Skocz do zawartości

Dyfer do wymiany jakie przełożenie skrzyni


koldawid1603

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kończy mi się dyfer impreza 2.0n/a 04r kombi. Problem tkwi w tym że nie mogę dobrać przełożenia skrzyni zczytujac nr z tabliczki pod maską. Mój nr to TY754XR5BA pisza do mnie chłopaki twierdzacy ze maja dyfer z imprez z tego rocznima a nr na tabliczkach inne jak to ogarnąć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbezpieczniej jest kupić zestaw skrzynia + dyfer z jednego auta.Na tabliczce przełożeń niema.W jednym roku produkcji mogły być zakładane zestawy o różnych przełożeniach.Otwóż swój obecny dyfer i policz zęby na kole,nowy musi mieć tyle samo :). Albo przerób skrzynie na napęd na tył i wtedy wszystko jedno jaki dyfer założysz :) ,pozdro.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah gdybym chciał tył napęd to bym w inną markę celował a nie o to mi chodziło:) tak że za ten pomysł szczere nie dzięki;) racja na tabliczce nie ma przełożeń ale jest nr skrzyni a dziwne dla mnie jest to że w necie jest kilka rozpisek z rodzajami skrzyń ale nigdzie mojego nr nie znalazłem... myślałem że może tu ktoś miał podobnie, co do ściągania dekla i liczenia zębów jest łatwiejszy sposób i tak pewnie bd musiał zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj w aucie, mam problem z komunikacją bez samochodu stąd potrzebuje mieć nowy dyfer chcacy oddac auto do naprawy, więc rozebranie i czekanie aż sie coś znajdzie odpada. Co do sprawdzenia to znam metode podniesienia auta i liczenia obrotów kół w stosunku do obrotów wału. Jednak na to chwile też sie wstrzymam bo pogoda u mnie słaba na leżenie pod samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do jakiegokolwiek mechanika, poproś żeby odkręcił Ci wał na podnośniku i policz. Pamiętaj, że musisz kręcić równo obiema półosiami, jeżeli z tej strony się za to zlapiesz. Najszybciej i najprościej. 
Mam taki dyfer do wolnegossaka ale rocznikowo 2006. Nie pamiętam już przełożenia, ale mogę poprosić kolegę w warsztacie, u którego leży, żeby policzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Harvester napisał:

poproś żeby odkręcił Ci wał na podnośniku i policz. Pamiętaj, że musisz kręcić równo obiema półosiami, jeżeli z tej strony się za to zlapiesz. Najszybciej i najprościej

NIe trzeba takich manewrów.Wystarczy podnieść jedno koło zwykłym lewarkiem i liczyc obroty koła i wału (na ulicy):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2018 o 11:44, Harvester napisał:

Jak masz szperę, to Ci auto spadnie z podnośnika

Nie spadnie. przy kręceniu tylnym kołem przednie będziemiało tendencję do obrotu w przeciwnym kierunku,jesli auto na biegu. Lepiej dać na luz ,a dla ułatwienia -ale nie koniecznie-podnieść na drugim lewarku przednie koło z tej samej strony. Szpera dla  tytaj dla kinematyki działania dyfra (ze stożkowymi satelitami) nie ma nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...