Skocz do zawartości

Forester błąd P2441


Young Renton

Rekomendowane odpowiedzi

Podobny wątek był już poruszany ale ja mam taką zgwózdkę ;) Otóż wyskoczył mi błąd P2441 tzw "powietrze wtórne" mechanik zaproponował "zaślepienie" tematu i wgraniem nowej mapy do kompa. I moje pytanie jest czy ktoś z Was robił cos takiego w wolnossaku bo o ile wiem w turbo nie ma problemu z mapami to w wolnossących już jest (a mozęby był) i czy to pózniej nie ma wpływu na dalszą ekslopatację samochodu? Koszt około 2tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc na logikę nie ma potrzeby wgrywania żadnej mapy tylko "wyłączenia" w sterowniku sygnałów z układu wtórnego powietrza. Nie wiem czy można to nazwać ingerencją w "mapę".

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ura_bus napisał:

Biorąc na logikę nie ma potrzeby wgrywania żadnej mapy tylko "wyłączenia" w sterowniku sygnałów z układu wtórnego powietrza. Nie wiem czy można to nazwać ingerencją w "mapę".

 

Pozdrawiam,

 

No może jest tak jak mówisz, więc teoretycznie nie powinno mieć to wpływu na dalszą eksploatację (btw. za co tyle siana?) Ale nie przerabiałeś tego u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem, mam zaślepiony i wyłączony układ powietrza wtórnego. Za co tyle kasy? Ja dostałem informację, że za licencję "nie-ASO`a", pozwalającą na ingerencję programową w sterownik silnika.

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zdemontujesz i rozruszasz zawory aby płynnie się podnosiły i opadały pod wpływem podanego prądu 12v to nic nie musisz zmieniać w ecu; wówczas wystarczy zaślepić.

Kluczowe to demontaż, na stół warsztatowy, odrdzewiacz + oliwa + 2 śrubokręty płaskie + siła ramion.

Nawet jak uszkodzisz uszczelnienia to i tak nie ma znaczenia bo za chwilę montując wstawiasz zaślepkę.

 

Przy okazji do sprawdzenia silnik elektryczny pompki powietrza - zwykle woda tworzy sporą ilość rdzy która lubi unieruchomić wirnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zaślepione otwory w głowicy, ale żeby nie sypało błędami trzeba mieć sprawne zawory i pompę, 

wg mojej wiedzy w wolnym ssaku nie ma możliwości  zmiany ECU, tak żeby można można było wyłączyć błędy  tak jak w XT (wtedy można by zdemontowac zawory i pompę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz, podobno w wolnossący nie można był tego robić do niedawna ale teraz jest jakaś firma w Poznaniu nie-ASO oni to robią. Oddałem auto w poniedziałek własnie na ten zabieg jak pojeżdżę troche to dam znać co i jak. 

Edytowane przez Young Renton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Young Renton napisał:

Dzisiaj odebrałem auto z serwisu po wgraniu sterownika zaczęły falować, obroty, czyszczenie przepustnicy załatwiło temat. Póki co jest git koszt ponad 2200 

Ileeee? Za co? Za "deaktywację" tej puszki? 2 tysiaki, czy ja coś źle zrozumiałem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dobrze wiedzieć, że chociaż coś jest tańsze w zaturbionym :)

Tak przy okazji, w telegraficznym skrócie, co właściwie "robi" ta puszka, albo co powinna robić, oprócz drenowania portfela? Takie czysto techniczne pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze skwaro z uturbionymi nie ma problemu gorzej z wolnym ssakiem no ale jak widać już to robią tylko za 2 tysie :biglol: 

7 godzin temu, rydzada napisał:

OK. Dobrze wiedzieć, że chociaż coś jest tańsze w zaturbionym :)

Tak przy okazji, w telegraficznym skrócie, co właściwie "robi" ta puszka, albo co powinna robić, oprócz drenowania portfela? Takie czysto techniczne pytanie.

Ten cały system powietrza wtórnego to wyłącznie ekologia. Działa to tylko na zimnym silniku przez 30 sek. od uruchomienia i dmucha "dodatkowe" powietrze nie do silnika tylko na katalizator (do układu wydechowego) żeby się szybciej nagrzał i dopalał tlenki azotu ze spalin. Tak mi wyjaśnił kolega ura_bus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Cześć wszystkim. Jest to mój pierwszy post na forum :P

Sprawa wygląda tak: Forester sg 2.0 158 km 2007 wczoraj zapalił się check i migający cruise. Pojechałem na diagnostykę i wykazało błąd P2441 elektrozawór wtrysku powietrza wtórnego 1 zablokowany w położeniu zamkniętym. Szybka zabawa z wujkiem google i do garażu. Wymontowałem dziada sprawdziłem na krótko czy zawór się rusza, nie działał. Rozebrany, wyczyszczony przesmarowany ponowna próba i klik pracuje. Zamontowałem go do auta, check i cruise dalej denerwowały oczy. Pojechałem znowu na diagnostykę udało się skasować błąd. Po ponowny uruchomieniu auta znowu te same irytujące kontrolki. Ponowne podpięcie komputera i tym razem błędy P2444 pompa powietrza wtórnego 1 odblokowana i P2433 wysoki sygnał w obwodzie czujnika przepływu powietrza w układzie wtrysku powietrza wtórnego 1 . Nie da ich się skasować mimo to auto zachowuje się normalnie, nie falują obroty, odpala przyśpiesza normalnie. Ogólnie mówiąc można jeździć tylko kontrolki wk... 

Co mogę zrobić z tym fantem jeszcze we własnym zakresie? Da się rozebrać pompę wtórnego powietrza ? Czy od razu szukać kogoś kto wywali eko terrorystę z auta ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...