Skocz do zawartości

Powrót do jedynie słusznej marki - uturbione GF8.


dominikon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po krótkiej przerwie. Szukałem przez dłuższy czas Subaraka po moim rozstaniu z Imprezą tej samej generacji z silnikiem 2.0 N/A RX w wersji sedan. Teraz dosiadłem GT-ka w nadwoziu kombi - GT AWD 218 KM. Jest to rocznik 1999 (czyli nawet o rok starszy niż miałem poprzednim razem). Jako, że mam świadomość iż samochód ma 19 lat to wiem, że pracy przy nim mi nie zabraknie ale trzeba ratować te klasyki bo coraz ich mniej na drogach, a zresztą na pewno nie muszę Wam o tym mówić i z pewnością wiecie o co chodzi i rozumiecie w czym rzecz.

Z różnic które zauważyłem i o których rozmawiałem z poprzednim właścicielem - Intercooler od WRX-a, nakładki na pedały STI, chlapacze STI, wydech końcowy H&S, wymieniona szyba przednia - jest kwit, lampy tył JDM, przyciemnione tylne szyby - jest kwit atestowy czy też homologacja (nie pamiętam, wożę w schowku i nie mam pod ręką żeby sprawdzić), dwie naklejki na tylnej klapie STI.

Jak tylko pogoda się poprawi zabiorę się za wyczyszczenie tapicerki.

Póki co zrobiłem przy aucie poniższe prace:

- wymieniłem oleje i filtry (Millers i OEM),

- pobieżne czyszczenie wnętrza,

- usztywnianie tu i ówdzie ruszających się plastików,

- wymiana gałki zmiany biegów - sam sobie nieco zniszczyłem oryginał chcąc ją podratować i kupiłem podobny zamiennik (oryginał do GT-ka kosztuje 330 zł - hmmmm),

- dokładna kontrola stanu blacharskiego,

- montaż radia i kontrola poboru prądu,

- kontrola średniego zużycia paliwa - po dwóch pełnych cyklach średnie spalanie nie przekracza mi 11 litrów na 100 km co mnie miło zaskoczyło.

Poniżej kilka fot mojej turbo-wanny. Miłego oglądania.

 

 

forum (1).jpg

forum (2).jpg

forum (3).jpg

forum (4).jpg

forum (5).jpg

forum (6).jpg

forum (7).jpg

forum (8).jpg

forum (9).jpg

forum (10).jpg

forum (11).jpg

forum (12).jpg

forum (13).jpg

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna, do zobaczenia na drodze :thumbup:

 

 

4 godziny temu, dominikon napisał:

przyciemnione tylne szyby - jest kwit atestowy czy też homologacja (nie pamiętam, wożę w schowku i nie mam pod ręką żeby sprawdzić)

 

A po co wozisz atest/homologację?

Przednie boczne szyby owszem muszą spełniać normy i nie można przesadzić z przyciemnieniem, ale tylne to można sobie pomalować na czarno ;)

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć Wam wszystkim. dzięki za miłe i przychylne opinie na temat wyglądu auta - naprawdę bardzo się cieszę i raz jeszcze dziękuję.

Imprezka służy mi codziennie jako mój jedyny samochód (dojazdy do roboty, wyjazdy górskie itp.) więc przede wszystkim będę myślał o profilaktyce. z planów jakie mam w stosunku do tego auta do chyba póki co wiem tyle, że jeśli nie będzie takiej bezwzględnej konieczności to się z nim nie rozstanę po prostu. chciałbym w przyszłości rozebrać Subaraka do gołej blachy i głównie nią się zająć - zrobić wszystko to, gdzie karoseria będzie wymagać najmniejszej nawet ingerencji i doprowadzić ją do naprawdę pięknego stanu. później od nowa zabezpieczyć antykorozyjnie i pomalować. jestem na "rudą" teraz może aż nadto przewrażliwiony ale niestety wiem jak to potrafi wyglądać i co spowodować... ogólnie chciałby doprowadzić mojego GT-ka do oryginału - nie mam specjalnych zapędów rajdowych, a tym bardziej tuningowych. ta wersja to dla mnie od zawsze było marzenie i symbol motoryzacji które w końcu udało mi się zdobyć. chciałbym się cieszyć jazdą tym niesamowitym samochodem i dać od siebie wszystko jak najlepiej będę potrafił by zapewnić nam razem symbiozę podczas naszego wspólnego czasu. a co przyniesie życie to czas pokaże.

pozdrawiam i teraz niestety muszę kończyć.

do szybkiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dominikon bardzo ładna wanna. Też uważam że GF8 jest najładniejsze. Tym bardziej niebieskie. :)

Plany masz dobre. Tylko po rozebraniu auta się nie zdziw, bo może się okazać, że korozja jest ukryta głęboko. Zajrzyj zwłaszcza pod nakładki progowe, pod boczki bagażnika od środka (tylne kielichy) oraz pod tylny zderzak.
Wiem bo dokładnie przerabiałem ten temat w zeszłym roku. Chociaż u mnie było bardzo delikatnie. Zajrzyj sobie do mojego wątku -> 

  

 

P.S. Jeżeli chcesz wrócić do serii to możemy się zamienić kierunkowskazami ze zderzaka. Chętnie przygarnę cleary, a mogę w zamian oddać oryginalne pomarańczowe w idealnym stanie. :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem o czym piszesz z tą korozją Zamer. wiem dokładnie! przeczytałem już sporo wcześniej Twój wątek nie raz, nie dwa i nawet nie trzy razy ;-) oprócz Twoich dokonań oglądałem i śledzę też inne prace tego typu i nie tylko tu na naszym forum. wiem gdzie lubi się pojawić rdza i dokładne oględziny auta i stan miejsc o których piszesz (kielichy, boki bagażnika, progi) były kluczowym dla mnie aspektem podczas wyboru egzemplarza. tym razem nawet bardziej były dla mnie ważne aspekty blacharskie niż mechaniczne... z tymi drugimi można łatwiej walczyć niż z "rudą". dzięki jednak za wszelkie sugestie i porady - na pewno będę korzystał i przemyślę każdą Waszą opinię i poradę podczas prac remontowych, naprawczych, konserwacyjnych jak i zwykłej eksploatacji.

co do kierunków - nawet jeśli zmienię je na pomarańczowe oryginały to powiem szczerze, że tych obecnych raczej nie będę się chciał pozbywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

też teraz to dostrzegam, że w pewnych warunkach byłoby lepiej gdyby przestrzeń była trochę większa. ostatnio nawet mierzyłem bagażnik po maksymalnym przesunięciu foteli do przodu i złożeniu tylnej kanapy, bo chciałem mieć możliwość biwakowania w samochodzie. no niestety maksymalna długość podłogi w moim GT-ku to ok. 155 cm więc przy moim wzroście 186 cm to jednak nie bardzo bym się wyspał... pozostał namiot. jest w rodzinie jeszcze Forester XT MY 2005 i tam podłoga w bagażniku ma ok. 185 cm więc już można by coś chyba próbować. tak czy inaczej Impreza to nie samochód transportowy przecież - ważne, że się ładnie spina spod świateł ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korozja (poza tymi miejscami co podałeś dodalbym górna krawędź szyby czołowej), duża podsterowność, delikatna skrzynia, słabe hamulce... Z drugiej strony 99-00 maja najładniejszy front ze wszystkich Imprez, są stosunkowo lekkie, wanna jest nawet praktyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

troszeczkę odświeżę temat.

u mnie prace nad autem trwają - póki co są to prace które mają na celu poprawę działania Subaraka, regularne przeglądy i konserwacje, udoskonalanie tego co jest i niedopuszczanie do pogorszenia się jego stanu, a także prace nad samą estetyką GT-ka. jak na razie to mój jedyny samochód więc musi mi służyć na co dzień więc dbam o niego jak mogę zanim zabiorę się (najpewniej około listopada, nie będę już robił kolejnego przeglądu) za wyżej wspomnianą, grubą rekonstrukcję całego pojazdu i chęć przywrócenia go do stanu (nie mówię fabrycznego) ale bardzo dobrego żeby mógł mnie cieszyć przez kolejne lata. 

dobra, bo nie o tym dzisiaj chciałem. aktualnie mam już pełny, seryjny wydech GT-ka ale dziś zamieszczam filmik z konfiguracją z jaką jeszcze do niedawna jeździłem.

Zestaw wydechu: downpipe seryjny, tłumik środkowy z wyciętym katalizatorem, tłumik końcowy Hayward & Scott.

Ktoś przede mną mocno "rzeźbił" w tym układzie, bo za wyjątkiem końcowego H&S wszystko było ze sobą pospawane na sztywno... No cóż - teraz temat jet już doprowadzony do stanu w jakim powinien być, a końcowy H&S oczywiście sobie zostawiam bo uważam, że gada naprawdę ładnie...

zapraszam do posłuchania

 

 

do następnego...

i do zobaczenia na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnego, bardzo miło wspominam :)  Jedyne co bym zmienił to dokładki w kolorze i duże lotki, poza tym ideał. Może uda nam się kiedyś spotkać, daleko nie ma ;) 

Edytowane przez mly96
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...