałka rozrządu. Z tym drugim możliwe...ale czujnik wału raczej unieruchomi auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Tak, jak napisałem - wałka [rozrządu] Być może ma na to wpływ fakt, że mam soft z MY05. Może "oryginalny" bug zachowałby się inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 mzy, dzięki za zaangażowanie w problem - mnie również zdziwił brak bezpiecznika w dostępnym miejscu.. Z tego co tu czytałem, warto wrzucić pompę 255, choćby z uwagi na komfort dostarczania odpowiedniej ilości paliwa, poza tym - to pierwszy tunning w mojej serii A niech jest! Dlatego właśnie zacząłem od świec, objawy wskazywały na wypadanie zapłonu... Niestety posypało się. Dam znać jaki będzie efekt, niestety dostęp do auta i wyjęcia pompy będę miał dopiero pod koniec tygodnia, do tej pory mam czas na szukanie pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Fabs, Sprawdź najpierw połączenia na zasilaniu pompy-korozja, połączenia itd. Jeśli i tak planujesz wymiane pompy to kupuj i zakładaj-zagadkę z pompą rozwiążesz. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Fabs, jak chcesz, mam "zapasową" przepływkę, mogę Ci pożyczyć do sprawdzenia. Jeżeli często masz błąd P0304, czyli misfire - to może już czas wyregulować zawory ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Dzięki, pewnie skorzystam..choć liczę, że nie bedzie potrzeby. Ciekawe czy pompy 255 walbro są uniwersalne? Różnią sie jedynie zestawem montazowym? Mam takie wrażenie.. Swoją drogą myślałem o regulacji zaworów, spodziewam sie, że ta usługa nie jest tania, hm? Jakie powinny byc luzy? Pewnie gdzieś znajdę, ale skoro już poruszamy ten temat to Moze podpowiesz Piter? Płytki maja w ASO w miarę dostępne czy trzeba długo czekać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się